Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Vetäs hyvät aerobiset päiväl ja illal menis ottaa vähä? ja taas nextday aerobist?

Ite oon pitäny periaatteena, etten ikinä treenaa jos olen edellisenä iltana juonut. Kroppa on edellisestä illasta sekaisin ja mielummin otan ns. krapula päivän ihan rauhallisesti.

Paljonko kaloreita on kahdessa desissä keitettyä Uncle Ben's-täyjyväriisiä?

Olen koittanut pari tuntia etsiä SELVÄÄ vastausta mutta kaikki finelit ja kalorilaskurit sekä itse paketin kylki näyttävät eri määriä :wtf:

Pommikalorimetrillä onnistuu...

Ei kukaan tiedä paljonko ne sun riisis on imenyt vettä itseensä siinä keittämisen ohessa. Sen vuoksi kalorit lasketaan aina kuivapainosta tai raaka-painosta. Kypsentäessä imeytynyt tai haihtunut nesteen määrä on aina kohtuu hankala määrittää ja se pitäisi tehdä joka kerta erikseen. Käytännössä kypsentäessä absoluuttinen energiamäärä ei juuri muutu, mutta suhteellinen muuttuu aika paljon.

Ite oon pitäny periaatteena, etten ikinä treenaa jos olen edellisenä iltana juonut. Kroppa on edellisestä illasta sekaisin ja mielummin otan ns. krapula päivän ihan rauhallisesti.

Mut ideana cheatday toimii? Ja en tarkoita semmosia perseitä ettei seuraavana päivänä pääse ylös sängystä, vaan sillee sopivasti ja kävis ottaa seuraavan päivän kevyen lenkin tai sauvakävelyn.

mites dieetillä toi aamupala onko tärkeetä saada vain hiilaria ja proteiinia eikä rasvaa juuri lainkaan? kananmunissahan on rasvaa eli jätänkö kananmunat suosiolla iltapalalle?

Pertti Perusduunari ei syö juuri kasviksia tai hedelmiä. Hän saa c-vitamiininsa tuoremehusta ja syö b- ja d-vitamiinilisää, sekä kalaöljykapseleita. Mistä tärkeistä aineista hän jää paitsi ja mitkä ovat näiden aineiden saantisuositukset?

Kaikki vitamiinit, mitä nyt D-vitamiinia tulee auringosta ja maidosta, mutta talvisin auringosta aika vähän. Saantisuosituksia ei jaksa alkaa copypastettamaan. Kuitenkin paljosta jäädään paitsi jos ei ollenkaan tule syötyä.

Kaikki vitamiinit, mitä nyt D-vitamiinia tulee auringosta ja maidosta, mutta talvisin auringosta aika vähän. Saantisuosituksia ei jaksa alkaa copypastettamaan. Kuitenkin paljosta jäädään paitsi jos ei ollenkaan tule syötyä.

Kyllä vitamiineja sekä kivennäisaineita tulee muualtakin kuin kasviksista. Fytokemikaaleja (antioksidantteja, polyfenoleita sun muita) jää varmasti saamatta, mutta niille ei ole mitään saantisuosituksia. Samaten (liukenevien) kuitujen saanti saattaa jäädä vähän pienemmäksi, vaikka Pertti Perusduunarin ruokavalioon todennäköisesti ruisleipää kuuluu.

Oon tässä ettiny vähän aikaa että onko tonnikala hidasta protskuu vaiko nopeaa? raejuuston löysin jo toiselta threadilta, ja mites kannattaako proteiinipirteloo vetaa lepopäivinäkin? Vielä aloittelija näissä jutuissa. Sitten veilä onko toi whey-80 ihan käyttökelpoista?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Pertti vetää kyllä d-vitamiinia purkista todella paljon. Nokkelimmat pokkelimmat on varmaan tajunnu että tässä haen synninpäästöä tai synnintuskaa omalle ruokavaliolleni. Ruisleipää syön silloin tällöin, mutta päivittäisessä ruokavaliossa se ei ole. Mietin vain, kuinka "epäterveellistä" tämä loppujen lopuksi on...

Oon tässä ettiny vähän aikaa että onko tonnikala hidasta protskuu vaiko nopeaa? raejuuston löysin jo toiselta threadilta, ja mites kannattaako proteiinipirteloo vetaa lepopäivinäkin? Vielä aloittelija näissä jutuissa. Sitten veilä onko toi whey-80 ihan käyttökelpoista?

Aika lailla kaiken kiinteen voi laskea hitaaks proteiiniks, myös tonnikalan. Eikä sillä proteiinin nopeudella sulle alottelijana oo käytännössä mitään merkitystä. Proteiinijuomaa kannattaa ottaa lepopäivinä, jos muuten ei saa riittävästi (n. 2g/kg) proteiinia. Whey80 on hyvä prode.

Tonnikalasta en osaa tarkkaan sanoa. Tuskin kovin nopeaa kuitenkaan. Proteiinia voi vetää välipäivinäkin jos proteiinintarve ei perus ruoalla täyty. Miksi whey 80 ei olisi käyttökelpoista? :D Ihan perus heraa se on, ei muuta ku ääntä kohti!

E. Hidas ja samat jutut.... :face:

Pertti vetää kyllä d-vitamiinia purkista todella paljon. Nokkelimmat pokkelimmat on varmaan tajunnu että tässä haen synninpäästöä tai synnintuskaa omalle ruokavaliolleni. Ruisleipää syön silloin tällöin, mutta päivittäisessä ruokavaliossa se ei ole. Mietin vain, kuinka "epäterveellistä" tämä loppujen lopuksi on...

Keho toimii normaalisti vaikkei kaikkia aineita saataiskaan optimaalista määrää. Optimaalinen ja riittävä määrä ovat eri asiat. Esimerkiks 30mg C-vitamiinia estää keripukin, mutta valtion suositus on 60mg päivässä. Urheilijalle hieman suuremmasta määrästä voi olla vielä lisähyötyä. Liika voi taas jo haitata proteiinisynteesiä. Varmasti pärjäät ihan kivasti vaikket söis paljoa kasviksia, mutta täydellisyyttä hakiessa niiden tulisi olla myös mukana.

Ajattelin tänään duunata vadelmapiirakan, mutta kaipaisin apua, että miten saisin siitä tehtyä mahdollisimman diiettiä "tukevan" version! :D

Ajattelin käyttää ainakin Philadephia 5% ja maitorahkaa, mutta entäs pohja ?

Erelleenkin noi herat, maltot jnejne. jauhot kestää aivan vitun pitkään, useemman pussin kyljessäkin lukee että avaamattomana kestää väh. 12kk ''parasta ennen''- päiväyksen jälkeen. Vuoden vanhaa kreatiinia ja pari kk vanhaa heraa tulee tälläkin hetkellä syötyä, eivät noi mikskään mene ellei oo päässy kosteutta tms. pussiin.

Erelleenkin noi herat, maltot jnejne. jauhot kestää aivan vitun pitkään, useemman pussin kyljessäkin lukee että avaamattomana kestää väh. 12kk ''parasta ennen''- päiväyksen jälkeen. Vuoden vanhaa kreatiinia ja pari kk vanhaa heraa tulee tälläkin hetkellä syötyä, eivät noi mikskään mene ellei oo päässy kosteutta tms. pussiin.

Antaa mennä vaan. Itellä tällä hetkellä menossa yli 2 v. vanhaa heraa. Hyvin uppoaa ja maistuu normaalille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom