Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Maha kasvaa ja paino pysyy. Salilla lopputreeninä olen tehnyt syviä vatsoja, paljon, joiden vaikutuksen toki huomaa jonkin ajan päästä. Salin kylkeen olen treenannut aerobista (uinti,lenkki) n.2x/viikko. En syö karkkia tms. Hiilarit olen koittanut laittaa mahdollisimman matalaksi, tietysti se pakollinen ja satunnainen kouluruoka mikä nyt lähinnä on sitä vaaleeta, riisiä, perunaa ja muuta sellaista. Olen nyt painoa seurannut useamman viikon, eikä se värähdä ylös eikä alas grammaakaan. Alavatsalla turvotusta mutta selvät parit kilot ylimääräistä rasvaa jotka kantautuu pieniksi jenkkakahvoiksi. 183cm ja 81,5kg. Kysyisin pystyykö kehittämään voimaa ja itseään salilla, niin että myös muun treenin ohella vatsalta se muutama kilo tipahtais pois?

Toistaisin vielä aiemman kysymykseni;

Kuinkahan paljon vaikuttaa lihaskasvuun/lihasten pysymiseen, jos arkisin syö maltillisilla plussilla ja tarpeeksi proteiinia, mutta viikonloppuisin syö mitä sattuu (=proteiinia tuskin läheskään tarpeeksi). Treenaan kaksijakoisella vaihdellen päiviä seuraavasti: Ma-to TAI ma-ti, to-pe.

E: Niin ja tosiaan Nipa tuossa jo kysyikin, että miksi en syö proteiinia viikonloppuisin. Vastaus löytyy edelliseltä sivulta. :)

Toistaisin vielä aiemman kysymykseni;

Kuinkahan paljon vaikuttaa lihaskasvuun/lihasten pysymiseen, jos arkisin syö maltillisilla plussilla ja tarpeeksi proteiinia, mutta viikonloppuisin syö mitä sattuu (=proteiinia tuskin läheskään tarpeeksi). Treenaan kaksijakoisella vaihdellen päiviä seuraavasti: Ma-to TAI ma-ti, to-pe.

E: Niin ja tosiaan Nipa tuossa jo kysyikin, että miksi en syö proteiinia viikonloppuisin. Vastaus löytyy edelliseltä sivulta. :)

Niin joo unohtu vastata, joku saa täydentää jos jotain puuttuu, mutta oma mielipide on..

Tottakai jos proteiinia saa vähän, niin sitten myös lihasten kasvu on hitaampaa kuin runsaalla proteiinilla. Kuitenkin kehitystä tapahtuu silti. Ja jos kyse on vain parista päivästä, niin ei se nyt kovinkaan paljon hidastu jos ollenkaan... Mikset muuten pitäisi mukana jotain hyvin säilyvää proteiiniä kuten tonnikalaa tai joku hera juoma?

Tottakai jos proteiinia saa vähän, niin sitten myös lihasten kasvu on hitaampaa kuin runsaalla proteiinilla. Kuitenkin kehitystä tapahtuu silti. Ja jos kyse on vain parista päivästä, niin ei se nyt kovinkaan paljon hidastu jos ollenkaan... Mikset muuten pitäisi mukana jotain hyvin säilyvää proteiiniä kuten tonnikalaa tai joku hera juoma?

En yksinkertaisesti muista ottaa palkkaria mukaan, voisin kyllä alkaakin kantaa perus palkkaricomboani eli 0,5dl gainer + 1dl hera -juomasekoitusta. Tuntuu vain turhalta juoda pelkkä palkkari, josta saa 30g, jos päivän muut syömiset menee penkin alle. Ruokailut ovat tosin kunnossa aina maanantaista perjantaihin, joille sijoittuvat treenipäivätkin.
Kiitos vastauksesta!

Proteiinimääristä. Proteiinia tulee mulla täydellisen aminohappoprofiilin lähteistä 134 grammaa päivässä +kasviproteiinit noin 60 grammaa. Onko saanti riittävä kun tavoitteena luhasmassan kasvatus? Kalorit ovat kyllä tarpeeksi korkealla, mutta proteiinien määrän riittävyys mietityttää. Niin joo paino 80 kg. Kiitos etukäteen jos joku jaksaa vastata.

Tuoko tuo Mutant Mass lisää rasvaa kehoon(vatsan seudulle) samalla, kun paino ja lihasmassa nousee? Haluaisin pysyä mahdollisimman tiukkana näin kesän saapuessa, mutta samalla haluaisin myös kasvaa ilman rasvan kertymistä, joten pitääkö minun unohtaa tuo Mutant Mass? Kokemuksia? Kiitos avusta!

Tuoko tuo Mutant Mass lisää rasvaa kehoon(vatsan seudulle) samalla, kun paino ja lihasmassa nousee? Haluaisin pysyä mahdollisimman tiukkana näin kesän saapuessa, mutta samalla haluaisin myös kasvaa ilman rasvan kertymistä, joten pitääkö minun unohtaa tuo Mutant Mass? Kokemuksia? Kiitos avusta!

Rasvaa kertyy aina, kun lihasta kasvatetaan, koska kummatkin massat kasvavat kalorien ylijäämällä, mutta tuota ylijäämää on lähes mahdoton määrittää niin, että pelkästään toinen kasvaisi. Maltillisilla pluskaloreilla kuitekin rasvan kertyminen on suht vähäistä samoin kuin esim. syklittelyllä. Mutant Mass kerää rasvaa samalla tavalla kuin tavallinenkin ruoka, jos siitä tulee niitä ylimääräisiä kaloreita.

tuleeko rasvaa liikaa jos tulee päivässä n.130-160. 175cm/~83kg proteiini n.170-200 hiilareista sit loput. pientä bulkkia menossa

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mistä johtuu, että verisuonet eivät aamulla näy?

Niissä ei oo mitään, mikä näkyis. Käytännössä siis verensokeri on alhaalla yön jälkeen. Glukoosimolekyylit ovat isokokoisia ja lisäävät veren tilavuutta päivän aikana. Samasta syystä kehonrakentajat syö nopeeta hiilaria just ennen lavalle menoa. Päivällä tulee myös nautittua nesteitä, jotka lisää veren tilavuutta.

27.1.2013 n. 77kg
20.2.2013 73.6kg
27.2.2013 72.7kg

Paino on nyt pudonnut noin ja vatsalihakset melko selvästi treenin jälkeen heti varsinkin näkyvissä, joita nyt tavoittelenkin, eli varmaan vielä pitäisi vähän laskea. Onko tuo hyvä tahti suunnilleen, en ole mittaillut tarkalleen kaloreita koskaan (proteiinipitoinen ruokavalio)? Ja sitten vielä näistä herkkupäivistä, että karkkia en ole oikeen viitsinyt yhtään syödä, joten onko kerran pari kuukauteen paha jos kalorit menevät jonkin verran plussalle ettei se heti läskiksi muutu?

Mulla on kutiseva ihottuma, (varmaa atooppinen) etenki käsissä, ja se kutisee helposti nukkuessa että mä raavin sitä. Tää ongelma pahentu taas heti ku aloin käymää salilla, on ollu sama juttu viimeksin ku kävin salilla. Oon joskus lukenu/kuullu että maitotuotteet saattaa pahentaa /aiheuttaa allergia-oireita tjsp. Ja salilla käynnin alottamisen kanssa alotin (tietty) vetää rahkaa, enemmän kevytmaitoa ja joskus jogurttiaki. Aattelin vaihtaa rahkan (ja vähentää maitoa) syönnin johonki muuhu, mut mihin mun kannattas ku kumminki rahka on nii halpaa ja saa protskuja siitä? Mihin kannattas vaihtaa maitotuotteet (ainaki kokeeks että poistuisko ihottuman raapiminen öisin)? Tonnikala ois yks vaihtoehto vaikkaki 2-3x kalliimpaa määrään nähden ku rahka (150g tonnaria 1.50e ja rahka 250g 60snt). Manteleitakaa ei varmaa kannata joka pv vetää (ja kallista) ainaki jotai proteiinijuomaa/jauhoa vois miettiä ku tällä hetkellä en käytä mtn? Mitä ehdottaisit ruokavalioon maidon/maitotuotteiden korvikkeeks?

Tällä hetkellä menee päivässä n. 1-1.5L maitoa, 1-2 rahkapurkkia ja 0-1 jogurttia.

27.1.2013 n. 77kg
20.2.2013 73.6kg
27.2.2013 72.7kg

Paino on nyt pudonnut noin ja vatsalihakset melko selvästi treenin jälkeen heti varsinkin näkyvissä, joita nyt tavoittelenkin, eli varmaan vielä pitäisi vähän laskea. Onko tuo hyvä tahti suunnilleen, en ole mittaillut tarkalleen kaloreita koskaan (proteiinipitoinen ruokavalio)? Ja sitten vielä näistä herkkupäivistä, että karkkia en ole oikeen viitsinyt yhtään syödä, joten onko kerran pari kuukauteen paha jos kalorit menevät jonkin verran plussalle ettei se heti läskiksi muutu?

Ihan hyvä tahti ollut, kun ottaa huomioon tuon nesteiden lähdön. Ehkä vähän maltillisempikin riittää, mutta jos et enää kauaa meinaa olla niin jatka samalla tavalla. Tosiaan kannattaa vielä hetki olla, koska nesteet palautuvat myös dieetin jälkeen. Ettei heti menisi vatsat piiloon.

Ei noilla parilla herkkupäivällä kuukaudessa ole niin väliä, kunhan kokonaiskalorien määrä pysyy miinuksella. Viikkotasolla tuota asiaa on ihan hyvä tarkastella. Voisit myös sallia itsellesi ns. herkku aterian kokonaisen päivän sijaan, jolloin ei ainakaan tule mätettyä ihan liikaa karkkia ja sipsiä yms. Eli yhden aterian joka voi olla juuri annos jäätelöä tai muuta sellaista. Ei kuitenkaan kannata harrastella tuota herkuttelua vain sen takia, että sattuu olemaan herkkupäivä vaan käytä harkitusti silloin, kun sulla on oikeasti tarve herkutella.

Mites jos tällänen 94/179 18-vuotias jäppinen rupee reenaan voimanosta mutta tarkotuksena ois silti vähentää rasvaa niin onko mahdollista jos syö ylläpitokaloreilla ja reenaa voimaa.. Eikö siihen aikapaljon vaikuta se että onko vie ns. kasvavassa iässä(kuulemma vie 20-22v ikävuoteen saakka)? Tarkotan nyt, että syö vaan terveellisesti kohtuudella ja rauhassa reenaa voimaharjoittelua niin pitäisi rasvan palaa ja voimatasojen nousta?

Valaiskaa mua vähän, en viittinyt tehdä erikseen aihetta..

Huomenia!

Olenkohan nyt ymmärtänyt oikein plussakalorien lisäyksen miinuskauden jälkeen...? Siis kun tähän asti olen kiristellyt -500 kcal/pv about, niin itse asiassa lisäys päivittäiseen energiansaantiini tulee olemaan kaikkinensa +700-1000 kcal lihaskasvun turvaamiseksi? Eli lgiikalla -500 --> +-0 --> 200-500 kcal = 700-1000

Jos näin, niin joka tapauksessa tuo +700 on jo niin paljon, että lienee alkuun syytä nostaa kalorimäärää asteittain? Ja mieluitenko öljyillä ja proteiinilla, ei niinkään hiilareilla?

Thanx for help matkalla ekalle plussalle :)!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom