Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Tässä tartteis vähä apuja ravinnon kanssa.

Elikkäs tilanne on nyt sellaainen että poilvileikkauksen jälkeen jäi tuo urheilu ja sen seurauksena tuli kerättyä tuota fläsää iha urakalla ennen 70kg nyt 91kg olen kumminki vain 172cm pitkä. Tällähetkellä paikat siinä kunnossa että pystyy aloittaa salilla käymisen, nyt olis tarkoituksena mennä 1jakosella 3krt viikko ja välipäivät aerobista sais tuota painoa tippumaan. Laitan tähä mun tämänpäivän ruuat niin kertokaa mitä puutteita löytyy.

klo 6.30 täysjyvä ruisleipä 2kpl päälle keittokinkkua ja oltermannia

klo 11.00 3kpl kanan filepihviä 1 peruna 85g raejuustoa

klo: 16.00 Banaani + protskudrinkki

klo 17 sali

Klo. 18.00 Banaani, 2 kanan fileepihviä 100g raejuustoa

klo: 20.00 protskudrinnki

Tiedän että kasviksia ei ole koska olen allerginen melkein kaikille eli niistä saatavat vitamiinit yms joudun ottaa purkista.

Elikkäs tilanne on nyt sellaainen että poilvileikkauksen jälkeen jäi tuo urheilu ja sen seurauksena tuli kerättyä tuota fläsää iha urakalla ennen 70kg nyt 91kg olen kumminki vain 172cm pitkä. Tällähetkellä paikat siinä kunnossa että pystyy aloittaa salilla käymisen, nyt olis tarkoituksena mennä 1jakosella 3krt viikko ja välipäivät aerobista sais tuota painoa tippumaan. Laitan tähä mun tämänpäivän ruuat niin kertokaa mitä puutteita löytyy.

klo 6.30 täysjyvä ruisleipä 2kpl päälle keittokinkkua ja oltermannia

klo 11.00 3kpl kanan filepihviä 1 peruna 85g raejuustoa

klo: 16.00 Banaani + protskudrinkki

klo 17 sali

Klo. 18.00 Banaani, 2 kanan fileepihviä 100g raejuustoa

klo: 20.00 protskudrinnki

Tiedän että kasviksia ei ole koska olen allerginen melkein kaikille eli niistä saatavat vitamiinit yms joudun ottaa purkista.
Nopeasti katsottuna näyttäisi siltä, että rasvaa tulisi ainakin liian vähän.

Mites salaatin laita?Pystytkö vetämään esim. salaattia ja siihen sitten pari ruokalusikallista ruokaöljyä?

En oikein pysty syömään (normi salaattia, kurkkua, tomaattia, porkkanaa, punajuuria yms) ainut mitä oikeestaan kasviksista pystyy syömää on paprika. Omega3:sta otan sen 3kpl päivässä, minkäverra tuota rasvaa pitäis sit päivassä saaha.

Star Nutrionin herat ovat alessa aika usein ja omaavat ihan hyvät specsit, plussana todella hyvä sekoittuvuus vrt. esim leader tai mass.

Löytyykö muuten Star Nutritionin tuotteita muualta kuin siltä johtavalta lisäravinteen nettikaupalta(en muista saiko mainostaa)?

mitenkä kannattaa syödä jos haluaa kasvattaa lihasta mahdollisimman paljon ilman että kertyy ylimmäärästä fläsää? kanattaako mennä sillein että 2g protskua /painokilo rasvaa 1g ja loput sitte hiilareita vai miten?

mitenkä kannattaa syödä jos haluaa kasvattaa lihasta mahdollisimman paljon ilman että kertyy ylimmäärästä fläsää? kanattaako mennä sillein että 2g protskua /painokilo rasvaa 1g ja loput sitte hiilareita vai miten?

2g proteiinia per rasvaton painokilo, rasvaa 1g per painokilo ja 200-300kcal plussalla. Rasvaa kertyy aina jonkinverran kun vetää plussakaloreilla, siltä et voi välttyä.

Omaa kysymystä: Voiko hiilihydraatteja syödä liikaa? Laskeskelin tuossa päivän ruokailua ja näytti 350g per päivä. Liikaako?

Helsingissä on 2 Ftukun myymälää, yksi keskustassa ja yksi puotila-itäkeskus-alueella

Loistavaa! Harmi vaan et asun reilun 3 tunnin ajomatkan päässä. :D

Omaa kysymystä: Voiko hiilihydraatteja syödä liikaa? Laskeskelin tuossa päivän ruokailua ja näytti 350g per päivä. Liikaako?

tottakai mitä tahansa voi syödä liikaa. Sen mikä sopii sun kropalle on sun itse kokeiltava. Ja riippuu tietty mihin pyrit (en jaksanut etsiä sun mahd. aiempia posteja, joten jos jo kerroit tavoitteistasi, pahoittelut).

Onkelma ruokavaliossa

Eli tämmönen setti tulee vedettyä

aamu 250g rahka + hedelmä ja 2 palaa ruisleipää kinkku + tosi ohut kerros sulatejuustoa + kurkkua

töissö lounas jossain lounasmestassa kalorit varmaan siinä 800 luokkaa juomana aina rasvaton maito ja koitan syödä runsaasti salaattia.

töistä himaan joko toinen lounas n. 500 kaloria yleensä pelkkää lihaa/kanaa/kalaa ja salaattia tai 2 palaa ruisleipää ja 250g rahka + hedelmä

sitten vielä iltapala 250g rahka + hedelmä ja 2 palaa ruisleipää kinkku + tosi ohut kerros sulatejuustoa + kurkkua

+ saatan syödä pari leipää tai hedelmää jos nälän tunne tulee toisen lounaan ja iltapäivän väliin (tosi yleistä)

ja tuntuu, että silti on jatkuvasti nälkä ja noilla paukkuu se 2000 kaloria aika hepposasti, vaikka syö aika terveellisesti. Onko jotain keinoja joilla vois viilata sen 300-200 kaloria tuosta pois, niin että nälän tunne pysyis myös poissa.

Ja tarkotus tosiaan ois dietata ja pudottaa rasvaa se 5kg vielä ilman hirveetä lihaskatoa.

Ainut urheilu on 3-4 kertaa viikossa n. 12km lenkki tuntiin + ylämäkireeniä 5 minuuttia ja 3x 30 punnerrukset ja 4x maksimi leuat (eli se 10-12) välipäivinä lenkeistä.

Tätä rumpaa tullu nyt vedettyä se 2kk ajan, kunto on selkeästi noussut, mutta ruokahalu senkun kasvanut ja paino pysynyt aivan samana ellei jopa kilon noussut.

Mitä mie teen väärin? cheetti päiviä oon pitäny n. kerran 2 viikkoon, mutta silloinkin oon herkutellut vain vähän, eli korkeintaan pari pullaa tai jäätelöä.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Antakaas nytten pakkislaiset hiukan kommenttia siitä, pitäisikö jatkaa dieettiä vaiko alkaa maltillisille plussille... Olen nyt talven jälkeisen sikabulkin aiheuttamia läskejä karistellut pois jo sen 4kk, ja paino onkin tippunut hyvin 90kg -> 74kg (pituutta ~180cm). Alkaa vaan jo tympimään tämä dieetti kun ei saa syödä kunnolla ja tulokset junnaavat paikoillaan :curs:

Fläsää on vielä mahan seudulla jonkin verran mutta ei mitään järkyttäviä määriä. Korjautuisiko tuo sillä että vetelee maltillisilla plussilla, ja sen mukana tuoma lihasmassa korjaisi tuon ongelman? Bulkkia on jo muutenkin niin ikävä :rolleyes:

Paha alkaa sanomaan mitään ilman kuvia, mutta jos olet jo itse tyytyväinen kuntoosi niin sitten plussille. Jos taas haluat vielä läskiä pois niin yritä sinnitellä. Tietenkin pitkä kiristely polttaa lihastakin... Voisit myös kokeilla syklittelyä eli 6vk plussilla ja 2vk miinuksilla.

Osaatteko sanoa mistä saisi halvimmalla proteiinijauhoja (whey, hera tms, ei soija) ? Kaupassa niin julmetun hintasia :|

Ainakin Fitnesstukku koodi pakkotoisto15 on kova. Hain just postista 4kg whey -ämpärin hintaan 56,90e. Ihan hyvääkin on.

Oma kysymys:

Millä porukka laskee energiankulutusta?
Tuntuu meinaan joku +/-200kcal/pvä aika hienosäädöltä siihen nähden, että eri laskurit netissäkin antaa päivän kulutukselle samoilla arvoilla pelkkää heittoo ton verran..

Hei,
muutama kysymys: ostin arthro balans glukosamiinisulfaattia 750mg, josta glukosamiinia 600mg. Palstalla on ollut juttua, että glukosamiini tehoaa vasta 1500mg vuorokausiannoksella. Eli pitäisikö tabletteja ottaa 2,5 per päivä?
Toinen kysymys, minulla on kaapissa kreatiinia, beta-alaniinia ja l-karnitiinipillereitä. Olen käsittänyt että näitä otetaan ennen treeniä mutta kuinka paljon ennen että saa parhaan vaikutuksen. Lajeina ovat satunnainen hölkkäys, kuntosali, bjj/lukkopaini ja kickboxing. Palautusjuoman otan aina treenin jälkeen.

Paha alkaa sanomaan mitään ilman kuvia, mutta jos olet jo itse tyytyväinen kuntoosi niin sitten plussille. Jos taas haluat vielä läskiä pois niin yritä sinnitellä. Tietenkin pitkä kiristely polttaa lihastakin... Voisit myös kokeilla syklittelyä eli 6vk plussilla ja 2vk miinuksilla.

Pitää tuota syklittelyä koittaa. Veikkaan että se ulkomuoto siitä sitten kohenee kun lihasmassakin kasvaa

Osaako kukaan ottaa kantaa tohon että onko Cocos, eli se kookosrasva mitä kaupoista saa, lähelläkään samaa tavaraa kuin Cocovin kylmäpuristettu?

Osaako kukaan ottaa kantaa tohon että onko Cocos, eli se kookosrasva mitä kaupoista saa, lähelläkään samaa tavaraa kuin Cocovin kylmäpuristettu?

Ei lähellekkään. "Munkkirasva" on teollisesti käsiteltyä ja valkaistua eikä ole yhtä hyvää kuin aito kylmäpuristettu, jolla on lähes farmakologisia ominaisuuksia kehossa. Kylmäpuristettu erotetaan kookospähkinöistä jauhamalla eikä kemiallisia menetelmiä käytetä, mikä tekee siitä puhtaampaa.

Itte en oo puoleen vuoteen käyttäny mitään lisäravinteita, ku tuntuu pakki menevän ihan sekasin niistä. Eli mitä kannattaa syödä treenin jälkeen? Onko banaani ja rahka hyvä palkkarin korvike?
Ja eikös tonnikalasta saanut vähä kreatiinia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom