Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Jatkanpas kyselemistä, kun näin iltasin (öisin, oho onpas kello muuten jo paljon!) tulee kaikennäköstä mieleen. Mikä on tumman- ja täysjyväpastan ero? Onko tumma jotain värjättyä vaan?

E: Itseasiassa tuohon edelliseen kysymykseen löysinkin jo vastauksen. Pari grammaa päivässä suunnilleen ois hyvä kuulemman. Todennäkösesti vähän enemmän mulle, kun syön rasvaa muutenkin todennäkösesti vähän enemmän ku kuka tahansa tavallinen pulliainen ilman bulkkia.

Jatkanpas kyselemistä, kun näin iltasin (öisin, oho onpas kello muuten jo paljon!) tulee kaikennäköstä mieleen. Mikä on tumman- ja täysjyväpastan ero? Onko tumma jotain värjättyä vaan?

E: Itseasiassa tuohon edelliseen kysymykseen löysinkin jo vastauksen. Pari grammaa päivässä suunnilleen ois hyvä kuulemman. Todennäkösesti vähän enemmän mulle, kun syön rasvaa muutenkin todennäkösesti vähän enemmän ku kuka tahansa tavallinen pulliainen ilman bulkkia.

Tummapasta on tehty tummista (durum)vehnäjauhoista ja täysjyvä on tehty täysjyväjauhoista. Täysjyväjauhoissa on siis se jyvän ulkokuori vielä tallella, mutta tumma pasta on vain eri väristä kuin vaalea pasta. Samalla tavalla kuin on vihreää pastaa ja punaista jne. En tiedä onko esteettinen kysymys vai myyntikikka (ihmiset sekoittaa helposti tumman ja täysjyvän).

Mites on, että onko se ihan jees jos saan suurimmanosan päivän proteiinista pussista :D
Ei oo niinkään mahiksia aina syödä kunnon proteiinimättöjä jokapäivä, ja 111g tarviisin vähintään jokapäivä :D

No kyllä kai sä voit ottaa sitä heraakin sitten vaikka joka aterialla, jos sulla ei tosiaan ole mahdollisuutta mihinkään oikeaan ruokaan. Siinä pussissahan sanotaan, ettei tuote korvaa oikeaa ravintoa ja toimii vain lisänä, mutta et sä ihan heti siihen kuole. Jotain puutoksia voi alkaa olemaan pitkällä tähtäimellä, jos oot pitkään jollain hera+kaurahiutaleet linjalla.

No mitä ihmettä, 110g proteiinia nyt tulee ihan vahingossa jos edes syöt ylipäätänsä??

Pari lämmintä ateriaa päivässä ja ruokajuomaksi molemmille maitoa, niin on jo yli puolet kasassa. Siihen 1 purkki rahkaa aamulla ja toinen illalla niin se on siinä. Mulla tulee tänään melkeen 300grammaa ja siinä on jauheena vaan palkkarin proteiini.

Mutta joo, jos et tosiaankaan muuten pysty niin anna mennä sitten...

Onko kukaan huomannu ruoan laadun heikentyneen? Tuli äskön tehtyä kanaa - suikaleita - maissin ja porkkanoiden kanssa ja saa syödä roskiksen vieressä kun koko ajan tulee huono pala suuhun - tässä tapauksessa jänteinen kanan pala. Myös porkkanoista löysin ainakin viisi - kyllä se on oikeasti paljon... - aivan vihreää porkkanaa

Mietiskelin tässä, pitäisikö päivittäisiä kaloreita lisätä: nyt olen pyrkinyt siihen 2700-3000 päivässä, painan 68 kg ja olen 181 cm pitkä. Aerobista tulee n. 4 tuntia viikkoon ja salitreeniä n. 3 tuntia. Tavoitteena olisi kerätä massaa ja voimaa pikkuhiljaa.

Tässä nyt alkanut vähän diettailee niin tuli vain kysymys mieleen että kannattaako dietillä syödä jos ei ole nälkä.

Minulla ei ole oikeastaan ikinä ollut nälkä. Pystyn olemaan syömättä ties kuinka pitkään (en oo ikinä kokeillu maksimia) mutta tosiaan välillä mietityttää tulisiko sitä ikinä nälkä vaikka kuin olisi syömättä. Helpottanut kamppailulajihommissa aika paljon painonvetoa :)

Nyt vaan kun alkanut diettailee niin miettinyt että onko tämä nyt tervettä enää. Kalorilaskuria oon käyttänyt ja ruoat punninnut. Olen ollut sellaisella 3000 kalorin päivävajeella nyt 2 viikkoa ja vieläkään ei nälkä ole missään vaiheessa tullut. Kuitenkin on ollut vähän pääkipuja enemmän kuin normaalisti (migreenistä kärsin) mutta toisaalta sekin vaihtelee monesti muulloinkin että saattaa tulla tiheämpiä jaksoja. Erityisen väsynyt en tunne olevani ja reenit kulkee oikeastaan yhtä hyvin ellei jopa paremmin kuin ennen diettiä.

Onko tässä nyt mitään järkeä? voiko tällaisella kalorivajeella jatkaa kovinkin pitkään?

Tässä nyt alkanut vähän diettailee niin tuli vain kysymys mieleen että kannattaako dietillä syödä jos ei ole nälkä.

Minulla ei ole oikeastaan ikinä ollut nälkä. Pystyn olemaan syömättä ties kuinka pitkään (en oo ikinä kokeillu maksimia) mutta tosiaan välillä mietityttää tulisiko sitä ikinä nälkä vaikka kuin olisi syömättä. Helpottanut kamppailulajihommissa aika paljon painonvetoa :)

Nyt vaan kun alkanut diettailee niin miettinyt että onko tämä nyt tervettä enää. Kalorilaskuria oon käyttänyt ja ruoat punninnut. Olen ollut sellaisella 3000 kalorin päivävajeella nyt 2 viikkoa ja vieläkään ei nälkä ole missään vaiheessa tullut. Kuitenkin on ollut vähän pääkipuja enemmän kuin normaalisti (migreenistä kärsin) mutta toisaalta sekin vaihtelee monesti muulloinkin että saattaa tulla tiheämpiä jaksoja. Erityisen väsynyt en tunne olevani ja reenit kulkee oikeastaan yhtä hyvin ellei jopa paremmin kuin ennen diettiä.

Onko tässä nyt mitään järkeä? voiko tällaisella kalorivajeella jatkaa kovinkin pitkään?

Minkähän kokoinen kaveri mahdat olla jos menee tuostanoin vaan 3000kcal vajeella? Olettaen, että söisit vaikka 1000kcal päivässä, sinulla pitäisi olla 4000kcal päiväkulutus mikä vaatii melkosen ison kaverin ja/tai todella paljon treeniä?

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Minkähän kokoinen kaveri mahdat olla jos menee tuostanoin vaan 3000kcal vajeella? Olettaen, että söisit vaikka 1000kcal päivässä, sinulla pitäisi olla 4000kcal päiväkulutus mikä vaatii melkosen ison kaverin ja/tai todella paljon treeniä?

105kg olen ja polkupyörällä kulen töihin (50km suuntaansa) ja sen lisäksi yhet reenit päivässä.

ja sen vajaan tuhat kaloria syön päivässä. Tässä vain mietin voiko olla että näin oikeasti on. Vai laskenko minä jotain ihan päin persettä tässä? voiko kalorinkulutus urheilusuorituksessa olla eri eri yksilöllä painosta riippumatta?

Ja tosiaan on minulla sitä läskiä mitä polttaa ihan reilusti.

Työpäivät tosiaan lyhentyny 8 tunnista 4 tuntiin niin sama polkea nuo työmatkat niin tulee reenattuu samalla. työaika pysyy siis melkein samana käytännössä mutta mitä sitten :) tuleepahan reeniä

105kg olen ja polkupyörällä kulen töihin (50km suuntaansa) ja sen lisäksi yhet reenit päivässä.

ja sen vajaan tuhat kaloria syön päivässä. Tässä vain mietin voiko olla että näin oikeasti on. Vai laskenko minä jotain ihan päin persettä tässä? voiko kalorinkulutus urheilusuorituksessa olla eri eri yksilöllä painosta riippumatta?

Ja tosiaan on minulla sitä läskiä mitä polttaa ihan reilusti.

No huhuh tuohan selittääkin kyllä kulutuksen sitten.

Anyway itse vetäisin silti ainoastaan 500 - 1000 kcal vajeella, ihan vain sen takia, että pystyisi pitämään mahdollisimman hyvin nykyisistä lihaksista kiinni. Niinhän sitä sanotaan yleisesti, että dieetin yleisimmät virheet on syödä liian paljon tai liian VÄHÄN.

kummasta mieluummin vähentäisit vajetta? vähemmän reeniä vai enemmän sapuskaa

Ehdottomasti söisin ainaki hiukan enemmän, mutta sehän tietysti riippuu sun tavotteista, että kannattaako treeniä vähentää. Tollanen 100km pyörälenkki joka päivä varmasti syö sun jalkojen lihoja aika mukavasti. Mikä sun prioriteetti on, enemmän lihaa vai enemmän "kuntoa"?

Noniin tämähän selventää jo hiukan asiaa. Treeniä en siinä tapauksessa lähtisi muuttamaan, JOS siis tuntuu siltä että todellakin jaksat ne vetää ja vielä kerkeät palautuakin niistä.

Ruokapuolta kuitenkin lisäisin. Noin kovat miinuskalorit eivät ole kovin terveellisiä pitää kovin kauaa yllä ja jos olet jo pari viikkoa vetänyt -3000kcal ni nostaisin kyllä syömisiäni ja äkkiä. Muutenkin yleisesti tiedossa oleva "terveellinen" laihdutusnopeus on noin 0,5 - 1,0kg viikossa, mikä tarkoittaa 4500kcal - 9000kcal miinusta viikossa.

Jos todellakin sinun päivän kulutuksesi on 4000kcal ni suosittelisin kyllä syömään silloin about 3000kcal ainakin. Toki yksilöissä on eroa, mutta ei tuommoista meininkiä voi jaksaa kauan 1000 kalorilla päivässä :D

Juon palautusjuomana sellaista maitoon sekoitettua Soija90-nimistä soijaproteiini-isolaattijauhetta. En tiedä näistä palautusjuomista oikeen mitään, niin kysyisin, että kannattaako tuolla jatkaa, vai ostaa jotain muuta. Kun eikö soija ole aika epäterveellistä?

Maulla ei ole väliä, kunhan hinta-laatusuhde olisi hyvä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom