Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Sanokaas oi pakkislaiset. Haluaisin ottaa lisää vihanneksia/hedelmiä ruokavalioon. Näin leikkimielisesti kysyisin, että mistä rehuista muodostuu vihannesmaailman "starting strength"? Muutama hyvä mitä syödä..

Syö monipuolisesti on mun neuvo. Ei niitä samoja joka päivä ja mahdollisimman paljon eri värisiä. Tietty, jos haluat nyt nimettäväksi jotain niin parsakaali on aika bodari safkaa, sitten joku tomaatti, muut kaalit, hedelmistä vaikka omena, marjoista mustikka tai tyrni... Paljon kun syöt erilaisia, vaikka joka aterialla eri vihannesta tai hedelmää tai marjaa nii hyvä tulee.

Sanokaas oi pakkislaiset. Haluaisin ottaa lisää vihanneksia/hedelmiä ruokavalioon. Näin leikkimielisesti kysyisin, että mistä rehuista muodostuu vihannesmaailman "starting strength"? Muutama hyvä mitä syödä..

parsakaali 5x5
tomaatti 2x6-8
bataatti 2x6-8
viimeistele parilla sarjalla mustikoita.

Vetääkö monetkin kanat ja riisit kylmänä, jos kylmälaukussa kulke eväät mukana vai onko aina tiedossa joku lämmitysmahdollisuus?

Vetääkö monetkin kanat ja riisit kylmänä, jos kylmälaukussa kulke eväät mukana vai onko aina tiedossa joku lämmitysmahdollisuus?

Kanaa, kermaa ja gnocchia kylmänä. OM NOM NOM NOM!

Tai sitten hemapapussi + riisiä + kanaa = instant kanasalaatti.

...Syön tosin myös mikrossa kypsennettyä jauhelihaa paljailtaan, en tiiä onko mun mielipiteellä painoarvoa.

Itellä toimii tällänen "salaatti" kuumina kesäpäivinä: kinkkusuikaleita + riisiä + pakastevihanneksia + kermaviili 3,5% + mausteet oman maun mukaan = hyvää on. Joku kanaa, pastaa, vihanneksia ja öljyä + viinietikkaa ois myös aika bueno samoin kuin toi kinkkuresepti kanalla ja pastalla. Ei kyl oo tullu paljon syötyä ku ei niitä kuumia kesäpäiviäkään oo ollu :D

Kirjoitin ylös eilen syödyjen ruokien ravintoarvot, haluaisin tietää onko suhteet kunnossa..
Kcal: 2814
Proteini: 188
Hiilarit: 252
Rasvat: 82

Omat mitat 184/86, en ole bulkilla tai dietillä, ainakaan tietoisesti :D

Oisko pakkilaisilla antaa hyviä vinkkejä aamupalaksi, ruuaksi töihin ja iltapalaksi?
Varsinkin tarvisi hyviä vinkkejä mitä laittaa evääksi töihin?

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Oisko pakkilaisilla antaa hyviä vinkkejä aamupalaksi, ruuaksi töihin ja iltapalaksi?
Varsinkin tarvisi hyviä vinkkejä mitä laittaa evääksi töihin?

Onko käytössä jääkaappia siellä töissä? Jos on, ni voit ottaa sinne ihan mitä tahansa ruokaa evääks ja ruoaks muutenkin. Jos ei oo, voit laittaa mitä vaan ruokaa kylmälaukkuun. Aamupalaksi suosittelen maitoon tehtyä kaurapuuroa raejuuston ja hillon kera. Iltapalaks voi syödä vaikkapa tonnikalasalaattia.

Mietin vain, onko sillä, miten aterioiden koko jakautuu päivän mittaan, mitään merkitystä? Elikkä syön itse suositusten mukaisesti 5-6 kertaa päivässä, aina 3-4h:n välein (yleensä kolmen), mutta sen sijaan, että söisin kolme ateriaa ja kolme välipalaa, syön 6 keskenään samankokoista ateriaa. Luulisin, että saan tarpeeksi energiaa toki näinkin, mutta mietin, onko 3 isompaa ateriaa & 3 pienempää ateriaa jakaumalle muita syitä kuin totuttu/käytännön helppous.

synteettiset vai bio-orgaaniset vitskut parempia? ite luin just artikkeleita tästä ja bio vie voiton huomattavasti runsaammassa imeytymis prosentissa... kokemuksia/mielipiteitä?

Mietin vain, onko sillä, miten aterioiden koko jakautuu päivän mittaan, mitään merkitystä? Elikkä syön itse suositusten mukaisesti 5-6 kertaa päivässä, aina 3-4h:n välein (yleensä kolmen), mutta sen sijaan, että söisin kolme ateriaa ja kolme välipalaa, syön 6 keskenään samankokoista ateriaa. Luulisin, että saan tarpeeksi energiaa toki näinkin, mutta mietin, onko 3 isompaa ateriaa & 3 pienempää ateriaa jakaumalle muita syitä kuin totuttu/käytännön helppous.

Ei kai sillä väliä ole miten ne syö, jos kaikki toimii niin. Mulla välillä (kuten tänään) käy silleen, että päivällä ei tuu kauheesti mitään syötyä (aamupala, palkkari ja pienehkö lounas (400g valmismakaronilaatikko)) mut sitten illalla syön paljon (saatananmoinen kasa spagettia ja jauhelihakastiketta äsken). Tämä toki kostautuu ruoan terveellisyydessä ehkä hieman, kun sitten illalla koitan saada kauheen määrän kaloreita syötyä ni sitä tulee sitte juotua kaakaota ja muuta sellasta. Ja periaatteessa illalla ois hyvä syödä kevyesti, ettei keho joudu yöllä sulattamaan ruokaa täysillä vaan saa levätä, mut mulla tässä tavassa ei oo ollu mitään ongelmia ni se on tarpeeks hyvä mulle. Koulujen alkaessa ruokailut taas vakiintuu vähän enemmän.

^Ei sillä aterian koolla ole niin paljon väliä, mutta jostain luin, että mahalaukku venyy isoista aterioista ja näin aiheuttaa sitten helpommin näläntunnetta. Tämä siis kostautuu dietillä ainakin aluksi, jos on tottunut valtaviin aterioihin. Itekkin tykkään syödä aina paljon kerralla enkä mussuttaa koko ajan jotain pientä.

Onko käytössä jääkaappia siellä töissä? Jos on, ni voit ottaa sinne ihan mitä tahansa ruokaa evääks ja ruoaks muutenkin. Jos ei oo, voit laittaa mitä vaan ruokaa kylmälaukkuun. Aamupalaksi suosittelen maitoon tehtyä kaurapuuroa raejuuston ja hillon kera. Iltapalaks voi syödä vaikkapa tonnikalasalaattia.

On toki jääkaappi, tarkotus olisi vaan tehdä joitan terveellisiä ruokia kun on painon pudotus meneillään ja kovat sali reenit :)

No sitten teet noita sun "terveellisiä" ruokia. Mä en ole vielä keneltäkään saanut 100% vastausta siitä, että mikä on terveellinen ruoka ja mikä ei joten en ihan osaa neuvoa. Tee vaan sellasia aterioita, jotka sopivat päivän kaloreihin ja makroihin ja sisältävät kenties myös jotain kasvikunnan tuotteita, jotta saa kuitua ja vitamiineja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom