Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Haha, hyvää settiä taas. Heti kun pitää jotain estrojen noususta niin kaikki hyökkää kimppuun. Kukaan saatellu ajatellu että estrot kannattaa pitää ihan hyvällä tasolla naturaalina eikä missään tapauksessa yritetä laskea niitä? Estrothan korreloivat suoraan yhteydessä GH:n kanssa. :D

Haha, hyvää settiä taas. Heti kun pitää jotain estrojen noususta niin kaikki hyökkää kimppuun. Kukaan saatellu ajatellu että estrot kannattaa pitää ihan hyvällä tasolla naturaalina eikä missään tapauksessa yritetä laskea niitä? Estrothan korreloivat suoraan yhteydessä GH:n kanssa. :D

Soijasta oli kyse. Kaikki puhuu jostain soijan estrogeenejä nostavasta vaikutuksesta, vaikka sellaista ei ole.

Soijasta oli kyse. Kaikki puhuu jostain soijan estrogeenejä nostavasta vaikutuksesta, vaikka sellaista ei ole.

Mutta entä testosteronia laskevat?

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17416779
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?...er supplementation in healthy male volunteers.

Näistä uskaltaisin vetää johtopäätöksiä soijan jatkuvan käytön hyödyllisyydelle habatreenauksen kannalta. Tutkimuksilla voi todistaa myös mitä tahansa, suuntaan tai toiseen.

Mutta entä testosteronia laskevat?

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17416779
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?...er supplementation in healthy male volunteers.

Näistä uskaltaisin vetää johtopäätöksiä soijan jatkuvan käytön hyödyllisyydelle habatreenauksen kannalta. Tutkimuksilla voi todistaa myös mitä tahansa, suuntaan tai toiseen.

Vaikuttaa aika pieneltä koeryhmältä. (12 miestä) Tulos voi olla myös sattumaa, koska testoarvot vaihtelee normaalistikin.

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0015028209009662
Result(s)

No significant effects of soy protein or isoflavone intake on T, SHBG, free T, or FAI were detected regardless of statistical model.

Vaikuttaa aika pieneltä koeryhmältä. (12 miestä) Tulos voi olla myös sattumaa, koska testoarvot vaihtelee normaalistikin.

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0015028209009662

Serum LH concentrations decreased during the 4-week use of soy protein powder then increased within 2 weeks after we stopped the soy protein powder, but the changes did not reach statistical significance (P = 0.20).

Voi olla myöskin sattumaa, tottakai

Mutta täytyy ottaa huomioon, että nämä eivät siltikään ole ainoat tutkimukset aiheesta, jossa samaa sattumaa ilmenee (mm. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17089041).

In conclusion, supplementation with this commercial soy product produced a consistent decrease in serum sex hormone levels.

En henkilökohtaisesti tahdo uskoa tämän olevan sattumaa myös, vaikka otanta tässä onkin pieni. Voimme jatkaa pubmed-sotaa maailman tappiin asti, mutta oman näkemykseni mukaan soijalla on vaikutuksia esimerkiksi testosteronin määrään. Tilastollisesti merkittävää? Joissakin tapauksissa kyllä, mutta pienistä puroista kasvaa suuri joki, kun otetaan monia asioita huomioon. Minä itse en vain käytä soijaa.

En henkilökohtaisesti tahdo uskoa tämän olevan sattumaa myös, vaikka otanta tässä onkin pieni. Voimme jatkaa pubmed-sotaa maailman tappiin asti, mutta oman näkemykseni mukaan soijalla on vaikutuksia esimerkiksi testosteronin määrään. Tilastollisesti merkittävää? Joissakin tapauksissa kyllä, mutta pienistä puroista kasvaa suuri joki, kun otetaan monia asioita huomioon. Minä itse en vain käytä soijaa.
Uskoa ei tarvitse ollakaan. Tilastollinen merkittävyys ratkaisee. Tappiin asti on turha postailla tutkimuksia. Riittää, että postaa pari sellaista, joissa tulokset on tilastollisesti päteviä. En sano, etteikö noi olisi päteviä tutkimuksia, mutta kovin pieneltä näyttää tutkittu joukko. Tuo jälkimmäinen linkittämäsi tutkimus sitä paitsi ilmeisesti syötti jotain soijasta tehtyjä fytoestrogeenipillereitä ihmisille, joten siinä ei edes ollut kyse soijaproteiinista.

Uskoa ei tarvitse ollakaan. Tilastollinen merkittävyys ratkaisee. Tappiin asti on turha postailla tutkimuksia. Riittää, että postaa pari sellaista, joissa tulokset on tilastollisesti päteviä. En sano, etteikö noi olisi päteviä tutkimuksia, mutta kovin pieneltä näyttää tutkittu joukko. Tuo jälkimmäinen linkittämäsi tutkimus sitä paitsi ilmeisesti syötti jotain soijasta tehtyjä fytoestrogeenipillereitä ihmisille, joten siinä ei edes ollut kyse soijaproteiinista.

Totta, totta, totta. Mutta kysymyksen esittänyt henkilö halusi tietoa soijasta yleensä, joten koin aiheelliseksi asiasta tutkimuksia linkata. Täytyy ottaa huomioon myös se, että tutkimukset ovat toisistaan riippumattomia ja viittaavat samaan tulokseen, pienestä tutkimusjoukosta huolimatta. Voidaan siis todeta, että tutkimuksia tarvittaisiin asiasta n:än ollessa suurempi.

Onko sillä mitään merkitystä, että vetääkö palkkarin vedellä vai maidolla?

Väitetään että vedellä imeytyy nopeammin ja maidolla hitaammin. Ite en välitä vittuakaan ja juon maidolla koska on parempaa.

Väitetään että vedellä imeytyy nopeammin ja maidolla hitaammin. Ite en välitä vittuakaan ja juon maidolla koska on parempaa.

Itsekkin olen kuullut samaa, mutta tuskimpa se oikeasti mitään vaikuttaa tällaiselle "perus salillakävijälle"? Oli virhee ostaa tuota vanilja heraa, hirveetä sontaa veden kanssa :D

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
1. Miten bataatit kannattaa valmistaa? En siis kysele mitään herkkureseptejä välttämättä, vaan ihan, että miten saan niistä syömäkelpoisia?

2. Mistä kannattaa etsiä sinkki sulfaattia?

Varmaankin miljoonaan kertaan jo kysytty kysymys, mutta kysytään silti. Olen siis päättäny nyt alentaa rasvaprosenttia. Mitään varsinaista dieettiä minulla ei kuitenkaan ole, lähinnä vaan tarkkailen, että saan edes jonkinverran proteiinia ruoista ja kalorit pysyvät -500kcal kulutuksen alla. Onko minulla siis mahdollisuutta näin ns. "puolivaloin" onnistua alentamaan rasvaprosenttia vai meneekö suurin osa lihaksesta? Pitäisikö kaikki siis laskea tarkalleen?

Näin ohimennen kysyttäköön vielä, että kuinka nopeasti laihtuminen alkaa tapahtua sitten ihan rasvoista? Olen lukenut, että alkuvaiheessa kehosta poistuu neste, jonka jälkeen keho alkaa kuluttaa rasvaa. Olenkin vaa'an mukaan laihtunut viikossa pari kiloa mikä tuntuu erittäin suurelta määrältä, mutta tiedän kehityksen laantuvan jossain vaiheessa. Mutta koska?

Olenkin vaa'an mukaan laihtunut viikossa pari kiloa mikä tuntuu erittäin suurelta määrältä, mutta tiedän kehityksen laantuvan jossain vaiheessa. Mutta koska?

Tollaset parin kilon heitot on ihan normaalia. Itsellä monesti heittänyt ton verran vuorokaudessakin, varsinkin viikonlopun kalori-ilottelun jäljiltä kun nesteet alkaa poistumaan..

Varmaankin miljoonaan kertaan jo kysytty kysymys, mutta kysytään silti. Olen siis päättäny nyt alentaa rasvaprosenttia. Mitään varsinaista dieettiä minulla ei kuitenkaan ole, lähinnä vaan tarkkailen, että saan edes jonkinverran proteiinia ruoista ja kalorit pysyvät -500kcal kulutuksen alla. Onko minulla siis mahdollisuutta näin ns. "puolivaloin" onnistua alentamaan rasvaprosenttia vai meneekö suurin osa lihaksesta? Pitäisikö kaikki siis laskea tarkalleen?

Näin ohimennen kysyttäköön vielä, että kuinka nopeasti laihtuminen alkaa tapahtua sitten ihan rasvoista? Olen lukenut, että alkuvaiheessa kehosta poistuu neste, jonka jälkeen keho alkaa kuluttaa rasvaa. Olenkin vaa'an mukaan laihtunut viikossa pari kiloa mikä tuntuu erittäin suurelta määrältä, mutta tiedän kehityksen laantuvan jossain vaiheessa. Mutta koska?

Mikään tarkka punnitseminen ei oo tosiaankaan välttämätöntä, jos ilmankin onnistuu. Jos paino ei ala laskemaan, vähennä kaloreita. Alkuvaiheessa rasvaa palaa ihan yhtä lailla kuin myöhemminkin, mutta alussa lähtee just tollanen pari kolme kiloa viikossa, koska siinä lähtee myös nesteitä pois. Sen jälkeen kilo viikossa tai kilo kahdessa viikossa on hyvä tahti pudottaa painoa. Kehitys alkaa hidastumaan sillon, ku rasvaprosentti on tarpeeks alhanen tai jos oot ollu pitkään tosi alhasilla kaloreilla ilman tankkauspäiviä. Tankkauspäiviä on hyvä pitää välillä, esim. kerran kahessa viikossa. Sillon ei tarvii niin paljoa ruokailujaan miettiä. Lihasta alkaa lähtemään sit, kun ei syödä tarpeeks proteiinia ja ei treenaa punttitreenejä.

Okkei, kiitos. Eli kunhan syön siis ihan perus terveellisesti, käyn salilla säännöllisesti, niin paino lähtee sitten rasvasta eikä lihaksesta.

Menee jo vähän off-topiciksi, mutta kuinkas nuo aamuaerobiset. Onko niillä niinkään väliä juokseeko salipäivänä vai ei? Jos siis tuntuu, että enrgiaa salille on niin voi mennä vaikka olisi juossut? Tosin taitaa tällä viikolla olla sali pannassa, koska tuollainen kohtalaisen aggressiivinen flunssa iski. Heti pitää tulla sairaaksi kun olisi vapaata:face:

Okkei, kiitos. Eli kunhan syön siis ihan perus terveellisesti, käyn salilla säännöllisesti, niin paino lähtee sitten rasvasta eikä lihaksesta.

Menee jo vähän off-topiciksi, mutta kuinkas nuo aamuaerobiset. Onko niillä niinkään väliä juokseeko salipäivänä vai ei? Jos siis tuntuu, että enrgiaa salille on niin voi mennä vaikka olisi juossut? Tosin taitaa tällä viikolla olla sali pannassa, koska tuollainen kohtalaisen aggressiivinen flunssa iski. Heti pitää tulla sairaaksi kun olisi vapaata:face:

Kyllä salipäivänäkin voi juosta. Ennemmin kuitenkin ajattelisin, että lähdenkö lenkille, jos salin jälkeen jää energiaa, eli priorisoisin salin lenkkejä tärkeämmäksi. Aamuaerobisia tosin harvemmin harrastetaan salin jälkeen, joten ne on vähän niinkuin asia erikseen. Harvemmin ne tosin ovat niin raskaita, että sen jälkeen ei jaksais salille mennä edes myöhemmin päivällä. Eli juokse kevyt aamulenkki vaikka (korkeintaan) kuus kertaa viikossa ja käy salilla sen verran ku ohjelma velvottaa. Treenin jälkeen voi myös mennä juoksumatolla tai soutulaitteessa tai kuntopyörässä tai crossarissa tai missä vaan parikymmentä minuuttia. Kipeenä ei pidä harrastaa minkäänlaista liikuntaa.

Tekeekö (neitsyt)kookosöljyn jatkuva jähmettyminen ja sulaminen hallaa öljylle? Kesällä kämpän lämpötila pomppii koko ajan 25 asteen molemmin puolin, joten öljyn muotokin heittelee. Viileämpää soppia ei kämpästä löydy, jääkaappiin pitäisi pistää, jos haluaisi varmasti samassa muodossa pitää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom