Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Ihmettelen yhtä toista asiaa ruokaan liittyen. Ainakun on koulupäivä ja aamulla aikainen herätys ja syön sen aamupalan (2 leipää ja lasi mehua) niin minulla tulee sitten koulussa aivan järkyttävän huono olo, tuntuis niin että lentäis laatta sillä samalla sekunilla, mutta silti ei tule mitään sieltä mahan pohjalta, joka taas tarkoittaa että on aika todennäköistä että sama huono olo tulee tunnilla, joka ei sitten ole yhtään hyödyksi. Miten saisin tuon huonon olon pois? Söisin jotain eriä ruokaa, mutta mitä? Muuten ois hyvä mutta ei oikein mikään maistu klo 7.20 aikaan

En nyt ole ihan varma tästä pahoinvoinnista, koska itellä ei ikinä sellaista ole ollut syömisen yhteydessä. Voisin silti veikata, että voi ehkä johtua siitä, että elimistö ei ole vielä ns. käynnistynyt yön jäljiltä ennen kuin heität mahaan jo ruokaa. Kokeile juoda 0,6-1 litra vettä ihan ensimmäisenä, kun heräät. Mieluiten kylmänä vielä. Se laittaa aineenvaihdunnnan ainakin käyntiin ja sitten on nälkä viimeistään puolen tunnin päästä.

Dieetti aloitetaan silloin kun koetaan että nyt ollaan liian lihavia. Saattaa sitten vaihdella paljonkin eri henkilöiden välillä, mitä kullekin tarkoittaa "liian lihava"

.

- - - Updated - - -

eikun mamma kävi jossain pakursseilla ja alkoi tistamaan kuultuaan jotain tästä ja luin sitten jenkki sivuilta ja suomalaisista mutta yhteysymmärrykseen ei missään tultu... kokeillaan itse sitten.. nyt käytössä only one advanced+ jonka luulen olevan synteettinen ja ennen oli orgaaninen luonnon vm 75 (:

lähinnä mielessä miten vaikuttaa pirteyteen ja muutenkin vaikka päivänkulkuun jos tuo imeytymis ja perä on nyt niin iso muutos...

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Monesti päivässä kannattaa ruokailla ja millä tiheydellä, jotta ruokavalio olisii treenaamisen kannalta optimaalista? Nyt syön n. 5-6 kertaa päivässä ja n. 3 tunnin väleillä, joten onko rytmi sopiva? Ja toinen kysymys: Paljon päivä ravinnosta pitää olla proteiinia, hiilihydraatteja ja rasvaa prosentteina? Esim. tämän päivän ravinnosta rasvaa oli 31%, proteiinia 26% ja hiilareita 43%. Joskus luin että rasvaa kannattaa olla n. oma paino grammoina(eli siis painan 60 eli 60 grammaa) ja tällä hetkellä tulee 50 grammaa rasvaa enemmän kuin mitä painan tai siis tajuatte varmaan.. (paitsi söin tänään suolapähkinöitä josta saattaa johtua rasvan suuri määrä)
Ja vielä kysyn että mitä ruokia kannattaisi syödä jotta tuota rasvaa saisi laskettua?

Hei!

Olen uusi täällä ja vähän tietämätön noista treenien aikana/jälkeen juotavista palautusjuomista. Ostin Whey 100 ja Malto Flex Pure jauheet palautukseen ja proteiinin saantiin. Annostukset ovat luettavissa pussien kyljestä, mutta minun mielestäni koen paremmaksi kysyä suoraan täältä, eli kuinka paljon kutakin tulisi laittaa veden/maidon joukkoon.

Eli ennen treeniä, kuinka paljon minun pitää ottaa Maltoa ja kuinka paljon treenin jälkeen?
Voinko seikoittaa Whey:tä maltoon treenin jälkeen ja kuinka paljon?

Painoni on 72kg

Hei!

Olen uusi täällä ja vähän tietämätön noista treenien aikana/jälkeen juotavista palautusjuomista. Ostin Whey 100 ja Malto Flex Pure jauheet palautukseen ja proteiinin saantiin. Annostukset ovat luettavissa pussien kyljestä, mutta minun mielestäni koen paremmaksi kysyä suoraan täältä, eli kuinka paljon kutakin tulisi laittaa veden/maidon joukkoon.

Eli ennen treeniä, kuinka paljon minun pitää ottaa Maltoa ja kuinka paljon treenin jälkeen?
Voinko seikoittaa Whey:tä maltoon treenin jälkeen ja kuinka paljon?

Painoni on 72kg

Siiis ennen treeniä et ota mitään. Treenin jälkeen vaikka 1dl heraa ja 1dl maltoa sekaisin.

Mitä olisi kaikista parhain treenin jälkeen nauttia jos ei ole mahdollista syödä lämmintä ateriaa enään. Eli treenaan siis niin myöhään, että ainoastaan iltapala on enään edessä.

Tai kellonajaltaan treenini sijoittuu n. 19-20 eli joku pieni syöminki voisi siis olla mahdollista..

Mitä olisi kaikista parhain treenin jälkeen nauttia jos ei ole mahdollista syödä lämmintä ateriaa enään. Eli treenaan siis niin myöhään, että ainoastaan iltapala on enään edessä.

Tai kellonajaltaan treenini sijoittuu n. 19-20 eli joku pieni syöminki voisi siis olla mahdollista..

Mikset voi mitään lämmittää itsellesi? Ja voihan sen kylmänäkin tai vaikka juotavana ottaa sitten. Kunhan tulee proteiinia, hiilihydraattia ja jonkun verran rasvaakin niin ei pahasti mennä pieleen, ainakin jos noita on sopivissa määrin.

Mikset voi mitään lämmittää itsellesi? Ja voihan sen kylmänäkin tai vaikka juotavana ottaa sitten. Kunhan tulee proteiinia, hiilihydraattia ja jonkun verran rasvaakin niin ei pahasti mennä pieleen, ainakin jos noita on sopivissa määrin.

No siis joo onnistuihisan sekin, mutta duunista kotia tullessani siinä viiden aikaan on usein muija tehnyt ruuan pöytään ja jos ei ole niin usein sitä on hemmetin kova nälkä ja tulee itse tehtyä.. Olisi vaikea kuvitella, että mä söisin jonku pienen välipalan siinä ja menisin salille sen jälkeen ja sitten vasa 7-9 välissä lämmin safka.. Tai toinen vaihtoehto on se, että syön kolmannen aterian tollon, kun on treeenit tehty..

Onhan se mukavuudeltaankin mukava syödä, kun töistä tulee ja ruoka on laitettuna valmiiksi pöytään lämpimänä, kuin se, että sitä kylmänä illalla lämmittelisi :) Virtaakin riittää paremmin, kun on kunnon ruoka alla, koska siitä lounaasta on kuitenkin jo se 6-7h..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom