Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Ei sillä niinkään väliä oo millon syöt mitkäkin aineet (hiilarit, proteiinit ja rasvat). Kunhan päivässä tulee sopiva määrä, eikä sekään oikeasti ole välttämättä niin tarkkaa, kunhan viikkotasolla kokonaisuus näyttää hyvältä.

Nää nyt on varmaan osaltaan mielipide asioita mutta kyllä ite ainakin safkaan ruoat sillon kun kroppa saa niistä eniten irti. Päivän hiilareista vedän suurimman osan treenin jälkeisessä palauttavassa safkassa, aamulla taas reilummin kuituja ja iltasin kananmunia, kaseiinia tms.

Oon nyt vedelly suurinpiirtein tähän tyyliin;
Bulkilla 4xP 2xH 2xR
Dieetillä 2,5xP 1,2xH 1,2xR

Tietenkin grammaa per painokilo.

Ihan hyvin toiminu mut tuli nyt mieleen VHH-ketjua lukiessa, että pitäiskö sittenkin korjata hiilareiden ja rasvan suhdetta? Ketjussa oli juttua siitä, että olis mahdollista, ettei saa tarpeeks energiaa hiilareista, mut ei kuitenkaan ole ketoosissa eikä rasvakaan pala tehokkaasti energiaks.
Tää on kuitenki just tällänen välimallin ratkasu mis saattais esiintyy tollasta ongelmaa?

Hiilareita painotan aamulla/treenin jälkeen.

7pvää mutant massia ja aamupainoon tullu kilo lisää. Onko kilo viikossa liian kova tahti? Ajattelin joka tapauksessa puolittaa annoksen kun aamupaino rupeaa pysymään 70kg:n paremmalla puolella.

Oon käyny nyt reilu puol vuotta salilla ja kiinnostas tietää että kannattaisko tilata jotain lisävitamiineja, mineraaleja tai vastaavia? Tähän asti ainut lisäravinne on ollut hera ja D-vitamiini.

Paljonko kulutus on 180/80 sällillä? Ja paljonko salitreeni tuo siihen lisää? Suurinpiirtein siis. Entä kuinka suurilla miinuksilla olisi järkevää alkaa pudottamaan kesää varten?

Paljonko kulutus on 180/80 sällillä? Ja paljonko salitreeni tuo siihen lisää? Suurinpiirtein siis. Entä kuinka suurilla miinuksilla olisi järkevää alkaa pudottamaan kesää varten?

Perusaineenvaihduntasi on kalorilaskurin mukaan 1830, ja päivittäinen kaloritarpeesi n. 2600-2800 kcal päivässä, sopivat dieettikalorit siis liikkuvat 2200-2300 nurkilla. Tuossa linkki laskuriin, että voit viilata tuloksia:

http://scoobysworkshop.com/accurate-calorie-calculator/

Onko olemassa listaa, mistä maista saa rahkaa?
Aasiassa varsinkin taitaa olla probleema ettei löydy ja tämä koitui ongelmaksi asti viime reissulla, kun halusi pysyä kondiksessa. Varsinkin kun en syö lihoja, paitsi joskus harvoin kalaa.

Taitaa olla pohjois-eurooppalainen herkku kyseessä, mutta löytyykä esimerkiksi Yhdysvalloista tai Kanadasta ihan marketeista ja mihin hintaan?

This is 'cking important, thanks mates!

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Käykö treenin jälkeen palautusjuoman sijaan esim. maitorahka + banaani? Ja kuinka nopeasti treenin jälkeen nämä pitäisi saada?

En oikein oo varma onko tämä oikea topikki tälle, mutta..

eli olen nyt ollut dieetillä about 3-4 kuukautta. Paino tippunut mukavasti. Yleensä tulee syötyä illalla pari tuntia ennen nukkumaan menoa sellaiset 400-600 kaloria, jolloin aamupala jää pois. Tällä tavalla menty siis jo vuosia. Nyt olen kahtena viikkona pistänyt merkille sen, että punnitessa itseni aamupäivällä on paino näyttänyt esim. 95kg. Sitten olen mennyt tekemään treenit, joka sisältää punttia pikkaisen + 1,5h tunnin aerobisen treenin jossa palaa se 800-1000 kaloria näytön mukaan. Sitten iltapäivällä olen huomannut, että paino näyttää 92kg. Ja olen noita mittauksia ottanut muutaman, jotta voin pois sulkea mitta virheen. Kysynkin, että onko normaalia, että paino heittää yhden urheilusuorituksen välissä kolmekin kiloa? Ja tuo kaikki siis nestettä?

En tietenkään, mutta lähinnä aattelin noiden muiden syiden kannalta. Koska jos se ei olisi normaalia, pitäisi miettiä heitänkö 140e maksaneen vaa'an roskiin :P

Paljonko nuori urheileva ihminen voi syödä kananmunia päivässä ilman, että tavitsee kolesterooli juttuja miettiä ?
Tähän ei oo näköjään kukaan vastannut, niin minä vastaan. Eipä ne kananmunat tosiaan sitä huonoa kolesterolia kovinkaan paljoa nosta, ellei siihen oo jo luonnostaan taipumusta. Kymmenenkin munaa päivässä on vielä ok. Jos pelkäät kolesterolia, jätä keltuaiset pois. Halmeen Tony (R.I.P) söi nuorena 50 munaa päivässä vuoden ajan, ennenkuin alko kolesterolin kanssa olla ongelmia.

Hei, olen 18 vuotias, olen 172cm pitkä ja painan 84kiloa. Olen käynyt salilla 1.5vuotta ja olen saanut hyvin lihastakin, mutta kaverina on tietenkin tullut myös läskiä. Nyt olisi aika karistaa kilot lonkilta ja 12viikon ajan mittaan painon,vyötärönympäryksen,rasvaprosentin,lihasprosentin ja BMI:n. Eli seuraan tarkkaan tuloksia. Käyn salilla 3-4/vk ja pyrin lenkkeilemään saman verran, esim. juoksen salille ja takasin tai käyn päivällä salilla ja illal kevyellä lenkillä. Tavoite paino olisi 70-75kg. Tai kaikki ylimääränen pois. Minua vain huolestuttaa, että syön liian vähän, koska liian vähän jos syö ei se paino tipu oikein ja lihakset lähtee myös. Elikkä kysymykseni on että syönkö oikein, että paino tippuisi kilon viikkoon?

Elikkä Ruokavalioni on about tälläinen:
Aamupala: Puuro, maitolasi + kahvi
Ruoka: Perus puolet ja puolet lautasellinen(esim. Jauheliha 200g ja makarooni 100g)
Välipala: Maitorahka+mehukeitto
Ruoka: Puolet + puolet
Välipala/iltapala: Rahka+mehukeitto
Reeninjälkeen palkkari whey-80?

Kiitokset jo etukäteen.

Minua vain huolestuttaa, että syön liian vähän, koska liian vähän jos syö ei se paino tipu oikein ja lihakset lähtee myös. Elikkä kysymykseni on että syönkö oikein, että paino tippuisi kilon viikkoon?

Ensin sinun tulisi selvittää suurinpiirtein oma energiankulutuksesi. Tämän jälkeen pitää punnita kaikki suuhun laittamasi. Jos painosi pysyy, on nämä kaksi suurin piirtein samoissa. Edellinen ruokalistasi ei kerro kuin ruoka-aineita, vedetäänkö sitä kaurapuuroa 1 dl tai 5 dl, sillä on aika iso ero... Nämä voisi helpottaa alkuun:

www.kalorilaskuri.fi
http://www.pakkotoisto.com/aloittel...minen-beginners-ekaa-kertaa-dieetill-lue-t-m/

Suositut

Back
Ylös Bottom