Itse juuri pidin kunnon carb refeedin eli hiilaritankkauksen. Mitä olen netistä opiskellut, erityisesti Lyle Macdonaldin tekstejä, tärkeintä on syödä runsaasti sellaista hiilihydraattia, missä ei ole mukana paljoa fruktoosia. Fruktoosista ei ole hyötyä lihasten glykogeenivarastojen täyttämisessä, se täyttää ainoastaan maksan varastot. Tavallisessa sokerissahan on puolet fruktoosia, puolet glukoosia. Fruktoosi kannattaisi pitää alle 50 grammassa hiilaritankkauksessa. Myös jos rasvan kertymisen haluaa minimoida, kannattaa syödä mahd. vähän rasvaa itse tankkauspäivänä. Vastoin kaikkia fysiikan lakeja, Macdonald väittää, että hiilari menee glykogeenivarastoihin eikä varastoidu rasvaksi, vaikka kalorit menevät jopa yli tuplasti kulutuksen verran. Hiilaria tulisi vetää 500-1000g vuorokauden aikana. Olen huomannut selkeän painonpudotuksen nopeutumisen hiilaritankkauksen jälkeen, ja se johtuu leptiinitasojen noususta. Hiilari nostaa leptiiniä ja leptiini on merkittävä hormoni, joka säätelee mm. rasva-aineenvaihduntaa. Painokaan ei itsellä ole noussut kuin pariksi päiväksi nesteiden kertymisen myötä, ja kondis näyttää paljon paremmalta, kun on lihakset täynnä.