Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Voiko päivän ravinto yhdistettynä treeniin vaikuttaa kuumeeseen? Nous kuumetta nyt illalla 38,1 astetta atm. Olin salilla tekemässä tempausta tunnin kun viimeisen kerran jälkeen tuli aivan järkyttävän huono olo. Miettisin, että en ole syönyt koko päivänä muuta kuin salaattia koulussa - koska "pääruoka" oli niin epämääräistä, että sitä ei uskaltanut ottaa - joka sisälsi vain salaatinlehtiä, herneitä ja mandariinin paloja.

Onko tässä minun salaliittoteoriassani mitään järkeä?

En nyt löydä suoraan keskustelua missä ois listattu noita lisäravinteita ja vitamiineja mutta mitä mieltä olette omastani?
En oo ennen juonu ku protskut treenin jälkeen ja joitain vitamiineja ja kalaöljyä!
Nyt ois tarkotus vähän panostaa tuohonkin puoleen ja oon vähän miettiny et mitä laittas!

Heraproteiini jauhe 1-3 kertaa pv
Maltoa treenin jälkeen
Kreatiinit ohjeiden mukaan
D-vitamiini aamulla
C-vitaamini aamulla
Monivitamiini treenin jälkeen
Kalaöljy aamuin illoin
Magnesium illalla

Miten se tuo MALTO jauhe oikein vaikuttaa? Onko tarpeellinen?

Voiko päivän ravinto yhdistettynä treeniin vaikuttaa kuumeeseen? Nous kuumetta nyt illalla 38,1 astetta atm. Olin salilla tekemässä tempausta tunnin kun viimeisen kerran jälkeen tuli aivan järkyttävän huono olo. Miettisin, että en ole syönyt koko päivänä muuta kuin salaattia koulussa - koska "pääruoka" oli niin epämääräistä, että sitä ei uskaltanut ottaa - joka sisälsi vain salaatinlehtiä, herneitä ja mandariinin paloja.

Onko tässä minun salaliittoteoriassani mitään järkeä?

Eihän sitä kipeenä reenata kannata, että voihan se periaatteessa lämpöö nostaa jos jo kipeä valmiiksi olit. Mutta se, että kipeeksi ylipäänsä tulee niin tarviihan siihen jostain pöpö ensiksi saada. Ja itämisaika esimerkiksi flunssalla on sen päivän pari, että en usko että syömisesi loppupeleissä oli tässä ratkaiseva tekijä.

Onko kalorilaskuri.fi kulutus laskuriin luottamista? olen siis 180cm ja 105.5kg laskuri ilmoittaa että peruskulutukseni olisi 2600kcal. Olen nyt syönyt noin 1800-2300kcal päivässä mutta viimeisin viikon aikana ei ole paino pudonnut vaan lisääntynyt hieman.
Tosin aloitin salilla käynnin pari viikkoa sitten, voiko lihakset kerätä hieman nestettä nostaen painoa vaikka vyötärö on kaventunut?

Onko kalorilaskuri.fi kulutus laskuriin luottamista? olen siis 180cm ja 105.5kg laskuri ilmoittaa että peruskulutukseni olisi 2600kcal. Olen nyt syönyt noin 1800-2300kcal päivässä mutta viimeisin viikon aikana ei ole paino pudonnut vaan lisääntynyt hieman.
Tosin aloitin salilla käynnin pari viikkoa sitten, voiko lihakset kerätä hieman nestettä nostaen painoa vaikka vyötärö on kaventunut?

Kaitpa se suht hyvän alotusarvon antaa. Ainakin mitä ite testailin, niin useat laskurit anto suht samanlaisia tuloksia. Vaa'an ja kaloreiden mukaan säätämään sit. Jos oot tarkasti punninnut safkat, niin luulis noilla kaloreilla jo painon putoavan. Viikko tosin on suht lyhyt aika.

Mikä vaihtoehto sulla on ruksattuna siinä päivän aktiivisuus kohdassa?

Kaitpa se suht hyvän alotusarvon antaa. Ainakin mitä ite testailin, niin useat laskurit anto suht samanlaisia tuloksia. Vaa'an ja kaloreiden mukaan säätämään sit. Jos oot tarkasti punninnut safkat, niin luulis noilla kaloreilla jo painon putoavan. Viikko tosin on suht lyhyt aika.

Mikä vaihtoehto sulla on ruksattuna siinä päivän aktiivisuus kohdassa?
Siis dieetannut olen nyt reilu kuukauden ja paino on tippunut 111-105.5 mutta tämän viikon on painon tippuminen tyssännyt.
Valitsin siis sen ylimmän kohdan. Syönköhän siis vieläkin liian vähän? tuntuu oudolta vaikka painoa onkin paljon se on lähinnä täysin läskiä, nostaako se peruskulutukseni korkeammalle?

Pohdittiin tossa opiskelukaverin kanssa et voisko ruokavalion rakentaa vaa whey(80/100), (rypsi/tms.)öljy, joku halpa hiilari (+ lisäks omegat, c, d, zn, mg, multivitamiini & kuidut purkista)? Tuleeko tos jotain ongelmia? Iltapalaks kannattais varmaakin vetää kaseiinia eli tohon lisäks vielä sitä jauhemuodos tai 500g milbonaa. Ainakin ois pirun helppo laskea saadut mikrot, jos ei muuta!
No pitihän tätä kokeilla.(tietenkin) Viikko nytten kovaa treeniä ja tarkkaa syömistä takana about tolla ruokavaliolla:
Halpoina hiilareina käytin lähinnä ruisleipää(kuidut siitä kätevästi samal) sekä palkkarissa maltoa.
Prodet whey100:sta sekä lisäks iltaisin 500g milbonaa.
Rasvat tuli lähinnä rypsäristä, mutta myös voista ja omegoista.
Lisäravinteista käytössä oli kreatiini 5-15g / päivä, c, d, zn, mg, multivitamiini ja nuo omegat.

En huomannut oikeastaan mitään haittavaikutuksia ja treenitkin kulki mukavasti siihen nähden että miinuksilla mentiin.

Vähän alko kyllästyttämään toi yksipuolisuus jo viikossa.

Millainen on nakkien, makkaroiden, jauhelihojen ja muiden ns. halpojen lihojen aminohappoprofiili?
Jos nakkipaketissa lukee että 30g proteiinia niin onko tämä sitten minkä laatusta proteiinia ja voiko sitä verrata johonkin kunnon lihaan?
Jauhelihassa ei ainakaan ole yhtään hiilaria joten tämä proteiini on sitten ihan kunnon proteiinia?

Millainen on nakkien, makkaroiden, jauhelihojen ja muiden ns. halpojen lihojen aminohappoprofiili?
Jos nakkipaketissa lukee että 30g proteiinia niin onko tämä sitten minkä laatusta proteiinia ja voiko sitä verrata johonkin kunnon lihaan?
Jauhelihassa ei ainakaan ole yhtään hiilaria joten tämä proteiini on sitten ihan kunnon proteiinia?

Kyllä niistä kaikkia tarvittavia aminohappoja saa. Toki osa proteiinista (yleensä jauhelihoissa ainakin lukee kuinka suuri osa) on kollageeniä. Kollageenin aminohappoprofiili on huono. Jauhelihassa on kuitenkin runsaasti ihan kunnollista eläinproteiinia. On nakeissa ja makkaroissakin, mutta vähemmän. Epätäydelliset proteiinitkin kannattaa kuitenkin laskea mukaan proteiininsaantiin, koska kaksi erilaista epätäydellistä proteiinia voivat yhdessä sisältää kaikkia tarvittavia aminohappoja. Esimerkiks palkokasveja ja viljaa syömällä saa kaikki tarvittavat aminohapot (palkokasveista puuttuu metioniini ja viljasta lysiini).

Siis dieetannut olen nyt reilu kuukauden ja paino on tippunut 111-105.5 mutta tämän viikon on painon tippuminen tyssännyt.
Valitsin siis sen ylimmän kohdan. Syönköhän siis vieläkin liian vähän? tuntuu oudolta vaikka painoa onkin paljon se on lähinnä täysin läskiä, nostaako se peruskulutukseni korkeammalle?

Se todella kevyt kohta antaa kyllä jonkun koomapotilaan peruskulutuksen. Itse käytän sitä toisiks alinta kohtaa. Luultavasti sulla on vaan joku tasannevaihe menossa. Paino lähtee varmaan taas laskuun, vaikka nostaisitkin hieman kaloreita. Kyllähän se rasvamassakin kuluttaa energiaa.

Tuossa vielä jotain aiheeseen liittyvää:

http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ksen-ja-kilokalorien-laskemisesta-dieetillae/
http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/how-to-estimate-maintenance-caloric-intake.html

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Kuinka useesti tulee teillä vedettyä heraprotskua ? Jostain kattonu että jotku vetää kolmekin kertaa päivään, itte tulee kyllä vaan kumottua se kerta.

Tällä hetkellä kolme kertaa viikossa, mutta ens viikosta lähtien taas 4-5krt viikossa. Eli pelkästään kunnon treenien jälkeen palkkarina. Työntö/grippi/vatsatreenin jälkeen en nyt oo juonu, koska ne on niin kevyitä sellasia leikkitreenejä, ettei "tarvii".

Kuinka useesti tulee teillä vedettyä heraprotskua ? Jostain kattonu että jotku vetää kolmekin kertaa päivään, itte tulee kyllä vaan kumottua se kerta.

Sellanen 1-3 kertaa yleensä. Jos on aamulla treeni niin aamupalaks heraa+banaani ja sitten matka kohti salia. Toinen tilanne on palkkari ja kolmas tilanne välipalana. Herasta, manteleista ja mandariineista tulee hyvä välipala :)

Kerran jos sitäkään. Palkkarina menee aina, jos jääkaapista on raejuusto tai rahka loppu tai joudun ottamaan eväät jo aamusta mukaan iltapäivälle, otan heraa. Tämä tosin harvoin.

Hei semmoinen pikku kysymys että voiko Amino-X Tuotettaa ottaa treenin aikana vai onko siinä järkeä?
Eikös olisikin järkevämpi ottaa se treenin jälkeen??

Jaahas, sinä taas. Jos juot treenin jälkeen palkkarin, et tarvitse tommosta sillon. Ennemmin juot tota sitten treenin aikana. Tollanen on kuitenkin aika hifistelyä, joten ennemmin ensin ruokavalio (sekä tietysti treeni ja lepo) täydelliseksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom