Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Huuhhuh, puntilta kotiuduttu ja hera80 lastia tässä naamaan nakellu. Ootteko kokeillu imo et onko parempaa maidon kanssa? Entä ku pussin kylessä lukee että voi sotkee jopa mehun kanssa nii pitääkö olla tuoremehuu? vai miten on maidon kans. On nimittäin meikäläisellä aika vaikiaa saaja alas tuo 1dl jauhetta 4dl veden kanssa... :s

Saattaa riippua mausta tietysti, mut mä oon ainakin tykänny mun jauhoistani enemmän maidon kanssa ja silleen se taitaa yleensä olla.

Saattaa riippua mausta tietysti, mut mä oon ainakin tykänny mun jauhoistani enemmän maidon kanssa ja silleen se taitaa yleensä olla.

Pittääpä kokkeilla huomena tehä satsi maitoon. Ja voihan se olla kun miksailee valmiiksi ja laittas kylmään et menee paremmin nassuun :)

Olen ymmärtänyt että keho ottaa vastaan vain tietyn määrän proteiinia päivää kohti. Mitä käy ns.ylimääräiselle proteiinille ?

Muuttuu glukoosiks tai kuluu vaan energiana sitä kautta, joka vähentää proteiinin 4kcal/g energiamäärää jonkin verran. Jos glukoosia on tarpeeks niin muuttuu samaks kuin kaikki muukin eli rasvaks. Kuitenkin proteiinista syntyvä rasva on aika vähästä, koska se kuluttaa energiaa jo glukoosiks muuttuessaan ja vielä lisää kun glukoosi->rasva.

Kuinka paljon e-vitamiinia on liikaa?Itsellä tulee pelkistä lisäravinteista 90mg "Tocopheryl acetatea" + 40mg "d-alpha tocopherolia".Ensimmäisestä en tiedä, mutta toi toinen on vissiin "luonnollinen" vitamiini ja sitä pitäisi vetää ihan helvetisti, jotta elimistölle tulisi jotain haittoja?

Kuinka paljon e-vitamiinia on liikaa?Itsellä tulee pelkistä lisäravinteista 90mg "Tocopheryl acetatea" + 40mg "d-alpha tocopherolia".Ensimmäisestä en tiedä, mutta toi toinen on vissiin "luonnollinen" vitamiini ja sitä pitäisi vetää ihan helvetisti, jotta elimistölle tulisi jotain haittoja?

eetä voi ottaa paljonkin eikä aiheuta myrkytys oireita jasun määrät ovat pieniä vielä.. suurempia annoksia ei vaikuta ottaa ellei tuolla ole kuurittelun kans jotai tekemistä.

"Tren hard & Eat clen" ;)

Treenaan kultaisella kuusikolla kovaa 3 kertaa viikossa. Lisäksi vielä kiekonheiton lajitreenit 2-3 kertaa. Työni ei ole fyysisesti raskasta (kopiokoneen täyttö ehkä fyysisin suoritus). Pyöräiltyä tulee töihin ja takaisin yhteensä 10km päivässä. Muuta aerobista ei tule pahemmin mitä nyt joskus käytyä työpaikan höntsävuoroilla pelailemassa yms. Mutta todella satunnaisesti. Mitat 183/74kg rasvaprossa kympin tietämillä. Syön joka päivä noin. 3500kcal. Paino pysyy tuolla kalorimäärällä samana. Tavoite olisi tässä syksy+talvi kasvattaa lihasmassaa, pitäskö tässä vaan vielä nostaa sitten kaloreita lähemmäksi 4000tuhatta hirvittää vaan, miten paljon ruokaa joutuu ahtamaan, että kehitystä tulee. Kaikki muut samanpainoiset tuntuvat vaan syövän, kuin varpuset muhun verrattuna :D

Pakko kyl todeta että palari oli maidon kans parempaa. En tiiä sitte jos salille ottaa mukaa valmiina miksatun että miltä maistuu ku lämpenee... Taian silti kyllä alkaa tekee enne punttia jääkaappiin valmiiksi palarin ja imasta vasta kotona puntin jälkee samalla ku venyttelee. Muuten, onko tuossa minkälaisia eroja et ottaako maiolla vai veellä? Joku sanoikin aikasemmin että imeytyminen on hitaampaa, mitä haittaa siitä on käytännössä? Onko tuo jotenki lihottavampaa juua palaria maidon kans ku tarkotus ois saaja tuo uimarengas pois :D Ite oon tosi helposti hikeentyvä ja oon siistiny nyt ruokavalion samalla ku oon alkanu punttaamaan ja teen myös aerobista puntin lisäksi.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Ei tuolla imeytymisnopeudella ole käytännönmerkitystä. Mutta muista että maitoon tehtynä täytyy palkkarin ravintoarvoihin laskea mukaan maidon osuus. Kevytmaidossa on energiaa n. 46kcal desilitrassa, joten palkkariin tulee tuosta äkkiä melkeen 200 kaloria lisää energiaa. Se, onko tämä hyvä vai huono asia, riippuu tietenkin taas päivän muista ruokailuista, eli siitä mihin arvoihin kokonaisenergiamäärä asettuu ja mikä on sille tavoitemäärä.

Varmasti kysytty monesti, mutta kuinka usein voi syödä jotain roskaruokaa? En ole bulkilla enkä dietillä. Ajattelin että onko se miten huonoa jos syö kebabin tai pizzan kerran tai kaks kuussa?

Varmasti kysytty monesti, mutta kuinka usein voi syödä jotain roskaruokaa? En ole bulkilla enkä dietillä. Ajattelin että onko se miten huonoa jos syö kebabin tai pizzan kerran tai kaks kuussa?
Eipä tuo määrä mitään ongelmia tuota, anna mennä vaan jos tekee mieli...

Semmosta ajattelin kysäistä salaattikebabin ystävänä...et mitenkö se menee kun noita prtoskuja pitää saada, niin toimiiko se systeemi silleen et eilen syöty kebabbi vielä antaa seuraavan päivän puntille protskuja vai pitääkö ne proteiinit syödä aina treenisuorituksen jälkeen tai edes samana päivänä?

Eipä se kerran viikossakaan haittaa jos et enempää syö.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom