Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Mitä mieltä olette tuotteesta noin 6kk salilla käyneelle? Tarkoitus on tehdä tällä ohjelmalla ja täysiä http://www.pakkotoisto.com/treeni/53842-2-jakoinen-ohjelma/ (ilman jalkoja)

Vaikka se tuossa jo tulikin, toistan sen silti: et voi treenata täysiä, jos et treenaa jalkoja. Jalat on kuitenkin melkeen puolet kehosta. Eikä se näytä hienolta, jos puolet kehosta on treenaamatta. Tässä todiste:

dangers_of_masturbation.jpg

Painoa täytyisi saada lisää ennen seuraavaa kesää, tavoitteena nostaa aamupaino 100kg. Tällä hetkellä aamupaino pyörii 92-93.5KG väliä ja iltapaino jotain 97-98KG (187.5cm).
Teen jokainen päivä kaikkeni, jotta paino lähtisi nousuun, mutta nyt tuntuu siltä, että paino ei nouse enään millään. :face:
Ensimmäinen kysymys kuuluukin, että millainen painon nousu on mahdollista saavuttaa esimerkiksi 9kk:ssa natuna?
Syön jotakuinkin 3000kaloria päivässä ja proteiiniakin pitäisi tulla tarpeeksi. Mikäköhän ratkaisuksi, jotta saan painon taas nousemaan?
Syön suhteellisen monipuolisesti ja terveellisesti. Otan kuppia äärimmäisen harvoin, silloinkin maltilla. Mäkkäreissä ja muissa pikaruokaloissa tulee käytyä noin kerran viikossa.
Sekavaa treeniä takana monta vuotta. Kunnolla treenaamista takana nyt noin 9kk, lähtöpaino oli jotakin 85kg luokkaa.
Olisikohan yösyöminen ratkaisuni/onko siinä mitään järkeä?

Ei noin iso mies noin pienillä kaloreilla kasvakkaan, jos harrastaa minkäänlaista liikuntaa päivän aikana (nousee sängystä, pesee hampaat jne.). Minulle (72kg) 3500kcal on sopiva määrä, kun haluan kasvaa. Ja sä olet mua kuitenki yli 20kg isompi ja pituudestasi voi jo sanoa, että se tuskin on pelkkää läskiä. Kyllä mä luulen, et sun on mahdollista ens kesäks saada paino sataseen, kunhan vaan syöt tarpeeksi paljon.

Miten kreatiini kannattaa ottaa ylläpitokaudella? Ruokailun yhteydessä/aamulla/päivällä/illalla. Vai onko mitään vaikutusta?

Sillon ku muistat sen ottaa. Ruokailun jälkeen on siinä mielessä hyvä, et veressä on insuliinia eikä tarvii siis otta mitään mehua tai muuta sokeria, että sitä insuliinia sais vereen. Insuliini auttaa kreatiinin siirtymisessä lihaksiin. Minkä takia pidät jotain ns. ylläpitokautta (eli oot ilmeisesti kulutusta vastaavilla kaloreilla)? Mun mielestä se on ainoostaan paikallaan junnaamista, jos ei ole plussilla tai miinuksilla.

Joo no täytynee suunnitella/muokata ruokavaliota uusiksi, että saisi noi kalorit kohdilleen. Mitään muuta en päivän aikana oikein harrasta, kun salilla käymistä toiden lisäksi.
Läskiä ei juuri löydy. Hyvällä omatunnolla voin ottaa vaikka 4kg puhdasta läskiä kroppaan, jos saisi 4kg kehitettyä lihaakin, jotta pääsisi sinne 100kg tuntumaan. Tavoite ei ole siis mikään tiukka 100KG, vaan ennemmin hiukan pehmeäkö. Äärimmäisen kierä kunto ei minua kiinnosta.

Minkä takia pidät jotain ns. ylläpitokautta (eli oot ilmeisesti kulutusta vastaavilla kaloreilla)? Mun mielestä se on ainoostaan paikallaan junnaamista, jos ei ole plussilla tai miinuksilla.

Meinasin tolla kreatiinin ylläpitokautta eli ton latausjakson jälkeistä aikaa :D Kalorit on kyl juu plussalla! Kiitos vastauksesta.

Vetääkö porukka hiilareita hapankorpuista (esim. VHH:lla)? Etuja normaaliin (täysjyvä)ruisleipään:
- (100% täysjyväruista)
- Ei lisäaineita (!)
- Säilyy pitkään
- Hyvää!

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
onko huono juttu jos ei syö koulu ruokaa vaikka edellis illalla ollut treeni?

Miksi et söisi kouluruokaa? Ehkei se ole paraslaatuista safkaa maan päällä mutta kyllä sitä nyt syö.. jos ei muuten niin juo vaikka maitoa. Ei se muuten periaatteessa haittaa jos sen jättää väliin, kunhan vain ruokailujen väli ei veny kauhean pitkäksi, ja saat tarvittavat kalorit täyteen päivän aikana muista aterioista.

onko huono juttu jos ei syö koulu ruokaa vaikka edellis illalla ollut treeni?

Voin kokemuksesta sanoa, että ilman kouluruokaakin pärjää, jos vaan päivän kokonaiskalorit on sopivat. Itse en syö kouluruokaa joka päivä ja aamupalaa syön ainoastaan viikonloppuisin. Silti suosittelen ehdottomasti syömään kouluruoan, koska se on kuitenkin ilmaista ja oikeasti ihan riittävän hyvää. Musta tuntuu, et se on lähinnä vaan sellanen periaate kun kaikki sanoo kouluruoan olevan paskaa kaikin puolin. Kuitenkin yleensä se on ihan kelvollista.

Mitä palautusjuomaa kannattais käyttää? 166cm/63kg nainen ja lihasmassaa tarkotus lisätä. On ollu kokeilussa fastin hera80, muscle+ ja starnutritionilta whey80.. En osaa sanoo toimiiko joku parhaiten, muscle+sta oon tykänny ihan jees, mutta mikä olis ehkä sellanen 'ideaalinen' ?:)

Osta halvinta heraa ja halvinta maltoa, jota löydät ja niitä sitten 1:1-1:2. Kreatiini on myös ihan oiva lisä sinne palkkariin.

Ilmeisisti ihan sama mistä ottaa proteiniin esim. näiden vaihtoehtojen joukosta: maito, liha, kana. Vaikka leipien proteiini onkin sitten vähän eri asia.

- - - Updated - - -

Mistä saisi kätevästi kaloreita ja suhteellisen helposti, rypsäri, pähkinät, muita? Haen nyt siis sellaisia suhteellisen helposti suuhun napattavia?

Siinäpähän ne helpoimmat taisivat tulla. Tietty jossai herkuissa on paljon kaloreita, mutta muuta niissä ei olekkaan. Ite kaatelen tuota öljyä vähän joka paikkaan :d aina ruokaan about ruokalusikka ja myös yleensä rahkan joukkoon.

Eli kyllästyin tässä omiin läskeihin ku vaaka alko näyttää 90 kiloo (pituus 177cm) ja päätin sit alkaa taas käymään puntilla ja pudottamaan vähän painoa. Nyt oltu kaksi viikkoa n. 800-1000 kaloria miinuksen puolilla ja vaaka näytti tänä aamuna 83.5 kiloa! Heräsi kysymys että onko tämä liian nopea tahti (?) vai onko nämä kaikki nesteitä, sillä ensimmäisen viikon aikana laihduin noin 4 kiloa. Käyn siis kolme kertaa viikossa salilla ja proteiinia syön noin 100-120 grammaa päivässä sillä tarkoitu olisi laskea rasvaprosenttia. JA tiedän että liian vähän proteiinia, mutta luulis nyt jotain edistystä tolla tapahtuva :D

Ilmeisisti ihan sama mistä ottaa proteiniin esim. näiden vaihtoehtojen joukosta: maito, liha, kana. Vaikka leipien proteiini onkin sitten vähän eri asia.

- - - Updated - - -

Siinäpähän ne helpoimmat taisivat tulla. Tietty jossai herkuissa on paljon kaloreita, mutta muuta niissä ei olekkaan. Ite kaatelen tuota öljyä vähän joka paikkaan :d aina ruokaan about ruokalusikka ja myös yleensä rahkan joukkoon.

Joo en kyllä herkkuja viitti hirveemmin napostella. Täytyy tota öljyä ruveta käyttämään vaikka enenmmän.

Joo en kyllä herkkuja viitti hirveemmin napostella. Täytyy tota öljyä ruveta käyttämään vaikka enenmmän.

Kuinka paljon sitä rasvaa tulee ruokavaliossa tällä hetkellä? Ei sitä myöskään ihan yllin kyllin kannata alkaa läträä. Jos tulee jo jotain 1,0-1,5g/painokilo välillä niin ottaisin kaloreita ennemmin hiilareista. Jos taas ruokavalioon mahtuu noita hyviä rasvoja niin antaa mennä vaan. Rasvasempi maito on myös hyvä kalorien lähde. Hiilareita sitten vaan riisistä, pastasta, perunasta yms.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom