Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Tuli tossa syötyä porsaan kyljystä, ja tuli mieleen että miten ne ravintoarvot kalorilaskurissa on merkitty? eli siis punnitsin porsaan kyljyksen luineen ja sain painoksi 200g ja kalorilaskurissa sanotaan että kyljys sisältää 170 kcal 100 grammaa kohden. eli kerronko 170kcal kahdella vai olisiko pitänyt punnitan kyljyksen luuton paino ja saada siitä kerroin? eli onko kalorilaskurissa porsaan kyljysken ravinto sisältö ilmoitettu ilman luita vai onko niissä otettu huomioon luullinen paino ja sen sisältämät ravintoarot?

Palautusjuoma

Löysin täältä ohjeen tälläseen juomaan, ja ajattelin kysyä että sopiiko palautusjuomaks.

Siinä on siis: 1x Banaani
50gr mysliä
50gr kaurahiutaleita
1x raaka kananmuna
5 dl maitoa (rasvatonta)
40gr heraa

ja kaloreita, proteiineja jne. tän verran:
~850 kcal, 107 g HH , 67 g P , 23 g R

Yleensä kyl korvaan kaurahiutaleet 150g rahkalla, jolloin on vähän enemmän kaloreita ja proteiinia. Yleensä otan ton treenin jälkeen, tai sitten pelkän heran maidon kanssa.

Mässää.

Morjens! Eli 18-vuotias massaa tahtova miettii seuravaa. Salilla kävin viime kesän ja syksyn ajan. Sitten jäi lähinnä kirjotusten ja muitte juttujen takia. Nyt ois tarkotus pumpata tämä pari kuukautta tehokkaasti n.4krt/vk ja hankkia lihaksia kesäksi ja massaa, koska olen aikasta laiha (173cm, 63kg), MUTTA myös lenkkeillä, koska inttiin lähtö on heinäkuussa ja pitäs tota kuntoa kohottaa ettei siel ois nii vaikea olla. Pumppaaminen jatkuu tottakai sit intissä. Omaan todella nopean aineenvaihdunnan ja tuo pelkkä syömine ei oikee nappaa. Tarvis jotain lisäravinnetta, joka lisäis massaa, mutta joka ei huuhtoutuis pois lenkkeilessä n.3krt/viikossa. Anyone?

Löysin täältä ohjeen tälläseen juomaan, ja ajattelin kysyä että sopiiko palautusjuomaks.

Siinä on siis: 1x Banaani
50gr mysliä
50gr kaurahiutaleita
1x raaka kananmuna
5 dl maitoa (rasvatonta)
40gr heraa

ja kaloreita, proteiineja jne. tän verran:
~850 kcal, 107 g HH , 67 g P , 23 g R

Yleensä kyl korvaan kaurahiutaleet 150g rahkalla, jolloin on vähän enemmän kaloreita ja proteiinia. Yleensä otan ton treenin jälkeen, tai sitten pelkän heran maidon kanssa.

Eihän siinä ole enempää kaloreita, jos laittaa tilalle 150g rahkaa. Ainakin, jos kyseessä on tavallinen maitorahka eikä mikään maustettu herkkuperse rahka. Kaurahiutaleissa on ~350kcal/100g eli tossa annoksessa on 175kcal kaurahiutaleista ja rahkassa taas on merkistä ja rasvaprosentista riippuen 58-67kcal/100g eli tossa sun tapauksessa ~97kcal. Ja eikö nyt 67g proteiinia ole tarpeeksi palautusjuomaan? Ainakin, kun yleensä suositellaan 2:1 hh:prot (vaikka jotkut sanovat, että 1:1 riittää kans hyvin).

On tarpeeks, en mä sen takia kaurahiutaleita pois oo jättäny. Kaurahiutaleet vaan jää aina sinne pohjalle kaikki, joten laitan mieluummin jotain siihen tilalle ja syön niitä sitten erikseen.

En tiiä meneekö nyt oikeeseen osoitteeseen kysymys, mutta onko kellä kokemusta vanhaksi menneen gainerin/heran syömisestä? Säkki olis vanhaa gainerii, joka ollut täysin avaamatta.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Joo siis unohdin mainita, reilu vuoden vanhaa on ja maku kohtuu normaali, ainut että hieman jauhomaiselta maistuu, mutta voi olla ihan normaalistikin kun en oo tota prodee ennen vetäny.:rolleyes:

Mites onko kellään muulla kokemusta skip mega force lisäravinnejauheesta?
Näyttäs olevan kaikki tarvittava yhessä paketissa mutta nyt ku päässy testaamaa ni näyttää ekal kerral aiheuttava itelleni aika rajuu punotusta!

Tarviiko chia-siemeniä murskata? Olen yhdestä lähteestä lukenut, että tarvii koska elimistö ei pysty sulattamaan siemenen kuorta ja näin ollen pääse käsiksi itse ravintoihin ja sitten taas toisessa lähteessä sanottiin, että chia-siemenet on siitä käteviä, että niitä ei tarvi murskata niinkuin esim pellavan siemeniä?

Että miten on?

Paljonkohan mahtaa sian kaslerissa eli sianniskassa olla keskimäärin rasvaa 100 grammalla? Kyseessä siis maustamaton liha, eikä se marinaadipaska. Tulee sairaan hyvää kun itse maustaa ja paistelee :kuola:

Sopiiko VHH-dietille makrot näin (prosentteina): P 50 - HH 30 - R 20 ?

Sekoileeko muilla muuten tuo kalorilaskurin makroprosenttilaskuri? Minulla näyttää, että rasvoja olisi prosentuaalisesti enemmän kuin hiilareita, vaikka grammamäärät ovat toisinpäin.

Eikös se prosenttilaskuri näytä kuinka monta prosenttia kaloreista tulee mistäkin, eikä sitä että kuinka monta prosenttia syödyn ruuan määrästä on mitäkin.

Sopiiko VHH-dietille makrot näin (prosentteina): P 50 - HH 30 - R 20 ?

Sekoileeko muilla muuten tuo kalorilaskurin makroprosenttilaskuri? Minulla näyttää, että rasvoja olisi prosentuaalisesti enemmän kuin hiilareita, vaikka grammamäärät ovat toisinpäin.

Ei sovi. VHH on yleisesti ruokavalio, jossa syödään runsaasti rasvaa. Itse suosittelisin makroja ehkä enemmän sillä tavalla, että rasvaa yleensä vähän yli puolet, kolmekymmentä prossaa proteiinia ja loput hiilareita. Jos siis laihdutetaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom