Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Kuinka pitkä dieetti? Kuinka paljon enemmän kaloreita syödä massa ja dieetti kaudella? Onko esim. viikko dieettiä ja viikko massaa hyvä systeemi? Voiko esim. dieetin aikana tulla hermotuksen kautta vahvemmaksi, vaikka lihas ei kasva kokoa?

heitetääs tää tuplana tänne ku taisin postaa tän väärään paikkaan aluksi? ja viesti kirjoitettu eillen iltapäivällä. aloitin 11.5 golden six ohjelman ja dieetin nyt olis ongelma, joka ottaa päähän ja kummastuttaa? syönkö liikaa, liian usein vai miksi tuntuu siltä, että kuolen tähän ähkyyn? nyt pitäisi syödä jo päivän toinen ruoka ja en osaa edes kuvitella, että tunkisin jotain suuhun. voinko skippaa esim. ruoka kakkosen jos ei ole nälkä ja syödä tukevammin illalla? tässä esim. tämän päivän setit:

aamu n. 08.00
kananmuna
maitorahka
1dl ruispuuroa

välipala 10.00 aikoihin
kourallinen pähkinöitä

ruoka1 12.00 aikoihin

ruoka2 17.30 aikoihin
sama kuin kuvassa

iltapala 21.00 aikoihin
sama kuin aamulla

Kuinka pitkä dieetti? Kuinka paljon enemmän kaloreita syödä massa ja dieetti kaudella? Onko esim. viikko dieettiä ja viikko massaa hyvä systeemi? Voiko esim. dieetin aikana tulla hermotuksen kautta vahvemmaksi, vaikka lihas ei kasva kokoa?

Dieetin pituus määräytyy sun suorittajan omista tavoitteista ja lähtötilanteesta. Tollanen viikon syklittely ei kyllä oikein auta vaan kannattaa olla pidempään kerralla. Dieetillä sopivat kalorit ovat jotain -200 ja -500kcal välillä. Massalla taas yleinen neuvo on +200-500kcal päivässä. Ja kyllä dietillä on mahdollista rikkoa omia ennätyksiä.

heitetääs tää tuplana tänne ku taisin postaa tän väärään paikkaan aluksi? ja viesti kirjoitettu eillen iltapäivällä. aloitin 11.5 golden six ohjelman ja dieetin nyt olis ongelma, joka ottaa päähän ja kummastuttaa? syönkö liikaa, liian usein vai miksi tuntuu siltä, että kuolen tähän ähkyyn? nyt pitäisi syödä jo päivän toinen ruoka ja en osaa edes kuvitella, että tunkisin jotain suuhun. voinko skippaa esim. ruoka kakkosen jos ei ole nälkä ja syödä tukevammin illalla? tässä esim. tämän päivän setit:

aamu n. 08.00
kananmuna
maitorahka
1dl ruispuuroa

välipala 10.00 aikoihin
kourallinen pähkinöitä

ruoka1 12.00 aikoihin

ruoka2 17.30 aikoihin
sama kuin kuvassa

iltapala 21.00 aikoihin
sama kuin aamulla

Simoxille sitten näin: Oletko laskenut päivän kulutuksesi? Jos olet niin hyvä, sitten vain laitat aina päivän safkat kalorilaskuriin ja katsot, että olet miinuskaloreilla. Kyllä dieetillä voi tulla ähkykin, esimerkiksi itse vaihdan viljatuotteet ja riisin suurimmaksi osaksi kasviksiin ja tällöin sitä porkkanaa ja lanttua saa syödä aika pirun paljon. Liikaa syöt silloin, kun paino ei laske tai jopa nousee. Eikä päivässä ole pakko syödä montaa pientä ateriaa vaan voi yhtä hyvin syödä pari isompaa, vaikka aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala. Kunhan pääset niihin tavoite kaloreihin, koska liian paljon miinuksella oleminenkin haittaa. Voit myös syklitellä miinuksiasi, mutta katso että olet silti viikkotasolla tarpeeksi kulutuksesi alapuolella.

Yksinkertainen kymysys! Onko kalori aina kalori tuli se sitten kanasta tai pitsasta ? Myös silloinkin kun kiristellään ?

^ Ylempään vielä, että miksi se riisi pitää vaihtaa dietiltä pois ??

Dieetin pituus määräytyy sun suorittajan omista tavoitteista ja lähtötilanteesta. Tollanen viikon syklittely ei kyllä oikein auta vaan kannattaa olla pidempään kerralla. Dieetillä sopivat kalorit ovat jotain -200 ja -500kcal välillä. Massalla taas yleinen neuvo on +200-500kcal päivässä. Ja kyllä dietillä on mahdollista rikkoa omia ennätyksiä.

Simoxille sitten näin: Oletko laskenut päivän kulutuksesi? Jos olet niin hyvä, sitten vain laitat aina päivän safkat kalorilaskuriin ja katsot, että olet miinuskaloreilla. Kyllä dieetillä voi tulla ähkykin, esimerkiksi itse vaihdan viljatuotteet ja riisin suurimmaksi osaksi kasviksiin ja tällöin sitä porkkanaa ja lanttua saa syödä aika pirun paljon. Liikaa syöt silloin, kun paino ei laske tai jopa nousee. Eikä päivässä ole pakko syödä montaa pientä ateriaa vaan voi yhtä hyvin syödä pari isompaa, vaikka aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala. Kunhan pääset niihin tavoite kaloreihin, koska liian paljon miinuksella oleminenkin haittaa. Voit myös syklitellä miinuksiasi, mutta katso että olet silti viikkotasolla tarpeeksi kulutuksesi alapuolella.
kiitos taas! tää on jotenkin hirveän vaikeaa kun ei ole koskaan ennen tullu oikein katsottua mitä pistää suuhun ja milloin. tänään taas sama ongelma, että olen aivan liian täynnä kello 16.30 ja kohta matsin jälkeen salille. syön tänään vielä illalla pari rahkaa iltapalaksi ja se saa riittää. kuvassa muut setit. teen huomisesta lähtien niin, että syön jämptin aamupalan, jämptin lounaan, jämptin päivällisen ja iltapalan... eli kaikki turhat välipalat jne pois. ja kappas vaan taas puuttuu rasvoja... pitää sille keksiä vielä jotain tänään kuten olen neuvonut:whip:

VHH-dieetillä suositellaa painonlaskun stopatessa hiilaritankkauspäivää. Mitä kaikkea "kunnollista" hiilaria voisi silloin syödä?

Tiedän että jotkut syö esim. banaania, puuroa, pilttejä, riisikakkuja yms. Mitä muuta?

VHH-dieetillä suositellaa painonlaskun stopatessa hiilaritankkauspäivää. Mitä kaikkea "kunnollista" hiilaria voisi silloin syödä?

Tiedän että jotkut syö esim. banaania, puuroa, pilttejä, riisikakkuja yms. Mitä muuta?

Mites ois vaikka, perunaa riisiä tai pastaa.

Itse juuri pidin kunnon carb refeedin eli hiilaritankkauksen. Mitä olen netistä opiskellut, erityisesti Lyle Macdonaldin tekstejä, tärkeintä on syödä runsaasti sellaista hiilihydraattia, missä ei ole mukana paljoa fruktoosia. Fruktoosista ei ole hyötyä lihasten glykogeenivarastojen täyttämisessä, se täyttää ainoastaan maksan varastot. Tavallisessa sokerissahan on puolet fruktoosia, puolet glukoosia. Fruktoosi kannattaisi pitää alle 50 grammassa hiilaritankkauksessa. Myös jos rasvan kertymisen haluaa minimoida, kannattaa syödä mahd. vähän rasvaa itse tankkauspäivänä. Vastoin kaikkia fysiikan lakeja, Macdonald väittää, että hiilari menee glykogeenivarastoihin eikä varastoidu rasvaksi, vaikka kalorit menevät jopa yli tuplasti kulutuksen verran. Hiilaria tulisi vetää 500-1000g vuorokauden aikana. Olen huomannut selkeän painonpudotuksen nopeutumisen hiilaritankkauksen jälkeen, ja se johtuu leptiinitasojen noususta. Hiilari nostaa leptiiniä ja leptiini on merkittävä hormoni, joka säätelee mm. rasva-aineenvaihduntaa. Painokaan ei itsellä ole noussut kuin pariksi päiväksi nesteiden kertymisen myötä, ja kondis näyttää paljon paremmalta, kun on lihakset täynnä.

Itse juuri pidin kunnon carb refeedin eli hiilaritankkauksen. Mitä olen netistä opiskellut, erityisesti Lyle Macdonaldin tekstejä, tärkeintä on syödä runsaasti sellaista hiilihydraattia, missä ei ole mukana paljoa fruktoosia. Fruktoosista ei ole hyötyä lihasten glykogeenivarastojen täyttämisessä, se täyttää ainoastaan maksan varastot. Tavallisessa sokerissahan on puolet fruktoosia, puolet glukoosia. Fruktoosi kannattaisi pitää alle 50 grammassa hiilaritankkauksessa. Myös jos rasvan kertymisen haluaa minimoida, kannattaa syödä mahd. vähän rasvaa itse tankkauspäivänä. Vastoin kaikkia fysiikan lakeja, Macdonald väittää, että hiilari menee glykogeenivarastoihin eikä varastoidu rasvaksi, vaikka kalorit menevät jopa yli tuplasti kulutuksen verran. Hiilaria tulisi vetää 500-1000g vuorokauden aikana. Olen huomannut selkeän painonpudotuksen nopeutumisen hiilaritankkauksen jälkeen, ja se johtuu leptiinitasojen noususta. Hiilari nostaa leptiiniä ja leptiini on merkittävä hormoni, joka säätelee mm. rasva-aineenvaihduntaa. Painokaan ei itsellä ole noussut kuin pariksi päiväksi nesteiden kertymisen myötä, ja kondis näyttää paljon paremmalta, kun on lihakset täynnä.

Painaahan se lihasten glykogeenikin, joten miten tämä on fysiikan lakien vastaista? Mikään ei ole fysiikan lakien vastaista. Painonmuutokseenhan kalorilaskennat perustuu, eikä siihen, että lihot, jos syöt yli kulutuksesi.

Painaahan se glykogeeni kyllä joo, en ajatellut tuolla tavalla ollenkaan :D Lyle Macdonald on myös sitä mieltä, että rasva jopa palaa normaalia paremmin hiilaritankkauksen aikana, sillä lihakset ovat tottuneet vähähiilaristen ja runsasrasvaisten päivien myötä käyttämään rasvaa energiaksi hiilihydraatin mennessä tankatessa ainoastaan glykogeenivarastojen täydentämiseen. Kannattaa lukea Lylen Ultimate Diet 2 -opus, varsin järkevää tekstiä ja tieteelliseltä pohjalta kirjoitettuna.

Perjantaina tehdyn refeedin jäljiltä kondis tuntuu tänään jo huomattavasti kireämmältä, mitä ennen tankkausta. Unohdin vastata itse kysymykseen hyvistä hiilarin lähteistä tankkaukseen, mutta tässä hieman listaa omistani:

-vähärasvaiset nuudelit
-ruissipsit ja jotkut uudet "rapeat perunalastut" (rasvaa 8 %)
-leipä, maito, jogurtti
-sokerittomat murot
-hieman karkkia

Siis kaikkea voi vetää, missä on mahdollisimman vähän fruktoosia ja rasvaa. Karkkiakin voi hieman syödä, mutta paljoa ei kannata sillä se vain täyttää lähinnä maksan glykogeenivarastoja.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Kusitestissä virtsasta löytyi liikaa proteiinia. Verikokeiden ja siten laboratoriotestien mukaan ei kuulemma munuaisissa mitään vikaa ole. Tarkoittaako tämä, että syön liikaa proteiinia, koska ylimääräiset tulevat kusen mukana ulos? Elopaino säälittävät 65kg ja proteiinia päivittäin menee sellaiset 170-200g.

Wuut?!

Mikäs nyt menee vituilleen kun nälkä tuntuu vaivaavan vaikka ei pitäs kaiken järjen mukaan:wtf:

Kalorit huitelee jossain pikkasen päälle 3000kcal (arvio) ja ruokaa syödään 2-3h välein, aamupaino nestepöhössä 86-88kg. Punttia 4 kertaa viikossa.

Päivän oleellisimmat eväät:

Aamupala:

mysli/kaurahiutale 70g
rahka 250g
mehukeitto 2dl

Lounas:

lihaa (kalaa, kanaa, jauhelihaa) 200g
pastaa/riisiä 70g
kastiketta (kermaa menee tähän joku 1rkl ja vehnäjauhoa yhteensä 2rkl)
salaatti joskus:D

Välipala:

ruispuikula jossa päällä oivariinia, pari palaa kalkkunaleikette, juustoa + kurkkua
rahka: 250g

Palkkari:

hera 33g
malto 45g

Päivällinen:

Sama setti mitä lounaalla

Iltapala:

3 munan munakas jossa ruokalusikka kermaa, 3 slaissia juustoa, 3 nakkia ja tomaatti. Paistamiseen menee ehkä lusikallinen öljyä.

Toinen iltapala:

25g heraa

Tähän päälle lisäravinteita eli krea yms. Hiilarit oon tarkotuksella pitänyt tuolla 250g kieppeille, muuten tahtoo turvottaa liikaa.
Tarkkoja kaloreita en ole laskenut vaan vedetty näppituntumalta:P

Onko se niin tarkkaa jos nyt illalla menee hiilareita ateriaan? Jos ne ovat hitaita.
+ Olisiko jees R ja P-pitoinen iltapala? Tuleehan siinä silti 45g hiilareitakin johtuen maidosta ja rahkasta.

Täysmaito 7dl 443kcal
Maitorahka 250g 160kcal
4 kananmunaa paistettuna 484kcal

yhteensä 1097kcal

Onko se niin tarkkaa jos nyt illalla menee hiilareita ateriaan? Jos ne ovat hitaita.
+ Olisiko jees R ja P-pitoinen iltapala? Tuleehan siinä silti 45g hiilareitakin johtuen maidosta ja rahkasta.

Täysmaito 7dl 443kcal
Maitorahka 250g 160kcal
4 kananmunaa paistettuna 484kcal

yhteensä 1097kcal

Tuskin menetät kovinkaan montaa elinvuotta, jos tuollaisen iltapalan syöt. :) Illalla syötyjen hiilihydraattien myyttihän on nykytieteen valossa kumottu, eikö?

Saakos kysästä, et mistä tietää annoskoon olevan hyvä painonpudottmiseen ja lihaksen pitämiseen? Meikäläinen on 72,5kg/172cm ja haluisin saada tuon painon putoamaan ja läskiä katoamaan, mut mun dieetit junnaa aina siinä kun en tiedä annoskoon oikeellisuutta :/ jos jollakin neuvoja niin otetaan vastaan :)

Saakos kysästä, et mistä tietää annoskoon olevan hyvä painonpudottmiseen ja lihaksen pitämiseen? Meikäläinen on 72,5kg/172cm ja haluisin saada tuon painon putoamaan ja läskiä katoamaan, mut mun dieetit junnaa aina siinä kun en tiedä annoskoon oikeellisuutta :/ jos jollakin neuvoja niin otetaan vastaan :)

Ei niinkään se annoskoko, vaan aterioiden summa päivän mittaa.. Lihaksen pitämiseen edellytyksenä on maltilliset miinukset, riittävä proteiinin saanti ja toistuva vastusharjoittelu.. Eli homma skulaa, kun määrittelet eka päivittäisen kulutukses, ja siitä tiputat vaikka sen 500kcal. (esim. 2700 --> 2200) ja jaat tuon kalorivajeisen summan niin moneen ateriaan kuin miellät. Oli se sitten pari isompaa annosta tai 7 ei niin houkuttelevaa kerta-annosta. :) Ja proteiinia vähintään se pari grammaa kiloa kohti..

Itse annoksen kokoon voi kyllä vaikuttaa sillä, että mitä lautasellensa pistää. Vihree ja vehree aiheuttaa huomattavasti enempi kylläisyyttä verrattuna rasvatiheisiin shitteihin. :) (parsakaali on pop.)

Ja just ku meinasin et en jaks kaloreita ruveta ynnäilemään :D mikä se mun viitteellinen päiväkalori olis jos liikuttua tulee se 4xviikossa crossfittiä + juoksulenkki ~1h 5kertaa viikossa?

Paleo dietillä ihmiset olevat ihmiset sanovat, että paino tippuu vaikkei kaloreita laskekkaan. Tämä johtunee siitä, että jätetään tiettyjä ruokia pois ja näin kaloreita ei tahdo paljon tulla... Jos et millään halua niitä laskea niin perehdy tähän ruokailuun. http://www.nerdfitness.com/blog/2010/10/04/the-beginners-guide-to-the-paleo-diet/ Jos englanti taittuu niin tuo on ainakin omasta mielestäni hyvä artikkeli asiasta.

Ja just ku meinasin et en jaks kaloreita ruveta ynnäilemään :D mikä se mun viitteellinen päiväkalori olis jos liikuttua tulee se 4xviikossa crossfittiä + juoksulenkki ~1h 5kertaa viikossa?

Riippuu aika pitkälti siun raameistas. Olettaen, että oisit mie(68kg) .. Niin perusaineenvaihdunta on sen 1750kcal luokkaa.. Minkä päälle sitten heitellään noita lisiä, joista uskaltaisin väittää, että jokainen noista aktiviteeteistä on vähintään sen 500kcal.. Minuun soveltaen heittäisin viitteellisen summan jonnekin 2500kcal tienoille.. Kannattaa tietty ottaa huomioon, jos et oo minun kaltanen rääpäle, niin lukemia voi pallotella ihan huolella ylöspäin. :kuola:
Kaikennäkösiä laskureitahan tuolle myös löytyy, kun heittää hakuun.. Mutta päätin heittää 3 minuutin kiire mutuilu -kommentit ilmoille!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom