Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Sanotaan nyt viä että ei nämä nyt mitään mun omia keksimiä juttuja ole. Mitä olen kirjoittanut niin ovat suoraan alankirjoista ja tiede julkaisuista/tutkimuksista. Tuskin nyt kukaan tommosia rupee keksiin omasta päässään. Se että sää haukut mua trolliks täällä,niin tekee susta vaan tyhmän ja epävarman itsestäsi ja omista tiedoistasi. Ehkä se nostaa sun arvoo faniklubissas en tiedä.

Mun mielestä se kertoo päinvastasta...Oli miten oli ni jos nimimerkistäs ei vois päätellä, että oot lähempänä neljää ku kolmea kymppiä ni veikkaisin syntymävuodeks -96 -76 sijaan. "Olet tyhmä" ja kaikista paras on tää "faniklubi". Ja aikasemmasta viestistä ku kyselin mielipidettä laittamiini linkkeihin ni vastaus "sä et vaan tajuu" oli mielestäni kans erittäin vakuuttava.

Onko 2500kcal sopiva määrä tälläselle 85kg 185cm pitkälle salitreenaajalle joka lihasmassan perässä käy treenaamassa?
Paljonko olisi sopiva määrä proteiinia, hiilareita ja rasvoja/päivä? Treenipäivinä vedän Fastin muscle plussan tai hera80 ja malto6 sekotuksen.

Nyt olen ottanut proteiinit lähinnä maidosta, kanasta, tonnikalasta, raejuustosta etc. Kana-ateriassa lisukkeena on desi tai kaks riisiä. Onko tuon riisin suositeltavaa olla juurikin tummaa riisiä?

Onko 2500kcal sopiva määrä tälläselle 85kg 185cm pitkälle salitreenaajalle joka lihasmassan perässä käy treenaamassa?
Paljonko olisi sopiva määrä proteiinia, hiilareita ja rasvoja/päivä? Treenipäivinä vedän Fastin muscle plussan tai hera80 ja malto6 sekotuksen.

Nyt olen ottanut proteiinit lähinnä maidosta, kanasta, tonnikalasta, raejuustosta etc. Kana-ateriassa lisukkeena on desi tai kaks riisiä. Onko tuon riisin suositeltavaa olla juurikin tummaa riisiä?

2500kcal ton kokoselle kuulostaa ehkä vähän vähältä. Muutama sata enemmän ni on varmaan hyvä. Käy kalorilaskurilla laskemassa kalorinkulutkses ja lisää siihen n. 500kcal ni siinä on hyvä määrä. Proteiinia 170g päivässä sulle ja rasvaa 85g päivässä ja loput kalorit sitte hiilihydraateista. Tumma riisi on parempaa, koska se antaa energiaa pidemmän aikaa kuin valkoinen riisi, joka imeytyy aika nopeasti.

Voisiko joku kertoa että mistä ruoista saan tarpeeksi proteenia palautumiseen ja mikä olisi hyvä palautus juoma/ruoka kun en saa palautus jauheita yms... Sellaisia käyttää ????

Voisiko joku kertoa että mistä ruoista saan tarpeeksi proteenia palautumiseen ja mikä olisi hyvä palautus juoma/ruoka kun en saa palautus jauheita yms... Sellaisia käyttää ????

Ihan perus liha, kana, rahka, kananmunat, raejuusto jne! Jos ei palkkaria jostain syystä pysty käyttämään niin ihan noilla se onnistuu ja hiilaria kanssa kylkeen, perunaa, riisiä, pastaa... Ja mistä johtuu ettet "saa" käyttää, kieltääkö vanhemmat siinä luulossa, että protskujauhot on steroideja? :rolleyes:

Massanlisääjät on ihan perus safkaa jauhomaisessa muodossa, eli "vaikuttavat" kun kalorit on plussan puolella - massanlisääjät ei oo mitenkään välttämättömiä ja ehkä jopa turhia jos ei ole ongelmaa perusruoan syömisen kanssa.

Ovat siinä uskossa. Millä saisin lihakset näkymään nopeammin??

Mm. kasvattmalla niitä. Jos sulla on rasvaa, laihduttaminen auttaa. Ehkä vanhemmat vois koittaa saada uskomaan, että esimerkiks heraproteiinijauhe on periaatteessa juuston valmistamisessa ylijäänyttä nestettä, joka on kuivatettu jauheeksi. Eli luonnollisesti maidossa ilmenevää ainetta. Palkkarissa on sitten yleensä hiilihydraattia (maltodekstriiniä) vielä lisäks ja se on yleensä tehty maissista. Ei mitään steroideja siis.

Dietillä, jolloin rasva lähtee lihasten päältä... Tietenkin bulkilla alkaa näyttämään isommalta ja lihakset kasvaa silloin, mutta erottuvuus huononee.

E: hidas

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Onpas bodari96:lla homma hieman hakusessa. Suosittelisin lukemaan tuon "Aloittelijoiden" osion nyt ihan ajatuksella ja huolella läpi. Mutta vastattakoon, että bulkki on plus-kaloreilla olemista, eli syödään enemmän kuin kulutetaan, jolla varmistetaan se että tarvittavia ravintoaineita ja energiaa on yli tarpeen maksimaaliseen palautumiseen ja lihaskasvuun.

KIITOS ohjeista ja tiedoista mutta vielä 1 kysymys: miten homma toimii kun laihdutan samalla kun käyn salilla ja ruokaa vähemmän kuin normaalisti että miten tämän asian kanssa toimisin??

Viimeksi muokattu:
Itse ainakin pyrkisin syömään normaalisti kunnollista puhdasta ruokaa ja ottaisin aerobista salitreenin kaveriksi, kyllä se läski alkaa siinä pikkuhiljaa sulamaan vähemmäksi. Hyvin nuorena ei välttämättä kannata aloittaa kovia dieettejä ihan vain kasvun ja normaalin kehityksen takia. Sitäpaitsi jos ei ole vielä paljoa punttaillut niin lihasmassaa ei vielä välttämättä paljoa ole ja diettaamisen yhteydessä sekin vähä saattaa karista pois, ainakin jos ei ole asioista perillä. :)

Itse ainakin pyrkisin syömään normaalisti kunnollista puhdasta ruokaa ja ottaisin aerobista salitreenin kaveriksi, kyllä se läski alkaa siinä pikkuhiljaa sulamaan vähemmäksi. Hyvin nuorena ei välttämättä kannata aloittaa kovia dieettejä ihan vain kasvun ja normaalin kehityksen takia. Sitäpaitsi jos ei ole vielä paljoa punttaillut niin lihasmassaa ei vielä välttämättä paljoa ole ja diettaamisen yhteydessä sekin vähä saattaa karista pois, ainakin jos ei ole asioista perillä. :)

Samaa mieltä, varsinkin kun sitä ikää se 16-17 mikäli tuo 96 tulee nickistä.. Miehet kehittyy sinne 21 vuoteen asti vielä (okei frontaalikorteksi lähinnä ne pari viimistä vuotta mutta anyway).. Protskulisää nyt voi vetästä jos ne vanhemmat antaa periksi, jahka perehdytät niitä hieman mistä on kysymys, mutta kunnon kotisafkallakin pärjää ihan hyvin..

Kuuluuko kanan muka haista ihan perseenreiän ja kyrvän välimuodolle ihan hyvänäkin?

EDIT: En siis ole näitä suuremmin haistellut mutta semmonen kuvottava haju tuli kun avas sen. Itseasiassa ihan karseista karsein kun sitä ajattelee ja se palaa nenän hajureseptoreihin.

EDIT 2: Semmonen lämmin haju, jossa oli ripaus ripulivettä ja pallihikeä tuoreena salilta, yhdistettynä tosiaan mätiin kalansilmiin ja vesikelloon.

Ehkä liioittelin vähän, mutta pahalta haisi semmoselta lämpimältä paskalta. Kasvikset maistui ainakin ihan normilta. Tomaatit oli vähän pehmennyt ja jäävuorisalaatissa oli jotain ruskeita pilkkuja mutta vältin niitä kohtia.
Mikä ihme pistää syömään, jos noin mahtavat hajut tulee pakkauksen sisältä? :O

Elikkäs käyn 5 kertaa viikossa salilla reenaamassa ja oon käyny kohta puoliin puol vuotta ja tossa yks päivä kokeilin penkkiä: sarjoja/maksimia. Olen säännöllisesti nostellut nyt kohta 2 kuukautta kun talvella oli puolentoista kuukauden tauko salilta ja nyt ei nouse enempää kuin puoltoista kuukautta sitten eli kehitystä ei ole tapahtunut. Mikäs tässä nyt voi olla syynä ja tarttisinko palautus jauhetta tai jtn kun en sellasta ole kokeillu????

Vetelen tuota 3 jakoisella ohjelmalla, elikkä maanantaina: vetävät lihakset, tiistaina työntävät lihakset, perjantaina. vetävät lihakset ja lauantaina jalat ja vatsalihakset ja penkki max. Syön 4 kertaa päivässä ja yritän laihduttaa samalla kun tuppaa tuota ylimääräistä olemaan että miten kannattaisi syödä/treenata että tulokset nousisi????

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom