Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Kuinka paljon paino yleensä hyppää ylöspäin pitkän dieetin loppumisen jälkeen, kun nesteet alkaa taas jäämään kehoon? Lopetin dieetin 4 viikkoa sitten, jonka jälkeen painoa on tullut lisää 4 kiloa. Mitään supersize-sikabulkkia en ole harrastanut, vaan melko maltillisesti ollut plussilla.

Kyllä niitä nesteitä voi kertyä sellanen reilu kolme kiloakin ja miksei neljääkin. Todennäkösesti se kolmisen kiloa on ehkä tullut vetenä takasin ja kyllä tossa neljässä viikossa jo maltillisilla plussillakin pitäis painon vähän nousta. Pari-kolme kiloa alle tavotteen kannattaa kuitenkin aina mennä ni sitten pääsee tavotepainoonsa kun taas alkaa syömään normaalisti.

Onko laitti-Jaffa terveellisempää kuin laitti-Cola? Onko kaupan juustoissa eroa? (käsittääkseni Polar on parempaa kuin esim. Edam)

En oo varma mitä tarkotat tolla juustokysymyksellä, mutta onhan ainakin rasvapitosuuksilla hyvinkin suuria eroja. Esim Polaria löytyy (kuminmakusena) aina 5% asti, kun tavan edamissa on helposti se 24% rasvaa. Proteiinipitoisuudet ymmärtääkseni bout samaa tasoo kaikissa..

Miten täyttäisi loput 600kcal?

Syönnyt viikkosen näillä arvoilla:

3400kcal
212prot
507hiilari
47rasva

Haluisin lisätä vielä 600kcal. Proteiini määrä varmaankin riittää. Painokilo 88

pähkinät, ruokaöljyt, jogurtit ei ole mukana. Mietin, että jos täyttäyisi loput kcal lisäämällä rasvaa vai pitäiskö lisätä entistä enemmän riisi/pasta kulutusta. Onko sillä edes väliä? Eikö se samaa energiaa kuiteskin ole. Cheattipäiviä mulla ei ole.

Tarkoitus liikkua plussakaloreilla ja painoa saada hitaasti ylöspäin.

Onko epäterveellistä jos ei syö just ollenkaan kalaa, mutta syö kalanmaksaöljyä ruokalusikallisen (10g?) päivässä? Jääkö jotain tärkeää puuttumaan?

Onko laitti-Jaffa terveellisempää kuin laitti-Cola? Onko kaupan juustoissa eroa? (käsittääkseni Polar on parempaa kuin esim. Edam)

mä oon jostain lukenut että makeutusaine(aspartaami tai asesulfaami-k) + cofeiini olis aika paha juttu.
eli olisko se jaffa kuitenki terveellisempi vaiks ei kumpikaan oo...

- - - Updated - - -

Syönnyt viikkosen näillä arvoilla:

3400kcal
212prot
507hiilari
47rasva

Haluisin lisätä vielä 600kcal. Proteiini määrä varmaankin riittää. Painokilo 88

pähkinät, ruokaöljyt, jogurtit ei ole mukana. Mietin, että jos täyttäyisi loput kcal lisäämällä rasvaa vai pitäiskö lisätä entistä enemmän riisi/pasta kulutusta. Onko sillä edes väliä? Eikö se samaa energiaa kuiteskin ole. Cheattipäiviä mulla ei ole.

Tarkoitus liikkua plussakaloreilla ja painoa saada hitaasti ylöspäin.

sanosin että rasvaa lisää. siitä tulee helposti noi lisäkalorit. :)

Tarkoitukseni on saada lisää massaa ja oon tehnyt ruokavalion viikoksi. Olen 187cm/75kg. Käyn salilla 3x viikossa SS-ohjelmalla. Lisäksi jaan lehtiä kaksi kertaa viikossa. Oon kauheen nirso ruuan suhteen niin suosin kaikellaista kätevässä muodossa olevaa safkaa. Haluisin mielipiteitä ruokavalion toimivuudesta ja annan esimerkiksi maanantain:

Aamiainen:
- Elovena pikapuuro 2 pussia veden kanssa
- Mukillinen mustaa kahvia sokeroitu
- Pirkka kuituleipä pehmeästi levittyvällä oivariinilla x2
- 8 eri B-vitamiinin poretabletti vedessä

Salin jälkeen:
- Annos FAST Muscle+ veteen sekoitettuna

Lounas:
- Saarioisten lihamakaroonilaatikko 400g
- Fazer real protein max leipää oivariinilla x2
- 1 Multivita-tabletti
- vettä ruokajuomaksi

Iltapäivä:
- Annos Fast Hera80 vedessä
- 2 purkkia Pirkka Ananaspaloja yht. 270g

Ilta:
- Fazer Real protein max leipää oivariinilla x2
- Valio rasvaton maito mukillinen
- Ananaspalat mehussa 135g
- Valio Maitorahka 250g

Yhteensä--- 500 kalorii plussalla / 164g protskuu / 335g hiilarii / 73g rasvat

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Tarkoitukseni on saada lisää massaa ja oon tehnyt ruokavalion viikoksi. Olen 187cm/75kg. Käyn salilla 3x viikossa SS-ohjelmalla. Lisäksi jaan lehtiä kaksi kertaa viikossa. Oon kauheen nirso ruuan suhteen niin suosin kaikellaista kätevässä muodossa olevaa safkaa. Haluisin mielipiteitä ruokavalion toimivuudesta ja annan esimerkiksi maanantain:

Aamiainen:
- Elovena pikapuuro 2 pussia veden kanssa
- Mukillinen mustaa kahvia sokeroitu
- Pirkka kuituleipä pehmeästi levittyvällä oivariinilla x2
- 8 eri B-vitamiinin poretabletti vedessä

Salin jälkeen:
- Annos FAST Muscle+ veteen sekoitettuna

Lounas:
- Saarioisten lihamakaroonilaatikko 400g
- Fazer real protein max leipää oivariinilla x2
- 1 Multivita-tabletti
- vettä ruokajuomaksi

Iltapäivä:
- Annos Fast Hera80 vedessä
- 2 purkkia Pirkka Ananaspaloja yht. 270g

Ilta:
- Fazer Real protein max leipää oivariinilla x2
- Valio rasvaton maito mukillinen
- Ananaspalat mehussa 135g
- Valio Maitorahka 250g

Yhteensä--- 500 kalorii plussalla / 164g protskuu / 335g hiilarii / 73g rasvat

Paljonko kokonaiskalorit tuossa pitäisi olla? Eihän tuolla voi millään päästä 75kg nuori aktiivinen ihminen 500kcal plussalle, taitaa jäädä miinuksille (!!?).

Aamiaiseen lisää proteiinia.
Muutenkin laadukkaan proteiinin osuus jää minun mielestä tuossa auttamattoman alas.

Paljonko kokonaiskalorit tuossa pitäisi olla? Eihän tuolla voi millään päästä 75kg nuori aktiivinen ihminen 500kcal plussalle, taitaa jäädä miinuksille (!!?).

Aamiaiseen lisää proteiinia.
Muutenkin laadukkaan proteiinin osuus jää minun mielestä tuossa auttamattoman alas.

Kalorilaskurin mukaan kokonaiskalorit 2650

Ko. sivuston mukaan normikulutus olisi noin 2100.

Mut siihen tulee lisäks sit tietty kaikki salikäynnit sun muut ni kyllä se kulutus on korkeempi oikeesti. Muuten noi näyttää tosi hyviltä. Etenkin nuo ravintoaineiden määrät (tosin niillä ei vaan pääse vielä oikeesti plussille). Proteiinia on just sen verran ku pitäiski, rasvaa on just sen verran ku pitäiski ja hiilihydraattia on hyvä määrä, mut kalorit jää kuitenki ainakin salipäivinä vähän liian alhaisiks ni noita kaikkia voi lisätä vähäsen. Lisää ihmeessä yks lämmin ruoka tonne päivälliseks ja salaattia lounaalle ja sinne ni hyvä tulee. Leivän päälle juustoa ja makkaraa ja tuo iltapäivän välipala vaikka pois.

E: Joo kyllä tohon melkeen tonnin tarvii lisää kaloreita. Ite oon hieman pienempi kuin sinä, mut sellaset 3500kcal päivässä salipäivänä melkeenpä vähintään tarviin. Itseasiassa nyt kun ajattelen, yhdellä päivällisellä ei välttämättä ihan helpolla saada tuhatta kilokaloria lisää.

Tietty mulla on salipäiviä ainoostaan kolme (ma+ke+pe) ja lehdenjakelua ke ja la muina päivinä ei tule hirveesti mitään liikuttua että olisiko noi mun suunnitelmat enemmänkin niille päiville?

Tietty mulla on salipäiviä ainoostaan kolme (ma+ke+pe) ja lehdenjakelua ke ja la muina päivinä ei tule hirveesti mitään liikuttua että olisiko noi mun suunnitelmat enemmänkin niille päiville?

Tuollahan kalorilaskurissa saat noi liikunnatkin lisättyä ja jos tarkasti haluat, niin sykemittarilukemia voit laittaa tuonne. Sali vie sen 500-800 kcal ja keskiviikkona tarttet reilun 1000kcal lisää tuohon. Luulen, että se sun peruskulutus on enemmän kuin tuo 2100. Sun perusaineenvaihdunta on noilla yleisillä netin laskureilla 1900kcal (eli jos makaisit koomassa tekemättä mitään) ja siihen päälle noi arjen normaaliaskareet + liikunnan kuluttamat kalorit.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom