Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En ole kyllä koskaan moisesta kuullut. Maalaisjärjellä luulisin, että veri menee sinne, missä sitä tarvitaan. Treenatessa lihaksiin ja mahalaukun täyttyessä ruuansulatuselimistöön. Tuskin kahden tunnin sisällä syömisellä on merkitystä yhtään mihinkään.
Ootko beginner vielä IF ruokailuihin siirtymisen jälkeen ottanut palkkarin treenin jälkeen vai syötkö pääaterian "palauttavana" ?
Ei varmasti ole hyötyä tollasista prode määristä natulle, en usko että kenenkään proteiinisynteesi voi käyttää tuollasia määriä. 2,5g/painokilo on varmasti aika hyvä suhde.Olen vain miettinyt, että syönköhän aivan liian paljon proteiinia. Eilisistä sapuskoista tuli yhteensä ~290 g ja painoa minulla on 64,8 kg. Tuo tekee ~4,47 g/kg. Mitä olette mieltä? Lähinnä mietityttää, tekeekö se pitemmän päälle hallaa esimerkiksi munuaisille?
Ei varmasti ole hyötyä tollasista prode määristä natulle, en usko että kenenkään proteiinisynteesi voi käyttää tuollasia määriä. 2,5g/painokilo on varmasti aika hyvä suhde.
Onko tosi? Missä sun mielestä menee raja? Entä kumpi on bulkin kannalta parempi sun mielestä: 250g proteiinia, 350g hiilaria VAI 350g proteiinia ja 250g hiilaria? Omapaino jotain 78kg.Ei ole hyötyä natulle eikä kenellekään muullekaan...
Ei varmasti ole hyötyä tollasista prode määristä natulle, en usko että kenenkään proteiinisynteesi voi käyttää tuollasia määriä. 2,5g/painokilo on varmasti aika hyvä suhde.
Tuolla on ihan hyvää tietoa: http://perfecthealthdiet.com/?p=2712Onko tosi? Missä sun mielestä menee raja? Entä kumpi on bulkin kannalta parempi sun mielestä: 250g proteiinia, 350g hiilaria VAI 350g proteiinia ja 250g hiilaria? Omapaino jotain 78kg.
Okei, kiitos vastauksesta. Yks kysymys vielä heräs, mitä mieltä olet tästä pro+carb ja pro+fat jaottelusta, eli samalla aterialla ei koskaan hiilaria ja rasvaa. Teorian tasolla tuolla pitäis olla jotain hyötyjä, mitenkäs käytäntö?Keskimäärin 2-3g/painokg on sopivasti. Suuremmat määrät ei tarjoa mitään lisähyötyä, vaan yleensä on vaan jostain muualta pois missä sitä (energiaa) pitäisi olla.
Natulle 2-2½g riittää tarjoamaan kaikki hyödyt, ei-natullekin 2½-3g on ihan riittävästi.
Isommista määristä osa menee jo haaskuuseen (eli keho muuttaa aminohapot glukoosiksi ja käyttää johonkin muuhun kuin rakennusaineeksi).
Jos noista kahdesta pitäisi valita, niin pro: 250g ja hh: 350g ehdottomasti.
Itse painan 90-92kg (rasvat n. 7%) ja syön treenipäivinä prodea 250-260g ja lepopäivinä 210-220g.
Ja määrät on näin korkeat, koska olen dieetillä (keskimäärin 230g/pv = 2,5g/kg)... ja korkeampi proteiinimäärä oletetusti auttaa säästämään lihasta.
Näihin määriin on laskettu ihan kaikki eli niin kokonaiset (liharuuat) kuin vajaankin aminohappoprofiilin proteiinit (kasviruuat).
Tästä oon kuullut niin monenlaista mielipidettä suuntaan ja toiseen että täytyy varmaan ite kokeilla tuota. Ja nimenomaan bulkilla tän hyödyt pitäis tulla ilmi vähempänä läskin määränä, mutta perustuuko tuo siihen että tulee vain syötyä tarkemmin vai onko tässä jotain taikaa? T-101, jos tiedät niin vastaa tokikyl mää oon vaan vetäny puuroo ja voita kaksin käsin samaan aikaan. ei oo hidastanut rasvanpolttoa. naminami. :D

Tästä oon kuullut niin monenlaista mielipidettä suuntaan ja toiseen että täytyy varmaan ite kokeilla tuota. Ja nimenomaan bulkilla tän hyödyt pitäis tulla ilmi vähempänä läskin määränä, mutta perustuuko tuo siihen että tulee vain syötyä tarkemmin vai onko tässä jotain taikaa? T-101, jos tiedät niin vastaa toki![]()
Jep.. Kyllä mä silti tota aion henkilökohtasesti testata, ei siinä mitään voi hävitäkään. Ja onhan se nyt HCCBB kun syönti menee noin tarkaks.Eipä tuossa ole oikein muuta järkevää aspektia, kuin rasvan hidastaminen muiden ravintoaineiden kulkua. Tämäkin on toki jossain jo bustattu myytiksi.
Joku 150g on ihan varmasti riittävä. EI sitä proteiinia kumminkaan kovin isoja määriä tarvita typpitasapainon saavuttamiseksiTuolla on ihan hyvää tietoa: http://perfecthealthdiet.com/?p=2712

Tästä oon kuullut niin monenlaista mielipidettä suuntaan ja toiseen että täytyy varmaan ite kokeilla tuota. Ja nimenomaan bulkilla tän hyödyt pitäis tulla ilmi vähempänä läskin määränä, mutta perustuuko tuo siihen että tulee vain syötyä tarkemmin vai onko tässä jotain taikaa? T-101, jos tiedät niin vastaa toki