Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Miten tuollainen esim. leaderin so low carb-patukat toimivat treenistä palautumiseen? Onko yhtä nopeasti imeytyvää ravintoa kuin palkkari? Vetääkö kukaan noita palatumiseen?

Parempi se on kuin ei mitään, mutta suosittelisin silti perinteistä heraa. Nuo patukat ovat kalliita, täynnä lisäaineita ja eivät imeydy yhtä nopeasti.

Älä mitään paskaa syö... Kyllähän nyt sä itekkin tiedät hyviä ruokia. Rahkaa, raejuustoa, tonnikalaa, siinä hyviä välipaloja. Riisiä, kanaa, jauhelihaa, onhan noita vaikka mitä.

Luet tuolta vinkkejä http://www.pakkotoisto.com/ravinto/...ykset-paeivittaeisestae-ruokavaliosta-taenne/ heti ekalla sivulla on hyvä bulkki esimerkki...
Ajotat ruoat niin että saat sitä n. 2-2puolen tunnin välein

Aamupala
lounas
välipala
päivällinen
välipala
iltapala

Ja otat heraa vaan palkkariksi tai voithan myös illalla tai aamullakin ottaa mutta ite ottaisin vaan treenin yhteydessä.

Mitä on paskaruoka? Miksi pitää syödä kahden tunnin välein? Miksi ei saa syödä mitä haluaa? Minäkin bulkkaan ja syön mitä tykkään, eikä rasvaa tuppaa kertymään juuri yhtään.

En tiiä oliko tää kysymys jo jossain, mutta nyt pitäis pikaisesti saada nostettua rasvaprossa kun on päässyt omaa huolimattomuuttaan (ja stressiä) tipahtamaan liian alas..alhaalla se on aina ollut suht alhainen, mutta nyt ollaan jo 10 tuntumassa,kyseessä siis kuitenki nainen.. Tahtoisin sen takaisin sinne 16--->
Ja tarkoitus ei olisi painoa nostaa (saa sekin jokusen kilon nousta),mutta ihan vaan sitä rasvaprossaa.. auttakee tietämätöntä :( ettei rupee keho temppuilee,hormonit ym.

Kysyn siksi täältä teikäläisiltä,kun tuntuu että vaikka kuinka kyselee,niin vastaukset ovat hirveen ristiriitasia,yleisin kuitenkin "roskaruokaa" vaan helvetisti ja sokeria..? itse en niistä oikein syty,eli vaihtoehtoja? kyllä mäkin about perusjutut tiedän,mutta kysyn silti kokeneemmilta apuva :)

Hei, kysyisin että onkos täällä porukalla blendereitä? Olen pulassa aamuisin sillä rakastan nukkumista ja olen todella hidas syömään mutta töihinkin/kouluun pitäisi ehtiä ajoissa. Dieetiltä siirrytiin juuri takaisin normi safkaan joten aamuinen esim. 40g kuntokaura,250g maitorahka ja 2 keitettyä kanamunaa olisi taas tuhottavissa mah. nopeasti. Joten ajattelin että pääsenkö huomattavasti nopeammin jos vain heitän munia lukuunottamata kaikki blenderiin ja marjoja perään ja teen siitä itselleni aamupirtelen jonka voi vetää kurskusta alas varmasti aika nopeasti? Vai turpoaako tämä sitten myöhemmin vatsassa aiheuttaen epämukavan olon.... Tälläistä Expertilla ihastelin ja vaikutti ihna toimivalta värkiltä. Eikä äänikään ollut mikää sirkkeli ninkuin vieressä oleva ob nordican halpis malli... http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=712086&shopId=3133915&compartmentId=3133918&categoryId=3133922&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay#

Hei, kysyisin että onkos täällä porukalla blendereitä? Olen pulassa aamuisin sillä rakastan nukkumista ja olen todella hidas syömään mutta töihinkin/kouluun pitäisi ehtiä ajoissa. Dieetiltä siirrytiin juuri takaisin normi safkaan joten aamuinen esim. 40g kuntokaura,250g maitorahka ja 2 keitettyä kanamunaa olisi taas tuhottavissa mah. nopeasti. Joten ajattelin että pääsenkö huomattavasti nopeammin jos vain heitän munia lukuunottamata kaikki blenderiin ja marjoja perään ja teen siitä itselleni aamupirtelen jonka voi vetää kurskusta alas varmasti aika nopeasti? Vai turpoaako tämä sitten myöhemmin vatsassa aiheuttaen epämukavan olon.... Tälläistä Expertilla ihastelin ja vaikutti ihna toimivalta värkiltä. Eikä äänikään ollut mikää sirkkeli ninkuin vieressä oleva ob nordican halpis malli... http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=712086&shopId=3133915&compartmentId=3133918&categoryId=3133922&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay#
Luonnollisesti selviät aamupalasta nopeammin, jos et keittele puuroja vaan vedät hiutaleet/leseet raakana poskeen blenderillä tai ilman. Raakana imeytymisaika on vaan hieman pidempi. Itsekin omistan blenderin, mutta kieltämättä aika harvoin sitä tulee käytettyä, koska puuro vaan on niin pirun hyvää. Kyseisestä blenderistä minulla ei ole kokemusta, mutta yleisesti ottaen Electrolux tuottaa laadukasta kamaa.

Kuntokaura toki turpoaa vatsassa, mutta tuo 40 grammaa on vielä sen verran vähän, että en usko sen tuottavan ongelmia. Mutuna sanoisin, että ero tuskin on merkittävä siihen, että mitä se puuroksi keitettäessä turpoaa.

Jees, arvosteluja luin ja taidan tilata siitenkin jonkin muun merkkisen vekottimen....Mutta kiitos vastauksesta, eli homma toimi juuri niin kuin ajattelinkin :)

Mites tuo kaakao? Eli onko terveellistä juoda näin kuntoilijan näkökulmasta? En tarkoita mitään sokerilitkua vaan ihan kunnon kaakaota. Tälläset ravintoarvot bongasin tuosta kaakaosta, mitä itse juon: Per 100g: energia 330kcal, proteiini 24g, hiilihydraatti 11g, rasva 22g. Ainakin tuo proteiinin korkea määrä yllätti itseni. Onko terveellistä?

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
No itse ajattelin ruveta treenaaman ja vaihtamaan ruokavalion.. tonnikalaan, raejuustoon, lihaan, kalaan ja yleisesti kaikkiin proteiinipitoisiin ruokiin. Mites on missä vaiheessa voi alkaa käyttämään proteiinijauheita, ei näin aluksi niistä varmaan hyötyä ole, mutta joko parin viikon jälkeen alkaisi hyötyä olemaan? Alan siis käymään salilla Ma/Ke-La eli 3 pv/vko:ssa näin aluksi.. ohjelmakin pitäisi jostain kehittää.. tuntuu vain vaikealta.. :/

No itse ajattelin ruveta treenaaman ja vaihtamaan ruokavalion.. tonnikalaan, raejuustoon, lihaan, kalaan ja yleisesti kaikkiin proteiinipitoisiin ruokiin. Mites on missä vaiheessa voi alkaa käyttämään proteiinijauheita, ei näin aluksi niistä varmaan hyötyä ole, mutta joko parin viikon jälkeen alkaisi hyötyä olemaan? Alan siis käymään salilla Ma/Ke-La eli 3 pv/vko:ssa näin aluksi.. ohjelmakin pitäisi jostain kehittää.. tuntuu vain vaikealta.. :/

Ei ole olemassa mitään tiettyä aikaa millon voi alkaa tiettyjä lisäravinteita käyttämään... Eihän sen proteiini jauhe ole muutakun kun proteiinijauhetta eli hyötyä siitä on kaikille.

Oma vinkki... Alota Arnold G6 ohjelma ja lue siihen vinkkejä tuolta http://www.pakkotoisto.com/treeni/39774-arnoldin-kultainen-kuusikko/ ja meet läheiseen K-kauppaan ja ostat pussin hera80 jauhetta ja otat 1dl treenin päätteeks. Ite tein juuri näin ja nyt on hyvin edistytty ja into edelleen korkeella. Tsemppiä!

Mielestäni voit alkuun unohtaa proteiinijauheet, jos saat riittävästi proteiinia tavallisesta ruoasta. Parin viikon päästä siitä ei sen enempää hyötyä ole kuin ensimmäisenä treenipäivänäkään. Ainoastaan palautumisjuoman seassa sellaista kannattaa harkita, jos päädyt käyttämään palautumisjuomaa normaalin ruoan (kuten banaanin ja maitorahkan) sijasta välittömästi treenin jälkeen. Tästä löytyy pakkotoistolta hurjasti lisää asiaa hakutoiminnolla. Ruokavaliota ei kuitenkaan kannata rakentaa pelkän proteiinin varaan, vaan se n. 2 grammaa per painoton kilo riittänee sinullekin. :)

Onko sillä loppujen lopuksi väliä minkälaiset makrot on dieetillä, jos prodea saa about sen 2g/kg ja syö terveellistä ruokaa sekä pitää kalorivajeen kohillaan?

Mites tuo kaakao? Eli onko terveellistä juoda näin kuntoilijan näkökulmasta? En tarkoita mitään sokerilitkua vaan ihan kunnon kaakaota. Tälläset ravintoarvot bongasin tuosta kaakaosta, mitä itse juon: Per 100g: energia 330kcal, proteiini 24g, hiilihydraatti 11g, rasva 22g. Ainakin tuo proteiinin korkea määrä yllätti itseni. Onko terveellistä?

Kyllähän kunnon sokeroimaton/vähäsokerinen tumma kaakao on ihan oiva juoma, kunhan ei sitäkään litratolkulla vetele päivässä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom