Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Juu elikkä ois hakusessa palautusjuoma. Treeni taustaa on n. 3v, välillä säännöllistä ja välillä epäsäännöllistä. Mitat on 174cm/75-77kg. Tähän asti on menty maidolla/piimällä, banaanilla ym. joskus hyvin satunnaisesti gainomaxilla, mutta nyt ois tarkotuksena ostaa ihan kunnon sekotettava palautusjuoma.

Eli jos joku noiden kanssa enemmän pelaillu vois antaa ehotuksia mitä kannattas ostaa (mieluiten semmonen, että kaikki ois samassa, eli ei tarviis lisäks muita ostaa). Plussana ois myös, että löytys prisma-cittari akselilta, ettei tarvias tilailla ja myös ettei maksas ihan mansikoita. Makukin mieluiten sellainen, jottei tarvias väkisin juoda. :)

Itse olen nyt käyttänyt Star Nutritionin Whey-100, Fitnesstukusta. Mutta aiemmin kun join palautusjuomia, niin prisma/luonteekki akselilta löyty Nutriplussan RecoPoweria, joka oli mielestäni erittäin toimivaa, tosin en ole varma löytyykö sitä enään.

Riittääkö tälläinen aamiaiseksi näin 17v punttailijan alulle?
Noin kello 10
-Valio Raejuusto 2% ,n 200g
-Tonnikaloina paloina vedessä , n 100g
-Vitamiinit
-Noin 0,7 l vettä

Lähden siis aamiaisesta n 1h-2h päästä salille ja salin jälkeen palkkari Whey3 n 40g, sitten n 2h ja jotain lounasta.

En diettaa, en vaan koe tarpeelliseksi ottaa hiilareita, kun nuo ovat tuntuneet riittävän ihan hyvin tässä noin 1kk ajan.
Okei, olisko banaani hyvä vaihtoehto palkkarin lisäksi?
Mitä sä sit vielä kyselet riittääkö se? :D Kai sä ite tiedät mikä riittää mikä ei. Kunnolla niitä hiilareita ja proteiinia 1-2h ennen treeniä ja palkkari heti treenin jälkeen. Joka siis myös
on niitä hiilareita (tässä tapauksessa nopeita) ja sitä proteiinia.

Ja niin vielä piti kysyä, että onko vaarallista näin sydämmen kannalta mennä salille, kun on salipäivää edeltävänä päivänä ottanut 3-4 kaljat? Ettei mitään sydänkohtauksia siellä salilla tulisi..

No näinhän se tuntuu monilla menevänkin...

Tuo aamupala ei sisällä hiilareita.. Ennen (ja jälkeen) treeniä olisi käsittääkseni hyvä ottaa hiilaria. Polttoainetta lihaksille nääs..

Edit: Oho.. Vastasin johonki iänikuiseen viestiin ku ei ollu ruutu päivittyny :) En osaa poistaa tätä viestiä.

Jotkut taas on sitä mieltä, että ennen treeniä ei pitäis syödä mitenkään erityisesti hiilihydraattia. Ainakaan nopeaa hiilaria, koska se nostaa insuliinitasot korkealle, mistä aiheutuu väsymys treenin loppupuolella ja sitähän ei haluta. Mua ei kyllä haittaa yhtään vaikka oisinkin syöny vaaleeta pastaa tai jotain vastaavaa ennen treeniä.

Jos ei dieetillä oo, hiilihydraatteja kannattaa ja täytyykin syödä. Hilihydraateista saa energiaa rakentaa lisää lihaksia. VHH-ruokailulla ei myöskään saa niin helposti välttämättä tarvittavia kaloreita täyteen, ellei syö kauheesti rasvaa. Ja ylimääräset kalorit pitäis ennemmin ottaa hilihydraateista kuin rasvoista.

Moro. Haluaisin varmistaa muutaman uskomuksen, jonka olen netin syövereistä löytänyt.

Muistan lukeneeni, kuinka joku suositteli, että hiilihydraatteja ei kannattaisi syödä 4h ennen nukkumaan menoa, vaan söisi proteiinia, mikä tehostaisi lihasten kasvua yöllä. Onko tässä mitään perää?
Voiko hiilihydraatti/maitoproteiini/rasvat hidastaa/heikentää proteiinin imeytymistä? Ehkä tyhmä kysymys, mutta parempi kysyä kuin toimia typerästi.

Kuinka kauan lihas kasvaa treenin jälkeen? Tulisiko minun syödä "suuri" määrä proteiinia jokaisena päivänä, vai olisiko itua pitää välipäiviä, jolloin en tankkaisi niin paljoa proteiinia vaan pääasiassa hiilihydraattia?

Ja niin vielä piti kysyä, että onko vaarallista näin sydämmen kannalta mennä salille, kun on salipäivää edeltävänä päivänä ottanut 3-4 kaljat? Ettei mitään sydänkohtauksia siellä salilla tulisi..

Itselläni huono tapa mennä sunnuntai krapulassa salille ja treeni sujuu samalla tavalla kuin normaalistikkin ja mitään ongelmia ei ole ollut. Toisaalta en pode krapulaa koskaan, mutta silti siten, että olen juonut edellisenä päivänä.

Tulisiko minun syödä "suuri" määrä proteiinia jokaisena päivänä, vai olisiko itua pitää välipäiviä, jolloin en tankkaisi niin paljoa proteiinia vaan pääasiassa hiilihydraattia?
En nyt mikään suuri ekspertti ole, mutta miksi et söisi sitä samaa määrää protskua joka päivä? Muistaakseni jostain kuulin, että se lihas tarvitsisi kasvaakseen vielä seuraavana päivänäkin energiaa (?)

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Juu elikkä ois hakusessa palautusjuoma. Treeni taustaa on n. 3v, välillä säännöllistä ja välillä epäsäännöllistä. Mitat on 174cm/75-77kg. Tähän asti on menty maidolla/piimällä, banaanilla ym. joskus hyvin satunnaisesti gainomaxilla, mutta nyt ois tarkotuksena ostaa ihan kunnon sekotettava palautusjuoma.

Eli jos joku noiden kanssa enemmän pelaillu vois antaa ehotuksia mitä kannattas ostaa (mieluiten semmonen, että kaikki ois samassa, eli ei tarviis lisäks muita ostaa). Plussana ois myös, että löytys prisma-cittari akselilta, ettei tarvias tilailla ja myös ettei maksas ihan mansikoita. Makukin mieluiten sellainen, jottei tarvias väkisin juoda. :)

Osta Selfin Micro Wheytä, siihen kyytipojaks 5 g kreatiinia&hedelmä.. siinä hyvänmakuinen, laadukas ja edullinen palautusjuoma.

Yläkropan rasvanpoltto

Elikkä oisaisiko joku neuvoa miten saa poltettua rasvaa nopeasti / kiinteyttä ylävartalosta?
Olen 168cm ja painan 53kg mutta silti yläkropassa vähän parennettavaa. Joten jos joku osaisi neuvoa nopean tyylin polttaa rasvaa! Pelaan 4-5kertaa kahden tunnin ajan jalkapalloa viikossa ja lihaskuntoa 2 kertaa viikossa.

Elikkä oisaisiko joku neuvoa miten saa poltettua rasvaa nopeasti / kiinteyttä ylävartalosta?
Olen 168cm ja painan 53kg mutta silti yläkropassa vähän parennettavaa. Joten jos joku osaisi neuvoa nopean tyylin polttaa rasvaa! Pelaan 4-5kertaa kahden tunnin ajan jalkapalloa viikossa ja lihaskuntoa 2 kertaa viikossa.

Miinuskalorit. Se on aivan sama, mihin kohtaan kroppaa se läski on sijoittunut ellet sitten lähde rasvaimuun.

Saako mistään tilattua Fastin giant mint (joku vastaava) patukoita? Googlaamalla ei ainakaan löytynyt. :( Ne on sellaisia isoja mötkäleitä jotka maistuu ihan helvetin hyvältä, joskus kaverilta muutaman sain ja haluaa lisää. :hyvä:

Ei ainakaan Fastin sivuilta löytynyt kuin Luxus-, Sports- ja Dietmix-patukoita mintun makuisena. Varmaan tarkoitat tuota Luxusta? Googlailet vain Fast-tuotteet, ainakin Varustenetistä pitäis löytyä.

Nyt kyllästyi bulletti tohon hiilarien mussuttamiseen.. Siis voi luoja ku on ollu koko kevään ja kesän tukkonen ja turvonnut olo. ja varmaankin syystä että annokset on sen verran suuria ja sen jälkeen tulee aina nukahdettua.. Hiilareita en kyllä jätä, mutta otan niitä maltosta ja aamulla puurosta sekä aterioilla vihanneksista. Ennen meni salin jälkeen 120g riisiä tai makaronia ja päivällisellä 600-700g perunaa. Nyt korvaan nuo vihanneksilla. ja välipaloilla teen hiilaripitoisen proteiinijuoman rahkojen ym lisäksi. Ruokavalioni on kutakuinkin tällainen nyt:

Aamiainen: 70-100g puuroa, marjoja, 3 kananmunaa, 40g heraa.
Palautusjuoma: Brutal Gainer 50g prot, 83g hiil.
Lounas: 500g vihanneksia, 200g lihaa, hedelmä
Välipala: Rahkaa 250g, protskuhiilarijuoma prot 20g, hiil 50g.
Päivällinen: 600g vihanneksia, 200-250g lihaa, hedelmä.
Välipala: n. 50g pähkinöitä, protskuhiilarijuoma prot 20g, hiil 50g.
Iltapala: 500g rahkaa, 2 kanamunaa, marjoja.

Kaloreita en oo mitannut tosta, mutta pitäis olla tarpeeksi.. En ole ennen korvannut noita makaroneja ym. hiilarijuomalla.. Mitenköhän tämä toiminee...

Onko tässä jokin kysymyskin vai omaa pohdintaasi? Sen voin sanoa, että maltolla ei missään nimessä kannata oikeaa ruokaa alkaa korvaamaan. Malto on nimittäin mahdollisimman nopeaa hiilihydraattia, kun puolestaan täysjyvätuotteet (valkoisesta jauhostakin tehdyt verrattuna maltoon) ovat huomattavasti hitaampia.

niin, siis kysymyshän tuo perjaatteessa oli. Joo siis enhän mä korvaamaan tossa alakkaan. Yksi vaihtoehto on sitten iskee täysjyvä/ruisleipää välipalojen ja miksi ei aterioiden kylkeenkin.. En ole kyllä lihonut tolla ruokavaliolla, mutta se olo jonka noi makaronit ym. läjät perunoita tuo ei oo nyt kesällä mulle kovin mieluinen.. Mitähän kikkoja mun tässä kannattais käyttää?

Kirjtoin vähän hassusti kun sanoin "korvannut" .. Tarkotin siis että en ole tollatavalla käyttänyt niitä välipaloilla..

niin, siis kysymyshän tuo perjaatteessa oli. Joo siis enhän mä korvaamaan tossa alakkaan. Yksi vaihtoehto on sitten iskee täysjyvä/ruisleipää välipalojen ja miksi ei aterioiden kylkeenkin.. En ole kyllä lihonut tolla ruokavaliolla, mutta se olo jonka noi makaronit ym. läjät perunoita tuo ei oo nyt kesällä mulle kovin mieluinen.. Mitähän kikkoja mun tässä kannattais käyttää?

Kirjtoin vähän hassusti kun sanoin "korvannut" .. Tarkotin siis että en ole tollatavalla käyttänyt niitä välipaloilla..

Koita tosiaan vaihtaa täysjyvä tuotteita tilalle, niin ei verensokeri heilahtele niin paljoa. Kalaöljy voi myös joidenkin tutkimuksien mukaan hillitä verensokerin nousua.

Mitä jengi mussuttelee dieetillä kun kattelee vaikka leffaa ? Pitäis jtn kivaa keksiä, ettei nyt viime metreillä tule soruttua!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom