Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Otan treenin aikana aminohappoja ja tuli tämmönen kysymys mieleen. Onko kuinka paljon merkitystä, juoko pitkin treeniä sen tietyn määrän aminohappoja vai kannattaako juuri ennen treenaamista kiskasta kerralla huiviin? Noin 30 min ennen treeniä juon tankkaujuomana heraproteiinia ja normi palkkarin(hera+malto) vedän treeni lopuksi.
Mielellään vähän kokeneempien mielipiteitä sitten kiitos!

Sen treenin aikana juot tasaisesti aminohappoja, niinkuin normaalisti joisit vettä sarjojen välissä, joukossa on vaan aminoja. Tuosta treeniä ennen juotavasta herastakin saat jo aminoja, joten siihen ei toista satsia tarvitse vaan saat pidemmän vaikutuksen kun juot aminot erikseen treenin aikana heran ja palkkarin välissä.

E. Oho, tulipa kieliopillisesti hassu lause :D Eli treenin aikana tasaisesti, jos et tosta ymmärtänyt.

Palautusjuoman juomisesta myöhään illalla olis kysymys. Onko järkeä juoda palautusjuoma illalla joskus 11 aikaan (Proteiinia 24g ja Hiilareita 25g / annos) ? Tällä hetkellä nimittäin tarkotus sulattaa etureppu pois ja oon kuullu jostain joskus että tollanen määrä hiilareita tohon aikaan illasta ei kannattaisi varsinkaan jos laihduttaa?

Olen siis kuitenkin hereillä palkkarin jälkeen vielä tunnin tai kaks.

Palautusjuoman juomisesta myöhään illalla olis kysymys. Onko järkeä juoda palautusjuoma illalla joskus 11 aikaan (Proteiinia 24g ja Hiilareita 25g / annos) ? Tällä hetkellä nimittäin tarkotus sulattaa etureppu pois ja oon kuullu jostain joskus että tollanen määrä hiilareita tohon aikaan illasta ei kannattaisi varsinkaan jos laihduttaa?

Olen siis kuitenkin hereillä palkkarin jälkeen vielä tunnin tai kaks.

voit juoda. Siitä ei ole mitään haittaa.

Mistäköhän johtuu, että paska ei lennä sitten lainkaan dieetillä? Olen käynyt istunnolla viimeksi sunnuntaina ja sehän nyt olisi kaiketi tervettä, että istuntoja olisi vähintään pari päivässä. Olen siis VHH:lla ja hiilareita tulee sen 30-70g/päivä.

Nopeasti laskettuna olen nyt 4päivän aikana mättänyt naamaani 2kiloa maitorahkaa, 500g kalkkunaa, 200g seitiä, 200g lasagnea, 200g possun suikaletta, 200g jauhelihapihvejä, 4kananmunaa, 80g pellavansiemenrouhetta, 50g saksanpähkinää. Kasviksia tulee se yli 500g/päivä lehtisalaatin, tomaatin, kurkun, porkkanan yms muodossa. Kahvia ja teetä menee päivittäin yhteensä litra.

Asiahan ei sinällään häiritse, kun ei ole mitään mahakipuja tai vastaavia, mutta voiko pelkästään hiilareilla olla noin suuri vaikutus? Viime viikonloppuna pidin vähän isomman cheatin ja vetelin nachoja ja sport academyn perusburgerin, niin johan alkoi mahassa kiertämään ja paska lentämään. Uskoakseni saan kuituja päivittäin noin 20g, mikä ei ole vissiin ihan ohjeiden (25-30g) mukainen, mutta luulis nyt silti että asialla pitäis käydä useammin. Kusella sen sijaan saa käydä aika rivakasti, kun juo vähänkään vettä eli sen suhteen ei ole ongelmaa, tosin kusihädät kyllä iskevät kuin salama kirkkaalta taivaalta; nopeasti ja varsin voimakkaana. Tuokin johtunee hiilareiden vähyydestä, kun ei ole mitään, mikä sen veden ns. pysäyttäisi?

Pahoitteluni brutaaleista ilmaisuista, jos jotakuta hirvittää.

Kiitos viestistä!
Oisko perusteluja minkään näkösiä?

oon kuullu jostain joskus että tollanen määrä hiilareita tohon aikaan illasta ei kannattaisi varsinkaan jos laihduttaa?

No yksinkertaisesti tuolle lauseelle ei löydy mitään perusteluja.

Voit treenata vaikka klo 22.00 ja juoda sen palautusjuoman tai tehdä saman klo 15.00 päivällä ihan sama. Ei se palkkarin juominen illalla millään tavalla vaikuta laihtumiseen verrattuna siihen että joisit sen päivällä.

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Voinko vetää jopa 700kcal/päivässä diettiä sen kuukauden ajan, ilman mainittavaa lihaskatoa?
No, sanotaan nyt näin. Jos olet orjatyöläinen jossain kaivoksessa saat enemmän kaloreita päivässä. Jos vedät tuon määrän kaloreita päivässä niin lihaskato on suurempaa kuin rasvakato puhumattakaan elintoimintojen lakkaamisesta, aivojen toiminnasta, hormoneista jne. Jos syöt tuon verran kaloreita, esim. 6kk olet yhtä hyvässä kunnossa henkisesti/fyysisesti kuin kuollut.

No, sanotaan nyt näin. Jos olet orjatyöläinen jossain kaivoksessa saat enemmän kaloreita päivässä. Jos vedät tuon määrän kaloreita päivässä niin lihaskato on suurempaa kuin rasvakato puhumattakaan elintoimintojen lakkaamisesta, aivojen toiminnasta, hormoneista jne. Jos syöt tuon verran kaloreita, esim. 6kk olet yhtä hyvässä kunnossa henkisesti/fyysisesti kuin kuollut.

Oho tuli kirjotusvirhe... :D eli siis tarkotin että miinuksilla oltaisiin sen 700kcal/päivä. Ei suinkaan niin että päivässä tulisi vain 700 kcal. Olen saanut käsityksen että diettien syklittely ja plussilla olo perustuu juuri tuohon, että lihakset eivät kerkeä lähtemään vielä siinä kuukauden tai parin viikon aikana, vaikka olisikin aika pahasti miinuksilla.

Voiko liian vähäinen proteiinin saanti vaikuttaa painonnousuun? Eli tarkoitan että nouseeko paino herkemmin jos syö liian vähän proteiineja?

Yritän tässä varmaan sadannen kerran korjailla ruokavaliotani ja miettiä missä puutteita ja mitä korjailla, ainakin liian vähän proteiinia tulee kyllä syötyä.

Pitääkö/kannattaako ennen aamucardioo ottaa proteiinia tai esim bcaa:ta, vai katoaako reenistä se rasvaa polttava vaikutus joka tyhjällä mahalla reenatessa syntyy

Voiko liian vähäinen proteiinin saanti vaikuttaa painonnousuun? Eli tarkoitan että nouseeko paino herkemmin jos syö liian vähän proteiineja?

Yritän tässä varmaan sadannen kerran korjailla ruokavaliotani ja miettiä missä puutteita ja mitä korjailla, ainakin liian vähän proteiinia tulee kyllä syötyä.

No teoriassahan kalorit ovat ne jotka lihottavat, mutta proteiinit tekevät kylläisemmäksi kuin hiilarit ja rasva, joten painonhallinta on helpompaa.

Pitääkö/kannattaako ennen aamucardioo ottaa proteiinia tai esim bcaa:ta, vai katoaako reenistä se rasvaa polttava vaikutus joka tyhjällä mahalla reenatessa syntyy

Rasvan palaminen tyhjällä vatsalla,on urbaanilegenda. Ei ole yksipuolista näyttöä siitä pitääkö väite paikkaansa.

Ota toki. Se vaikutus on kadonnut, koska sellaista vaikutusta ei edes ole... Tuosta on vääntöä ollut ja tulee varmaan olemaan maailman tappiin asti. Jos olet syönyt tukevan iltapalan, niin saattaapi riittää energiat
aamutreeneihin. Itse kyllä söisin kuitenkin ja syönkin.

Suositut

Back
Ylös Bottom