Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Mitä ootte mieltä tän päivän syömisistäni? Olen siis dieetillä 180cm ja 105.5kg 24v mies.

Aamupala: Kaurapuuro 30g 105kcal, Mustikka 1dl 28kcal

välipala: milbona rahka yogurtti 250g 145kcal, mustikkakeitto 1dl 40kcal

Lounas: Salaattia tomaattia kurkkua, 150g paistettu lohi 331kcal

ennen salia: hera 98kcal ja No Xplode 2.0

Palautus: mass reco 246kcal

Ruisleipä, kinkku juusto 283kcal

illallinen: paistettu lohi 100g 220kcal, salaattia kurkkua ja tomaattia.

Yht. 1701kcal p160/h132/r58

Miltäs näyttää? tarvisko syödä vieläkin enemmän? mitä kannattaisi lisätä jos tarvitsee lisätä?
tavoite olis pudottaa jouluun mennessä 5.6kg että pääsen alle 100kg.

Mitä ootte mieltä tän päivän syömisistäni? Olen siis dieetillä 180cm ja 105.5kg 24v mies.

Miltäs näyttää? tarvisko syödä vieläkin enemmän? mitä kannattaisi lisätä jos tarvitsee lisätä?

Proteiinia niin, että tulee se 200g päivässä ja rasvaa pitäisi tulla abouttirallaa 100g myös. Noista lisäyksistä tulee yhteensä 520kcal lisää, jolloin kalorit menevät tuonne 2200kcal ja niistä on hyvä lähteä sitten liikkeelle.

Proteiinia niin, että tulee se 200g päivässä ja rasvaa pitäisi tulla abouttirallaa 100g myös. Noista lisäyksistä tulee yhteensä 520kcal lisää, jolloin kalorit menevät tuonne 2200kcal ja niistä on hyvä lähteä sitten liikkeelle.

Tuohon voi vielä lisätä 6dl kevyt maitoa ja toisen hera drinkin. yht noin. 370kcal ja 40g proteiinin lisäys.
Onko ehdotuksia miten lisätä rasvaa? ei oikein innostais rypsäriä alkaa juomaan :D
Paino on nyt junnannut paikallaan 1,5viikkoa tai jopa noussut.

Tuohon voi vielä lisätä 6dl kevyt maitoa ja toisen hera drinkin. yht noin. 370kcal ja 40g proteiinin lisäys.
Onko ehdotuksia miten lisätä rasvaa? ei oikein innostais rypsäriä alkaa juomaan :D
Paino on nyt junnannut paikallaan 1,5viikkoa tai jopa noussut.

Ite ottaisin aamupalalle jotain proteiinia esim. rahkan tai raejuustoa tai sitten heraa. Rasvaa sulta tosta uupus se n. 42g eli otat hieman enemmän lohta iltapalalla. Sitten tonne sun salaattien joukkoon rypsiöljyä tai voit myös syödä pähkinöitä/manteleita. Jos avokadosta tykkäät, niin sitäkin voi laittaa salaattiin. Katso vain että tulee juuri about 40g lisää proteiinia ja 42g lisää rasvaa ruokavalioon niin eiköhän se sillä.

Miten liikut? Noi sun kalorit on suht alhaiset, koska edes fitnesmalleilla ei kalorit mene dietillä (kamalasti) alle 1500kcal ja sä sentään olet iso mies eli ei pitäisi olla ainakaan kaloreista kiinni tuo juttu. Ootko pitänyt mitään tankkaus/mässypäiviä?

En oo mitään varsinaista tankkauspäivää pitänyt. Parina päivänä on saattanut mennä kalorit plussalle koska niinä päivinä vetänyt siipiä 30kpl iltapalaksi.
Pirun vaikeeta yrittää syödä näin usein ja paljon. Kannattaisko mun ottaa noiden salaattien lisäksi aterioille esim tummaa riisiä, tummaa pastaa tai perunaa?
Liikuntaa tulee harrastettua 3xviikko sali ja 2-3xreipas kävely 30-60min. Sali treenit on vielä aikas rauhallisia tekniikkaa hakien koska 2vuoden tauko takana.

Mitä mieltä olette näistä "lihasmassanlisääjistä"? Onko oikeasti toimivia tai parempia kuin normi proteiinijuomat? Siis tälläisistä tuotteista olis kysymys: http://www.manninen.info/shop/index.php?route=product/category&path=99_73

Jos tarkoitat normaaleilla proteiinijuomilla tavallista hera-jauhetta, niin noihin massanlisääjiin on heran kaveriksi lisätty maltodekstriiniä, eli nopeasti imeytyvää hiilihydraattia. Melko usein myös kreatiinia taitaa löytyä.
Itse ostaisin kaikki erikseen, voi sekoitella itse protsku ja hiilarisuhteet sopiviks. Ja jos kreatiinille löytyy tarvetta, niin sekin erikseen. Saattaa päästä jopa halvemmalla. Sanotaanko, että lisäravinteista ei yleensäkään ole hyötyä, jos ravinto ei muuten ole kunnossa.

Jotenki hassua logiikkaa ettei lisäravinteista (hera, maltopalkkarissa, omegat, vitamiinit, kuidut, tehonlisääjät) ois hyötyä jossei oo ruokavalio muuten kunnossa, ku monia noista käytetään paikkamaan puutteita ruokavaliossa.

Jotenki hassua logiikkaa ettei lisäravinteista (hera, maltopalkkarissa, omegat, vitamiinit, kuidut, tehonlisääjät) ois hyötyä jossei oo ruokavalio muuten kunnossa, ku monia noista käytetään paikkamaan puutteita ruokavaliossa.

Lähinnä viittasin noihin proteiinivalmisteisiin, tosin ei kyllä käynyt ilmi tuosta postistani. Heraproteiinilla ei kovinkaan suurta merkitystä ole, jos proteiinia ei ruokailusta tule tarpeeksi. Ei se hera eroa ravinnosta saatavasta proteiinista niin paljoa, että vain sen lisääminen ruokavalioon takaisi järkyttävät gainssit. Sama vanha jankutus; lisäravinne on aina lisäravinne, eikä korvaa oikeaa ruokaa. Itse en ole käyttänyt mitään lisäravinteita ainakaan kolmeen kuukauteen, ja ihan hyvin on kehitystä tullut.

Tottakai vitamiinit, omegat ja kuidut ovat hyödyllisiä, mutta tarvitaanko niitäkään, jos syö monipuolisesti jo muutenkin?

Ei kannata tuon painontiputuksen kanssa turhaa ahnehtia, jotta on pienempi riski repsahduksiin ja dieetin jälkeenkään ei lähde lapasesta niin herkästi.

Kaloreita lisää koneeseen, niinkuin aiemmin jo on sanottu. Mieluiten rasvasta ja proteiinista. Aamupalalle ehdottomasti proteiinia lisää, meinaan ei tollasella puuron nökäreellä pitkälle mennä. Rahkaa tai heraa ja 1-2 kananmunaa lisäät aamupalalle. Ensimmäiselle välipalalle voisit heittää jonkun rasvanlähteen. Naturell pähkiöitä, manteleita tai vaikka avokadoa jos tykkäät. Salitreenin jälkeen kannattaisi ajoittaa vähän reilummin energiaa, koska siinä vaiheessa ne lihakset sitä huutaa ;)

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Jaahas, sinä taas. Jos juot treenin jälkeen palkkarin, et tarvitse tommosta sillon. Ennemmin juot tota sitten treenin aikana. Tollanen on kuitenkin aika hifistelyä, joten ennemmin ensin ruokavalio (sekä tietysti treeni ja lepo) täydelliseksi.

Mikäs Joppan ongelmana on?:O ei tarvii heti valitella ``Jaahas sinä taas`` Luuletko olevasi jku tietäjä?
Jos toinen kyselee neuvoa niin ei ole pakko olla noin älyttömän ilkeä!

Onko sillä merkitystä, ottaako lisäproteiinin välipalana esim. banaanin kanssa pari tuntia ennen reeniä, tai vaikkapa tehonlisääjän kanssa juuri ennen? Muuta kuin tietysti mahdollinen näläntunteen ehkäiseminen salilla..

Onko sillä merkitystä, ottaako lisäproteiinin välipalana esim. banaanin kanssa pari tuntia ennen reeniä, tai vaikkapa tehonlisääjän kanssa juuri ennen? Muuta kuin tietysti mahdollinen näläntunteen ehkäiseminen salilla..

Itse vetäisin tuon heran ja banaanin tunti-puoltoista ennen treeniä, ettei se sitten jää treenin ajaksi vaan mahaan pyörimään ja kerkeisi vähän energiaakin siitä imeytymään. Lisäksi vähän riippuen valmisteesta et saa siitä tehonlisääjästä kaikkia potkuja irti, jos joku muu häiritsee imeytymistä. Monesti ne kehoitetaan ottamaan tyhjään vatsaan.

Onko kukaan tullu koittaneeksi tota Mutant Wheytä ? Löytyy Fitnesstukusta ainakin. Kaveri haluis sitä kokeilla, niin heittäkääpäs ny arvosteluja jos tiedätte kyseisestä tuotteesta.

Eihän tuossa ole ees paljoa proteiinia/100g ja toiseksi kallista. Osta perus heraa niin saat vähän päälle 50€ 4kg ja kilohinta pienenee, mitä enemmän tilataan.

Seuraavanlainen pieni kysymys:

Olen aloittamassa salilla treenausta aktiivisemmin, tähän asti lähinnä satunnaisia käyntejä salilla ja muuten olen tehnyt kuntopiirityyppistä lihaskuntoharjoittelua. Tarkoitus olisi semmoista kolmea kertaa viikossa ruveta salilla käymään. Kovin lihaksikas en ole, mutta peruskunto ja kestävyys ovat hyvät. Harjoittelusta olen täältä paljon saanut irti, mutta ravintoasioissa olisi hieman kysyttävää:

Olen ajatellut jonkinmoisten proteiinien/palautusjuomien käyttöä harjoitusten jälkeen. Onko se tarpeellista, jos tavoitteena ei ole mikään huipputason kehonrakennus? Vai riitävätkö banaani ja tonnikala reenin jälkeen? Jos näiden palautusjuomien käyttö olisi suositeltavaa, millaisia tuotteita suosittelisitte? Lisäksi mistä näitä on tapana hankkia? Erinäisistä nettikaupoista olen kuullut, ovatko ne paras keino hankintaan?

Seuraavanlainen pieni kysymys:

Olen aloittamassa salilla treenausta aktiivisemmin, tähän asti lähinnä satunnaisia käyntejä salilla ja muuten olen tehnyt kuntopiirityyppistä lihaskuntoharjoittelua. Tarkoitus olisi semmoista kolmea kertaa viikossa ruveta salilla käymään. Kovin lihaksikas en ole, mutta peruskunto ja kestävyys ovat hyvät. Harjoittelusta olen täältä paljon saanut irti, mutta ravintoasioissa olisi hieman kysyttävää:

Olen ajatellut jonkinmoisten proteiinien/palautusjuomien käyttöä harjoitusten jälkeen. Onko se tarpeellista, jos tavoitteena ei ole mikään huipputason kehonrakennus? Vai riitävätkö banaani ja tonnikala reenin jälkeen? Jos näiden palautusjuomien käyttö olisi suositeltavaa, millaisia tuotteita suosittelisitte? Lisäksi mistä näitä on tapana hankkia? Erinäisistä nettikaupoista olen kuullut, ovatko ne paras keino hankintaan?

Onhan niistä hyötyä siksi, että saat sen palautumis prosessin alotettua nopeemmin... Varmaan aika moni suosittelisi vaikkei olisikaan tavotteena mikään massa mörkö...

Perus hera proteiini käy hyvin, ruokakaupoistakin saa näitä fastin tuotteita kuten hera 80 tai mucle+ varmaan parhaita palautumiseen... Halvemmalla saat kuitenkin jos käyt/tilaat jossain asianmukaisessa liikkeessä kuten fittnestukku mistä sitte halvemmalla "laadukkaampaa tavaraa"... iteki käytän massin recoveryä palautumiseen:)

Onko esim 2 viikon ketoosi/vhh-jaksosta (<30g hiilaria) mitään hyötyä jos jatkossa aikoo vetää joka toinen päivä <30g ja joka toinen >300g? Eli ihan makrosyklittelyä ajatellen, onko järkeä pitää ensin "herkistelyjakso?" Onko sellaista edes? Eikö ko. tila pääty melkein välittömästi kun eka hiilaripommi tulee?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom