Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Miten tärkeä on dietillä hiilari-proteiini suhde? Liityin kalorilaskuri palveluun kun olen ihan pimennossa näistä ravinto hommista ja se suosittelee Hiilarit49%, Protskut 21% ja rasvat 30% jakautumaa. Tältä päivältä omat prosentit Hiilarit37%, Protskut 31% ja rasvat 32%. Protskut piikittää tänään koska kahvakuulatreenin päälle otin protskua ja safkanakin oli lohta.. Tavaksi ei vissiin kannata ottaa?

Siis jälleen kerran saan kirjoittaa tämän saman... Proteiinia ainakin se 2g/painokilo, rasvaa minimissään 1g/painokilo ja loput hiilareista. Jos olet VHH:lla niin silloin rasvaa enemmän.

^ Joten mihin toimenpiteisiin ryhdyt jatkossa kun aterioit? :hyper: Sanoisin että liian monimutkaisia asioita mietit...

En yhtään mihinkään. Joo, yllättävän paljon siihenkin menee energiaa, mut en mä silti mitään lähe muuttamaan. Ehkä vähän paremmalla omatunnolla voi syödä joskus hiukan enemmänkin ku tuntuis.

Miten tärkeä on dietillä hiilari-proteiini suhde? Liityin kalorilaskuri palveluun kun olen ihan pimennossa näistä ravinto hommista ja se suosittelee Hiilarit49%, Protskut 21% ja rasvat 30% jakautumaa. Tältä päivältä omat prosentit Hiilarit37%, Protskut 31% ja rasvat 32%. Protskut piikittää tänään koska kahvakuulatreenin päälle otin protskua ja safkanakin oli lohta.. Tavaksi ei vissiin kannata ottaa?

Kalorilaskurissa saa ihan itse määrittää, millaista makrojakaumaa lähdetään toteuttamaan. Se makrojakauma valitaan puolestaan tavoitteiden ja ruokavalion mukaan. Ensin siis kannattaa selvittää ne omat treenitavoitteet ja sen jälkeen sitä tukeva ruokavalio.

En yhtään mihinkään. Joo, yllättävän paljon siihenkin menee energiaa, mut en mä silti mitään lähe muuttamaan. Ehkä vähän paremmalla omatunnolla voi syödä joskus hiukan enemmänkin ku tuntuis.

No jos nyt haluaisi oikein hifistellä ravinnon kanssa niin kannattaisi ottaa huomioon tuo ruuan imeytymiseen jne. kuluva energia. Otettakoon nyt esimerkiksi kaveri, joka syö 3000kcal päivässä ja tuosta määrästä on 35% proteiinia eli proteiinista tulee 1050kcal. Hän luulee olevansa sillä hetkellä +300kcal eli maltillisilla pluskaloreilla, mutta koska proteiinin imeytymiseen kuluu 30% tuosta energiasta eli 315kcal, on hän sittenkin +-0 kcal.

No jos nyt haluaisi oikein hifistellä ravinnon kanssa niin kannattaisi ottaa huomioon tuo ruuan imeytymiseen jne. kuluva energia. Otettakoon nyt esimerkiksi kaveri, joka syö 3000kcal päivässä ja tuosta määrästä on 35% proteiinia eli proteiinista tulee 1050kcal. Hän luulee olevansa sillä hetkellä +300kcal eli maltillisilla pluskaloreilla, mutta koska proteiinin imeytymiseen kuluu 30% tuosta energiasta eli 315kcal, on hän sittenkin +-0 kcal.

Ihan totta. Mut mun kohdalla kun en laske kaloreita niin tarkasti tai muutenkaan en aina jaksa edes katsoa niin tarkasti mitä syön (aina välillä tulee muutama päivä sellasta, et tekee mieli syödä karkkeja ja muita herkkuja vaan). Tollanen hifistely on tuskin tarpeen sillon.

Okei eli olen aloitteleva saliharrastaja 187cm/75kg. Paljonko hiilareita, protskuja, rasvaa jnejne. kannattaa ahtaa päivittäin jotta saisin treenistä kaiken irti? Käytössäni on lisäravinteina Hera80 jauhoa.

Riippuu tavoitteista, mutta kuten tossa alle 10 postia ylempänä totesin niin vieläkin se 2g/painokilo proteiinia aina ja rasvaa minimissään 1g/painokilo aina. Loput hiilareista (ja muista edellä mainituista), rasvaa enemmän, jos olet VHH:lla. Oma-aloitteisuus on aika hyvä selviämiskeino maailmassa näin neuvona tulevaisuutta ajatellen...

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Riippuu tavoitteista, mutta kuten tossa alle 10 postia ylempänä totesin niin vieläkin se 2g/painokilo proteiinia aina ja rasvaa minimissään 1g/painokilo aina. Loput hiilareista (ja muista edellä mainituista), rasvaa enemmän, jos olet VHH:lla. Oma-aloitteisuus on aika hyvä selviämiskeino maailmassa näin neuvona tulevaisuutta ajatellen...

Lisää massaa olisi tarkoitus saada.

Onko porukalla kokemusta fitnesstukun Malto- Flex pure -jauhosta? Suht halvalla näyttäisi lähtevän 4kg niin ajattelin ostaa, jos tavara on laadukasta. Palkkariin lähinnä ajattelin käyttää.

Papujen kaloreista: oon ostanut noita ruskeita papuja suolaliemessä ja valuttanut ne liemet pois. Kyljessä lukee arvot 7,5 P, 15 HH, 1,5 R, 100kcal/100g mutta esim. kalorilaskurissa ruskean pavun arvot on 22,2 P, 39,5 HH, 1,5 R 260kcal/100g. Laskenko kalorit siis tuon jälkimmäisen mukaan?

Mites kun olisi tarkoitus pudottaa painoa niin otanko sali treenin jälkeen proteiinijuoman vai palautusjuoman jossa on hiilareita enempi kuin protskua?
Vai teenkö sekotuksen noista vai otanko jotain ihan muuta ja mitä? :)

^Ei ole välttämätön ja riippuu juuri treenistä. Jos on glykogeenivarastoja tyhjentävää treeniä niin sitten kannattaa siinä ottaa hiilaria.

Papujen kaloreista: oon ostanut noita ruskeita papuja suolaliemessä ja valuttanut ne liemet pois. Kyljessä lukee arvot 7,5 P, 15 HH, 1,5 R, 100kcal/100g mutta esim. kalorilaskurissa ruskean pavun arvot on 22,2 P, 39,5 HH, 1,5 R 260kcal/100g. Laskenko kalorit siis tuon jälkimmäisen mukaan?

En tiedä mistä kohtaa kalorilaskuria tuon löysit, mutta kyllä niissä 100 kaloria on.

Lasket tietty kyljessä olevien mukaan. Toi 260kcal/100g on kuivatuille ruiskeille pavuille se kuivapainon kalorit

Kuten tonnikalassa, arvot ovat valutetulle tuotteelle. Siis Rainbow'n ruskeat pavut sisältävät 265kcal/purkki.

Mites kun olisi tarkoitus pudottaa painoa niin otanko sali treenin jälkeen proteiinijuoman vai palautusjuoman jossa on hiilareita enempi kuin protskua?
Vai teenkö sekotuksen noista vai otanko jotain ihan muuta ja mitä? :)

Riippuu tosiaan vähän treenistä, mut jopa VHH:llakin kannattaa ottaa hiilaria treenin jälkeen, jos glykogeenivarastot on tyhjinä. Sillon se menee suoraan lihaksiin talteen. Toisaalta dieetillä, jos tuntuu siltä, et ei saa tarpeeks syödä, kannattaa jättää koko palautusjuoma pois ja kotona heti syödä ihan oikeeta ruokaa sen palautusjuoman edestä (olettaen, että kotiin päästään suht nopeasti salilta).

Hei!
Tässä foorumin sääntöjä lukiessa pisti silmään eräs kohta joka meni jotenkin näin: "Doping-osioon alle 18-vuotiailla ei ole mitään asiaa. Dopingista voi olla haittaa kasvulle ja kehitykselle".
Niin ostin tässä pari päivää sitten vähän boosteria saleilun maksimoimiseksi, ja siitä kerrottiin että voi antaa doping-testissä positiivisen tuloksen.
Joten voiko siitä luonnollisesti olla jotain haittaakin minulle, koska olen kumminkin vielä kasvava ja kehittyvä ihminen :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom