Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Dieetillä voi olla ihan ok, jos koitat massaa hankkia niin liikaa prodea. (Olettaen että et syö liian vähän)
Noista määristä ei voi sanoa yhtään mitään koska et ole sanonut pituutta, painoa, ikää tai sukupuoltasi. (Ja kehonkoostumusta.)

Dieetillä voi olla ihan ok, jos koitat massaa hankkia niin liikaa prodea. (Olettaen että et syö liian vähän)
Noista määristä ei voi sanoa yhtään mitään koska et ole sanonut pituutta, painoa, ikää tai sukupuoltasi. (Ja kehonkoostumusta.)

183cm ~88kg 29v mies, 86,6 kilosena inbody mittaus anto bf13%, oma arvellus on että nyt liikutaan jossain 15% tienoilla.

edit. toi yks paino piti muuttaa 84 > 86,6kg

Proteiinia voit vähentää lähes sata grammaa, rasvaakin voit vähentää. Onko mahdollista vaihtaa aamupala esimerkiksi puuroon?

No melkeinpä vuorotellen oon vedelly munat ja pekonit tai sit rahka + desi kaurahiutaleita + mehukeitto ja ehkä viel joku leipä siihe + jotain päälle... Näyttäs sille et jos unohtas nyt bulkilla munat ja pekonit niin pääsis esim.
P239g/31% - H314g/41% R97g/28% ...pitää vielä puotella vähän lihaa pois ja lisätä vaikka pastaa.

Mitähän kasviksia kannattaisi lisätä ruokavalioon (4000 kcal) kun päivässä tulee syötyä vain salaatti koulussa noin neljäs osa lautasellista, kotona 300g kurkkua lisäksi 2 monivitamiini tablettia eli tuo kasviksien osuus taitaa jäädä liian pieneksi. Mikä hyöty muuten kasviksista sadaan näin lihaskasvua ajatellen?

Mitähän kasviksia kannattaisi lisätä ruokavalioon (4000 kcal) kun päivässä tulee syötyä vain salaatti koulussa noin neljäs osa lautasellista, kotona 300g kurkkua lisäksi 2 monivitamiini tablettia eli tuo kasviksien osuus taitaa jäädä liian pieneksi. Mikä hyöty muuten kasviksista sadaan näin lihaskasvua ajatellen?

En nyt tiedä lihaskasvusta, mutta muita hyötyjä ovat mm. elintärkeät vitamiinit ja kivennäisaineet, vastustuskyvyn parantuminen, puhdistaa kehoa jne.

Pakasteparsakaali/pakastevihannekset yleensä on monen bodarin suosiossa, tuoreista kasviksista mm. tomaatti, kaali ja porkkanat ovat hyviä. Kasviksia olisi hyvä syödä joka aterialla edes vähän, 500 g päivässä on yleinen suositus.

Morjesta,

Saattaisi joutaa tuonne treenin puolellekkin, mutta kysytääs eka tässä. Eli jos dieetillä vetää aerobiset heti salitreenin jälkeen siinä toivossa, että keho olis tyhjempi hiilareista ja näin rasvanpoltto tehokkaampaa, niin pitäisikö/voiko tuon salitreenin ja aerobisen välissä ottaa esim. 40g heraa sisältävä palkkari. Menettääkö tällä sen hyödyn salitreenin hiilarityhjennyksestä vai vähentääkö kenties kataboliaa vai onko ylipäätään mitään merkitystä?

Morjesta,

Saattaisi joutaa tuonne treenin puolellekkin, mutta kysytääs eka tässä. Eli jos dieetillä vetää aerobiset heti salitreenin jälkeen siinä toivossa, että keho olis tyhjempi hiilareista ja näin rasvanpoltto tehokkaampaa, niin pitäisikö/voiko tuon salitreenin ja aerobisen välissä ottaa esim. 40g heraa sisältävä palkkari. Menettääkö tällä sen hyödyn salitreenin hiilarityhjennyksestä vai vähentääkö kenties kataboliaa vai onko ylipäätään mitään merkitystä?

Ei sillä taida käytännön merkitystä olla. Mä joisin palkkarin kuitenkin vasta sen aerobisen jälkeen.

Mistä se muuten johtuu, että (nopee) hiilari saa verisuonet pintaan (dieetillä)?

Koitan suunnitella ruokavaliota itselleni hieman etukäteen, kun nyt on kerta saanut itseään kunnolla niskasta kiinni. Kysymyksenä olisi että mikä on suositeltava määrä hiilihydraatteja iltapalalle? Olen tottunut juomaan iltasella pirtelön missä on purkki rahkaa, pari desiä maitoa ja muutama kourallinen marjoja. Mietin vaan että tuosta tulee hiilareita helposti se 20g-30g, ja kerta yleisenä suosituksena on "hiilarit aamusta", niin millä grammamäärillä porukka itse vetelee iltapalansa? Vaikuttaako tuollainen määrä hiilareita n. 1h ennen nukkumaanmenoa mihinkään?

Koitan suunnitella ruokavaliota itselleni hieman etukäteen, kun nyt on kerta saanut itseään kunnolla niskasta kiinni. Kysymyksenä olisi että mikä on suositeltava määrä hiilihydraatteja iltapalalle? Olen tottunut juomaan iltasella pirtelön missä on purkki rahkaa, pari desiä maitoa ja muutama kourallinen marjoja. Mietin vaan että tuosta tulee hiilareita helposti se 20g-30g, ja kerta yleisenä suosituksena on "hiilarit aamusta", niin millä grammamäärillä porukka itse vetelee iltapalansa? Vaikuttaako tuollainen määrä hiilareita n. 1h ennen nukkumaanmenoa mihinkään?

Ei todellakaan vaikuta. Mulla ihan normaali iltapala on sama ku sulla (marjat korvautuu yleensä banaanilla), mut mulla on 2dl kaurahiutaleita siellä lisäks.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Hoi!

Tulipa noudettua paketti jossa on whey 80 protskua ja malton säkki, jotenka kysymykseni kuuluu näin, paljonko tuota maltoa kannattaa sinne palarin sekaan laittaa (joku meinasi 1dl) vai pärjääkö vähemmällä, ja paljonko esim tuossa on yhtä desiä kohti hiilareita että tietää sitte ruokapäiväkirjaan merkata? Onko muuten missään esimerkkejä miten teette ruokapäiväkirjaa, lätkitte vaa ruuat ja makrot ylös ja ynnäilette yhteen. Miten muuten olisi hyvä jakauma tuolle P% HH% R%?

Auttakaa tyhmää!

Hoi!

Tulipa noudettua paketti jossa on whey 80 protskua ja malton säkki, jotenka kysymykseni kuuluu näin, paljonko tuota maltoa kannattaa sinne palarin sekaan laittaa (joku meinasi 1dl) vai pärjääkö vähemmällä, ja paljonko esim tuossa on yhtä desiä kohti hiilareita että tietää sitte ruokapäiväkirjaan merkata? Onko muuten missään esimerkkejä miten teette ruokapäiväkirjaa, lätkitte vaa ruuat ja makrot ylös ja ynnäilette yhteen. Miten muuten olisi hyvä jakauma tuolle P% HH% R%?

Auttakaa tyhmää!

Mä laitoin sillon, ku ite herasta ja maltosta sekottelin, yhen desin maltoa ja yhen heraa. Vähemmälläkin kyllä pärjää hyvin. Muistaakseni desi maltoa painoi jotain n. 50g ja sehän on pelkästään hiilihydraattia.

Jeps, osaakko viel sanoo tuon jakauman nuille makroille et paljo ois hyvä tavotella. Tavoitteena on siis saada lihas kasvamaan mutta koittaa samalla pitää läski poissa.

Jeps, osaakko viel sanoo tuon jakauman nuille makroille et paljo ois hyvä tavotella. Tavoitteena on siis saada lihas kasvamaan mutta koittaa samalla pitää läski poissa.

Katos en huomannukkaan tota viimestä kysymystä. Mun mielestäni noilla prosenteilla ei niinkään kauheesti oo väliä. Rasvaa päivässä n. 1g/painokilo, proteiinia n. 2g/kg ja hiilihydraatteja sitten sellanen määrä, että saadaan kalorit riittävän korkealle.

Asia pihvi, aattelin huomenna aloittaa kokeilumuotoisena tuon treenipvkirjan ja ruokapäivä kirjan niin näkkee vähä paremmi tulokset ja mitä sitä sinne suuhusa puskee. Kiitos avusta, eiköhä nuilla taas pötkitä etiäpäi!

Hep!

Kertokaahan, minkälaisen pirtelön rakentelen itselleni aamulla, kun herään 06:30 ja salilla olen 07:00. Kannattaako tämä puuttuva aamuPALA huomioida jo edellisen illan syömisissä? Käyn salilla 2-3 kertaa viikossa, lähes poikkeuksetta aamuisin.

Olisko mitään pro-tippejä siihen, miten sais nälän pysymään poissa vaikka vetää kauraa?

Rakastan ihania ja halpoja kaurahiutaleita, mutta juon ne keittämättä maidon kanssa ja 2 nopeasti kulautetussa kupissa on jo 700 kaloria. Eikä nälkä lähde minnekään => menee kalorit helposti yli. Mahdotonta saada hyviä hiilareita kun ne ei riitä mihinkään..

PS: Eräs kaveri huolehtii, että imeytyykö tuo kaikki kaura jos syö noin. Onko mielipiteitä?

Olisko mitään pro-tippejä siihen, miten sais nälän pysymään poissa vaikka vetää kauraa?

Rakastan ihania ja halpoja kaurahiutaleita, mutta juon ne keittämättä maidon kanssa ja 2 nopeasti kulautetussa kupissa on jo 700 kaloria. Eikä nälkä lähde minnekään => menee kalorit helposti yli. Mahdotonta saada hyviä hiilareita kun ne ei riitä mihinkään..

PS: Eräs kaveri huolehtii, että imeytyykö tuo kaikki kaura jos syö noin. Onko mielipiteitä?

Yksinkertanen vastaus: älä juo niitä. Tee niistä puuroa, se vie nälän huomattavasti juomista paremmin.

Elikkäs kesän vähä hiilarinen dietti on nyt ohi ja ei haluis pilata kuntoa ihan saman tien :) Elikkäs tarkotus olis nostaa hiilarin määrää pikku hiljaa ylöspäin.. eli nyt siis ollaan takas plussa kaloreilla.
Mikäs näistä nyt on paras hiilarin lähde? Eli Täysjyvä riisi/täysjyväpasta/peruna/riisi-ohra/riisi-rui/riisi-kaura/ohrasuurimo????????

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom