Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Onko kellään vinkkejä millä nopeuttaa oikeasti hidastunut aineenvaihdunta? Siis laihdutin noin vuodessa-1,5v noin 20kg huonolla ruokavaliolla ja ilman salia pelkkää juoksua. Nykyää menee n 1600-1800 mutta kyllä se liian vähän on 175/65 18v miehelle? Kävelen/juoksen 3-4kertaa viikossa ja salilla 3 kertaa myös. Koulu matka pyörällä/kävellen matkaa on 1,5km suuntaansa.

Siis mitä sä haluat? Hidas aineenvaihdunta, syöt 1600-1800 ja mitä tapahtuu? Nouseeko paino törkeesti tolla määrällä vai miks pitäs nopeuttaa aineenvaihduntaa? Sun mitoilla ei ainakaan parista lisäkilosta olis hirveesti haittaa. Vihreä tee ja kofeiini voi nopeuttaa aineenvaihduntaa liikunnan ohella, mutta en kyllä nää sille mitään tarvetta.

On mulle noin 8kk aikana tullu painoo 5kg lisää (ei siitä haittaa siis oo.), mutta siis tolla ruokailulla ei sen pitäs oikeen olla mahdollista.

Sitten sä syöt enemmän kuin luulet. Eikä 5kg kahdeksassa kuukaudessa oo juuri mitään, eli kalorit on ollu todella minimaalisesti yli kulutuksen. Varmaan jokainen mässäilee sen verran että välillä käydään isommin plussilla kuin normipäivinä, sillä tavalla "normaalikin" kansa lihoo ajan kanssa.

Ongelmaha on se, että ei oo ollu massayksia, vaan jopa joskus alle sen 1600. Ja kalorit oon yrittanyt pitaa siella 1600. Prot - rasva painottaen eli 3g/kg ja nooin 1/kg. Laskurit antaa silti suurempaa lukemaa jopa ei-aktiiviselle.

Sehän on yleisesti minimi, että 1g/painokilo sitä rasvaa... Ei toi ole mikään painottaen. Mutta jos paino nousee ja kalorit on oikeasti nuo niin voit käydä tsekkaamas kilpirauhasarvot. Sitten keho voi kerätä nestettä, jos olet aloittanut nyt punttiksen.

Rupean nyt syömään bcaa kapseleita. Ajattelin ottaa 2 pilleriä ennen reeniä latausjuoman yhteydessä. ( 1 kapseli 500mg leusiini, 250 isoleusiini ja valiini). Eli riittääkö tuo 2 kapselia, että saan niistä hyödyn irti ja onko Ok vetää ne latausjuomalla alas? Reenin jälkeen en ota kun palautusjuomassa on valmiina jo BCAAta

Oiskohan tästä dieetillä mitään haittaa, jos tekisinkin silleen että en söisi ennen 16:00 tai 17:00, ja sen jälkeen söisinkin päivän normaalit viisi ateriaa aikavälillä 16:00-21:00 tai 17:00-21:00. Söisin kaloreita kuitenkin tossa aikavälissä senverran että jään miinukselle noin 500kcal. Mut eipä tolla kai mitään haittaa laihdutuksen kannalta oo?

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%

Ongelma täs onkin se etten just tajua tosta mitään. Ymmärrän ton jotenkin näin: Joka päivä vedetään paastoa 0:00-16:00 asti, ja sit syödään normaalisti 16:00-24:00 välinen aika, ja tossa välissä jäädään miinukselle just se haluama määrä, minulla esim -500kcal. Ymmärsinkö oikein?

Paljonko palautusjuomassa suositellaan olevan hiilaria esim per/painokilo?

Olen muutaman ketjun kolunnu läpi enkä saanu oikein mitään suuntaa antavaa vastausta.
Läskisulatus vaihe menossa, mahdollisimman pienillä hiilareilla, siitä syy mielenkiintoon hiilareiden määrästä.

Paljonko palautusjuomassa suositellaan olevan hiilaria esim per/painokilo?

Olen muutaman ketjun kolunnu läpi enkä saanu oikein mitään suuntaa antavaa vastausta.
Läskisulatus vaihe menossa, mahdollisimman pienillä hiilareilla, siitä syy mielenkiintoon hiilareiden määrästä.

Aika yleinen on käyttää proteiinia ja hiilihydraattia suhteessa 1:2. Esimerkiks proteiinia 25g ja hiilihydraattia 50g. Kumpaakin lukua voi tietysti muuttaa, eikä se mikään kiveen kirjoitettu sääntö ole, että noin pitäis olla. Voit laittaa vaikka 1:1 hiilihydraatit ja proteiinit.

E: http://www.tehoravinne.fi/etusivu/ Tossa oikeella alhaalla on muuten laskuri millä voi laskea palkkarin määrät. Tuon mukaan mulla on just täydellinen palkkari tällä hetkellä käytössä: proteiinia 28g ja hiilihydraattia 54g (vaikka ton mukaan pitäiskin olla 57g).

Tervehdys. Haluan kysyä tietäviltä ruokailutottumuksistani treenin jälkeen. Eli treenaan salilla aika raskaasti, yleensä niin, että olen treenin jälkeen ihan loppu. Ongelmani on syöminen. Tuntuu todella vastenmieliseltä syödä heti rankan treenin jälkeen. Yleensä siinä menee se 2-3 tuntia, ennen kuin tekee mieli syödä. Sitten syön kyllä kunnolla, ei siinä mitään. Saan päivittäiset kalorit ja proteiinit. Mutta kysymykseni kuuluu, että millä tavalla se vaikuttaa jos syö vasta sen parin tunnin jälkeen kun on treenannut? Vai onko se nimenomaan tärkeää syödä HETI treenin jälkeen? Proteiinit kyllä vedän jo heti pukuhuoneessa. Kiitos etukäteen vastauksista.

No jos sä vedät proteiini drinkin heti treenin jälkeen niin ei haittaa vaikka sen ruuan vedätki parin tunnin päästä.

Aika yleinen on käyttää proteiinia ja hiilihydraattia suhteessa 1:2. Esimerkiks proteiinia 25g ja hiilihydraattia 50g. Kumpaakin lukua voi tietysti muuttaa, eikä se mikään kiveen kirjoitettu sääntö ole, että noin pitäis olla. Voit laittaa vaikka 1:1 hiilihydraatit ja proteiinit.

E: http://www.tehoravinne.fi/etusivu/ Tossa oikeella alhaalla on muuten laskuri millä voi laskea palkkarin määrät. Tuon mukaan mulla on just täydellinen palkkari tällä hetkellä käytössä: proteiinia 28g ja hiilihydraattia 54g (vaikka ton mukaan pitäiskin olla 57g).

Mutta mikä on minimi millä pärjää, sitä lukemaa ei ole missään, tai edes lähelle, mitä lihas kovan treenin jälkeen vaatii palautuakseen.
Olen vedelly viimeisen viikon 12g hiilaria ja 40g protskua palautus juomassa...pienoinen tuntuma olisi ettei määrät ole riittävät tai sitten se vaan tuntuu, kun muutenkin hiilarit 25-40g/päivä tasolla

Tervehdys. Haluan kysyä tietäviltä ruokailutottumuksistani treenin jälkeen. Eli treenaan salilla aika raskaasti, yleensä niin, että olen treenin jälkeen ihan loppu. Ongelmani on syöminen. Tuntuu todella vastenmieliseltä syödä heti rankan treenin jälkeen. Yleensä siinä menee se 2-3 tuntia, ennen kuin tekee mieli syödä. Sitten syön kyllä kunnolla, ei siinä mitään. Saan päivittäiset kalorit ja proteiinit. Mutta kysymykseni kuuluu, että millä tavalla se vaikuttaa jos syö vasta sen parin tunnin jälkeen kun on treenannut? Vai onko se nimenomaan tärkeää syödä HETI treenin jälkeen? Proteiinit kyllä vedän jo heti pukuhuoneessa. Kiitos etukäteen vastauksista.

Reenin jälkeen elimistö keskittyy korjaamaan hikoilusta johtunutta nestetasapainoo kohdalleen, joten heti reenin jälkeen ei kannatakkaan syödä kun keho ei pysty käyttää ruoan ravintoaineita hyödyks kunnolla. 2 tuntia on hyvä aika venata syömistä reenin jälkeen, kuhan on vetäny palautusjuoman ja muutenkin muistanu nestettä tankata. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.

Reenin jälkeen elimistö keskittyy korjaamaan hikoilusta johtunutta nestetasapainoo kohdalleen, joten heti reenin jälkeen ei kannatakkaan syödä kun keho ei pysty käyttää ruoan ravintoaineita hyödyks kunnolla. 2 tuntia on hyvä aika venata syömistä reenin jälkeen, kuhan on vetäny palautusjuoman ja muutenkin muistanu nestettä tankata. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.

1. Palautusjuoma on sama asia kuin syöminen, jos suosittelet sitä niin suosittelet käytännössä ravintoaineiden saantia treenin jälkeen
2. Treeni laittaa kehon, varsinkin lihassolut, insuliiniherkkään tilaan. Insuliini toimii varastoivana hormonina ja pakkaa siis lihassoluihin tavaraa. Syöminen nostaa insuliinitasoja. Eli treenillä insuliiniherkkyys, syömisellä insuliini ja ravintoaineet -> palautuminen

1. Palautusjuoma on sama asia kuin syöminen, jos suosittelet sitä niin suosittelet käytännössä ravintoaineiden saantia treenin jälkeen
2. Treeni laittaa kehon, varsinkin lihassolut, insuliiniherkkään tilaan. Insuliini toimii varastoivana hormonina ja pakkaa siis lihassoluihin tavaraa. Syöminen nostaa insuliinitasoja. Eli treenillä insuliiniherkkyys, syömisellä insuliini ja ravintoaineet -> palautuminen

Mutta eikös se kuitenkin niin ole että kiinteää ruokaa tulisi välttää sen pari tuntia reenin jälkeen kun ruoansulatus ei toimi verenkierron keskittyessä lihaksistoon

Mutta eikös se kuitenkin niin ole että kiinteää ruokaa tulisi välttää sen pari tuntia reenin jälkeen kun ruoansulatus ei toimi verenkierron keskittyessä lihaksistoon

En ole kyllä koskaan moisesta kuullut. Maalaisjärjellä luulisin, että veri menee sinne, missä sitä tarvitaan. Treenatessa lihaksiin ja mahalaukun täyttyessä ruuansulatuselimistöön. Tuskin kahden tunnin sisällä syömisellä on merkitystä yhtään mihinkään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom