Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Olen 15-vuotias, noin 187cm pitkä ja painan noin 65kg. Olen juuri hommannut salikortin ja huomenna pitäs mennä jo reenaamaan. Kuntosalin pitäjä laatii mulle jonkulaisen ohjelman mutta ruokavalio pitäs saada kondikseen. Tarkotus ois siis saada lihasta mahollisimman palion. Kuinka paljon kaloreita pitäis syödä päivässä ja montako kertaa päivässä kannattas syödä ja mitä? :)) Lisäravinteita löytyy vain yksi pussi MUSCLE+ Recovery for Strength Training palautusjuomaa. Pitäisiskö hommata lisää vai jättää jauhot pois?

Olen 15-vuotias, noin 187cm pitkä ja painan noin 65kg. Olen juuri hommannut salikortin ja huomenna pitäs mennä jo reenaamaan. Kuntosalin pitäjä laatii mulle jonkulaisen ohjelman mutta ruokavalio pitäs saada kondikseen. Tarkotus ois siis saada lihasta mahollisimman palion. Kuinka paljon kaloreita pitäis syödä päivässä ja montako kertaa päivässä kannattas syödä ja mitä? :)) Lisäravinteita löytyy vain yksi pussi MUSCLE+ Recovery for Strength Training palautusjuomaa. Pitäisiskö hommata lisää vai jättää jauhot pois?

Joskus samassa tilanteessa ollut kuin sä oot nyt. Sanoisin sulle, että syöt vaa ihan jumalattomasti. Ei se kalorien tarkkailu välttämättä tee vielä hyvää tuon ikäiselle, mutta jos jotain osviittaa haluat niin jotain 3500kcal lähtisin ehkä suosittelemaan. Riippuu paljolti sun aktiivisuudestas. Syöt proteiinia joka aterialla ja päivän aikana ainakin sen 2g/painokilo, rasvaa minimissään 1g/painokilo ja loput hiilareista ja kahdesta muusta edellä mainitusta lähteestä.

Lisäravinteet ovat aina nimensä mukaan lisäravinteita. Voit ottaa jotain proteiinijauhetta välipalaksi tai paikkaamaan aterioilla proteiinivajetta, jos ei ateria sisällä muuten tarpeeksi protskua. Sitten palautusjuoma salin jälkeen on ihan suositeltava, mutta ei sekään pakollinen, jos vain saat ruokaa suht pian salin jälkeen. Hyvän palkkarin saat, kun sekoitat protskujauhetta, maltoa ja kreatiinia. Kaikissa edellä mainituissa tuotteissa se halvin vaihtoehto on yleensä ihan hyväksi todettu, joten turha alkaa liikaa rahaa laittamaan lisäravinteisiin. Painota sitä kunnon ruokaa ennemmin.

Ja päivän aikana syödyillä aterioilla ei sinäänsä ole mitään väliä. Osa porukasta täällä pakkiksellakin syö vain 1 aterian päivässä ja on silti hyvässä tikissä, toiset vetävät ne seitsemän ateriaa päivässä. Se on ihan kiinni omasta aikataulusta ja kyvystä syödä isoja annoksia. Päivän aikana saadut kokonaiskalorit ja makrot ratkaisevat, ei yksittäinen ateria.

Sulle neuvot - treenaa fiksusti, syö paljon ja lepää kunnolla.

Siis sun yks salikerta kestää aina sen 30min? Sitten merkkaat sinne pituuden, painon, iän, ym. lisäks tuon 30min reenin ja katsot mitä se antaa kulutukseksi. Jos se antaa sen 2500, niin lähtisin tuolla 2000:lla kalorilla liikkeelle.

Ei vaan, ne kesti helposti reippaasti yli tunnin. Mutta pointti on siinä että mä tietenkin lepäsin settien välissä jopa 4 minuuttia, niin enhän mä voi tuollaista laskea siihen käytettyyn aikaan mielestäni. Ja tätä juuri pohdiskelen. Merkitsenkö laskuriin vain sen ajan jonka lasken kehoni tehneen työtä, ts. tauot poisluettuna?

Viitsikö joku kertoa, mikä olisi hyvä proteeni- tai palautus jauhe. En hae mitään massankasvatus jauhetta, vaan palautumiseen ja lihaksen kasvatukseen tarkoitettu. Katsoin noita itsekkin jo, mutta kun niitä on niin helvetisti erilaisia. Maku on tietty aina plussaa ja suositelkaa hyviä makuja.

Mitä eroa esim kyseisillä tuotteilla on?
http://www.fast.fi/red-line/reco2
ja
http://www.fast.fi/red-line/muscle

Kumpikin noista käy. Jälkimmäisessä on enemmän kaloreita ja se sisältää myös kreatiinia. Palautusjuomaksi käy periaatteessa mikä tahansa proteiinijauhe jonkun hedelmän (tai muun hiilarilähteen, esim. malto) kanssa tai sitten joku tollanen valmis sekoitus. Kannattaa valita sellanen, joka sisältää annosta kohden vähintään 20g proteiinia ja vähintään saman verran hiilihydraattia. Halvin on varmaan järkevin vaihtoehto. Maut noissa on yleensä ihan hyviä. Joku suklaa tuskin menee helposti pieleen.

mitenku noissa kaikissa rasvanpolttaja jutuissa on että ei suositella alle 18-vuotiaille esim. linkki sensuroitu höhö tossa.
Oon nyt 16-vuotias eli voiko noista olla haittavaikutuksia jos käytän?

Tossa ripped prossa on paljon kofeiinia, ja sitähän ei suositella lapsille, ni siks siinä on tuo teksti. Kyllä sitä kuitenki 16-vuotias voi mun mielestäni käyttää. Pidä kuitenki mielessä, että noista rasvanpolttajista ei oikeesti ole välttämättä yhtään mitään hyötyä, ainakaan huomattavaa. Nekin rahat vois sijottaa paremminkin.

Kysyn vielä että onko tämän lailista pillereistä mitään hyötyä? Onko näillä mitään haittoja, etten ala mitään steroideja vetämään jos noita ostan :D.

http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artiklar/tribooster-2000-mg-60-tabs

Toinen kysymys on että jos ostan jauheen, jossa ei ole hiilareita kuten edellä mainitussa, pitääkö lihasten saada hiilarit heti treenin jälkeen ruuasta vai riittäkö että vedän proteenin naamaan ja syön vaikka tunnin tai parin päästä hiilaria?

http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artiklar/whey-80

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Ei vaan, ne kesti helposti reippaasti yli tunnin. Mutta pointti on siinä että mä tietenkin lepäsin settien välissä jopa 4 minuuttia, niin enhän mä voi tuollaista laskea siihen käytettyyn aikaan mielestäni. Ja tätä juuri pohdiskelen. Merkitsenkö laskuriin vain sen ajan jonka lasken kehoni tehneen työtä, ts. tauot poisluettuna?

Ei kukaan reeniajasta ala kai noita pakollisia taukoja miinustamaan :) Eli merkkaat sen ajan mitä olis salilla. Mutta jos jumitat vaikka puoleks tunniks jauhaan paskaa jonkun kanssa, niin sitä ei kannata kyllä reeniksi laskea ;)

Täällä taas tyhmiä kyselemässä!

Mua kovasti mietityttää tuo kreatiini. Voinko aloittaa sen käytön esim tänään ottamalla ennen treeniä? (luin että aamu,ennen Treeniä, palkkarissa ja iltapalalla) Jos tuntuu että alan oireilemaan niin voinko lopettaa kuurin ilman mitään haittavaikutuksia?
Ja paino nousee, näkyykö se ulospäin läskinä vai onko se vaan sisällä olevaa nestettä?

Täällä taas tyhmiä kyselemässä!

Mua kovasti mietityttää tuo kreatiini. Voinko aloittaa sen käytön esim tänään ottamalla ennen treeniä? (luin että aamu,ennen Treeniä, palkkarissa ja iltapalalla) Jos tuntuu että alan oireilemaan niin voinko lopettaa kuurin ilman mitään haittavaikutuksia?
Ja paino nousee, näkyykö se ulospäin läskinä vai onko se vaan sisällä olevaa nestettä?

Voit alottaa sen käytön periaatteessa koska vaan, vaikka ottamalla ennen treeniä (sekä treenin jälkeen ja joskus illalla ja iltapäivällä, koska latausviikolla 20g päivässä jne.). Käytön voi lopettaa ihan koska vaan jos alkaa jotain "oireiluja" tulemaan. Painonnousu johtuu siitä, että keho kerää nestettä, ei läskiä.

Hei! Milloin mitataan lihan ravintoarvot dieetillä?

Ostin LIDListä 500g kananugetti-pakkauksen (älkää vihatko, noi on fileestä ja oikeasti hyvää murkinaa :D), mutta mitattuani uunista tulon jälkeen, paini oli vain 370 grammaa. Miten nyt mittaan ravintoarvot, ennen vai jälkeen uunin? Tää on aika helkkarin tärkeää koska haluan epätoivoisesti päästä 500 kcal miinuksille, jos lasken väärin menee jo yli 700.

Tekis mieli uunin jälkeistä painoa käyttää, koska uskottavasti vain rasvaa poistunu. Mielipiteitä?

Nuo ravintoarvot ovat aina raa'asta tuotteesta. Jos ostat 300g paketin broileria niin silloin ne ravintoarvot ovat siitä paistamattomasta broilerista.

Nuo ravintoarvot ovat aina raa'asta tuotteesta. Jos ostat 300g paketin broileria niin silloin ne ravintoarvot ovat siitä paistamattomasta broilerista.

Niin sitä luulis.. mutta onhan niitä kohu-uutisia aina, että firmat pumppaa lihan täyteen vettä jotta se olisi painavampaa. Tätä mietin tuossa, koska 500g->370g on tosi kova pudotus

No painaa mun kanatkin paistamattomina 560g ja pannun jälkeen 380g. On sekin aika kova pudotus, mutta tohon mä uskon ja kyllä sillä on tullut tasaisesti paino siihen suuntaan kuin olen halunnut. Jos nyt uskot tuota salaliittoa, joka kaataa sun diettis, niin punnitse sen mukaan. Ei se sun miinustelus nyt muutenkaan yhden päivän aterioihin kaadu tai jos kaatuu niin kuka ihme syö dietillä sit ylipäätään jotain nugetteja.

Niin sitä luulis.. mutta onhan niitä kohu-uutisia aina, että firmat pumppaa lihan täyteen vettä jotta se olisi painavampaa. Tätä mietin tuossa, koska 500g->370g on tosi kova pudotus

Kai se on ihan sama mitä ne siihen laittaa, ravintoarvot on siitä tuotteesta mikä paketissa on. Yhtä lailla marinadit lasketaan mukaan. Uuni kuivattaa lihaa enemmän kuin pannu, koska pinta ei paistu nopeasti kiinni ja nesteet pääsee pihalle

Kai se on ihan sama mitä ne siihen laittaa, ravintoarvot on siitä tuotteesta mikä paketissa on. Yhtä lailla marinadit lasketaan mukaan. Uuni kuivattaa lihaa enemmän kuin pannu, koska pinta ei paistu nopeasti kiinni ja nesteet pääsee pihalle

Jos on esim. Marinoitu kananrinta paketissa, niin marinointi tarkoittaa sitä että se on sillä maustenesteellä sisältä että ulkoa marinoitu, jonka seurauksena 1/5 painosta on vettä.

Jos on esim. Marinoitu kananrinta paketissa, niin marinointi tarkoittaa sitä että se on sillä maustenesteellä sisältä että ulkoa marinoitu, jonka seurauksena 1/5 painosta on vettä.

Sisältä että ulkoa marinoitu? Wut? Jos pitää paikkaansa niin teollisuudella on oma käsitys marinoinnista kuin mulla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom