Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Ei haittaa kunhan ei mihinkään järjettömyyksiin grammat nouse. Rasvaa 1-1,5g per painokilo joten ei tuosta määrästä ole haittaa.

Mahtaakohan olla jotain tutkimusta, että olis jotain haittaa syödä vaikka yli 2g/kg rasvaa? Mä oon syöny tässä nyt jo jonkun aikaa (vaihtelevasti) vähän yli 1,5g/kg ja kaikki on toiminu mun mielestä ihan hyvin.

E: En siis väitä, että toi olis väärässä, kunhan vaan kyseenalaistan. Kyllä tietysti joku lukema "täytyy" olla, kun sitä kaikki kysyy, mutta onko jotain perusteluja miksei kannattais syödä sen enempää kuitenkaan?

Nyt kun ollaan bulkilla, aattelin vedellä paljon vapaamalla ruokavaliolla, ja fläsäähän siitä kertyy. Kysyn kuitenkin, että onko lihaskato isoa laihduttaessa, eli jäädäänkö "plussalle" lihaksissa.

Ihan perus juttuja, mutta en ole oikeen saanut hyvää vastausta.

Nyt kun ollaan bulkilla, aattelin vedellä paljon vapaamalla ruokavaliolla, ja fläsäähän siitä kertyy. Kysyn kuitenkin, että onko lihaskato isoa laihduttaessa, eli jäädäänkö "plussalle" lihaksissa.

Ihan perus juttuja, mutta en ole oikeen saanut hyvää vastausta.

Se riippuu aika paljon dieetistä ja bulkista. Jos bulkkaat kahessa kuukaudessa kymmenen kiloa lisää ja laihdutat about saman verran samassa ajassa, ei todennäköisesti kauheesti ole mitään positiivista muutosta tullut. Jos taas bulkkaat maltillisesti vaikka puoli vuotta ja saat viisi kiloa painoa lisää, ei todennäköisesti tarvitse kauheesti (jos ollenkaan siinä vaiheessa) edes laihdutella eikä lihasten menettäminenkään ole silloin tietystikkään yhtä suurta.

Mass Whey prodejuoma

Onko hyvän makuinen prodejuoma? Itse aattelin tilata mansikan tai minttusuklaan, en vain osaa päättää kumpi:) Toimivuudeltaan prodejuomat yleensä on samoja mutta maku saisi olla hyvä ettei tarviis aina vetää naama irveessä tota juomaa.

Itse tykkään. Maku on hyvä ja sekottuvuuskin on hyvä. Mansikkaa en ole maistanut, koska kaikki "mansikat" maistuvat mun mielestä esanssisilta. Minttusuklaata on ollut Recoverynä ja sellai oli ainakin loestavan makunen.

Onko hyvän makuinen prodejuoma? Itse aattelin tilata mansikan tai minttusuklaan, en vain osaa päättää kumpi:) Toimivuudeltaan prodejuomat yleensä on samoja mutta maku saisi olla hyvä ettei tarviis aina vetää naama irveessä tota juomaa.

On todellakin. Itellä menossa minttusuklaan 4 kilon pönttö. Ei paakkuunnu, ja hyvältä maistuu. Muita makuja en ole maistanut, mutta varmasti ovat hyviä.

Fastilta on tullut tuo uus pudding-protsku. Onko se minkään makusta, kantsiiko ostaa? Verrattuna esim Mannisen vastaavaan?

Suklaaversio on ainakin ihan älyttömän hyvää :kuola: Kaveri kehui myös tuota toffeeversiota, mutta sitä en ole itse maistanut... Voin suositella, koostumuskin on tosi miellyttävä :)

Kiitos näistä, kokeiluun lähtee minttusuklaana!:)
PS. Tietääkö kukaan onko "anabolic hydrobol" valmisteella minkäänlaisia vaikutuksia? Paljon kehutaan ja vannotaan että toimii?

Kysymyksiä

Eli mitä juon ennen treeniä/aikana/jälkeen? Entä mitä kannattaa syödä ennen treeniä? Treenin jälkeen sitten kunnon lämmin ateria... vai?

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Eli mitä juon ennen treeniä/aikana/jälkeen? Entä mitä kannattaa syödä ennen treeniä? Treenin jälkeen sitten kunnon lämmin ateria... vai?

Kuinka paljon haluat rahaa tähän nyt laittaa? Optimaalisin tietty ois ennen treeniä laturi n. 30 min aikasemmin, treenin aikana BCAA:ta ja ehkä jotain urheilujuomaa/nopeaa hiilaria ja treenin jälkeen palkkarina hera, malto, kreatiini ja siihen sitten vielä ruokaa 1-2h treenin jälkeen. Mutta toisaalta taas pelkkä herakin treenin jälkeen riittää ja sitten kunnon ruokaa nassuun.

Maistuuko oliivi ja rypsiöljy erilaiselle? Tai onko eri merkkeissä eri makua? Nimittäin lisäsin ruokavaliion pari rkl päivässä tota öjlyä ja meiltä löytyy neitsytoliivi öljyä ja on aivan jumalattoman hirveen makusta... Koitin jonkun neuvon mukaan sekottaa salaattiin ruoan yhteydessä mutta pilas vaan salaatin! Miten ja mitä öljyä vedätte? :)

Niin olikos se nyt ihan ok ottaa bulkilla lisäkaloreita maltolla? 30g maltoa = 480kcal. Sais hyvinkin vaivattomasti esim 1500kcal pelkällä maltolla. 3x30g /päivä, eli 30g aamuproden, palkkarin ja iltaproden sekaan. Vai pitääkö bulkkikauden kalorit poimia eri ravintoryhmistä tasaisesti? No shortcuts to the happiness?

Niin olikos se nyt ihan ok ottaa bulkilla lisäkaloreita maltolla? 30g maltoa = 480kcal. Sais hyvinkin vaivattomasti esim 1500kcal pelkällä maltolla. 3x30g /päivä, eli 30g aamuproden, palkkarin ja iltaproden sekaan. Vai pitääkö bulkkikauden kalorit poimia eri ravintoryhmistä tasaisesti? No shortcuts to the happiness?

Ei 30g maltoa ole 480kcal. Ja mieluummin oikeasta ravinnosta, vain hätätapauksessa maltosta.

Yksi gramma maltodextroosia on yksi gramma hiilihydraattia, joka taas on 4,5kcal.

30*4,5kcal=135kcal

Itse en ikinä käyttäisi maltodextroosia mihinkään muuhun kuin treenin jälkeiseen pirtelöön.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom