Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Sit tohon ohutsuolen nopeuteen. Niin toki joillakin se voi olla jopa sen 5h. Tohon vaikuttaa niin monet eri asiat. Esim jos oot vaikka hyvin rauhallinen kaveri etkä tressaa mistään etkä liiku ylimääräistä,semmonen lunki heppu :) niin sillon sen suolen aktiivisuus on huomattavasti hitaampaa. Sit taas kaveri joka helposti tressaa niin suoli taas toimii vikkelästi. Liikunta nopeuttaa sen toimintaa. Eri ruoka-aineet muuttaa sen toimintaa suuntaan jos toiseen. Itsellä tosiaan oli sillon noin 2,5h. Ton läpimeno ajanhan jokainen voi käydä mittauttaan :) Mutta näistä ravinto asioista vois väitellä vaikka maailman tappiin asti erinäkemyksiä on niin paljon.

Ja asiahan on muuten justiinsa päinvastoin.

Aterian koolla, makroravinnejakaumalla, kalori- eikä kuitupitoisuudellahan ei ole tohon mitään vaikutusta? Söin muutama tunti sitte salaattikulhon, joka paino nyt myöhemmin sinne eksyneet ruoat ynnäiltynä n. 1,5kg. Proteiinit lähinnä raejuustosta ja vähän kanaaki messissä. Rasvat avocadosta, oliiveista, öljystä ja pähkinöistä. Kaloreita n. 1200. Proteiinia n. 90g ja rasvaa lähes yhtä paljon. Pitäskö syödä taas, koska hetkenä minä hyvänsä keho alkaa hajottamaan omaa kudosta?

Mitäs vasta-argumentteja on heittää tohon tekstiin?

Lue ne muutkin minun viestit niin niistä ehkä selviää mitä olen hakenut takaa.

Lue ne muutkin minun viestit niin niistä ehkä selviää mitä olen hakenut takaa.

Tä?? Kaikki trollilta haiskahtavat viestis (valitettavasti taidat kuitenki olla tosissas) olen kyllä lukenut. Eli ihan sama mitä syö ni viimeistään 4h päästä alkaa lihakset pikku hiljaa hajoamaan palasiks? Suosittelen totisesti sulle tota mun ensimmäisen viestin jälkieditoinnissa lisäämääni linkkiä ja koko sitä sivustoa.

Onko tarkoituksena yleisesti syödä enemmän treenipäivänä kuin välipäivänä?
Ei juurikaan merkitystä, paitsi treenipäivinä joudut tietenkin syömään enemmän sen verran mitä treeni kuluttaa. Yleensä tämä hoituu jo itsestään tuhdilla palkkarilla, ja muut päivän ruokailut voi pitää samoina.

Tä?? Kaikki trollilta haiskahtavat viestis (valitettavasti taidat kuitenki olla tosissas) olen kyllä lukenut. Eli ihan sama mitä syö ni viimeistään 4h päästä alkaa lihakset pikku hiljaa hajoamaan palasiks? Suosittelen totisesti sulle tota mun ensimmäisen viestin jälkieditoinnissa lisäämääni linkkiä ja koko sitä sivustoa.

Sää nyt et vaan näytä tajuavan mutta ei se mitään älä välitä.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Jepjep...

Sanotaan nyt viä että ei nämä nyt mitään mun omia keksimiä juttuja ole. Mitä olen kirjoittanut niin ovat suoraan alankirjoista ja tiede julkaisuista/tutkimuksista. Tuskin nyt kukaan tommosia rupee keksiin omasta päässään. Se että sää haukut mua trolliks täällä,niin tekee susta vaan tyhmän ja epävarman itsestäsi ja omista tiedoistasi. Ehkä se nostaa sun arvoo faniklubissas en tiedä.

Lisääkö kananmunissa oleva arakidonihappo treenin jälkeistä lihaskipua? Olen nyt kuukauden päivät syönyt kennon kananmunia päivässä ja domsit sen kun pahenee, vaikka yleensä niitä on esiintynyt vain tauon jälkeen ja silloinkin ne häviää lähes kokonaan parin viikon treenaamisen jälkeen.

Ylimääräinen nahka lähtee parhaiten kirurginveitsellä, mutta ylimääräinen läski lähtee hyvin HIIT:illä (High Intensitive Interval training) http://www.musclemedia.com/training/hiit.asp

Idea pähkinänkuoressa:kolme kertaa viikossa "rääkki" joko juosten,kuntopyörällä,soutulaitteella tms. rääkki aloitetaan kevyellä 20-30sek vedolla, jota seuraa intensiivinen 20-30 sek suoritus joka tehdään 70-85% teholla maksimista. Tätä seuraa jälleen kevyempi 20-30 sek suoritus, jälleen 20-30 sek intensiivistä jne. jne. Ensimmäisen viikon jokaisen treenin kokonaispituus on esim. 4min, joka viikko lisätään 1 min lisää treenin pituuteen.

Idea on siinä että treeni tehdään tyhjään mahaan ja treenin aikana pulssi ei pääse laskemaan missään vaiheessa kovin alas.
(itselläni se ei laske alle 165). Se miksi treeni tehdään tyhjään mahaan johtuu luonnollisesti siitä, että elimistössä ei ole hiilihydraatteja (joita normaalisti treenatessa elimistö käyttää polttoaineena). Näinollen elimistö siirtyy käyttämään suoraan rasvaa polttoaineena (huom! ei lihaksia) ja koska treeni on todella raskas ja korkea intensiivinen (kroppa käy kovilla kierroksilla vielä pitkään treenin jälkeen) niin "rasvanpolttotasot" pysyy pitkään ylhäällä treenin jälkeen. Ja koska treeni on niin rankka, niin treeninpituus ei oikeasti ole montaa minuuttia.

Itse kokeilin ensimmäisen kerran viime vuoden keväällä ja homma toimi kuin tauti. Vedin parin kuukauden kokeilun, aloitin 4 minuutin treenillä ja viimeisellä viikolla treenin pituus oli 14 min. Tein treenin juosten, kevyt 20 sek hölkkä, kova 20 sek spurtti, 20 sek hölkkä etc. etc. Hapenottokyky parani kympillä, rasva paloi tod. nopeasti + kunto nousi muutenkin nopeasti. Ja mikä parasta oli se että LIHAKSET SÄILYiVÄT, kun normaalisti lenkkeillessä pakostikkin osa lihaksista valuu sinne lenkkipolulle.

Kannattaa tsekata toi linkki, suosittelevat sitä nimenomaan boudareille..

Tuosta heräs kysymys, että onks toi kumottu toi syömättä oleminen ennen HIIT:iä? Luin jostai jossa oli luotettava linkki vielä tältä foorumilta, mut kadotin sen kohdan. Myöskin se oli muistaakseni vuoden pari vanha posti.

E: Tuo quote täältä.

Eli tota kannattaa silti suorittaa tyhjään mahaan aamulla vai onko sillä väliä jos syö aamupalan ja odottaa 1,5-2h ja sit tekee tuon? Kysymyksen idea on se, että jos tuon jälkimmäisen jaksaa paremmin niin se sitten kannattaa tehä, kun ero on olematon/pieni.

Edellisel sivul oli tost proteenin liiallisest saannist ja sen haitoist juttuu ni mikä menee liiallisuuksiin? itellä menossa n.3g/1kg onks seki liikaa? Tai sit ymmärsin väärin koko jutun.

Kuinka tärkeä lataaja/buusteri on ennen treeniä?

Olen viime aikoina syönyt ruoan n. 11.30 ja alkanut treenaamaan hieman klo 14 jälkeen. Treeniä ennen en ota mitään lataavaa treenijuomaa (juon kyllä kahvia juuri ennen treeniä), jälkeenpäin otan palautusjuoman + rahkaa. Eli meneekö treeniä hukkaan, vai riittääkö tukeva ateria muutama tunti ennen treeniä?

Eli tota kannattaa silti suorittaa tyhjään mahaan aamulla vai onko sillä väliä jos syö aamupalan ja odottaa 1,5-2h ja sit tekee tuon? Kysymyksen idea on se, että jos tuon jälkimmäisen jaksaa paremmin niin se sitten kannattaa tehä, kun ero on olematon/pieni.

Mä tonne Hiit?-keskusteluun kirjotinkin lukeneeni jostain tuosta hiilarien ottamisesta ennen http://www.pakkotoisto.com/treeni/4169-hiit-19/#post3656279

Täysjyväriisi (Fineli) 9g prot. 89g hiilaria. 7,6g rasvaa. 125g 401 kcal.

Onko tämä nyt raaasta riisistä vaiko keitetystä ?? vai onko sillä edes mitään väliä ? :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom