Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Muistan, että joku lisäravinnefirma oli kirjoittanut, että jotkut firmat käyttävät hevosten karvoja ja ihmisten kynsiä ym. aminohappojen hankintaan (aminohappojuomissa).
Kuulostaa aika epämielyttävältä, voiko tää olla totta? :D

Muistan, että joku lisäravinnefirma oli kirjoittanut, että jotkut firmat käyttävät hevosten karvoja ja ihmisten kynsiä ym. aminohappojen hankintaan (aminohappojuomissa).
Kuulostaa aika epämielyttävältä, voiko tää olla totta? :D

Ei taida hevosen karvoista juurikaan aminohappoja irrota... en tiedä, en ole hevosihmisiä :)
Sen kyllä uskon täysin, että yksi lisäravinnefirma panettelee muita lisäravinnefirmoja.
Menee samaan kateoriaan kuin tämä yksi uusi lisäravinnefirma mitä joku jossain threadissa jo hehkutti, koska se firma lupaa olla rehellisempi kuin muut lisäravinnefirmat... riiiight.

Rasvat ehkä liian vähissä omas ruokavalios ni otan rypsärin käyttöön. Löytyykö joku hyvä standard iltahuikkakoko vai vedänkö vaan kalorivajeen umpeen?

EDIT: Otan kuitenki noita O3 kapseleita päivittäin

Rasvat ehkä liian vähissä omas ruokavalios ni otan rypsärin käyttöön. Löytyykö joku hyvä standard iltahuikkakoko vai vedänkö vaan kalorivajeen umpeen?

EDIT: Otan kuitenki noita O3 kapseleita päivittäin

Varmaan parempi jos rasvojakin syö suht tasaisesti päivän mittaan eikä ota melkein koko vuorokauden tarvetta kertarykäsyllä. Mulla on riittäny joku 25-30 grammaa iltasin eli pari kolme ruokalusikallista. Kippaan öljyn juomalasiin, sitten kraanasta vettä päälle ja kurkusta alas. Avot.

Onko noi rasvattomat ja sokeroimattomat jogurtit miten hyviä iltapaloja? Jos sen litran vetäisis ni se tekis 37g prot. 66hh (Ingman Banaani).

Mun miltei suosikkiruokaa murojen ja rahkan kanssa. Helppoa, rasvatonta syötävää

e. Vitut siitä hiilarista, jos on treenattu niin aivan sama onko ilta vai ei

Onko noi rasvattomat ja sokeroimattomat jogurtit miten hyviä iltapaloja? Jos sen litran vetäisis ni se tekis 37g prot. 66hh (Ingman Banaani).

Vitut siitä hiilarista, jos on treenattu niin aivan sama onko ilta vai ei

Juuri näin, dieetillä jättäisin väliin mutta muuten ihan sama mistä kalorit tulee, jos ei hankaloita unenpäästä kiinnisaamiseen. Tollanen jugurtti ei oo kuitenkaa läheskään paskin mahollinen vaihtoehto.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Osaisko kukaan vastata tuohon?

Pitkäaikaiskäytön terveysvaikutuksia ei oo testattu, mutta isojen annosten käyttöä lyhyellä välillä ja treenivastetta on.. Sen perusteella mitä lukasin yhtä tutkimusta niin kausiluontoisesti vois olla fine, mutta en muuten alkais hirveesti popsimaan..

Lisäravinteet

Moi!

Eli olen siis käynyt salilla 4 vuotta enkä ole koskaan mitään lisäravinteita käyttänyt, mutta nyt ajattelin kokeilla ja katsoa onko niistä itselle paljon hyötyä.
Tuolla kaupassahan niitä on miljoona erilaista ja koska olen itse hyvin tietämätön niin kysyisin että mitä kannattaisi käyttää jos haluaisi maksimoida lihaskasvun sekä mikä on parasta palautumiseen?

Salilla käyn 4 kertaa viikossa.

Kiitos vastauksista! :)

Jos nyt välttämättä jotain haluat kokeilla, osta heraproteiinia ja maltodekstriiniä tai valmista palautusjuomajauhetta ja juo sitä yksi annos aina treenin jälkeen (laita maltoa ja heraa molempia vaikka desi). Kreatiinimonohydraattia eli tuttavallisemmin pelkkää kreatiinia voit ostaa myös. Nää ei tosiaankaan oo mitään välttämättömyyksiä, mutta jos haluat kokeilla niin anna mennä. Monivitamiinilisä voi olla myös yksi vaihtoehto, mutta siitä tuskin saa mitään huomattavaa vaikutusta. Vaikka ei noista aluksi mainitsemistakaan aineista välttämättä hyödy huomattavasti, paitsi ehkä kreatiinista.

Palautumiseen heraproteiinia ja jotain nopeasti imeytyvää hiilihydraattia sisältävä palautusjuoma. Jos rahasta ei ole kiinni voit marssia vaikka lähi Prismaan ja ostaa vaikka muscle+ nimisen palkkarin tai hera80 proteiini ja malto säkin ja sekotella niistä (esim. Desi molempia). Jos haluat rahassa säästää tilaa netistä esim. Fitnesstukusta 4 kg (tai isompi määrä) heraproteiinia sekä samanverran jotain hiilarijauhetta.
Muista lisäravinteista suosittelisin kokeilemaan ainakin kreatiinia (muscle+ sisältää valmiiksi). Muuten suosittelisin sijoittamaan omega3:siin, monivitamiiniin, magnesiumiin sekä mahdollisesti lisä d-vitamiiniin (varsinkin talvella).

Mikä olisi tälläiselle 100 kiloiselle sellainen realistinen kalorimäärä, että se liha tarttuisi hyvään tahtiin, muttei kuitenkaan mitään bulkin tapaisia läskitalkoita..
Itse ajattelin sellaista 3500kcal, mutta en nyt täysin perillä näistä ole.

Ja onko se 2g per painokilo eli 200g riittävä vai pitääkö se olla se 300g, koska joku sanoo, että kaksi riittää, kun toinen on sitä mieltä, että se pitää olla kolme..

Kokeilemallahan se selviää, mutta sana on vapaa..

Mikä olisi tälläiselle 100 kiloiselle sellainen realistinen kalorimäärä, että se liha tarttuisi hyvään tahtiin, muttei kuitenkaan mitään bulkin tapaisia läskitalkoita..
Itse ajattelin sellaista 3500kcal, mutta en nyt täysin perillä näistä ole.

Ja onko se 2g per painokilo eli 200g riittävä vai pitääkö se olla se 300g, koska joku sanoo, että kaksi riittää, kun toinen on sitä mieltä, että se pitää olla kolme..

Kokeilemallahan se selviää, mutta sana on vapaa..
Paha on mennä sanomaan kalorimäärää kun ei tiedä päivän aktiivisuudesta mitään, se kun voi olla 2800-5000 kcal, lähde vaikka 3000 liikkeelle ja katso minne päin paino liikkuu. 2g per painokilo riittää jos ei ole dieetillä...

Tosi paha alkaa noilla tiedoilla mitään kalorimäärää heittämään. Ite oon tällänen 76kg/188cm ja menee 3500kcal et paino nousee sen 200g viikossa, jos sitäkään. On tosi yksilöllistä siis...

Kyllä mä arvelisin päivän aktiivisuuteni melko pieneksi, joten onko toi 3000 vähän liian vähän.. Ei millään malttais treenata ilman tuloksia turhaan, joten jos aloitan 3500. Olisiko sellainen "turvallinen lukema" aloitukseksi. Ei liikaa, muttei liian vähääkään.

Kyllä mä arvelisin päivän aktiivisuuteni melko pieneksi, joten onko toi 3000 vähän liian vähän.. Ei millään malttais treenata ilman tuloksia turhaan, joten jos aloitan 3500. Olisiko sellainen "turvallinen lukema" aloitukseksi. Ei liikaa, muttei liian vähääkään.

Alota sillä ja jos lähtee liikaa suuntaan tai toiseen, muutat kaloreitasi sitten. Kyllä toi kuulostaa ihan järkevältä määrältä, jos ei paljoa mitään tee päivän aikana. Mulla kulutus on salipäivänä jotain pikkusen vajaa kolme tonnia, vaikka oon vaan 70 kilonen, mut pyöräilen salille ja mahollisesti muutakin hyötyliikuntaa tulee samana päivänä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom