Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Joo näin mullakin kävi mielessä, että vois sen 100g riisiä sijasta ottaa vaikka vaan 80g riisiä yms. Tietenkin palautuminen ois ehkä vieläkin parempaa, jos ois kalorit samat, mutta tosiaan ei sitä läskiä kamalasti sais tulla, ku on toi kesäkin tulossa :D

kyllä se kroppa palautuu viikossa jopa miinus kaloreillakin, joten ei tuo 3000 säästöliekkiin aja :)

mites hiilareiden laita? kumminkin lajihommat kuluttaa niitä ja paljon, voit koittaa ite sekoittaa vaikka urheilujuomaa jota hörppii pitkin treenejä jos vähän sais puhtia (toimii itellä ainakin).

Tässä oma resepti
30g dextroa
30g maltoa
½ teelusikallista pan suolaa
700ml vettä.

ääntä kohti.

Koitan välttää näitä huonoja hiilareita. Aamupalaksi koitan syödä ruisleipää tai kaurapuuroa, päivällisellä sitten jotain perunaa tai makaronia. Illalla en yleensä syö hiilaripitosta ruokaa, mutta jos syön niin ruisleipää. Mietin tota sun reseptiä, että eikös olis helpompi ostaa joku iso pönikkä. Mitäs ootte mieltä noista testoboostereista? Mitäs kreatiini merkkiä suosittelisitte? Tarkotuksena on saada lisää siis lihasvoimaa ja noihin lajireeneihin lisää kestävyyttä...Ettei menis hapoille heti.

Olen dieetillä ja kohta on lounasaika. Suunnittelin että oisin voinut syödä pariloitu kananpoika kotzonen kotipizzasta, kuitupohjalla.

Energia 496.05 kcal
Hiilihydraatti 69.65 g
Proteiini 29.62 g
Ravintokuitu 10.06 g
Rasva 10.52 g
Tyydyttyneet rasvahapot 2.46 g
Tyydyttämättömät rasvahapot 4.16 g
Kalsium 0.19 g
Kolesteroli 43.2 mg
Laktoosi -
Suola 3.32 g

Tuo taitaa olla ilman kuitupohjaa tuo ravintoarvotaulukko, mutta voinko syödä tälläisen ja illalla pussin karkkia/pari keksiä cheattipäivän kunniaksi?

Olen dieetillä ja kohta on lounasaika. Suunnittelin että oisin voinut syödä pariloitu kananpoika kotzonen kotipizzasta, kuitupohjalla.

Energia 496.05 kcal
Hiilihydraatti 69.65 g
Proteiini 29.62 g
Ravintokuitu 10.06 g
Rasva 10.52 g
Tyydyttyneet rasvahapot 2.46 g
Tyydyttämättömät rasvahapot 4.16 g
Kalsium 0.19 g
Kolesteroli 43.2 mg
Laktoosi -
Suola 3.32 g

Tuo taitaa olla ilman kuitupohjaa tuo ravintoarvotaulukko, mutta voinko syödä tälläisen ja illalla pussin karkkia/pari keksiä cheattipäivän kunniaksi?

Turha sitä on tulla mitään "hyväksyntää" täältä hakemaan. Anna mennä vaan jos itseltä hyvältä tuntuu.

Mitä muuttaisitte tässä safkarutiinissa. Taustoja: aloitin treenamisen 8kk sitten uudestaa monen vuoden tauon jälkeen, laji on voimanosto mutta haluaisin kuitenkin pakata vähän lihastakin ja rasvaa poltella..

aamupala:

1prk Valio maitorahka
40gr whey80
2rkl kylmäpuristettu rypsiöljy
monivitamiini
d-vitamiini 25ug
ALA-tabletti
CLA-tabletti

Lounas

180gr paistijauheliha (paistettu paino)
80gr tumma proteiinimakaroni (keitetty paino)
2rkl rypsäri
ALA-tabletti

välipala

400gr raejuusto
2rkl rypsäri
(treenipäivinä lisäksi sloow carb 40gr + BCAA koska tämä n. 1-1.5 tuntia ennen treeniä)
CLA-tabletti
ALA-tabletti

Treenin jälkeen (tai 4:s ruoka jos ei treeniä)

40g malto
80g whey 80
BCAA

180gr paistijauheliha (paistettu paino)
80gr tumma proteiinimakaroni (keitetty paino)
2rkl rypsäri
diasporal magnesium

140g tonnikala vedessä
2rkl rypsiöljy
CLA-tabletti
ALA-tabletti

Niin, olen 170cm ja tällä hetkellä alaston aamupaino 77kg, tarkoitus olisi kisailla joskus alle 80kg RAW-voimanostossa

kyllä se kroppa palautuu viikossa jopa miinus kaloreillakin, joten ei tuo 3000 säästöliekkiin aja :)

Kumminki, ku tulee treenattua, niin ajattelin, että jos tiputtais kaloreita sen 200-300kcal. Tällöin tulis päivässä 3100-3200kcal, koska kuluttaahan sekin nyt vaikka kevyemmillä painoilla tekeekin.

No olen vasta aloittelija dieettaamisessa, ja mietin että onko tuo nyt kamalan paha?

Mutta joo, tollasen vois vetästä ja vaikka ilman kastikettakin.

Ja dietatakkin voi monilla eri tavoilla. Eräs "tuttavani" veti rasvaprosentin 6:n ja kävi, joka päivä mäkkärissä syömässä. Tekniikka oli IIFYM.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Saako suomesta _PUHDASTA_ Geraniumia (DMMA a.k.a 1,3 dimetyyliamiini) mieluiten pulverimuodossa (kapseleissa yleensä hinnat korkeet) ?

Jos joku tietää olisin todella kiitollinen jos vois vaikka privaviestillä heittää firman nimen. Tai jonkun luotettavan Euro firman.

F-tukusta tuota itse joskus viime keväänä tilasin pulverimuodossa mutta nyt näköjään enää pelkkiä kapseleita.

Luin oliko bodybuilding.comista, että hidastuneen BMRän voi saada normaaliin siis dietin jälkeen lisäilemäl kalorimäärään 100kcal/1w. ONko totta?

Kannattaisiko alkaa dieettaamaan vai bulkkaamaan kun rasva% noin 15 pituutta 178cm ja painoa 84.5. Mikään kesäkunto nyt ei kiinnosta, vaan lähinnä se, että kannattaako uhrata aikaa tuohon dieettiin? Leangains olisi periaatteessa aika optimaalinen vaihoehto.

Kannattaisiko alkaa dieettaamaan vai bulkkaamaan kun rasva% noin 15 pituutta 178cm ja painoa 84.5. Mikään kesäkunto nyt ei kiinnosta, vaan lähinnä se, että kannattaako uhrata aikaa tuohon dieettiin? Leangains olisi periaatteessa aika optimaalinen vaihoehto.

Heitäppä kuvaa kehiin. Samat mitat kun mulla, mutta sun reenipäivyrin perusteella sulla on puolet pienemmät sarjapainot ja oma rasvaprosenttikin huitelee varmaan 20%

No saattaapa olla, että mun rasva% on sitten korkeampi kun tuo 15. :D Voin pistää tuonne päivyriin kun kerkeän.

Tästä kun katsoo niin kyllä tuo 15 näyttää omalta.

Joku vois nyt kertoa, miten sitä massaa oikein saa lisää! Alkaa vituttaa, kun syön 3400kcal päivässä ja paino pysyy saman ja nyt on taas laskenut sinne 70kg... Oon siis 188 pitkä, joten näihin raameihin nyt pitäis saada sitä ihan hyvin ja parhaimmillani olinkin jo 73kg. Vois vaikka vaihtaa ruokajuomaks kondensoidun maidon ja korvata rahkan/raejuuston mascarpone-juustolla. Eilenkin vedin pähkinöitä illalla ja aamulla puolet tulee sulamattomina ulos. Onko ainoa neuvo, että lisää ruokaa lautaselle?

Joku vois nyt kertoa, miten sitä massaa oikein saa lisää! Alkaa vituttaa, kun syön 3400kcal päivässä ja paino pysyy saman ja nyt on taas laskenut sinne 70kg... Oon siis 188 pitkä, joten näihin raameihin nyt pitäis saada sitä ihan hyvin ja parhaimmillani olinkin jo 73kg. Vois vaikka vaihtaa ruokajuomaks kondensoidun maidon ja korvata rahkan/raejuuston mascarpone-juustolla. Eilenkin vedin pähkinöitä illalla ja aamulla puolet tulee sulamattomina ulos. Onko ainoa neuvo, että lisää ruokaa lautaselle?

Kokeile suolahappoa ruoansulatukseen. Ei niiden pähkinöiden kuuluisi läpi tulla.

Betaine HCL ja/tai entsyymilisä voisi auttaa siis.

Eipä siihen kauheesti muukaan auta. Ite lisäisin sitä ruokaa hiilareiden muodossa, eikä millään öljyillä yms. Välillä tuntuu, että tää rasvalla läträys menee joillakin vähän yli ja hiilareita kammoksutaan aivan liikaa... hiilaria runsaasti koneeseen niillä se massa kasvaa. Eli siis lisää riisiä, pastaa, perunaa yms. on mun neuvo.

Kokeile suolahappoa ruoansulatukseen. Ei niiden pähkinöiden kuuluisi läpi tulla.

Betaine HCL ja/tai entsyymilisä voisi auttaa siis.

Eipä siihen kauheesti muukaan auta. Ite lisäisin sitä ruokaa hiilareiden muodossa, eikä millään öljyillä yms. Välillä tuntuu, että tää rasvalla läträys menee joillakin vähän yli ja hiilareita kammoksutaan aivan liikaa... hiilaria runsaasti koneeseen niillä se massa kasvaa. Eli siis lisää riisiä, pastaa, perunaa yms. on mun neuvo.

Kiitos molemmille! Täytyy kokeilla Fuhrerin ohjeita ja lisätä tota hiilaria sitten vielä lisää...

Onko kellään vinkkejä millä nopeuttaa oikeasti hidastunut aineenvaihdunta? Siis laihdutin noin vuodessa-1,5v noin 20kg huonolla ruokavaliolla ja ilman salia pelkkää juoksua. Nykyää menee n 1600-1800 mutta kyllä se liian vähän on 175/65 18v miehelle? Kävelen/juoksen 3-4kertaa viikossa ja salilla 3 kertaa myös. Koulu matka pyörällä/kävellen matkaa on 1,5km suuntaansa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom