Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Se haitta tulee, että elimistö sulattaa tuota satsia sitten koko yön ja näin tuo ruuansulatukseen käytetty energia on pois palautumisesta.

Miten ite toteuttaisitte dieetin näistä lähtökohdista?

Marraskuussa alotettu treenaamaan ja paino noussu ~50kg->72.
170cm pituus.

Ei oo rasvat päässy pahemmin karkaamaan, mutta huomattavasti enemmän kuin mitä oli sillo marraskuussa (luojan kiitos).

Nyt ajattelin vielä muutaman kilon bulkkailla ja jossain 75-80 välillä tarkotus alottaa dieetti.
Aineenvaihdunta on todella nopia ja paino putoaa kyllä, mutta en haluisi että lihasta lähtee yhtää enempää ku tarvis.
Tarkotus on kuitenkin vetää 7-10% rasvoihin, että saa noi babyfatit helvettiin ekaa kertaa.

Eli, kertokaas dieetti neitsyelle, että minkäslaisilla miinuskaoreilla kannattas lähtee liikkeelle ja mikä olis hyvä pudotustahti? 0,5kg vko? 1kg?

Miten sais aamuísta ruokahalua nostettua? Aamupalan syömisestä ei meinaa tulla oikein mitään, kun jo pienikin määrä laittaa oksettamaan. Aamupalaks yleensä menee 200g kreikkalaista jugurttia, lasi mehua ja sheikkeriin heitän 1dl kaurahiutaleita, 2 raakaa kanamunaa, 1dl vettä ja loput maitua.

"Trans-isomeereja syntyy myös märehtijän pötsissä bakteerien vaikutuksesta." Laitoit vähän huonon lähteen kun siinä heti alussa mainitaan, että märehtijätkin tekevät niitä.

Ei saakeli. Myönnetään, että en jaksanu kauheen tarkasti tota lukea, koska olin melko varma asiasta ja ensisilmäyksella näyttiki siltä. Tarkottasko tää sitten sitä, että maidon rasvassa ois niitä? Jos näin on niin mutulla komppaan sitten herra kaksipäistä lihasta:

Meikäläiselle on ainakin opetettu että luonnollisista ''trans''rasvoista ei olisi mitään haittaa keholle mutta keinotekoisia transrasvoja keho taas ei osaa käsitellä koska niiden rakenne on erilainen kun luonnollisen. korjatkaa jos väärässä

"Treenin jälkeinen ateria on päivän tärkein ateria"

En sitten tiedä koosta, mutta se on tärkein ateria silti.

Mun mielestä tuo lainaus on jo vanhentunut. Pitäisi olla "Treeniä edeltävä sekä treenin jälkeiset ateriat ovat päivän tärkeimpiä aterioita", koska tämä syömisikkuna on sen 24-48h treenin jälkeen. Tietty treenin jälkeisessä ateriassa on tärkeää se, että keho saa ne ensimmäiset rakennusaineet rasittavan treenin jälkeen.

Miten sais aamuísta ruokahalua nostettua? Aamupalan syömisestä ei meinaa tulla oikein mitään, kun jo pienikin määrä laittaa oksettamaan. Aamupalaks yleensä menee 200g kreikkalaista jugurttia, lasi mehua ja sheikkeriin heitän 1dl kaurahiutaleita, 2 raakaa kanamunaa, 1dl vettä ja loput maitua.

Ihan hyvinhän tuosta saa jo kaloreita, lähemmäs 700 kalorilaskurin mukaan. Voit tietenkin heittää sheikkeriin myös ruokalusikallisen rypsäriä, helpot 100 kaloria lisää.

^Riippuu tietenkin siitä, mitä kreikkalaista jogurttia syödään (Fage 0% vai jotain 10%). Jos on 0% niin silloin kaloreita tulee omien laskujen mukaan vain 494kcal ja jos on jotain 10% niin silloin tulee 650kcal

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
^Riippuu tietenkin siitä, mitä kreikkalaista jogurttia syödään (Fage 0% vai jotain 10%). Jos on 0% niin silloin kaloreita tulee omien laskujen mukaan vain 494kcal ja jos on jotain 10% niin silloin tulee 650kcal

Hyvä pointti, ei tietenkään tullut tuo mieleen.. Laskin muistaakseni 10% jogurtin mukaan.

Mites jos tilaa alle kilon lisäravinteita jenkeistä, niin tuleeko siihen jotain tullimaksuja vielä normaalien postikulujen päälle? Tuote ja postikulut on vajaa 27€.

Kerääkö massin recovery "ylimääräistä" nestettä kroppaan? Entä Star nutrion recovery pro? Tarkoitan siis kreatiinin tuomaa nestettä. Olisiko tämä mahdollista välttää tekemällä oman palkkarin ja ottamalla kylkeen esim star nutrionin rapid creatineä?

Kerääkö massin recovery "ylimääräistä" nestettä kroppaan? Entä Star nutrion recovery pro? Tarkoitan siis kreatiinin tuomaa nestettä. Olisiko tämä mahdollista välttää tekemällä oman palkkarin ja ottamalla kylkeen esim star nutrionin rapid creatineä?

Kyllähän se kreatiinimonohydraatti, mitä kummassakin noista on, kerää nestettä kehoon. Kummassakin noissa on kuitenkin niin vähän sitä, että itse en ainakaan huomannut mitään eroa painossa tai missään muussakaan, kun alotin käyttämään tota Mass recoveryä. Siinähän on noista kahdesta enemmän kreatiinia (3,5g, ja eikös tossa toisessa oo vaan jotain 2g?). Eikä se nesteen kertyminen välttämättä huono juttukaan ole. Mainosten mukaan tuon Rapid Creatinen ei pitäis kerätä nestettä, joten tuolla mainitsemallasi tavalla voisi välttyä siltäkin vähältä nesteeltä, mitä noilla saattaa kertyä.

E: Eiku tossa Recovery Prossahan onkin näköjään 3g kreatiinia annoksessa. No joka tapauksessa vähän vähemmän.

Ihmettelen yhtä toista asiaa ruokaan liittyen. Ainakun on koulupäivä ja aamulla aikainen herätys ja syön sen aamupalan (2 leipää ja lasi mehua) niin minulla tulee sitten koulussa aivan järkyttävän huono olo, tuntuis niin että lentäis laatta sillä samalla sekunilla, mutta silti ei tule mitään sieltä mahan pohjalta, joka taas tarkoittaa että on aika todennäköistä että sama huono olo tulee tunnilla, joka ei sitten ole yhtään hyödyksi. Miten saisin tuon huonon olon pois? Söisin jotain eriä ruokaa, mutta mitä? Muuten ois hyvä mutta ei oikein mikään maistu klo 7.20 aikaan

Ihmettelen yhtä toista asiaa ruokaan liittyen. Ainakun on koulupäivä ja aamulla aikainen herätys ja syön sen aamupalan (2 leipää ja lasi mehua) niin minulla tulee sitten koulussa aivan järkyttävän huono olo, tuntuis niin että lentäis laatta sillä samalla sekunilla, mutta silti ei tule mitään sieltä mahan pohjalta, joka taas tarkoittaa että on aika todennäköistä että sama huono olo tulee tunnilla, joka ei sitten ole yhtään hyödyksi. Miten saisin tuon huonon olon pois? Söisin jotain eriä ruokaa, mutta mitä? Muuten ois hyvä mutta ei oikein mikään maistu klo 7.20 aikaan

Et oo ainut kenellä on tällasta. Mulla on ihan sama homma paitsi että aamupala on lautasellinen puuroa raejuustolla ja pari lasia maitoa. Sen saan just ja just syötyä, kun on aikanen herätys, mutta seuraavat pari tuntia on sitten vähän huono olo. En tiedä mistä se johtuu ja mielelläni kuuntelisin, jos jollain ois jotain vinkkejä tähän. Aijon kokeilla nestemäistä aamupalaa nyt tässä kun koulut alkaa ja katsoa josko se helpottais.

Ittelläni ooli samaa yläasteella kunnes aloin syömään kunno aamupalaa, eipä tuo 2leipää ja mehu ole kauhean paljoa. Suosittelen kokeilemaan syömään enemmän.

Kiitos joppa vastauksesta. Entäs jos tuon rapid creatinen yhdistää jomman kumman palkkarin kanssa niin tuleeko silloin creaa jo liikaa?

Rasvoja pois

Olen harkinnut lyhyen dieetin aloittamista. Minulla olisi muutama
Olennainen kysymys dieettiä koskien.

1. Kuinka paljon vähemmän kaloreita pitäisi syödä dieetillä?
Olen lukenut että päivässä 300-500 kcal vähemmän kuin kulutus.

2. Mitenkäs ravintopuoli? Karsinko nuo kalorit hiilareista?
Pitääkö esim rasvojen määrää lisätä dieetillä ja veden saantia?

3. Mikä olisi sopiva dieetin pituus, viikko vai kaksi? En mielelläni
pitäisi hirvittävän pitkiä dieettejä, koska kokemusta dieetiltä ei ole.

4. Mitenkäs aerboinen puoli? Voinko tehdä aerobista (kevyttä, noin 30min)
liikuntaa päivässä dieetillä kuin bulkilla? Tiedän että kevyt aerobinen pistää rasvaa palamaan,
mutta miinus kaloreilla mentäessä siitä voi olla jopa haittaa?

5. Voiko dieetin aikana treenata samalla lailla kuin bulkilla vai pitäisikö dieetillä keskittyä enemmän 10-12
toiston sarjoihin 5-8 sijasta?

6. Kumpi on parempi: star nutritionin CLA vai Ripped hardcore? :)

1. 300-1000kcal alle kulutuksen. -500kcal on varsin yleinen

2. Riippuu vähän miten syöt nyt, mutta pidä huoli, että dieetillä tulee rasvaa 1g/rasvaton painokilo ja proteiinia 2g/ rasvaton painokilo.

3. Pituus riippuu ihan siitä kuinka paljon sulla on laihdutettavaa. Viikko tai kaks kuulostaa kuitenki tosi lyhyeltä. Jos dieetille oikeesti on tarvetta, kyllä se yleensä vähintään kuukauden kestää.

4. Ehdottomasti aerobista voi tehdä miinuskaloreilla! Bulkilla se ei välttämättä ole edes suotavaa, jos kalorit on muutenkin vaikeaa saada täyteen. Dieetillä aerobisella liikunnalla kulutusta saa nostettua kovemmaks, jolloin saa myös syödä enemmän. Lähes kaikki laihdutajat harrastavat jonkinlaista aerobista liikuntaa. Mitään haittaa siitä ei ole.

5. Kyllä voit, jos palaudut vaan joka treeniin, koska dieetillä palautuminen voi hidastua. Kummatkin noista toistomääristä toimii.

6. Ripped hardcoressa on aika paljon kofeiinia eli siitä saa piristystä, mikä auttaa treenaamaan ehkä vähän kovempaa. Kofeiinia saa tosin apteekista yli kymmenen kertaa halvemmalla kuin tuo Ripped hardcore. Rasvanpoltossa en usko kummallakaan olevan mitään huomattavia vaikutuksia.

- - - Updated - - -

Kiitos joppa vastauksesta. Entäs jos tuon rapid creatinen yhdistää jomman kumman palkkarin kanssa niin tuleeko silloin creaa jo liikaa?

Jos haluat yhdistää sen jomman kumman kanssa, voit käyttää sitä hieman suositeltua pienemmän annoksen. Esimerkiks treenipäivänä, kun sitä pitäis ottaa kolme ennen ja kolme jälkeen treenin, voit ottaakin vaan kaks ennen ja kolme jälkeen tai kaks ennen ja kaks jälkeen. Itse en tiedä kokemuksesta, mutta olen kuullut, että noi kaikki "erikoiskreatiinit" olis vähän mitä ovat eli eivät välttämättä toimi yhtä hyvin kuin se ihan perus kreatiinimonohydraatti. Sen saat itse selvittää, onko se (Rapid creatine) ostamisen arvoinen tuote.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom