Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Kun syö proteiinia, sitä tulee otettua sellaset 30g kerralla. Kuinka kauan pitää ootella, että seuraavan kerra pystyy tankaamaan lisää?
Oon jättäny n. tunnin välin aina ettei tuu liikaa, onko tarpeeks? (keho ei kai liikaa kerrallaan pysty hyödyntämään ----> muuttuu rasvaksi?)

Kun syö proteiinia, sitä tulee otettua sellaset 30g kerralla. Kuinka kauan pitää ootella, että seuraavan kerra pystyy tankaamaan lisää?
Oon jättäny n. tunnin välin aina ettei tuu liikaa, onko tarpeeks? (keho ei kai liikaa kerrallaan pysty hyödyntämään ----> muuttuu rasvaksi?)

Kuinka monta kertaa tuo pitää kumota? Kyllä keho pystyy käyttämään isompiakin annoksia. Jos nyt mietit vaikka punaista lihaa niin siinä sulamisessakin menee jo kauemmin kuin tuo tunti.

Tähystin tänään kookos öljyä jossain kaupassa, missä punnitaan itse elintarvikkeet. No, öljyhän oli kiinteätä pullossa. Kysymys kuuluu, että onko se sen öljyn ominaisuus olla täysin kiinteää ettei se ylösalaisin käännettäessäkään lähde liikkumaan pullossa huoneenlämmössä, vai onko kenties kyseinen tuote seisonut niin kauan hyllyssä, että se on tuollaiseksi muuttunut?

Tähystin tänään kookos öljyä jossain kaupassa, missä punnitaan itse elintarvikkeet. No, öljyhän oli kiinteätä pullossa. Kysymys kuuluu, että onko se sen öljyn ominaisuus olla täysin kiinteää ettei se ylösalaisin käännettäessäkään lähde liikkumaan pullossa huoneenlämmössä, vai onko kenties kyseinen tuote seisonut niin kauan hyllyssä, että se on tuollaiseksi muuttunut?

Kookosöljy on tosiaan kiinteää huoneenlämmössä.

Mitä laktoositonta palkkaria suosittelisitte juoksulenkkien jälkeen (6-10 km erilaisilla sykealueilla, jotkin erittäin kovaa)? Salireenien jälkeen veän fastin whey-3:sta, mut voisko vettää tota sammaa vai onko jotakin parempaa tohon tarkotukseen?

Vielä kookosöljystä paistoöljynä. Olen saanut mielikuvan, että se juuri sopii hyvin paistoöljyksi, koska siinä ei ole omega kolmosia. Kettusen artikkelissa taas hän väittää sen olevan huono paistoöljy. Miksi?

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%

Riippuu huoneenlämmöstä, tais olla +24 ja muuttuu juoksevaksi...

On muuten hyvää kamaa ja harva sitä käyttää, sopii paistamiseen ja dieetillä antaa energiaa pitkään. Ja nimenomaan Neitsytkookosöljy.

Onko sillä väliä, minkä nesteen kanssa proteiinilisä otetaan? Onko maidolla jotain heikentävää vaikutusta?

Riippuu mitä haluat. Palkkarissa halutaan nopeaa imeytymistä ni kannattaa ottaa veden kanssa. Välipalana imeytyminen saa olla himpun verran hitaampaakin ni sillon voit käyttää maitoa. Maito sisältää kaseiinia (ja rasvaa), mikä hidastaa proteiinien imeytymistä. En kuitenkaan usko, että rasvaton maito oikeesti hidastaa mitenkään merkittävästi heran imeytymistä. Rasvanen maito hidastaa kyllä.

Riippuu huoneenlämmöstä, tais olla +24 ja muuttuu juoksevaksi...

On muuten hyvää kamaa ja harva sitä käyttää, sopii paistamiseen ja dieetillä antaa energiaa pitkään. Ja nimenomaan Neitsytkookosöljy.

Kyseisessä kaupassa oli vaan kookosöljyä, jossa luki vain "pure". Mitähän tämä sitten käytännössä tarkoittaa?

D-vitamiinin päiväannos mietityttää, valtion ravitsemusneuvottelukunta on määritellyt suurimmaksi hyväksyttäväksi päiväsaanniksi aikuiselle 50 µg/vrk. Olen kuullut ajatuksia siitä että suuremmasta määrästä olisi ihmiselle hyötyä, tai ei ainakaan haittaa. Muistelen lukeneeni jostain Utti Hietalan ajatuksia D-vitamiinin tärkeydestä voimaharjoittelussa/ bodauksessa, muistaakseni määritteli D-vitamiinin yhdeksi tärkeimmiksi lisäravinteiksi (ehkä johtuen siitä että D-vitamiini on steroidihormooni?) bodaukseen, korjatkaa jos muistelen tai johtopäätökseni ovat väärin!
Mitäpä ajatuksia asiaan liittyen, mikä olisi oikea annos D-vitamiinia pimeänä kautena ja mikä lyhyessä Suomen kesässä, paljonko D-vitamiinia tarvitsisi painokiloa kohden vuorokaudessa?

D-vitamiinin päiväannos mietityttää, valtion ravitsemusneuvottelukunta on määritellyt suurimmaksi hyväksyttäväksi päiväsaanniksi aikuiselle 50 µg/vrk. Olen kuullut ajatuksia siitä että suuremmasta määrästä olisi ihmiselle hyötyä, tai ei ainakaan haittaa. Muistelen lukeneeni jostain Utti Hietalan ajatuksia D-vitamiinin tärkeydestä voimaharjoittelussa/ bodauksessa, muistaakseni määritteli D-vitamiinin yhdeksi tärkeimmiksi lisäravinteiksi (ehkä johtuen siitä että D-vitamiini on steroidihormooni?) bodaukseen, korjatkaa jos muistelen tai johtopäätökseni ovat väärin!
Mitäpä ajatuksia asiaan liittyen, mikä olisi oikea annos D-vitamiinia pimeänä kautena ja mikä lyhyessä Suomen kesässä, paljonko D-vitamiinia tarvitsisi painokiloa kohden vuorokaudessa?

Ei mitään tietoa siitä kuinka paljon oisi hyvä bodarille, mutta ite oon napsinut talvella 400% ravintosuosituksista tota D3-vitamiinia

millä ravintoainesuhteilla kannattaa painella menemään jos tarkotus on saada ylimmääränen läski lihakseksi. ja toinen kysymys millanen olisi hyvä palkkari, kannattaako aineita rueata sekoittelemaan vai kannattaako ostaa vain esim. fastin recoa?

millä ravintoainesuhteilla kannattaa painella menemään jos tarkotus on saada ylimmääränen läski lihakseksi. ja toinen kysymys millanen olisi hyvä palkkari, kannattaako aineita rueata sekoittelemaan vai kannattaako ostaa vain esim. fastin recoa?

Ensinnäkin tämä ei ole mahdollista. Dieettaat eka ylimääräset läskit vekeen ja alat sitten hankkimaan lihasta. Ei siinä nyt mitään makrojakaumia ole pakko miettiä, kunhan karsit vaikka hiilareista ja katsot miten se paino suhtautuu, 0,5kg viikossa on ok tahti. Mass recoverya oon ite pitkään käyttäny ja siinä on hyvä linta-laatusuhde, fastin kamat on ylihintasta paskaa. Toki sen palkkarin voi erikseen sekotella mut toi valmis on kätevä kun on hera, hiilari, kreatiini yms samassa.

Suositut

Back
Ylös Bottom