Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Kannattaako aloittelijan käyttää beta-alaniinia kuntosalin ja uinnin + satunnaisen lenkkeilyn ohella?

Sama kysymys kreatiinille. Paljo mainostetaan että auttaa räjähtävän voiman kanssa mutta onko normi salitreeni kovin räjähtävää? Noi uinnit ja lenkkeilyt menee puhtaasti kestävyyden puolelle.

Eli onko täs tilanteessa kovinkaan kannattavaa kokeilla kumpaakaan? Jos nyt konkreettisesti auttaa ni vois varmaa kokeilla. Krea vissii saatta aiheutta aknea ja alaniini kutittelee juttujen perusteella.

Aijoo onko noissaki halvin tavara riittävää vai kannattaako ostaa kovemman kilohinnan tuotteita?

Eli onko täs tilanteessa kovinkaan kannattavaa kokeilla kumpaakaan? Jos nyt konkreettisesti auttaa ni vois varmaa kokeilla. Krea vissii saatta aiheutta aknea ja alaniini kutittelee juttujen perusteella.
En jaksa muuhun vastata, mutta harvalle krea aiheuttaa aknea, eli se pitää kokeilla. Alaniini pistelee alussa vähän aikaa ja siitä ei ole mitään haittaa.

Meinasin jonkinmoista tilausta tehdä fitnesstukusta. Mitä lisäravinteita ym. suosittelette tällaiselle kohta 18 v. jätkälle, joka käynyt salilla noin vuoden. Nyt kun teen tota G6:sta niin aina kun menee salille on paikat "kipeät" ja tuntuu ettei palaudu millään. Whey 80:sta varmaan tilaan sen 4 kiloa, mutta tarvitaanko jotain muuta? Magnesiumia olen syönyt, jottei tulisi kramppeja, mutten muuta. En oikeen ymmärrä näistä, vaikka olenkin koittanut selvittää. Kiitos jos joku jaksaa vastata näinkin tyhmään kysymykseen : )
http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artiklar/ennen-ja-jalkeen-harjoittelun
Olisiko tollainen paketti hyvä? Tota enempää en oikeen pystyisi maksamaan. Kauankohan tosta riittää, jos käy salilla sen 3 krtaa viikossa?

Kreatiini ja whey 80 ois ne "fiksuimmat" mut toi gaineri on vähä turha,pelkkää hiilaria oikeestaan mut voithan sä vetää sitä palkkariksi treeni jälkee jonka jälkee sit oikeeta ruokaa nassuu.

Jotain vitamiini/hivenaine komboa ja omega rasvahappoja tilaat messiin. esim. animal pack ja sellainen 300kpl omegoja sisältävä punainen purnukka, edullista ja laatu kohdillaan.

auttakaa retardia eli miten katon kananmunien kalorit, aamulla vetäsin lärviin 6 kananmunmaa, 3 kokonaista eli 3 keltuaista, lopuista heitin keltuaiset veks. Eli 6 valkuaista ja 3 keltuaista. :D jos katon sillai et 3 keltuista + 6 valkuaista, tulee 260kcal, mut jos pistän vaikka 3 kokonaista kananmunaa paistetuna, siit tulee jo 360kcal.

auttakaa retardia eli miten katon kananmunien kalorit, aamulla vetäsin lärviin 6 kananmunmaa, 3 kokonaista eli 3 keltuaista, lopuista heitin keltuaiset veks. Eli 6 valkuaista ja 3 keltuaista. :D jos katon sillai et 3 keltuista + 6 valkuaista, tulee 260kcal, mut jos pistän vaikka 3 kokonaista kananmunaa paistetuna, siit tulee jo 360kcal.

Jos kalorilaskuria käytät niin siinä paistetussa kananmunassa on mukana paistamiseen käytetty rasvakin. Itse katsoisin niin, että 3 kananmunaa, 3 valkuaista + paistamiseen käytetty rasva (jos siis käytit).

hhmhhmhmhm... olen dieetillä, ja syön rasvoja nyt päivässä n.80g (rasvaton painoni on 70kg), niin mietin tässä kun olen nyt iltaisin syönyt maapähkinöitä n. 50-70g (22-30g rasvaa) täydentääkseni päivän jäljellä olevan rasvan tarpeen. Niin onko tämä liian suuri määrä maapähkinöitä kerralla dieetin kannalta, vai lisäänkö esim. rypsäriä jollekkin päivän aterialle korvatakseni noita pähkinöitä? :confused:

hhmhhmhmhm... olen dieetillä, ja syön rasvoja nyt päivässä n.80g (rasvaton painoni on 70kg), niin mietin tässä kun olen nyt iltaisin syönyt maapähkinöitä n. 50-70g (22-30g rasvaa) täydentääkseni päivän jäljellä olevan rasvan tarpeen. Niin onko tämä liian suuri määrä maapähkinöitä kerralla dieetin kannalta, vai lisäänkö esim. rypsäriä jollekkin päivän aterialle korvatakseni noita pähkinöitä? :confused:

laske kalorit

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
laske kalorit

En tiedä kirjoitinko epäselvästi vai eikö kysymys muuten vaan mennyt jakeluun :face:

Eli, korvaanko pähkinöistä saatavan rasvan jollain muulla rasvanlähteellä, esim rypsärillä, kalorimäärän kuitenkin pysyessä samana, käytin sitten rypsäriä ja/tai pähkinöitä.

EDIT

Eli tiivistettynä, onko hyvä vetää noin paljon pähkinöitä kerralla rasvan tarpeen täyttämiseksi?! :D

Mikä olisi järkevin ja helpoin tapa nostaa painoa, jos tarkoituksena ei ole tulla lihaksikkaaksi vaan ainoastaan normaalin näköiseksi ja painoiseksi? Olen 24v ja n. 180cm / 60kg. Painoa ei tunnu tulevan millään, vaikka syön aika isohkoja annoksia vähintään kolme kertaa päivässä. Ei oikein tekisi mieli syödä paljoa enempää, muuten tulee ahdettu olo. En myöskään jaksaisi laittaa jatkuvasti ruokaa, eikä rahaakaan viitsisi kuluttaa älyttömästi pelkkään syömiseen. Onko jotain kikkoja, millä painon saisi mahdollisimman kivuttomasti?

Mikä olisi järkevin ja helpoin tapa nostaa painoa, jos tarkoituksena ei ole tulla lihaksikkaaksi vaan ainoastaan normaalin näköiseksi ja painoiseksi? Olen 24v ja n. 180cm / 60kg. Painoa ei tunnu tulevan millään, vaikka syön aika isohkoja annoksia vähintään kolme kertaa päivässä. Ei oikein tekisi mieli syödä paljoa enempää, muuten tulee ahdettu olo. En myöskään jaksaisi laittaa jatkuvasti ruokaa, eikä rahaakaan viitsisi kuluttaa älyttömästi pelkkään syömiseen. Onko jotain kikkoja, millä painon saisi mahdollisimman kivuttomasti?

Käytä paljon öljyjä (ei kuitenkaan liikaa), koska niissä on paljon kaloreita. Jos juot ruoan kanssa vettä nykyään, vaihda se maitoon eikä mielellään ihan siihen kevyimpään versioon. Tehosekottimella saa tehtyä helposti runsaskalorisia juomia, kun sinne laittaa kaurahiutaleita, rahkaa, öljyä, maitoa ja marjoja. Juomalla on paljon helpompi saada kaloreita kuin syömällä. Ja tietysti totuttelu isompiin ruokamääriin auttaa. Salitreeni auttaa painon keräämisessä ja lihaksikkaaksi tulemisessa kestää kyllä kauan. Muutamassa kuukaudessa ei mitään erityisesti ulospäin näkyvää saa aikaseks, mutta muutaman kilon voi ja todennäköisesti saakin.

Alotin salilla käynnin nyt uudelleen puolentoista vuoden tauon jälkeen. Okei, sillo enne en ehtiny käydä kauaa, enkä niin tosissani ollutkaan... hain sitä naisten paljon hakemaa "kiinteytystä" sillo kait :D. Nyt ku oon tosissani liikkeel ja haluun kasvattaa habaa, ni oon viime viikkona pyöriny tosi paljon tällä foorumilla ottamassa asioista selvää. Kuitenkin, mitä hajanaisempaa tieto on ja mitä enemmän sitä, on sitä enemmän menee sormi suuhun. Valaiskaa mua konkarit pliis näissä:

1. Vedetäänkö se "iltarahka" ennen nukkumaanmenoo vain niinä päivinä, ku on oltu salil, vaiko joka ilta? Käsitin, et just enne nukkumaanmenoo ne proteiinit vedetää, et lihaksel ois rakennusainet siel. Proteiinei saan muutenki joka päivä vähintään se 100g. Ja iltapala on yleens muutenki vähähiilarisempi ja prot.pitonen. Vedän vaa salipäivien jälkee sen pääl viel tunnin pääst ton rahkan.

2. Melkein poikkeuksetta mitoista riippumatta täällä näkee, et naiselle suositellaan 2000 kcal päivämenuuta. Omat mitat on 163cm ja 55kg ja oon laskenu kalorilaskuril viikon keskikulutukseks 2200kcal. Ja kun haluan kasvattaa habaa, ni oon käsittäny et pitää syödä vieläpä kulutuksest 200-300 kcal yläkanttiin. Miten mun kannattaa menetellä, syön mitä kulutan, vai syönkö yläkanttiin? Ja paljonko syön yläkanttiin tän kokosena naisena? Aloittelijana lihas kasvaa varmaan alkuun ilman bulkkiakin... vai miten on?

3. Pidetäänkö bulkkikautenakin cheattipäivä :D?

3. Pidetäänkö bulkkikautenakin cheattipäivä :D?

Eihän se periaattessa ole tarpeellista, koska keho ei oikein voi päästä säästöliekille, kun plussa ollaan, mutta itse ainakin pidän. Kalorit itselläni juuri sen 200-300 plussalla, mutta sitten aina parikin kertaa viikossa voi sattua päiviä, jolloin menee jo helposti tonninkin yli.

Kun sitä kerran haetaan massaa, niin voihan sitä ottaa vähän nopeammallakin tahdilla. Turhat sitten dietataan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom