Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Onko kellään kokemusta fitnesstukun Gourmet Prosta? Käykö ihan normaaliks palautusjuomaks puntin jälkeen? Maltoa löytyy kaapista jota vois pistää sekaan hiilareiden perässä.

Onko ok jos ottaa protskua esim salin jälkeen? Vai kannattaako ottaa samalla kuin treenaa. Ja jos on salista välipäivä ja käy vaan juoksulenkillä niin voiko silloin ottaa?

Onko muuten mitää suurta merkitystä sekoittaako proteiinijauhetta maitoon vai veteen? kun se kumminkin on maidossa paljon parempaa, vai tuuleeko heti läskiks jos vetää maitoon? Tossa paketin kyljessä oli, että "veteen tai maitoon, suositellaa rasvatonta maitoa"

Voit vetää jälkeen kaiken palkkarin tai sit voit vetää kesken treenin + jälkeen, ei isoa eroa. voi ottaa myös juoksun jälkeen, mutta proteiinit ei oo niin isossa arvossa silloin.

Ihan sama sekotatko maitoon vai veteen, molemmissa on omat hyvät puolensa.

Tarkotus olis siis nytte hommata lihasta ja pikkasen samalla pudotella rasvaprosenttia joten miten suosittelisitte syömään?

Eli kasvattaa lihasta keräämättä lisää rasvaa. Rasvan polttaminen ja lihaksen kasvattaminen ei oikeen onnistu samanaikaisesti. Suosittelisin syömään ihan normaalisti (proteiinia 2g/kg, rasvaa 1g/kg), mutta niin että kalorit ovat vaikka n. 300kcal yli kulutuksen.

Miten musta tuntuu, että lueskellessa tätä ravinto osiota niin tulee mieleen, että kaikilla on huolena kiinteytyminen ja rasvan vähentäminen ja vieläpä H*elvetin nopeasti!!! Ei siihen ´plösö´ kuntoon viikossa olla ajauduttu saati sitten kuukaudessa.. Olisi kiva kuulla keskustelua kunnon ruokamääristä ja erilaista ruodintaa uusista ruokatuotteista ja käyttökokemuksia niistä!!

Onko nuudeleitten ravintosisältöön yleensä laskettu maustepussien kalorit mukaan? Tuntuu aika oudolta, että 85g nuudeleitä sisältäisi 400 kaloria.

Onko nuudeleitten ravintosisältöön yleensä laskettu maustepussien kalorit mukaan? Tuntuu aika oudolta, että 85g nuudeleitä sisältäisi 400 kaloria.

Aivan varmasti on, koska nuudelit eivät voi olla niin rasvaisia itsessään, että 85g ois 400kcal. Ja ne maustepussit joka tapauksessa sisältyy siihen ruokaan.

Miksi rasvan polttaminen ja lihaksen kasvattaminen ei onnistu samaan aikaan?

Okei, alottelijat voi tehdä tässä poikkeuksen. Lihas kasvaa kuitenkin kun syödään enemmän kuin kulutetaan ja rasvaa palaa sillon kun syödään vähemmän kuin kulutetaan. Jotenkin kuulostaa vaikealta saada syötyä samaan aikaan enemmän ja vähemmän kuin kulutetaan.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Okei, alottelijat voi tehdä tässä poikkeuksen. Lihas kasvaa kuitenkin kun syödään enemmän kuin kulutetaan ja rasvaa palaa sillon kun syödään vähemmän kuin kulutetaan. Jotenkin kuulostaa vaikealta saada syötyä samaan aikaan enemmän ja vähemmän kuin kulutetaan.

Lihas ei siis voi kasvaa, kun syödään vähemmän kuin kulutetaan? Keho ei toimi 24 tunnin sykäyksissä, vaan anabolinen ja katabolinen tila vaihtelevat elimistössä. Tahdon vain kovasti tietää, mistä on tullut tämä absoluuttinen rajanveto ja miksi se on alussa mahdollista, muttei enää tovin päästä?

Lihas ei siis voi kasvaa, kun syödään vähemmän kuin kulutetaan? Keho ei toimi 24 tunnin sykäyksissä, vaan anabolinen ja katabolinen tila vaihtelevat elimistössä. Tahdon vain kovasti tietää, mistä on tullut tämä absoluuttinen rajanveto ja miksi se on alussa mahdollista, muttei enää tovin päästä?

Sitä en tiedä, miksi alottelijat vois siinä onnistua. Olen vaan sen verran monen kuullut sanoneen niin, ni olen itsekin alkanut näin uskomaan. Joka tapauksessa lihas ei miinuskaloreilla kasva ainakaan niin, että sen huomais. Mä olen huono väittelemään varsinkin sillon, kun mulla ei ole mitään tutkimuksia tukenani (tai siis en osaa linkittää sellasta esim. tähän). Nää tiedot oon keränny vaan sen mukaan, kun erittäin monet on niin sanonut. (:nolo:)

Bullshittiä. Jos kehon omat hormonitasot ovat kohdallaan, lihasmassaa on helppo hankkia miinuskaloreilla, kehitys ei vain ole läheskään yhtä nopeaa kuin plussilla, mutta siinä tulee sitten sitä läskiä. Kaikki eivät halua olla bulkkisikoja. Aloittelijoilla homma perustuu siihen, että lihasharjoittelu on uusi ärsyke, jolloin kehon vaste treeniin on erittäin suuri. Kehityskäyrä myös lihaskasvussa on proggressiivinen niin kehityksen kuin treeninkin osalta: 50-70% teho on mahdollista saavuttaa jo 10-20% treenillä, mutta siitä ylöspäin täytyy intensiteettiä kasvattaa proggressiivisesti, jotta kehitystä tapahtuu.

Tehokkain tapa pitää tai kasvattaa lihasmassaa miinuksilla on syödä paria tuntia ennen treeniä noin 15-20% päivän energiasta ja HETI treenin jälkeen 50-60% päivän energiasta, ja loput sitten muina aikoina.

Kerrotko toiminnosta, jossa keho on yhtä aikaa anabolisessa ja katabolisessa tilassa. Tätä varmaan haetaan takaa yhtäaikasella lihaksenksvatus ja rasvanpoltolla. Syklittelyt sitten oma lukunsa. Yhtä aikaa kuitenkin tämä yhtälö ei onnistu.

Noista sikabulkeista tuli mieleen, kun eilen vähä lueskelin, että miksi jotkut pro bodarit (Lee Priest...) vetävät itsensä offilla niin helvetin läskiin kuntoon, jos olisi mahdollista kasvattaa lihoja n. saman verran maltillisimmilla kaloreilla ja pysyä hyvässä kondiksessa koko vuoden? Onko tämä vain mainoskikka, jolla Priest saa myytyä jotain lisäravinteita yms. paremmin ja saa itse myös julkisuutta ja keskustelua aikaseksi?

Bullshittiä. Jos kehon omat hormonitasot ovat kohdallaan, lihasmassaa on helppo hankkia miinuskaloreilla, kehitys ei vain ole läheskään yhtä nopeaa kuin plussilla, mutta siinä tulee sitten sitä läskiä. Kaikki eivät halua olla bulkkisikoja. Aloittelijoilla homma perustuu siihen, että lihasharjoittelu on uusi ärsyke, jolloin kehon vaste treeniin on erittäin suuri. Kehityskäyrä myös lihaskasvussa on proggressiivinen niin kehityksen kuin treeninkin osalta: 50-70% teho on mahdollista saavuttaa jo 10-20% treenillä, mutta siitä ylöspäin täytyy intensiteettiä kasvattaa proggressiivisesti, jotta kehitystä tapahtuu.

Tehokkain tapa pitää tai kasvattaa lihasmassaa miinuksilla on syödä paria tuntia ennen treeniä noin 15-20% päivän energiasta ja HETI treenin jälkeen 50-60% päivän energiasta, ja loput sitten muina aikoina.
Älä nyt tykkää paskaa, mutta mä lähtisin vahvasti kyseenalaistamaan tuota väitettä, että on jotenkin tehokasta kasvattaa lihaksia miinuskaloreilla ruokarytmiä muuttamalla. Tietenkin jos sulla on heittää tähän jotain lähteitä ja tutkimuksia näitä väitteitä tukemaan, niin se on eri asia. Body Opus/Anabolic Diet on kaks dieettiä joiden väitetään polttavan rasvaa ja rakentavan lihasta, mutta aika skeptinen olen myös niiden suhteen.

Tuntuu etten saa maitorahkaa millään alas ilman sokeria. Jos laitan pari teelusikallista sokeria maitorahkapurkin sekaan ja ananasmurskapurkin niin meneekö maitorahkan idea (hyöty ja tarkoitus) ihan hukkaan?

Voi. Laitat vaa riittävästi sita jauhoo sit et saat tarpeeks proteiinia

Tuntuu etten saa maitorahkaa millään alas ilman sokeria. Jos laitan pari teelusikallista sokeria maitorahkapurkin sekaan ja ananasmurskapurkin niin meneekö maitorahkan idea (hyöty ja tarkoitus) ihan hukkaan?

kokeile fun lightia. löytyy myös steviamakeutettua jos oot aspartaamikammonen

OMEGA-3

Eli koska en syö juurikaan kalaa, niin tilasin näitä Omega-3 kapseleita:

Jokainen kapseli Omega-3:a sisältää 1000 mg kalaöljyä.

Annostus: 1-2 kapselia 3 kertaa päivässä aterian yhteydessä.

ELI, riittääkö toi 3000 mg kalaöljyä, per päivä mihinkään ? Miten itse käytätte näitä, jos käytätte?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom