Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Saan proteiinia vaikka miten paljon, mutta olen alkanut pelkäämään viime aikoina, ettei tule tarpeeksi hiilaria. Laitoin johonkin hiilarilaskuriin äsken tietoni, ja muka jopa 380 grammaa pitäisi saada @_@ Voiko pitää paikkaansa? Eikös ihmiset puhu siitä 40/40/20- suhteesta, jolloin tuollainen 380 ei kävisi edes järkeen. Paljon 80-kiloinen, 176cm G6:n vääntäkä tarvittis sitä hiilaria?

Onko tarkotus laihduttaa vai kasvaa? Proteiiniakaan ei kannata liikaa syödä, koska se on turhaa, ja (tosi) suuret annokset voi olla munuaisille pitkän päälle rasittavaa. Noin 80g rasvaa, 160g proteiinia ja jos haluat kasvaa hiilaria tarvisit n. 450g (sillon tulis n. 3200kcal, mut saattaisit tarvita kyllä enemmänkin riippuen päivän aktiivisuudesta). Jos taas laihdutella koitat, sellanen 200g hiilihydraattia päivässä vois olla hyvä (ja se vastaa 2200 kilokaloria, mut todellinen tarve riippuu taas kulutuksesta).

Onko tarkotus laihduttaa vai kasvaa? Proteiiniakaan ei kannata liikaa syödä, koska se on turhaa, ja (tosi) suuret annokset voi olla munuaisille pitkän päälle rasittavaa. Noin 80g rasvaa, 160g proteiinia ja jos haluat kasvaa hiilaria tarvisit n. 450g (sillon tulis n. 3200kcal, mut saattaisit tarvita kyllä enemmänkin riippuen päivän aktiivisuudesta). Jos taas laihdutella koitat, sellanen 200g hiilihydraattia päivässä vois olla hyvä (ja se vastaa 2200 kilokaloria, mut todellinen tarve riippuu taas kulutuksesta).

Okei, eli olen syönyt aivan liian vähän hiilaria. Bulkilla on tarkotus olla.

Okei, eli olen syönyt aivan liian vähän hiilaria. Bulkilla on tarkotus olla.

Tollanen määrä hiilihydraattia saattaa tuntua aika paljolta päivässä syötäväks. Rasvaakin voit oikeesti syödä enemmänkin ku ton 80g, kuten tossa yllä just puhuttiin. Siitä niitä kaloreita saa helposti. Mut paljon sitä hiilihydraattia tarvitaan, jos haluaa kasvaa. Muista myös, että toi 3200kcal oli ihan tosi karkee arvio vaan ja todennäkösesti hieman alakanttiin, joten enemänkin voisit ehkä syödä. Erilaisilla laskureilla ja käytännössä kokeilemalla siitä selviää.

Voi jeesus, ja mä kun luulin dieettini olevan kunnossa :D Lepopäivinä kalorit on jääny 2500 ja olen luullut olevani "maltillisella bulkilla". Nuohan on voinu miinuksillekin mennä useastikin..

Mutta tästä uutta intoa. Nyt lähtee. Kiitos tiedosta :P

Voi jeesus, ja mä kun luulin dieettini olevan kunnossa :D Lepopäivinä kalorit on jääny 2500 ja olen luullut olevani "maltillisella bulkilla". Nuohan on voinu miinuksillekin mennä useastikin..

Mutta tästä uutta intoa. Nyt lähtee. Kiitos tiedosta :P

Lepopäivinä 2500kcal voi kyllä olla ihan hyväkin (peräti liikaa?), jos ei tosiaankaan mitään sillon tee. http://kalorilaskuri.fi/kalorikulutus Tolla saat laskettua kulutuksesi suurin piirtein. Itselleni vaan sentin lyhyempänä ja kahdeksan kiloa kevyempänä esimerkiks 3000kcal päivässä ei riitä. Kyllä sen melkeen se 3500kcal pitäis olla ja se tuottaa mulle jo vaikeuksia yleensä.

(aikalailla olen aloittelija vielä toistaiseksi) massanhaku kyseessä: tuotekysymys ( mieluummin käyttäjien arvostelut mukaan ) : kumpi kannattaa valita jos ei haluaisi heti ihan liikaa rasvaa:

Optimum Nutrition: Serious Mass

vai

Mutant Mass

?

Miksi joku massgaineri? Eikö tavallista ruokaa ole mahdollisuus syödä tarpeeksi? Ja sitä rasvaa tulee kummallakin ihan yhtä paljon, jos päivän kokonaiskalorit ovat yhtä paljon plussalla.

Miksi joku massgaineri? Eikö tavallista ruokaa ole mahdollisuus syödä tarpeeksi? Ja sitä rasvaa tulee kummallakin ihan yhtä paljon, jos päivän kokonaiskalorit ovat yhtä paljon plussalla.

Juuri tämä, lämpimiä safkoja voin syödä vain 2 koska työn kiire estää.. Kaloreita vaikea saada tämän takia.. Hiilaritkin tuntuu että jää vajaaksi kun olen laskeskellut vähän väliä mitä olen syönyt... Aamupalalassa n. 30 g protskuu ja 30 hiilarii... Lounas lounas aikaan kotiruokaa liha painotteisesti ja ennen salia 250g rahkaa ja jotain leipää ja salin jälkeen ehkä mahd. Lämmin iltapala?:D aterioiden väliin oon koittanu ottaa prode patukkaa/pähkinä sekoituksia ja sheikit on käytössä juuri ennen nukkumaan menoa ja salin jälkeen... Paino ei nouse tällälailla kun n. 2kk oon vääntäny..

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Paljonko niitä rasvoja (rypsiöljy yms.) kannattaisi päivän aikana ottaa? Itse otan 2-3 rkl rypsiöljyä ruoista tulevien rasvojen lisäksi ja mietin, että onko tuo määrä sopiva?

mietin onko väärin vetää whey prodee aamupalan yhteydessä, ennen reeniä, reenin jälkeen ja juuri ennen nukahtamista yöksi? vai oisko 3 kertaa päivässä maksimi.. siis muitten ruokien lisäksi tietysti? :D

normaali päivän syömiseni arkena:

aamu klo 7.10

5-6 kananmunan valkuaista ja joskus 1-2 keltuaista mukaan (pari kertaa viikossa) tai 250 g rahkaa missä hunajaa ja kurpitsansiemeniä
jotain kinkkua mukaan (kalkkunaa tai kanaa)
ruisleipä becelillä
puolukkamehua tai jotain muuta mehua
vitamiinit
piltti

klo 9.30

protskupatukka, pähkinöitä tai sheikki

klo 11.10

lounaspaikasta buffetin tarjoamaa kotiruokaa ja otan aika lihapitoisesti eli tulee väh. n. 25 g protskuu ainakin hiilareita tietenkin enemmän?

klo 15.45

rahkaa tai sheikki ennen salia

klo 19.00

sheikki salin jälkeen

klo 20.00

raejuustoa ja tonnikalaa tai kanaa ja jotain lisukkeeksi

n. klo 22.00

sheikki yöksi

en usko että tällä pärjää varsinkin kun vedän whey protskuu eli kalorit ja hiilarit jää aika vähiin? siksi miettinyt tuota massaprodee.. sais vähän fuskattuu kun ei oo kauheena aikaa syödä työn aikana kun ratin takana mennään...

Ei tolla 3000kcal nyt kamalan nopeasti ala vielä lihomaan, jos yhtään säännöllisesti treenaa. Jos nyt monta viikkoa olet jo kipeänä ollut niin sanoisin, että syö nälän mukaan, mutta katso, että päivän proteiinitarve tulee kuitenkin täyteen. Sitten ei ainakaan ole puhtia reenailla, jos olet kituutellut monta viikkoa alle tonnin kaloreilla.

Joo kyllä täsä on protskut kohillaa oltu, ja rasvojaki oon nyt saanu nostettua ku on taas alakanu ruoka maittaa. Kyllähän tässä kun paranee niin lähen taas repii painoja. Ei vaa yhtää nuhasena viitti mennä ku saa niistellä kokoajan. Joo tuskimpa tuo 3000kcal nostattaa painoa helposti, ja mulla on kyllä helvetin kova aineen vaihdunta ettei siinä mitään :D Monesti salilla hävettää vaihtaa laitetta ku laite on yltä päältä hiessä :D Ja teen kummiskin kohtuu verran aerobistakin armeijan kuntoa varten, mutta pääsääntösenä harrastuksena on tuo punttisali.
Ja oon nyt ollu n. viikon sairaana, pari pv vedin sillä alle tonninkaloreilla.
Ja tarkotuksena oli että aluksi sais vähä läskiä pois tuosta keskivartalosta. Ja nyt ku sitä ei ole enään kun ala vatsassa niin voin alkaa hyvillä mielin syömään enemmän mutta kummiskaan ettei läskiä tulisi enää.

Onko kellää jhajua mitkä on minimi kalorit jos käy salilla viikossa 5x ja on noin 170-180 ja 70-75kg
Riippuu kuinka pitkiä treenejä vedät ja kuinka intensiivisesti (kuinka pitkiä taukoja pidät sarjojen välillä). Lisäksi muut liikuntalajit ja hyötyliikunta vaikuttaa. Mutta jos heitän sellaisen hyvin suuntaa-antavan veikkauksen niin kulutuksesi lienee lähellä 3000kcal/päivä jos et muuta tee kuin käy salilla, joten syö sitten sen verran ainakin jos haluat saada tuloksia salilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom