Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minulla tulee usein sellainen olo, että nämä hiilaria aamulla, rasvaa illalla jätkät eivät edes itse tiedä MIKSI he niin tekevät?!?
Jopa monet niistä asiantuntijoista, jotka lanseerasivat tuon tavan syödä muutamia vuosia sitten ovat sittemmin siirtyneet pois tuosta ajattelusta ja palanneet good old "kaikkea pitkin päivää tasaisesti" -malliin... jota myös itse suosin ja suosittelen.
Terveellistä laadukasta perussafkaa... sopivasti ja monipuolisesti.
Hmmm... kuinkohan paljon vanhan ajan huiput kuten Arnold, Frank Zane, Steve Reeves yms. miettivät makroja sekä mikroja tai PR/PH aterioita... hyvin kasvoi lihas silloinkin!!
Jees, nuori kaveri kaipais vähän mielipiteitä safkasta, onko tarpeeks monipuolista/terveellistä? Oisko ehdotuksia/parannuksia syömiseen?
aamupala: rahka feat. ananas, 2 palaa ruisleipä, 2kuppii kahvia
koulusafka: mitä nyt löytyy + 2lasia piimää + 2 ruisleipää
välipala: omena/banaani, 2ruisleipää
Päivällinen: usein kanaa/jauhelihaa feat riisi/pasta, usein kevyt kermakastike, kasviksia, piimää
iltapala: (hedelmä,) ruisleipää, puuro
Annoskoot ihan normaaleja, nälkä ei jää noista lämpimistä ruuista.
Normiviikon liikunnat: 3xBJJ/SW (1h30min/reeni), 2-3x perusvoimahakuinen puntti, 2xaerobista (n.1h/x)
Painoa 77kg 185cm rungossa. Palkkari puntin ja painin jälkeen.
Tukeeko tuo syöminen tuota harjoittelumäärää? Oon nyt koittanu jättää turhat energiat pois ruokavaliosta, hyvin tuo tuntuu onnistuneen kunhan saa kuitua sisäänsä. Liikuntaa oon myös lisänny vasta näin lähiaikoina. Pari kiloa on painoa herissy pois, mikä ei oo paha asia, mutta en viittis laskea painoa alle 75kg turhaan kun kisoja ei oo vielä BJJ/SW tiedossa.
Onks porukka samaa mieltä että antaa painon nyt tippua sinne 75 jos menee ittestään ja nostan sit vähän syömismäärää ettei mee siitä alemmas? Tavoitteena treenata paljon vääntöä ja kehittyä. Onnistuuko tällä syömisellä? Vai oisko parempi syödä nyt paljon ja antaa kehon palautua ravinnollakin ja dieettailla sitten joskus kun kisat kiinnostaa?
Tänks vastauksesta!
Oisko toi "lisäproteiini" hyvä syödä välipalojen yhteydessä? Tasasesti pitkin päivää right?
Siis harjoituksen pääpaino kamppailulajeissa, puntilta haen voimaa, ei massakaan haitaksi ole. Painon pudotuksen ajattelin hoitaa hyvissä ajoin, ne 5kg pudotukset parissa päivässä ei houkuta ja kudokset herkempiä vaurioitumaan nestehukan takia. Tosin bjj ja sw ei tuu lyöntejä, joten kudosvauriot tuskin on suuria?? Oisko toi "lisäproteiini" hyvä syödä välipalojen yhteydessä? Tasasesti pitkin päivää right?

Käytän nyt pelkkää heraa palautusjuomana, 1dl veteen sekoitettuna, pitäisikö tuota heran määrää lisätä teidän mielestä, kun ei maltoa tule mukaan yhtään. Vai onko tämä sellainen kysymys, mihin vastaus on? Nosta heran määrää vaikka puolella desillä, jos tuntuu että et palaudu? Vai?![]()
^ Unohtui sanoa, että ketolla olen nyt ja kun sen lopetan jatkan ihan normaalisti VHH-ruokailun parissa, jotkut sanovat että kyllä pelkkä herakin riittää palkkarissa, ja jotkut taas ovat vastaan, mielipiteitä monia, eiköhän sitä sitten VHH:llä oteta ne vähäisetkin hiilarit sitten sieltä palkkarista.
Sanokaapa viisaammat:
Jos ottaa malto6-pussista ravintoa pitkin päivää joka päivä, niin aiheuttaako itselleen jotain hallaa? Luin, että malto nostaa insuliinitasoja tehokkaasti, rasittaako moinen 'laboratorioruoka' elimistöä pitemmän päälle? Maltolla oon saanu energiatasot koko päiväks hyviksi eikä nälkä vaivaa missään vaiheessa.
Ehkä tyhmä kyssäri, mutta parempi kysyä kuin kokeilla.
Pidän kyllä huolta varsinaisesta syömisestä ja proteiinin saannista.
Mitkä on tavoitteet? Jos kauheasti maltoa vedät niin paisut syöttöporsaaksi, ja korkeat insupiikit vielä lisää vaikutusta kun ravinto imeytyy kovin tehokkaasti. Mutta toisaalta jos se on laskettu ettei mee yli kulutuksen niin ei pitäisi olla haitaksi.
En kyllä itse rupeaisi moiseen kun olen muutenkin vähän sitä mieltä että sokerit on murha.
Insuliiniresistenssi ?Mitkä on tavoitteet? Jos kauheasti maltoa vedät niin paisut syöttöporsaaksi, ja korkeat insupiikit vielä lisää vaikutusta kun ravinto imeytyy kovin tehokkaasti. Mutta toisaalta jos se on laskettu ettei mee yli kulutuksen niin ei pitäisi olla haitaksi.
En kyllä itse rupeaisi moiseen kun olen muutenkin vähän sitä mieltä että sokerit on murha.
Eli olen aloittanut puntin lähiaikoina. Olen pienikokoinen ja massaa(mielellään lihas- sellaista) saa tulla reilusti (10-15, jopa 20 kiloakin lisää). Jotain tarkempaa ohjetta, miten syön päivän mittaan. Esim. mitä syön ennen ja jälkeen salin, illalla, aamulla? Ja sitten näille eri aterioille vaikka jokin konkreettinen esimerkki sopivasta ruoasta. Aikomuksena on myös hommata lisäravinteita, mitkä olisivat hyödyllisimmät? Olen ymmärtänyt että hiilari+proteiinipitoinen palautusjuoma on tärkein. Olenko väärässä? Onko kreatiinin käyttö suositeltavaa? Milloin muulloin kun palautuksena näitä tulisi nauttia.. Tavoitteena massan lisääminen ja lihasten kasvu, isomman koon hankkiminen. Tulipas pitkä setti, kiitos auttajille.