Hei!
Olen huolissani ruokavalijostani, osaisiko joku auttaa?
Olen 16 vuotias pesäpalloa harrastava poika ja tykkään tehdä kuntopiiriä himassa 4 kertaa viikossa, pesäpallon päälle. Talvisin kun pesäpallossa on rauhallisempaa käyn myös salilla.
Olen katsellut/lueskellut noita Mika Nyyssölän blogeja ja project videoita. Videossa hän kertoo kalorinsa, proteiininsa ja hiilarinsa päivältä. Kyseisestä tiedosta sain älynväläyksen kokeilla laskea omat kalorini, protskut ja hiilarit.
Luvut olivat:
Proteiinia: 363 grammaa
Hiilaria: 260 grammaa
Kaloreita: 3747
Kysymys kuuluukin, onko vaarallista/epänormaalia, että syö noin ''paljon'' ? Onko minulla jokin syömis häiriö? Itse en ainakaan ole huomannut mitää sellaista, syön aamupalan lisäksi 2 lämmintä ruokaa, joista kertyykin nuo kaikki.Lisäravinteita en enään juo. Heraa olen yhden 800 grammaa juonut, mutta sekin oli vain kerran viikossa suoritettu juomistapa treenien jälkeen :D .
Pituutta minulla on 188 ja painoa 81kg. Elikkä läskiä minusta ei saa, ei sitten millään. Mielestäni olen syönyt lähes samalla tavalla VÄHINTÄÄN viimeiset puolivuotta ja paino on noussut todella tasaisesti(talvella salia tehdessä vähän nopeemmin, kesällä paljon hitaammin). Viime talvi olikin minun ensimmäinen ''aito'' treeni talvi salin parissa, joten en uskoisi painon nousun olevan mitenkään epänormaalia.
Olisi kiva, jos joku tietäväinen vastaisi minulle edes jotain?
Kiitos jo etukäteen!