Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Paljos suosittelette tämmöselle 72-75kg painavalle jässikälle proteiinia per päivä? Kun jossain on, että 2-3g per painokilo, ja jossain taas per rasvaton painokilo, niin riittääkö jos päivässä tulee 130-150g proteiinia? Ja mites tuo menee kun ajattelin, että treenipäivinä tulisi 150g, niin paljonko lepopäivinä pitäis vähintään saada proteiinia?

Mitä mieltä jengi on myslistä? Ite kävin äsken vähän kattelemassa kaupan myslihyllyjä kun ei meinaa enää tuo karuruiskaurahiutale mennä aamuisin alas kurkusta plus et treenin jälkeen hiilarinlähteenä voisi olla varmaan ihan toimivaa pöperöä tää mysli.

Löysin AXA-merkkistä mysliä jossa oli ravintoarvot kutakuinkin Kcal 360, 10/65/5 ja hiilarista sokeria vain 7 grammaa. Kuitua tossa nyt ei ollu kuin 10g/100g. Treenipäivisin rahkan sekaan aamupalalla ja toisinaan treenin jälkeiseen ateriaan, kuulostaako huonolta?

Jos mysli on lihaksille myrkkyä ni sit vaa miehistyn ja jatkan jokapäiväistä kaurapuuron mussutusta.. :)

Lidlin sinisessä pussissa oleva pähkinä-hedelmä mysli on ainakin hyvää :) Kuivattuja hedelmän paloja ja pähkinöitä on kohtuu runsaasti. Ehkä ainoa haittapuoli on että hedelmän palaset näyttäisi olevan sokeroituja...

Lidlin sinisessä pussissa oleva pähkinä-hedelmä mysli on ainakin hyvää :) Kuivattuja hedelmän paloja ja pähkinöitä on kohtuu runsaasti. Ehkä ainoa haittapuoli on että hedelmän palaset näyttäisi olevan sokeroituja...

Yksi parhammista mysleistä mitä on tullu vedettyä

Suositelkaas jotain mahdollisimman väkevää/tulista ja ravintoarvoiltaan hyvää kastiketta ruoan päälle :) Arvoilla meinaan siis, että ei natriumia kauheasti ja että ei sokereita ja hiilareita liiaksi.. Ja mahdollisimman tujua soosia etsitään! :)

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Mulla on säkki Mutant Whey protskua, oon naukkaillu sitä yhden annoksen eli 2 scooppia päivässä välipalana. Mietin vaan, onko sillä kehittymisen kannalta väliä missä välissä sen huitasee naamariin? Eli sama vetääkö vaikka aamulla tai illalla?

Suositelkaas jotain mahdollisimman väkevää/tulista ja ravintoarvoiltaan hyvää kastiketta ruoan päälle :) Arvoilla meinaan siis, että ei natriumia kauheasti ja että ei sokereita ja hiilareita liiaksi.. Ja mahdollisimman tujua soosia etsitään! :)

Suosittelen Blair's After Death -kastiketta. Ei kaloreita ollenkaan ja väkevää kuin perkele itse. Vielä väkevämpää tais olla se joku Ultra Death ja sitten noiden välissä on vielä Mega ja Sudden. Löytyy ainakin täälläpäin K-marketista, mutta netistäkin saa tilattua.

Mulla on säkki Mutant Whey protskua, oon naukkaillu sitä yhden annoksen eli 2 scooppia päivässä välipalana. Mietin vaan, onko sillä kehittymisen kannalta väliä missä välissä sen huitasee naamariin? Eli sama vetääkö vaikka aamulla tai illalla?

Jos välipalana otat niin ei oikein väliä mihin aikaan nakkaat. Jos palkkarina niin kaikkein optimaalisin aika on tunti treenin jälkeen. Myös ennen treeniä voi ottaa, jos ei mitään kunnon ruokaa oo tullu tunteihin syötyä.

J.. tarkoititko, että jos käyttää sitä palkkarina, niin palautusjuoma kanattaa juoda vasta tunti treenin jälkeen? Vai ymmärsinkö jotain väärin? :)

Optimaalisin on vetää puolet jo reenin aikana ja puolet heti treenin päälle. Treenin jälkeen nousseen proteiinisynteesin jälkeen voit vedellä 6h tunnin välein tuosta 20g prodee (6x35g).

Siis mulla on palkkari sitten ihan erikseen minkä huitaisen naamariin heti treenin jälkeen tai joskus sen aikanakin. Oon tota Mutant Wheytä hörppiny duunissa välipalana, olisko järkeä ottaa johonkin muuhun väliin? 11 on safkis niin joskus 14-15 yleensä oon kiskassu Mutantit hetulaan.

J.. tarkoititko, että jos käyttää sitä palkkarina, niin palautusjuoma kanattaa juoda vasta tunti treenin jälkeen? Vai ymmärsinkö jotain väärin? :)

Tarkoitin juuri tuota, koska proteiinisynteesin on todettu laskevan 30%, jos sen proteiinijuoman ottaa heti treenin jälkeen.

Aloitan ensi viikolla yötyön lehdenjakajana, joka luonnollisesti sotkee meikäläisen ruokailurytmin. Työhön kuuluu paljon kerrostaloissa juoksemista, joten jotain proteiini- ja energiapitoista mutta helposti sulavaa ruokaa pohdiskelen. Otan laukkuun mukaan ainakin proteiinisheikkejä, mutta näihin kyllästyy nopeasti. Ehdotuksia?

Aloitan ensi viikolla yötyön lehdenjakajana, joka luonnollisesti sotkee meikäläisen ruokailurytmin. Työhön kuuluu paljon kerrostaloissa juoksemista, joten jotain proteiini- ja energiapitoista mutta helposti sulavaa ruokaa pohdiskelen. Otan laukkuun mukaan ainakin proteiinisheikkejä, mutta näihin kyllästyy nopeasti. Ehdotuksia?

Pähkinät on aina helppo kuljettaa mukana ja syödä. 100g pähkinöitä on kuitenkin jo 500-600kcal eli todella energiapitoista tavaraa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom