Hieman epävarma?
Miten pitäisi syödä 173cm/52kg miehen alun? (19v joulukuussa). Treeninä toimii G6 ja siihen lisäksi olen pyrkinyt tekemään 1-2 kertaa viikossa maastopyörällä 45-60min aerobisen lenkin, vauhtina olen koittanut pitää kohtuu reipasta kyytiä ja tykkään ajaa haastavassa maastossa. Aktiivisuus muuten päivisin on vain perus kaupassa käynnit ja opiskelupaikalla kävelyt, välipäivinä tosin joskus myös sulkapalloa kavereiden kanssa n. 30min päivässä, ehkä 1-2 kertaa viikossa. Tavoitteena olisi maltillinen bulkki ja voimatasojen nostaminen, sillä kukkakeppinä olo saa riittää itselle. Lukion aikana paino tippunut 15kg, jolloin myös vähäisetkin lihakset ovat hävinneet. Palstaa vähän lukeneena tuohon painoon ei kai hirveästi läskiäkään pitäisi mahtua, vaikka oma peilikuva ainakin omasta mielestä sanoo toista aina välillä, välillä ei. (nesteitä?). Olen ajatellut kalorilukemiksi n.2500kcal treenipäivinä ja 2000kcal lepopäivinä, ovatkohan nuo liian korkeat, sillä rasvaa ei miellellään saisi paljoa tulla, mutta tietty sitä aina vähän tulee ilmeisesti.
Olen nyt tehnyt G6:sta n.1.5kk-2kk ja tulokset ovat nousseet seuraavanlaisesti kyykky 3x10x30kg -> 3x10x52.5kg, Penkki 3x10x30 -> 3x10x35kg, Hauis scotissa 3x10x15kg -> 3x10x17.5kg, leuat 5,4,2 -> 8,6,5, Maastavetoakin olen tehnyt nyt parin viikon ajan kerran viikossa kyykyn tilalle G6:ssa ja siinä on mennyt 3x10x70kg -> 2x6x90kg. Paino on noussut 51 ->52, tosin kreatiinia olen aloittanut myös käyttämään n.viikko sitten, vaikkuttaneeko se tuohon nostavasti vielä viikon käytön jälkeen?
Ja sitten vielä itsellä tuppaa oleemaan paha(?) tapa, että en usein saa päivällä syötyä kovinkaan paljoa. Sitten illalla tajuan vasta, että olisi esim. 1500kcal syötävänä illalla, pohdin vain että haittaako tuo kehitystä, kun kuitenkin päivän makrot tulevat täyteen, proteiinia saan varmaankin liikaakin, mutta olen pyrkinyt saamaan sitä tasaisesti päivän mittaan. rasvaa tulee yleensä 1g-1.5g per painokilo. proteiini tulee 150-200g jos mukaan lasketaan kaikki ruoat.
Tuli varmaan sekava ja turhan pitkä kirjoitus, mutta olisi kiva saada kokeneilta opastusta aloittelijalle, sillä innostus salilla käymiseen on kova.