Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Onko vitamiinit (nyt jokin monivitamiin ja vahva 50 ug D) halvempia apteekissa, marketeissa, luontaistuotekaupoissa vai jossain lisäravinnekaupoissa? Netistä tilaaminen ei nyt tule kyseeseen, huomenna pitää hakea.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta esimerkiks K-kaupoista saa Pirkan vitamiineja aika halvalla. Niissä ei tosin aina oo välttämättä yhtä paljoa kaikkia vitamiineja kuin jossain muissa merkeissä, mutta yleensä vähintään 100% päivän saantisuosituksesta. Ton vahvusta D-vitamiinia et varmaankaan kyllä Pirkalta saa. Ne on halvimmillaan varmaan apteekissa luulisin.

Onko joku muu huomannu kun kaata Valion 400g rasvattomasta raejuustospurkista nesteen pois jää raejuusto jäljelle alle 350grammaa? Siinähän menee kaloreita laskeva bodypelle ihan sekasin, että laskeakko kalorit sen vai 400g mukaan eli mahtaako siinä nesteessä olla kaloreita? Tästä jos jostain se kehitys on kiinni! Nyt oon laskenu puolesta välistä eli n. 370g:n mukaan.

Onko joku muu huomannu kun kaata Valion 400g rasvattomasta raejuustospurkista nesteen pois jää raejuusto jäljelle alle 350grammaa? Siinähän menee kaloreita laskeva bodypelle ihan sekasin, että laskeakko kalorit sen vai 400g mukaan eli mahtaako siinä nesteessä olla kaloreita? Tästä jos jostain se kehitys on kiinni! Nyt oon laskenu puolesta välistä eli n. 370g:n mukaan.
Se neste taitaa olla heraa, kannattaa vetää se myös...(Taitaa olla enemmän proteiinia, kuin itse raejuustossa)

Mikä ois hyvä kuitulisä vhh-ruokavaliossa? Maha tuntuisi kaipaavan kuitua, ei oikein tahdo toimia... Ihan mistään ketoosista ei ole kyse, hiilaria tulee kyllä jonkin verran maitotuotteista, marjoista, vihanneksista ja ruisleipääkin menee pari palaa päivässä. Psyllium? Pellavarouhe?

Onko vitamiinit (nyt jokin monivitamiin ja vahva 50 ug D) halvempia apteekissa, marketeissa, luontaistuotekaupoissa vai jossain lisäravinnekaupoissa? Netistä tilaaminen ei nyt tule kyseeseen, huomenna pitää hakea.

Ostin Sokokselta Rainbow Kivennäisaine & Monivitamiini -valmisteen 4,95e. Purkki sisältää 100 tablettia. D -vitamiinivalmisteita Sokoksella myös pilvin pimein.

Mikä ois hyvä kuitulisä vhh-ruokavaliossa? Maha tuntuisi kaipaavan kuitua, ei oikein tahdo toimia... Ihan mistään ketoosista ei ole kyse, hiilaria tulee kyllä jonkin verran maitotuotteista, marjoista, vihanneksista ja ruisleipääkin menee pari palaa päivässä. Psyllium? Pellavarouhe?

Hampunsiemenet sisältää paljon kuituja, aamusta teelusikallinen ääntä kohden ni alkaa maha toimimaan.

Eihän heraproteiini, matlo6 ja/tai dextro mee huonoks jos sekottaa kuumaa veteen? Sekotan palkkarin valmiiks jääkaappiin päivää ennen treeniä tai illalla yleensä.

Eihän heraproteiini, matlo6 ja/tai dextro mee huonoks jos sekottaa kuumaa veteen? Sekotan palkkarin valmiiks jääkaappiin päivää ennen treeniä tai illalla yleensä.

Miksi sekoittaa se kuumaan veteen? Kyllähän kuumuus aiheuttaa proteiinin denaturoitumista, se taas sitten onko sillä jotain väliä tässä tapauksessa onkin ihan toinen juttu.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta esimerkiks K-kaupoista saa Pirkan vitamiineja aika halvalla. Niissä ei tosin aina oo välttämättä yhtä paljoa kaikkia vitamiineja kuin jossain muissa merkeissä, mutta yleensä vähintään 100% päivän saantisuosituksesta. Ton vahvusta D-vitamiinia et varmaankaan kyllä Pirkalta saa. Ne on halvimmillaan varmaan apteekissa luulisin.

D-vitamiinin päivittäisellä saantisuosituksella ei voi oikeesti tehdä muuta kuin pyyhkiä persettä. Se on aivan naurettavan vähän.

siis tätä on kysytty ainakin sata kertaa täällä.
mut miten merkkaan BROILERIN SIIVET laskuriin?
siis laskurissa on ne arvot 100g kohden; onko ne luineen vai ilman?
eli jos otan paketista 200g koipia/siipiä, kypsennän ja syön - jäljelle jää, mitä sit jääkin - vaikka 50g luita ja jänteitä.
laitanko laskuriin sen koko satsin, jonka otin paketista vai vaan sen minkä söinkin. (oletan tietty et se luu ja muu massa ei nyt uunissa kauheesti muutu... - ja punnitsin kyllä kypsänäkin ne siivet/koivet.)
-- on tää kalorioitten laskeminen sitten työlästä, siksi syönkin vain helposti punnittavia ja laskettavia.. :D

- no, oon mä nyt aika monta kertaa syöny koipia ja koipi-reisiä, ja oon vaan heittänyt jonkun summan sinne laskuriin eikä tää mun projekti siihen oo kaatunut. - joten väliäkös tuolla.

- mutta kysyinpäs nyt vaan.

(tonnikala-kysymyksen oonkin ratkaissut jo aiemmin. :D :D :D - en varmaan ihan ite, mutta muiden keskustelujen perusteella... :D )

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
no, en sit tiä... kait ne merkataan ilman niitä röhniä. laitoin 200g, ja siitä tulee kyl niin paljon kaloria, että ei voi olla totta, ku ei siinä mitään syötävää ollu. toki rasvaa on jonkin verran, mut ei se voi selittää... proteiinia laskuri antais 16g/100g ja rasvaa 11g/100g eli olisko ne röhnät sit otettu pois?
-- argh. :D :D

Miksi sekoittaa se kuumaan veteen? Kyllähän kuumuus aiheuttaa proteiinin denaturoitumista, se taas sitten onko sillä jotain väliä tässä tapauksessa onkin ihan toinen juttu.

Sekottuu nopeemmin ja paremmin. Menee kyl yöks jääkaappiin viilentymää juotavan maukkaaks. Mut eikai sil oo mitää pahaa vaikutusta? Se oli oleellinen kysymys. Jos on nii sekottelen sit vaa viileempää paremmin.

Kysyin jo aiemmin, mutta vastausta ei tullut, niin laitetaas uudelleen:

Alkaa palkkari loppumaan, mutta heraa on vielä puoli ämpäriä. En viitsisi maltoa alkaa hankkimaan tota puolikasta satsia varten, joten tuleeko siitä ihan käypä palkkari, jos miksaan tosta herasta ja O'boy kaakaosta (tai muusta sokerikaakaosta) palkkarin? Mun pään sisällä se ainakin toimii, koska sokeri on nopeaa hiilaria samoin kuin malto... Toimiiko myös käytännössä?

Kysyin jo aiemmin, mutta vastausta ei tullut, niin laitetaas uudelleen:

Alkaa palkkari loppumaan, mutta heraa on vielä puoli ämpäriä. En viitsisi maltoa alkaa hankkimaan tota puolikasta satsia varten, joten tuleeko siitä ihan käypä palkkari, jos miksaan tosta herasta ja O'boy kaakaosta (tai muusta sokerikaakaosta) palkkarin? Mun pään sisällä se ainakin toimii, koska sokeri on nopeaa hiilaria samoin kuin malto... Toimiiko myös käytännössä?

Joo toimii aivan yhtä hyvin. Itellä oli joskus samanlainen tilanne ja taisin heittää sekaan n. 3 rkl oboyn kaakaojauhetta, mutta jos rupeaa esim. malton tyyliin 1dl kaakaojauhetta sekoittelemaan, niin voi tulla aika makeaa? :D

Onko kellään tietoa, miksi melkein kaikkien elintarvikkeiden kohdalla (ainakin mitä itse olen huomannut) energiamäärä ei täsmää ravintoarvoista saadun tuloksen kanssa? Esim. kaikkien tuntema Elovena: Ravintosisältö 100g: energia 370 kcal, prot. 14g; hh. 55g; r. 8g. Kun noista itse lasken energiamäärän on tulos 348 kcal per 100g (14x4 + 55x4 + 8x9 = 348). Eikös sen laskun noin kuitenkin pitäisi mennä? Eihän toi ero tossa esimerkissä nyt millään tapaa maailmaa mullistava ole, mutta häiritsee vaan, kun niin monessa tuotteessa saman heiton olen huomannut.

^oi ei!! apua. ehkä mun ei kannata laskea mitään ollenkaan, ku ne voi olla päin mäntyy kaikki. :O
- no, mut oikeesti - en oo varmaan törmänny vääriin arvoihin. joskus laskin ilman laskureita noita, mut siitä on aikaa. joten on menny varmaan viime aikoina ohi, jos onkin ollut. mulle riittää että mä tarkistan uudet tuotteet laskurissa, että onko ne oikein, ja joskus tarkistan tuttujakin tuotteita - niissä kyllä vaihtelee myös.

Sekottuu nopeemmin ja paremmin. Menee kyl yöks jääkaappiin viilentymää juotavan maukkaaks. Mut eikai sil oo mitää pahaa vaikutusta? Se oli oleellinen kysymys. Jos on nii sekottelen sit vaa viileempää paremmin.
Ei kuumaa vettä muutenkaan hanasta saa juoda, vaikka sen jäädyttäiskin tai seassa ois vaikka mitä mutant heraa. Sekota vaan kylmään, kun se yön seisoo niin se kyllä liukeaa siihen veteen. Viimestään aamulla kun ravistat ^___^

Suositut

Back
Ylös Bottom