Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Onko totta että hiilareita ei pitäisi syödä kauheasti ennen nukkumaan menoa, vai onko ihan huuhaata? Onko sillä edes mitään merkitystä, että vetääkö niitä hiilareita ennen nukkumaan menoa vai ei?

Totta kai voi syödä illalla hiilareita, jos sopii makroihin niin OK.

^ Syö sen verta yli kulutuksen että paino nousee sen 300g/vk ja vaihda hittoon tuosta 5-jakoisesta, ei siinä ole mitään järkeä bulkilla, varsinkin jos lihastakaan ei hirveästi ole. Bulkilla kannattaa ottaa kaikki hyöty irti nopeammasta palautumisesta, esim. 2-jakoinen ohjelma 2ON 1OFF systeemillä.

Tässä olisi yksi oma 2-jakoinen ohjelma jota käytin ennen, mielipiteitä?

Saliohjelma

Toistot 8-10

MAANANTAI
Kyykky 3x
Reiden ojennus 3x
Punnerrukset 2x
Penkkipunnerrus tanko 3x
Vinopenkki kp 3x
Ristitalja 3x
Dipit max
Viparit eteen 2x
Viparit sivulle 2x
Pushdown 3x
Vatsarutistus 3x

TIISTAI
Leuanveto 3x
Alatalja 3x
Ylätalja x3
SJMV 3x
Reiden koukistus 2x
Pohkeet seisten 2x
Pohkeet istuen 2x
Hauis kp 3x
Hauis tanko 3x
Epäkkäiden kohautus 2x

TORSTAI
Jalkaprässi 3x
Reiden ojennus 3x
Punnerrukset 2x
Penkkipunnerrus tanko 2x
Peck Deck 3x
Dipit max
Viparit sivulle 2x
Viparit eteen 2x
Pystypunnerrus kp 3x
Pystypunnerrus tanko 3x
Ranskalainen punnerrus 3x
Jalannostot 3x

PERJANTAI
Leuanveto 2x
Kulmasoutu kp 3x
Ylätalja 3x
Alatalja 3x
Reiden koukistus 3x
Pohkeet seisten 2x
Pohkeet istuen 2x
Hauis tanko 3x
Takaolkapäälaite 2x
Rannerullaus 2x

Yleensä olen lisännyt hauis- sekä ojentajatreeniin lisää liikkeitä, mutta en ole jaksanut niitä lisätä tuohon :'d

Käytän kolmijakoista ohjelmaa joka löytyy tuolta treeniohjelma arviointiin tänne langasta kun sen sinne lätkäisin. Ongelmani kuitenkin on seuraavanlainen, en tiedä mitä tehdä ruokailun kanssa. Tahdon lisää lihaksia, voimaa ja tuloksia. Tahdon kuitenkin myös rasvaa jossain vaiheessa pois, ja kesäksi olisi tarkoitus päästä sit oikeasti ns. kesäkuntoon. Eli mitä teen kun syöminen on aina ollut aivan käsittämättömän sekavaa ja jatkaa semmoisena olemista. En löydä mistään tietoa siitä, että kuinka pitäisi syödä jos tahtoisin lisää lihasmassaa, mutta ehkä samalla myös polttaa rasvaa pois?

Nyt olen viikon ollut scoobyn dieetillä, joka tarkoittaa siis sitä, että aamulla hedelmä/proteiinismoothie, päivällä protskujuoma + täysjyväpuuro. Iltapäivällä kasviksia ja tomaattikastiketta. Iltapalaksi proteiinijuoma ja eipä muuta. Mikä on järkevin tapa saada mahdollisimman paljon lihasmassaa ja polttaa myös rasvat seuraaviksi kesäkeleiksi pois? Vihaan sydämeni kyllyydestä ruoasta miettimistä ja tarvitsisin nyt toivottavasti jonkun ammattilaisen apua, että olisi jotakin mitä voisi kokeilla noudattaa.

:confused:

Paljonko sitä rasvaa on poltettavana? Tuo nykynen dieetti ei kyllä mun korvaan kuulosta kovin hyvältä. Oikeeta ruokaa suosittelisin syötäväksi, lihaa, kanaa, kalaa, täysjyvätuotteita ja silleen, välipaloiksi rahkoja, raejuustoja yms.. Lihastahan tulee kun treenaa järkevästi ja syö yli kulutuksen, laihdutus taas tapahtuu syömällä vähemmän kun kuluttaa. Selvitä suurinpiirtein oma kulutus, syö vähän sen päälle ja treenaa kovaa. Sitten kun läskiä on jossain vaiheessa liikaa, syö vähän vähemmän kun se kulutus niin kauan ettei sitä enää ole liiaksi. Ja täällä mitä näitä ohjeita lukee niin dieetillä -500Kcal ja muuten +500Kcal on aika yleiset suositukset. Tässä tietenkin pitää jaksaa vähän laskea kaloreita, onnistuu se toki ilmankin mutta siihen sitten on hankalampi vastata kovin tarkasti.

No jos alottelet vasta niin tuskin kannattaa kovin alkaa hifisteleen noiden kaloreiden kanssa, ellei sitten halua. Muutosta tapahtuu muutenkin. Oisko silleen että treenaat vaan kovaa,yrität vähentää, mikäli harrastat, tuommosen turhan sipsi/karkki/limppariosaston syömistä ja keskityt puhtaisiin ruokiin, kuten puuroa, kananmunia, rahkaa, raejuustoa yms. proteiinipitoista ja aterioilla siitte ainaki parisataa grammaa jotain lihaa ja kaveriksi pottuja tai jotan täyjyväpastaa tai riisiä. Sitte jos talvella joskus näyttää peilistä huonolta niin pitää sillon sitte jonku näkösen dieetin niin kehtaa sinne rannallekki mennä. Eihän nuo nyt niin pahoilta lukemilta kuulosta, riippuen tietenki siitä miltä haluaa näyttää.

Edit: ja aloittelijoitahan tässä ollaan itsekkin, huomenna voi joku ammattimies haukkua nämä mun kirjotukset..

400g jauhelihaa, 1kananmuna, vitusti suolaa ja pippuria -> 10min uuniin ja sit täytteet päälle ja takas. Tosin toi nyt on aika vhh nollahiilareilla.

Mites tuossa ku ostin kaurahiutaleita, lukee että Annos (40g) jotain 150 kaloria, ni onko tuo 40g about 1dl ? :D Mitään vaakoja ku en omista.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Heittäkää joku body henkinen pizzapohja resepti ;)? Mutta ei kumminkaan mitään VHH pohjaista.

Tee täysjyväjauhoista pohja ja päälle sitten esim. broiskua/muuta vähärasvaista lihaa/tonnikalaa ja mereneläviä, kasviksia oman maun mukaan, tomaattimurskaa ja päälle vähärasvaista juustoa (rasvaa max. 17%). Ite oon kerran tehnyt myös sellaisen varrasruisleivän päälle pizzan ja hyvää oli.

Pohjan saa myös pelkistä kananmunista, valkuaiset vaan vaahdottaa kovaksi vaahdoksi ja sekottaa keltuaisten kans ja suolaa perään. Ei maistu miltään mutta täytteillähän se hoituu, eikä ole sellainen munakas ku vaahdottaa nuo valkuaiset.

Jos heittäis vaikka 1-2 desii tavallisia vehnäjauhoja ja sitten 2-3 desii täysjyväjauhoja/sämpyläjauhoja ? vähän rypsärii, suolaaa.

Noniin, ollu tässä nyt semmoset 5vko laihdutuskuurilla, kun paino päässyt nousemaan reilu 20kiloa vuodessa.mittari näytti ennen laiharin aloittamista 89kg ja nyt 81 ja nyt tuli mieleen, että parin ekan viikon aikana paino putosi n.5kg joista osa tietysti nesteitä mutta kun proteiinia tuli sillon vain n.1g painokiloa kohden,hävisikö lihasta tällä välin liikaa?:o tällä hetkellä syön n. 1.5g proteiinia päivässä painokiloakohden ja vajetta on 400-800kcal päivästä riippuen. onko tämä vääränlaista laihduttamista,eli lähteekö lihasta rasvan suhteeseen liikaa, vai onko lihashäviöt huomattavasti pienemmät rasvaan suhteutettuna? Lantio on kaventunut 7cm mutta näytän silti aivan samalta kuinn 8kg sitten (lantion seudulla minun mielestä eniten rasvaa joka häiritsee) Puntilla käyn 3 viikkoon ja pituutta löytyy 177cm. Ja anteeksi huono verbaalinen anti,mutta kirjoitin viestin kännykällä enkä jaksanut lisätä lopun asioita aiempiin kohtiin.
???

Hieman epävarma?

Miten pitäisi syödä 173cm/52kg miehen alun? (19v joulukuussa). Treeninä toimii G6 ja siihen lisäksi olen pyrkinyt tekemään 1-2 kertaa viikossa maastopyörällä 45-60min aerobisen lenkin, vauhtina olen koittanut pitää kohtuu reipasta kyytiä ja tykkään ajaa haastavassa maastossa. Aktiivisuus muuten päivisin on vain perus kaupassa käynnit ja opiskelupaikalla kävelyt, välipäivinä tosin joskus myös sulkapalloa kavereiden kanssa n. 30min päivässä, ehkä 1-2 kertaa viikossa. Tavoitteena olisi maltillinen bulkki ja voimatasojen nostaminen, sillä kukkakeppinä olo saa riittää itselle. Lukion aikana paino tippunut 15kg, jolloin myös vähäisetkin lihakset ovat hävinneet. Palstaa vähän lukeneena tuohon painoon ei kai hirveästi läskiäkään pitäisi mahtua, vaikka oma peilikuva ainakin omasta mielestä sanoo toista aina välillä, välillä ei. (nesteitä?). Olen ajatellut kalorilukemiksi n.2500kcal treenipäivinä ja 2000kcal lepopäivinä, ovatkohan nuo liian korkeat, sillä rasvaa ei miellellään saisi paljoa tulla, mutta tietty sitä aina vähän tulee ilmeisesti.
Olen nyt tehnyt G6:sta n.1.5kk-2kk ja tulokset ovat nousseet seuraavanlaisesti kyykky 3x10x30kg -> 3x10x52.5kg, Penkki 3x10x30 -> 3x10x35kg, Hauis scotissa 3x10x15kg -> 3x10x17.5kg, leuat 5,4,2 -> 8,6,5, Maastavetoakin olen tehnyt nyt parin viikon ajan kerran viikossa kyykyn tilalle G6:ssa ja siinä on mennyt 3x10x70kg -> 2x6x90kg. Paino on noussut 51 ->52, tosin kreatiinia olen aloittanut myös käyttämään n.viikko sitten, vaikkuttaneeko se tuohon nostavasti vielä viikon käytön jälkeen?

Ja sitten vielä itsellä tuppaa oleemaan paha(?) tapa, että en usein saa päivällä syötyä kovinkaan paljoa. Sitten illalla tajuan vasta, että olisi esim. 1500kcal syötävänä illalla, pohdin vain että haittaako tuo kehitystä, kun kuitenkin päivän makrot tulevat täyteen, proteiinia saan varmaankin liikaakin, mutta olen pyrkinyt saamaan sitä tasaisesti päivän mittaan. rasvaa tulee yleensä 1g-1.5g per painokilo. proteiini tulee 150-200g jos mukaan lasketaan kaikki ruoat.

Tuli varmaan sekava ja turhan pitkä kirjoitus, mutta olisi kiva saada kokeneilta opastusta aloittelijalle, sillä innostus salilla käymiseen on kova.

Vaikka oletkin pienikokoinen, niin toi 2000-2500kcal on kyllä tosi vähän. Etenkin kun liikut noin paljon. Syö sen verran, että paino nousee n. 200g viikossa. Sen määrän saat parhaiten selville ihan kokeilemalla. Jos tulee ongelmaksi syödä riittävän paljon, vähennä kulutustasi eli jätä ylimääräset pyöräilyt ja muut liikunnat pois (salia ei tietenkään).

Vaikka oletkin pienikokoinen, niin toi 2000-2500kcal on kyllä tosi vähän. Etenkin kun liikut noin paljon. Syö sen verran, että paino nousee n. 200g viikossa. Sen määrän saat parhaiten selville ihan kokeilemalla. Jos tulee ongelmaksi syödä riittävän paljon, vähennä kulutustasi eli jätä ylimääräset pyöräilyt ja muut liikunnat pois (salia ei tietenkään).

Okkei, tuo määrä tuntuu kohtuu isolta ainakin näin alkuun, mutta varmaan voisi yrittää napostella vaikkapa pähkinöitä yms, jotta saa enemmän energiaa. täytyy myös ruveta vaakaa seuraamaan tarkemmin.

Siis 2000kcal tulee jos esim syöt ees 4x päiväs vain 500kcal annoksia, jotka ei oo siis paljoo. Aamupalalla esim kananmuna, rahka (250g), kaurahiutaleita desi (35-40g) plus öljyä 5-15g niin siitä tulee jo se 500kcal melkein.
Ja sillä ei oo väliä vaikka söisit illalla ne 1500kcal esim. treenin ympärillä. Ja tuskin sussa ainakaan läskiä on t: ent 174/58 :D Älä stressaa siis oikeesti, että sitä läskiä kertyy ja "sixpäkki" häviäis, koska sillä ei oo mitään väliä, koska aina sen rasvan saa pois ja tohon varteen mahtuu vielä se 20kg helposti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom