Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Raejuusto, maitorahkaa, kananmunia, jogurttia (ei mieluusti mitään sokeroitua peetä), leikkelettä ja juustoa, lihaa/kanaa/kalaa, proteiinijauhoa, maitoa. Noista kaikista saa proteiinia hyvin, kun pelkästä puuroannoksesta ei sitä nyt kamalasti tuu. Riippuu toki annoksesta :D

Ainakin mun normaali annoksesta saan lähes 30g proteiinia, eli 2dl kaurahiutaleita.

Millasia hiutaleita syöt? Koska kalorilaskurin mukaan kaikissa kaurahiutaleissa on ~15g protskua 100g kohtaan ja 2dl hiutaleita taas on n. 40g eli syöt 80g hiutaleita niin sun pitäis syödä 200g hiutaleita aamuun, jotta saat pelkästään niistä ton proteiinin määrän. Sitten voi myös katsoa proteiinin laatua, koska kasvituotteissa vain soijassa taisi olla kaikki ihmisen tarvitsemat aminohapot ja muut kasvikunnan lähteet ovat puutteellisia toisin kuin eläinkunnan tuotteet.

Millasia hiutaleita syöt? Koska kalorilaskurin mukaan kaikissa kaurahiutaleissa on ~15g protskua 100g kohtaan ja 2dl hiutaleita taas on n. 40g eli syöt 80g hiutaleita niin sun pitäis syödä 200g hiutaleita aamuun, jotta saat pelkästään niistä ton proteiinin määrän. Sitten voi myös katsoa proteiinin laatua, koska kasvituotteissa vain soijassa taisi olla kaikki ihmisen tarvitsemat aminohapot ja muut kasvikunnan lähteet ovat puutteellisia toisin kuin eläinkunnan tuotteet.

Mitenköhän olen tuon 30g proteiinimäärän saanut laskettua? Se olikin 5,4g proteiinia per desi. :o

Mitä lähdette suosittelemaan ennen treeniä nautittavaksi juomasekoitukseksi?
Tarkoitus olisi keskittää treeni 4-5h lounaan jälkeen ja ennen sitä olisi pakko saada jotain pientä välipalaa mieuluiten jauho muodossa niin säilyy työpäivän ajan.

Mitä siis treeniä ennen pieneksi välipalaksi/buustaajaksi?

Tarkoitus olisi keskittää treeni 4-5h lounaan jälkeen ja ennen sitä olisi pakko saada jotain pientä välipalaa mieuluiten jauho muodossa niin säilyy työpäivän ajan.

Kahvi toimii hyvänä buusterina reeniin. Välipalaksi vaikka heradrinkki?

Roheiinia roheiinia. Vaikkapa purkki rahkaa tai joku proteiinijuoma. Monet sanoo, että ei hiilihydraattia ennen treeniä, koska se nostaa insuliineja ja sitten treenin aikana verensokeri laskee alhaseks ja alkaa väsyttämään. Mä en kyllä oo tollasta huomannu. Treenaan lähes aina päivän suurimman tai toiseks suurimman (päivällinen) ruoan jälkeen vaikka monet sanoo, ettei ois hyvä. Boosteriksi joko "oikeeta" boosteria tai kahvia.

E: Ja oon luonnollisesti hidas, koska kirjotan liikaa.

Moro,
ihan tällänen pikanen kysymys tuli mieleen ku olen menossa värittämään yhtä tatuoinneistani ja ens viikolla olis aika uudelle kuvalle.
Alotin l-karnitiinin ja kreatiinin syömisen tossa vajaa viikko sitten, eikös karnitiini ainakin tehosta verenkiertoa yms?

Eli onkohan kenelläkään tietoa/kokemusta mitä tekee tatuoinneissa verenvuodolle/värin tarttumiselle?
Vrt. esim alkoholi ohentaa verta = lisää vuotoa/ väri ei välttämättä tartu.
Kiitoksia

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%

Tuskin vaikuttaa, kun et oo pidempään käyttänyt. Kannattaa kuitenkin lopettaa käyttö nyt varmuuden vuoksi, ja jatkat sitten kuvan laiton jälkeen.

Nyt laiskottaa, varmana vastaus jostain löytyisi, mutta: Kuinka nopeasti olisi hyvä syödä se suurin ateria sen treenin jälkeen (olen siis saanut nyt jostain sen käsityksen, että se suurin ateria olisi hyvä nauttia treenin jälkeen)? Meneekö sen "hyöty" jos kuluu parikin tuntia ennen kuin saa safkan eteensä? Vai kannattaako munkin alkaa kuskaamaan sitä kylmälaukkua, niinku Gymlogissa kehotettiin :D ?

Nyt laiskottaa, varmana vastaus jostain löytyisi, mutta: Kuinka nopeasti olisi hyvä syödä se suurin ateria sen treenin jälkeen (olen siis saanut nyt jostain sen käsityksen, että se suurin ateria olisi hyvä nauttia treenin jälkeen)? Meneekö sen "hyöty" jos kuluu parikin tuntia ennen kuin saa safkan eteensä? Vai kannattaako munkin alkaa kuskaamaan sitä kylmälaukkua, niinku Gymlogissa kehotettiin :D ?

Palkkari heti treenin jälkeen ja siitä 1-2 tunnin päästä on aika passeli aika päivän pääaterialle. :)

Mitäs ois fiksua vetää heti treenin jälkee palkkariksi kun oon allerginen hera- ja soijaproteiinille, vetää normaalista palkkarijuomasta kurkun aika ahtaalle. Gainomaxia pystyy juomaan mutta se on niin tyyristä ettei opiskelijalla ole oikein varaa joka salikerran jälkee sellasta juoda. Ilmeisesti maitoproteiini ei aiheuta ongelmia, mutta sopiiko sellainen palkkariksi heti treenin jälkeen?

Mitäs ois fiksua vetää heti treenin jälkee palkkariksi kun oon allerginen hera- ja soijaproteiinille, vetää normaalista palkkarijuomasta kurkun aika ahtaalle. Gainomaxia pystyy juomaan mutta se on niin tyyristä ettei opiskelijalla ole oikein varaa joka salikerran jälkee sellasta juoda. Ilmeisesti maitoproteiini ei aiheuta ongelmia, mutta sopiiko sellainen palkkariksi heti treenin jälkeen?

No jos pääset nopeasti ruokapöydän ääreen, niin kyllä sekin käy. Tai hiilarit voit ottaa esim. banaanista, kaakaojauheesta yms. proteiinia vaikka rahkasta, raejuustosta tai sitten voit koittaa esim. riisiproteiinia/maitoproteiinia.

No jos pääset nopeasti ruokapöydän ääreen, niin kyllä sekin käy. Tai hiilarit voit ottaa esim. banaanista, kaakaojauheesta yms. proteiinia vaikka rahkasta, raejuustosta tai sitten voit koittaa esim. riisiproteiinia/maitoproteiinia.
Kiitoksia nopeasta vastauksesta! Yleensä kerkeän kotiin alle puolessa tunnissa. Elikkä suoraan siis salilta kotiin syömään.

Olis kysymys liittyen proteiininsaantiin eri kausilla.

Elikkä nyt kun olen pari kertaa punttia per/viikko veivannut lajitreenien ohella (potkunyrkkeily) niin olen pitänyt proteiinit 100-150 tuntumassa päivästä riippuen (painoa 72,5 kg). Niin itse kysymys onkin, että onko "hyödyllistä" pitää proteiinit yhtä korkealla kaudella jolloin pääsääntöisesti treenaan vain itselajia+siinä ohessa kuntopiiri-tyyppinen treenaus ja käyn lenkillä ? Tämä on jo hetken askarruttanut mieltä.

Osaisiko joku kertoa, mistä tämä +500kcal /päivä käsitys bulkilla on tullut? Eikö se ollut jotain, että puolikiloa rasvaa on 3500kcal ja se sitten jaettuna 7 päivälle, mutta miksi se otetaan rasvan energia määrästä? Esimerkiksi eräs old school bodari ja voimamies Mike Mentzer on kirjoittanut jotakuinkin näin: saadaksesi 10 paunaa puhdasta lihasta vuodessa, on syötävä 6000kcal yli kulutuksen vuodessa eli 16kcal/päivä ja näistä 16kilokalorista 4 pitäisi saada proteiinista, sillä lihaksissakin on 22% proteiinia. En tiedä mistä Mentzer tämä tuloksen sai (hänen mukaansa paunassa lihasta on 600kcal), jos nykyäänkään ei tiedätä sitä tarkkaa kalorimäärää, mutta eikö kuitenkin ole aika suuri ero vuositasolla. Jos toinen syö vuodessa 6000kcal enemmän ja toinen 182 500kcal enemmän kuin kuluttaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom