Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Mikä on tarkin tapa laskea peruskulutus? Katch ja joku? Eli rasvaprossa tietoon ja sen kautta sitten jotenki kaavalla peruskulutus?

Ois hauska tietää miten porukka laskee kulutuksensa. Onko esim toi kalorilaskurin normi kulutuslaskuri luotettava jne.

IFCalc on varmaan parempi?

Mikä on tarkin tapa laskea peruskulutus? Katch ja joku? Eli rasvaprossa tietoon ja sen kautta sitten jotenki kaavalla peruskulutus?

Ois hauska tietää miten porukka laskee kulutuksensa. Onko esim toi kalorilaskurin normi kulutuslaskuri luotettava jne.

IFCalc on varmaan parempi?

kalorilaskurilla ja IFCalcilla on molemmilla tullut laskeskeltua ja aikalailla samanlaisia lukuja ne antavat. Suurin haaste on oman aktiivisuuden arvioinnissa ja siinä omalla kohdalla ainakin välillä tulee mentyä metsään.

Huomasin tässä, että soija sisältää suuria määriä proteinia, mutta lueskelin, ettei soijasta saatu proteini ole niin laadukasta kuin lihasta yms saatu. pitääkö tämä paikkaansa?

Soijalla lähtee hyvin myös Estrogeenit nousuun.

Tää on hyvinkin kiistelty aihe, että onko sillä oikeesti mitään merkitystä. Soijalla kyllä on estrogeenin kaltaisia vaikutuksia (xenoestrogeeni), mutta se on eri asia onko ne millään tasolla huomattavia.

Soijan proteiini on laadukasta (täydellistä), mutta vaihtelu on tässäkin asiassa hyväksi. Kannattaa syödä sen soijan lisäksi lihaa ja maitotuotteitakin.

http://www.moilas.fi/fi/?ID=2392 :D vai että ihan karppi muffinsseja! Ei ainakaa oo rasvalla kiristelty..

Ihmiset on kuullu, että "karppaus" on tehokas tapa laihtua ja sillon on hyvä syödä paljon rasvaa. Se siis tarkottaa, että laihtuu kunhan ei syö hiilihydraatteja. Aivan sama kuinka paljon kaloreita tulee, mutta ilman hiilihydraatteja laihtuu. Muffinseja saa syödä kasapäin, kunhan niissä ei oo vaan hiilihydraattia. Ei se vähähiilihydraattinen ruokavaliokaan oo mikään tie onneen, se on vaan yks tapa, millä saa helposti vähennettyä kokonaiskaloreita. En tiiä nyt liittykö tää sun viestiis oikeestaan mitenkään, mutta oli pakko tulla purkamaan tällanen asia mielestä. :D Ärsyttää tollaset muodikkaatsupertrendikkäätkarppausfleksausnutrausrasvanpolttolaihdutusmuotiruokavaliot.

E: Selventääkseni asioita, VHH-ruokailua vastaan mulla ei ole mitään, mutta heti kun se on nimellä karppaus, mä olen sitä vastaan.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Soijan jatkuva käyttö puolittaa siittiöiden määrän ja heikentää huomattavasti mineraalien imeytymistä. En koskis soijaan pitkällä tikullakaan. Niin ja alentaa myös libidoa tuntuvasti. Ja miksi muutenkaan käyttää soijaa kun hera halvempaa ja kaikin puolin parempaa.

Soijan jatkuva käyttö puolittaa siittiöiden määrän ja heikentää huomattavasti mineraalien imeytymistä. En koskis soijaan pitkällä tikullakaan. Niin ja alentaa myös libidoa tuntuvasti. Ja miksi muutenkaan käyttää soijaa kun hera halvempaa ja kaikin puolin parempaa.

Puolittaa siittiöiden määrän? Aika kova väite. Onko viitettä tähän? Alentaa libidoa tuntuvasti? Minkä mukaan?

Soijan mollaajien lähteet on tyypillisesti suoraan T-nationilta, jotka taas vastaavasti ovat ottaneet kaiken Weston A Pricelta, joka on vähintäänkin kyseenalainen nimi ravintotutkimuksessa.

Itse kun olen yrittänyt selailla tutkimuksia soijasta, niin paljolti tuntuu vain löytyvän merkkejä siitä, että ainakin epidemiologisissa tutkimuksissa soija, kuten muutkin palkokasvit, yhdistetään lähinnä parempaan elämänlaatuun ja tautien vähenemiseen. "Soija = estrogeeni = manboobs lolol" -tyypit jättäisin omaan arvoonsa.

Laskuri. Ympyröiden kehillä olevista punasista namikoista kiinni ja pyörittelemään. Ei valitettavasti ota rasvaprosenttia huomioon

Wtf, ifcalc antaa jotain 2300kcal, toi antaa 2800kcal ilman aktiviteetteja. :wtf:

Soijan mollaajien lähteet on tyypillisesti suoraan T-nationilta, jotka taas vastaavasti ovat ottaneet kaiken Weston A Pricelta, joka on vähintäänkin kyseenalainen nimi ravintotutkimuksessa.

Itse kun olen yrittänyt selailla tutkimuksia soijasta, niin paljolti tuntuu vain löytyvän merkkejä siitä, että ainakin epidemiologisissa tutkimuksissa soija, kuten muutkin palkokasvit, yhdistetään lähinnä parempaan elämänlaatuun ja tautien vähenemiseen.

mä oon ymmärtänyt että soija alkuperäisessä muodossaan onkin terveellinen, mutta se mitä länsimaissa yleensä soijaksi kutsutaan, se teollinen puru/jauho mitälie, on sitten ihan eri asia.
-- ite uskon että kyll ä soija voi miehiin vaikuttaa negatiivisella tavalla; ei kait sitä naisille hormoonien tasapainottamiseen vaihdevuosissa muuten suositeltaskaan.

siis tää on vaan mun luuloa asiasta.

Wtf, ifcalc antaa jotain 2300kcal, toi antaa 2800kcal ilman aktiviteetteja. :wtf:

Joo mullakin antaa aivan liian yläkanttiin arvoja. Kalorilaskurin mukaan treenipäivisin kulutus ~2700kcal ja tuon mukaan 3200kcal. Kalorilaskurin arvojen mukaan menty ja paino on tippunut sen tasaisen 500g viikossa, eli tästa edeskinpäin kalorilaskurilla mennään!

E. Kauhean monipuolinen tuo IF calculator! Harmi vaan että tekee tiukkaa ymmärtää noista yhtään mitään :D

Olen rahkan kanssa lotrannut melko suurilla määrillä funlight tiivistettä ja turhia kaloreita ja kiloja ei ole kertynyt :) Miten on tuon Stevian laita?? Kannattaisiko vaihteeksi kokeilla sitä ja miten sen sisältämä energia esim milbona 500g rahkan kanssa??

Olen rahkan kanssa lotrannut melko suurilla määrillä funlight tiivistettä ja turhia kaloreita ja kiloja ei ole kertynyt :) Miten on tuon Stevian laita?? Kannattaisiko vaihteeksi kokeilla sitä ja miten sen sisältämä energia esim milbona 500g rahkan kanssa??
ihan oma päätös, jos alkaa tökkiä toi fun light, niin voit kokeilla vaikka steviaa.Siinä on enemmän kaloreja, kuin fun-lightissä, mutta reilusti vähemmän, kuin sokerissa (tai siis steviaa pitää käyttää paljon vähemmän)

ihan oma päätös, jos alkaa tökkiä toi fun light, niin voit kokeilla vaikka steviaa.Siinä on enemmän kaloreja, kuin fun-lightissä, mutta reilusti vähemmän, kuin sokerissa (tai siis steviaa pitää käyttää paljon vähemmän)

Puhtaassa steviassa ei ole kaloreita lainkaan. iHerbistä voi esimerkiksi tilata puhdasta jauhetta. Noi suomalaisissa kaupoissa myytävät tuotteet on melkein 100% maltodextriiniä tms. fillerijauhetta, ja sekaan laitettu vähän steviaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom