Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Omenat on kans yks tai vaikka mandariinit. Jotkut (yks mun kaveri) "juo" juoksevaa hunajaa suoraan purkista treenin jälkeen kun malto pistää mahan sekasin. Ja kyllä aika monissa ruokakaupoissa (jos ei nyt se ihan pienin oo kyseessä) on ihan maltodekstriiniäkin myytävänä.

Palkkariin joku hyvä hiilarilähde, jonka voi ostaa normaalista ruokakaupasta. (Muita ku bantsku :X)

Rypälesokeri eli glukoosi. Maistuu makealta ja imeytyy nopeasti. Täyttää lihasten glykogeenivarastot paremmin kuin pöytäsokeri, josta puolet on fruktoosia. Halpaakin on tuo rypälesokeri.

Kun aletaan syömään yli kulutuksen, täytyykö lisätä ruuassa vain hiilareiden määrää vai lisätäänkö myös protskun ja rasvan määrää? (makrot minulla nyt hh 50%, prot 30%, rasvat 20%)

Ylimääräinen proteiini ei auta lihaksen kasvuun mitenkään, mutta kaikkia voi lisätä, kunhan ollaan vaan plussalla. Mieluiten niitä hiilareita, mutta kyllä sitä rasvaa proteiiniakin voi ihan rauhassa lapata suuhun.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Nyt tulee vähän tyhmästi oman viestin perään ja ainakin kun kaloreista edellisessäkin puhun...

Mutta ongelma on tämä: Painan nyt 71kg ja parhaimmillani tais just ja just kävästä 73 kilossa. En saa millään tota painoa ylöspäin. On keikkunut tuossa samassa 71-72 tienoilla jo pari kuukautta... Olen laskenut BMR:n ja tulos on 2900 siihen syön sitten 500kcal plussaa ja kalorilaskuri näyttää joka päivä 3300-3400kcal. Kuitenkaan paino ei nouse. Punnitsen suurimman osan ruuista (en kouluruokaa, mutta sitä on joskus tarjottimella saakka, enkä myöskään perheen yhteisissä aterioissa). Eli luultavasti en saa mitenkään punnittua 400kcal liian vähän. Tänäänkin olin taas kevyempi kuin koko viime kuukauteen...

Nyt olen miettinyt, että mitä pitäisi tehdä ja on 3 vaihtoehtoa: 1. Lisää hiilareita! 2. Lisää rasvaa! 3. GOMAD!

Nyt sitten, jos joku haluaisi selventää, että mikä olisi näistä paras vai onko vain tärkeintä saada kaloreita. Toi Gomad kuulostaa vähän extremeltä, kun tulee 4 litrasta maitoa aikas mukavasti kaloreita, mutta saattaisi boostata aineenvaihduntaa. Hiilarit taas on se kaikkista luotettavin kai, mutta rasvasta saa taas helpoiten kaloreita. Silti porukka on jakautunut kahtia ton rasvan kanssa. Jotkut sanoo, että laittaa vaan sitä reilusti ja toiset sanoo, että turha sen kanssa läträillä liikaa --> hiilareita lissee. Ja sitä fättiä tulee ruuasta tänäänkin esim. 115g kalorilaskurin mukaan.

Okei, kiitos! Mitä mieltä sitten ootte tosta, et jos vetäis jotain 4000kcal pari kolme päivää ja sitten laskis tuonne 3600kcal. Auttaako se jotenkin aineenvaihdunnallisesti, jos keho on mennyt tottumaan tähän 3400?

Syö treenipäivinä vaikka se 4k ja lepopäivinä 3.6k. Ota viikon ajalta paino joka aamu, jos nousee pysy niissä, jos ei -> lisää kaloreita. Yksinkertaista kuin mikä.

Okei, kiitos! Mitä mieltä sitten ootte tosta, et jos vetäis jotain 4000kcal pari kolme päivää ja sitten laskis tuonne 3600kcal. Auttaako se jotenkin aineenvaihdunnallisesti, jos keho on mennyt tottumaan tähän 3400?
No et sä tuossa voi mitään hävitäkkään, anna palaa vaan.

Nopee kysymys: paljonko Myproteinin postikulut on Suomeen? Jos tilaa vaikka alle kilon painosen tilauksen. Joo oon vähän laiska, mutta ois pitäny kirjautua, että pääsee tilauksessa siihen vaiheeseen, että näkee postikulut ja kun en ollu tosissani (ehkä) tilaamassa ni en sitten viittiny.

Onko fast muscle+ hyvää palkkaria lihaskasvua tavoittelevalle nuorelle? vai onko jotain muita ehdotuksia :)

En jaksanut googletella ko. tuotteen sisältöä, mutta eiköhän se proteiinia+hiilaria ja mahd. kreatiinia sisällä eli kaiketi ihan ok tuote perushyvän ruokavalion lisäkkeenä.

Vaihtoehto1: Osta säkki hera-proteiinia ja iske kylkeen hiilarit maltosta/o'boysta/hedelmistä/sirkusaakkosista/mistä ikinä haluatkaan
Vaihtoehto2: Skippaa koko palkkari ja syö enemmän ruokaa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom