Täysjyväriisi on usein se bodarin valinta. Kyllähän nuo kaikki ihan hyviä ovat, mut mä kallistuisin kahteen ekaan.
Vaan kyllä aika moni tuntus syövän myös noita basmati ja jasminiriisei ja mitä noita nyt on.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Täysjyväriisi on usein se bodarin valinta. Kyllähän nuo kaikki ihan hyviä ovat, mut mä kallistuisin kahteen ekaan.
Vaan kyllä aika moni tuntus syövän myös noita basmati ja jasminiriisei ja mitä noita nyt on.
Voiko tuollaisen "palautusjuoman" nauttia välipalana tai iltapalana kun kalorit ja muut makrot jääny vähille tänään. Eikä ole oikeen safkaa jääkaapissa.
Mites tommonen perus pizzerian kebabliha on? jos joskus joutuu kaupungilla syömään niin voiko ihan hyvin mielin syödä jos vetää pelkkää kebuu tai kebabriisii, tai entä tommoset kebabpaikan kananrintafileriisi setit?
Kyllähän noita voi vetää, muttei useasti.
Hep!
Kertokaahan, minkälaisen pirtelön rakentelen itselleni aamulla, kun herään 06:30 ja salilla olen 07:00. Kannattaako tämä puuttuva aamuPALA huomioida jo edellisen illan syömisissä? Käyn salilla 2-3 kertaa viikossa, lähes poikkeuksetta aamuisin.
Nyt kun on tämä luonnon makeutusaine "Stevia" nousemassa suosioon, niin kysympä että piileekö steviassa "liikaa" nautittuna myös vaara esim. lihoamiselle helposti?
Koska stevialla makeutetut virvoitusjuomat on kyllä meikän mielestä yhtä hyvän makuisia (ellei parempia) kuin normaalit virvoitusjuomat. Tässähän voisi olla ratkaisu?
Itse aina pohtii kahdesti, että ottaako joskus sen normi kokiksen vai zeron. Eli sokerikasan vai aspartaamia...
Tällästä juum..
Onko tollases normi voissa esim. Flora Kulta niin hyviä rasvoja? En yleensä saa kauheesti rasvoja päivän aikana ni aattelin illal vetästä lautasellisen kaurapuuroa ja sit sinne jos sotkis joku 30g tota Flora Kultaa ni tuleeko niitä hyviä rasvoja? syön myös kananmunia ja tonnikalaa yms. päivän aikana mutta ei niistä paljoa tule
Aloitin tossa viikko takaperin laihduttamaan koska massaa kertynyt vuodessa yli 20 kiloa... Ja puntilla en ole käynyt tällä välin joten uuden lihaksen määrän voi päätellä tuosta. Mutta otin itseäni niskasta kiinni ja ja aloin käymään puntilla. Nyt lueskeltuani olen miettinyt että syönkö liian vähän, koska tavoitteeni olisi rasvaprosentin tiputaminen ja syön tällä hetkellä n. 100-110 grammaa proteiinia päivässä ja noin 1200-1400 kaloria. Pituus on 177 ja paino tippunut reilussa viikossa 89->85. Kiitoksia kovasti jos joku jaksaisi vastata.
Onko tollases normi voissa esim. Flora Kulta niin hyviä rasvoja? En yleensä saa kauheesti rasvoja päivän aikana ni aattelin illal vetästä lautasellisen kaurapuuroa ja sit sinne jos sotkis joku 30g tota Flora Kultaa ni tuleeko niitä hyviä rasvoja? syön myös kananmunia ja tonnikalaa yms. päivän aikana mutta ei niistä paljoa tule
Voissa ei tosiaan ole paljoakaan noita hyviä rasvoja, joita niin paljon hehkutetaan. Niitä saat oliivi-,rypsi-,pähkinä-,siemen- ja avokadoöljyistä, siemenistä, pähkinöistä, avokadosta, rasvaisesta kalasta (mm.lohi) ja omega-3 kapseleista. Noita kovia rasvoja kuitenkin tarvitaan esimerkiksi testosteroiinin tuotantoon, joten en niitäkään ihan laiminlöisi. Transrasvat taas eivät saisi kuulua kenenkään ruokavalioon.
Hyvä dieettiruokavalio minulle? Osaako joku "ammattilainen" tai ammattilainen suositella, että millainen ruokavalio olis mulle sopiva, kun itelläni hiukan hakemista ja kauhea nälkä koko ajan. Oon 161cm, 55-56 kg. Urheilen 5-10h / viikko (bodypump, tanssi, lihaskuntojumpat, bodycombat yms ryhmäliikuntatunnit). Oon pudottanut jo 40 kiloa vuosien varrella ja oikeestaan vasta viime aikoina oppinut terveellisestä ruokavaliosta urheilun myötä ainakin ne suht oleelliset asiat. Syön paljon proteiinia, hiilareita aerobisen urheilun takia, hyviä rasvoja koitan saada mah oikean verran. Olen hentorakenteinen, joten veikkaisin että mulla on ihan turhaa ylimääräistä vielä semmoset n. 5-8 kiloa ja niistä haluan päästä eroon lopullisesti. Periaatteessa ei ole kiire, joten kannattaakohan mun vetää erittäin matalakalorisella dieetillä ne pois (tuntuu esim nyt hankalalta, nälkä :D!) vai sitten ihan vaan sinnikkäästä koittaa polttaa ne nopeasti ja palata normiruokailuihin? Pääsin juuri hyvään alkuun ja totuinkin pikkunälkään, mutta nyt jostain syystä on ihan hirveä nälkä ja en tiedä pitääkö kuri. :S Pitää kai, mutta ei ainakaan ilman takapakkeja. Voisikohan johtua keinomakeuttajista joita olen alkanut suosimaan, kaikki maistuu niin hyvältä niin onkohan siinä jotain? :D Vai siitä, että koitan vetää liian tiukasti ja se kostautuu? Itelläni epäsäännöllinen duuni, joten kaikki eväät on aina mietittävä ja tauot ei ole aina itselleni edullisiin aikoihin jnejne.
Koitan syödä esim näin:
aamu: 45g kaurahiutale, 1 teelusikka pellavansiemenrouhe, vehnälese, puolukka 1 dl, makeuttaja, omega 3, vitamiineja.
välipala: pieni omena ja porkkana
lounas: kevyt ateria (esim. vihannekset, kana) puolikas annos
päivällinen: toinen puolikas annoksesta
ennen treeniä: omena
treenin jälkeen illalla: maitorahka, hedelmiä/marjoja, 250g vihanneksia,
näin syödessäni paino lähti heti laskuun, mutta nyt parin viikon ajan tullut takapakkeja ja ne stressaa. :/ Pidin karkkipäivän joka meni vähän yli ja sen jälkeen on ollut jatkuva nälkä.. Esim iltaisin saatan yhden maitorahkan sijasta syödä kolme. :| Mikä avuksi? Millainen kalorimäärä olisi mulle sopiva, jos mun peruskulutus on aika pieni, 1500-1600 veikkaisin plus keskimäärin 300 urheilusta eli joku alle 2000. 1200 en jaksanut urheilla kunnolla.. Äää! Kertokaa mulle joku toimiva tapa pudottaa painoa!