Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Aattelin alkaa heti alkuu käyttää jotain lisäproteiiniä ku ei muuten saa proteiiniä riittävästi ja en niitä gainomaxeja taho ostaa ku nii kallista, nii onko toi Star nutrition whey80 ihan kelpo kamaa ku hinta ois aika sopiva?

- - - Updated - - -

Aattelin alkaa heti alkuu käyttää jotain lisäproteiiniä ku ei muuten saa proteiiniä riittävästi ja en niitä gainomaxeja taho ostaa ku nii kallista, nii onko toi Star nutrition whey80 ihan kelpo kamaa ku hinta ois aika sopiva?

Viisaana miehenä oon laskenu safkat exceliin ja seurannu makrojakumia. Tietenki laskin jakaumat niin, että gramma on gramma ja alotin ensimmäisen dieettini.

Eka jakso meni näin 45(2,3)/31/24(1,26), toinen 45(2,14)/29/26(1,22) ja nyt on menossa viimenen vaihe dieetistä suhteella 54(2,12)/21/25(0,98). Suluissa per painokilo.

Viimeaikoina alkanu epäilemään et noi jakaumat pitiki laskee kaloreista, eli 4* 4* 9*. Silloin jakaumat onki yhtäkkiä 35/23/42 - 34/22/44 - 41/16/43.

Jos nyt meen tällä toisella laskutavalla ja suositus on edelleen 1g rasvaa/painokilo ja ~25% ni tuntuu aika helvetin vaikeelta. Kai mä yritän kysyä, että kummin lasketaan, onko noi suositukset kunnossa ja että menikö/meneekö syöminen näillä nykyisillä jaoilla vituiks?

Ostin nyt ensimmäisen kerran tätä omega-3 pillereitä ja haluaisinkin kysyä, että ohjeessa lukee, että nautitaan kolmesti päivässä: aamupalalla, lounaalla ja päivällisellä.. Eihän toi purkki kestä kauaa, kun sitä noin paljo päivässä vedetään.
Riittääkö yksi tapletti päivään aamupalan yhteydessä vai miten te muut olette tota vedelleet? Ihan ohjeistuksen mukaan vain?

Ostin nyt ensimmäisen kerran tätä omega-3 pillereitä ja haluaisinkin kysyä, että ohjeessa lukee, että nautitaan kolmesti päivässä: aamupalalla, lounaalla ja päivällisellä.. Eihän toi purkki kestä kauaa, kun sitä noin paljo päivässä vedetään.
Riittääkö yksi tapletti päivään aamupalan yhteydessä vai miten te muut olette tota vedelleet? Ihan ohjeistuksen mukaan vain?

Otan ite 3x2. Suositukset mitä on osunu silmään joissain tyyliin T-Nationin artikkeleissa on ollu jotain "syö niin paljon ku pystyt ilman et oksennat". Tiiä sit mitä lisäravinnefirmojen pellejä noi on ollu, yleensä just linkit kaikkiin tosi tarpeellisiin ravinteisiin heti perässä.

E

Ja vähän parempi vastaus

Recent studies showed that supplementing for 8 weeks with 4 g per day of fish oil concentrate providing a daily dose of 1.86 g EPA and 1.5 g DHA, significantly increases the anabolic response of muscle protein synthesis to amino acids and insulin

The studies to date used a fish oil dose corresponding to 1.86 g EPA and 1.5 g DHA (which can be considered to be a medium high dose). We don’t know yet if a higher or lower dose would have a greater/smaller effect, but this dose a good guideline to start with.

http://www.brinkzone.com/uncategorized/fish-oil-for-muscle-growth/

Mä vedän 2 tablettia aina aamulla ja muuten käytän sitten vaan kylmäpuristettua rypsäriä/tavallista/extra virgin oliiviöljyä päivän mittaan ja toivon, että saan tarpeeksi kaikkea. Itsekään en rahaa niin jumalattomasti viitseisi laittaa niihin, jos purkissa on se parisen sataa ja niitä popsii 6 tablettia päivään niin ei kyllä kauan kestä. Ehkä siksi oonkin tällänen kynäniska, koska en vedä tarpeeks kalliita tabletteja :D

^ Joo itse ajattelin juuri samaa, että tulee aika kalliiksi jos noita vetelee noin runsaalla kädellä. Pitää ottaa itsekin käyttöön toi 2 aamuisin tyyli. Öljyjä tääläkin tulee vedeltyä kerta niin paljon, että eiköhän kaikki tarpeellinen hyöty tosta kahdesta jo tule..

Kulutustavaraa ne on siinä missä muutkin ravintolisät. Halvalla ku netistä tai halpahalleista ettii niin saa alle vitosella per purkki. Oikeista paikoista kun ettii niin saa puoleen hintaan lähikuukausina vanhaksi meneviä kapseleita kun ei niitä kukaan osta ja ne jää yli. Itsekin luin jostain, että kalaöljyn hyödyt tulee esiin paremmin runsaammalla annostuksella kuin se perus 1-2 kapselia päivässä.

Terve, kysyisin että missä maitorahkassa/jogurtissa on parhaat ravintoarvot? Eli mahd. vähän hiilaria ja rasvaa ja paljon proteiinia? Ja sitten kysyisin vielä että mihin aikaan päivästä minun kannattaisi ottaa rypsiöljyä lusikallinen, ( koska saan hyviä rasvoja liian vähän ) jotta saan siitä kaiken hyödyn irti ja mahd. vähän haittoja, kiitos etukäteen!

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Milbonan 0,2% taitaa olla kaikken proteiinipitoisin, rasvaa toi 0,2% ja hiilaria 3,9%. Protskua 12,9%. Ja se on ihan sama milloin sitä öljyä otat, kunhan otat. Mulla menee joka aterialla päivästä n. ruokalusikallinen öljyä ja iltapalalla just tonne edellä mainitun rahkan joukkoon about 20-30g.

Onko mitään eroa, sekoittaako palkkariin dekstroa malton sijasta? Sattui olemaan nimittäin dekstrot puoleen hintaan niin ostinpas pussillisen.

Aluksi ilmoitan oman tämän hetkisen painon ja pituuden: 65kg 179cm

Eli ongelmani:
En pysty syömään kovinkaan paljon päivässä. Tällä hetkellä todella paska olo ja oksettaa helvetisti. Vedin kuitenkin tämän päiväsen jalkatreenin kunnialla loppuun asti. Tuntu kyllä, et laatta lentää kesken kyykkysarjan.

Tämän päiväni ruokailuni:
05:00 Omega 3 rasvahapot, vitamiinilisä, 25g prodea sekä kaksi leipää ja niiden päälle salamia.
07:00 Banaani
08:00 Vähäsen saksanpähkinöitä sekä viinirypäleitä ja aloitin syömään kananmunia (5 valkuaista + 3keltuaista)
09:00 Jatkoin kananmunien syöntiä mutten jaksanu taaskaan loppuun asti
10:30 Sain syötyä kokonaan nuo kananmunat
12:00 Valiopro rahkaa
14:00 Kolmejuusto hampurilaista (otin pihvit ja laitoin ne kaikki yhden sämpylöiden väliin, eli ne neljä muuta palaa jäi syömättä)
15:30 BCAA
17:00 Banaani + 25g prodee
19:45 Koitin syödä jonkin verran jauhelihaa ja spagettia mutta ei millään menny alas. Sain nyt jonkun verran sitä syötyä.

Ennen nukkumaan menoa otan aina 30g prodee ja heitän siihe ruokaöljyä tosi paljon ja sit omega 3.
Vanhemmat: "Taasko se öljy on loppu"

Mikähän siinä on, kun ei oikee millään mene nuo ruoat alas. Pitäiskö sitä alkamaan syömään pikkuhiljaa enemmän ja enemmän vai...? Oksettaa ja voin todella huonosti, jos syön liian paljon :/

Aamupalaksi leipien lisäksi vaikka puuroa, koska kaks leipää on helvetin niukka ateria. Eihän sulla ole edes kunnon kotiruokaa tuolla - hampurilaiset pois ja kunnon safkaa tilalle! Ite syön 2-3h välein joten päivään mahtuu 6 ateriaa joista kaksi on lämpimiä. Paljonkos päivän safkoista tulee kaloreita?

Kelasin vaa mäkist hakee kolme juustoo ku kaloreit tulis 900kcal.
Ja tää oli vaa tän päivän safkat. Mulla oli aamul töitä ni sen takii söin tollai hassusti.
En mä kyl osaa yhtään sanoo kaloreist.

Mutta siis en mä mitenkään pysty syömään noin paljon mitä ehdotit :/
Pitäis varmaa vähän kerrallaan lisätä. Tää pahoinvointi on iha perseest. Varsinkin salilla, ku ei pysty keskittymään treeniin.

Ei niitä euron juustoja tai ylipäätänsä mitään roskaruokaa kannata ostaa kaloreiden vuoksi. Mainitsit ettet pysty syömään kerralla paljoa joten mikset söisi useasti mutta vähän, eli pieniä annoksia?

Kannattaa nyt ensin katsoa kuinka paljon niitä kaloreita tarviit. Sitten alat keksimään ruokia joista saat nuo kalorit täyteen. Jos et pysty paljon syömään kerralla (eli toisin kuin mä) niin syö vähän ja useasti. Jos tuokaan ei auta niin sitten jotain kaloripitoisempia ruokia kehiin. Miksi erotit kananmunista keltuaiset? Ja millaiset mahtaa olla tavalliset syömiset sitten, jos noi nyt meni sun mielestä jännästi?

Jos hommat menee reisille ja hörppää vuorokauden aikana rapiat +2000kcal enemmän ku oli tarkotus, niin korjaantuuko se paastoamalla ja tasaamalla kalorisaantia pari päivää?

Esim jos tarkoitus ois syödä viikossa näin

ma = 3000kcal
ti = 2800kcal
ke = 2800kcal
to = 5000kcal
pe = 600kcal
la = 2800kcal
su = 600kcal

7*3000kcal = 21,000kcal

ja ylläolevassa on jotain rapiat 18,000kcal viikkoon

Eli jokatapauksessa viikkomittaan tulis syötyä alle.

Se meni sil tavalla hassuks, että jos oisin ollu kotona koko päivän ni äiti ois tehny kunnon aamiaisen, lounaan ja päivällisen :D
Oli työvuoro aamul, ni vanhemmat paisto eile illal kananmunii töit varte. Ja keltuaiset pois parist munast... ööh.. kolesterolin takia? :D

Joo siis mä just tein noiden kanamunien ja hampurilaisten kanssa :D nois kananmunis meni melkee 2h ja hampurilaisen söin tunnissa.
Ja sit välil otin just noit viinirypäleit sekä saksanpähkinöitä.

Mutta mä lähen tästä nukkumaan! Pitäis kokeilla paremmin tuota vähän kerrallaan useasti.
Tänää oli eka kerta ja seki johtu siit, ku ei millää menny alas kaikki kerralla.

Kiitti vastauksist! Pitäis oikeesti panostaa tähän ruokapuoleen, kun menee treeni muute hukkaa ja joudun iha turhaa sietää näitä vittumaisia reisikipuja. Ei ees pysty menee alas, ku reidet iha paskana kyykyst ja sjmv:stä.
Jospa mun paino joku päivä menis 70kg paremmalle puolelle.

Kyllä se menee, älä siitä huoli. Kananmunat ei sitten vaikuta mitenkään kolesteroliin, jos ei sen kanssa ole muuten ongelmia ja silloinkin aika minimaalisesti. Yritä lukea mahdollisimman paljon ravinnosta niin kyllä alkaa tulosta tulemaan äläkä laita mutsia kokkaamaan vaan tee itse safkaa. Ja jos ei meinaa kiinteää mennä niin juo. Tee erilaisia pirtelöitä, niihin saa helposti uppoamaan 1 500kcal :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom