Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mutta eikö kasviksista saa vitamiinit sun muut?
Monipuolinen kasvisten syönti antaa paljon eri vitamiineja ja hivenaineita kun niitä syö vähintään 500g päivässä ja suurinosa kasviksista on jotain muuta kuin jäävuorisalaattia.
Epäilen tämän kyseisen asian toteutumista jos "ruokavalion" ainoa tavoite on se että joka päivä pystyy syömään roskaruokaa.

Jos massaa halua hankkia nii siitähän saa helppoa hiilaria?
Massaa saa hankittua mutta minkä takia siihen pitäisi käyttää spesifiä hiilihydraattijauhoa joka maksaa vähintään 20€ kilo ja joka ei sisällä mitään mikroravinteita ja vitamineeja?

Sen lisäksi että vitargo on kallista (kun lähes saman asian treenin ulkopuolella ajaa malto), on typerää juoda sitä pitkin päivää. Verensokerit heittelee jatkuvasti tuoden väsymystä yms ja hyviä kaloreita mitkä mielellään söis menee ihan hukkaan.

Aminohappoja (eaa) voi käyttää piikkkaamaan proteiinisynteesiä esim aterioiden välillä jos ateriavälit jostain syystä esim erityisen pitkiä. Pitkin päivää vähän lipittämisestä ei oo muuta hyötyä ku maku siihen juomaan.

Pitkälle kantaalta dietiltä tuo ei kuulosta, mutta kaikkeahan voi kokeilla :)

Entä jos vedän koko pv muuten ketoosilla eli vihanneksia ja esim kanaa, mutta treenin aikana juon 100g vitargoa?

Hei osaatteko sanoo että jos keittää ihan maustamattomia nuudeleita, esim yks kiekko nii lisääntyykö ne kalorit muka?

Kun mama nuudeleista puhutaan niin ilmeisesti lisääntyy?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lähinnä ihmettelin sitä, että alkuun sanotaan ettei ole kyseisiä ruokia syönyt pariin vuoteen ja heti perään toteaa, ettei niitä siis tarvitse korvata millään. Mutta jollainhan ne on sitten kuitenkin korvattu, jos niitä ei kerta syödä? :david:

Hei osaatteko sanoo että jos keittää ihan maustamattomia nuudeleita, esim yks kiekko nii lisääntyykö ne kalorit muka?

Kun mama nuudeleista puhutaan niin ilmeisesti lisääntyy?
Mites ne nuudelien kalorit vedessä lillumisesta kasvaisi? Saman verran siinä yhdessä paketissa on kaloreita ihan sama syötkö raakana vai keitettynä.

Zone-sarja -42%
Apua kaipailisin ravinto asioissa.

Itsellä aina ollut vaikeaa saada ravintopuoli kuntoon. Niin mitä siis kannattaisi syödä ja miten, kun massaa lähdetään rakentamaan. Onko säännölliset ruokailut tärkeitä jne? Ja opiskelija budjetilla mennään niin suht halvalla pitäisi päästä. Veikkaisin että minun pitäisi saada päivässä ainakin 3500kcl jotta tavoitteeseeni pääsisin.

Apua kaipailisin ravinto asioissa.

Itsellä aina ollut vaikeaa saada ravintopuoli kuntoon. Niin mitä siis kannattaisi syödä ja miten, kun massaa lähdetään rakentamaan. Onko säännölliset ruokailut tärkeitä jne?
Kokonaiskalorit ja proteiini on tärkeimmät.
Sitten tulee vasta kaukana ruoan ajoitus.(paitsi jos treenaat 2xpv) 3-5h välein. 2g per painokilo proteiinia. (100kilonen 200g jne.)
ja opiskelija budjetilla mennään niin suht halvalla pitäisi päästä. Veikkaisin että minun pitäisi saada päivässä ainakin 3500kcl jotta tavoitteeseeni pääsisin.
Ihan perusruokaa.
Hh lähteet; riisi, peruna, kaurahiutale, hedelmät, rehut, makarooni, leipä
Pr lähteet; kananmuna, kana, jauheliha, maito, kala.

Alota vaikka 5g hh per kg. Rasvaa 1g/kg

En ollut ihan varma olisiko kuulunut aloitteijoieden osioon, mutta kun ruuasta nyt on kyse niin laitoin tänne. Eli siis olen kuullut, että kilo kuukaudessa on maksimi miten paljon painoa kannattaa nostaa jos ei halua erityisen paljon rasvaa kerätä. Pitääkö tämä paikkansa ja vaikuttaako asiaan se että olen melko laiha: 183cm 68kg? Olen siis aloittamassa massakautta ja mietin kuinka nopeasti painoa kannattaa kerätä, kaloreita en laske mutta painon kehitystä seuraamalla pidän kirjaa edistymisestä, salilla treenaan 4-5 kertaa viikossa kaksijakoisella ohjelmalla.

En ollut ihan varma olisiko kuulunut aloitteijoieden osioon, mutta kun ruuasta nyt on kyse niin laitoin tänne. Eli siis olen kuullut, että kilo kuukaudessa on maksimi miten paljon painoa kannattaa nostaa jos ei halua erityisen paljon rasvaa kerätä. Pitääkö tämä paikkansa ja vaikuttaako asiaan se että olen melko laiha: 183cm 68kg? Olen siis aloittamassa massakautta ja mietin kuinka nopeasti painoa kannattaa kerätä, kaloreita en laske mutta painon kehitystä seuraamalla pidän kirjaa edistymisestä, salilla treenaan 4-5 kertaa viikossa kaksijakoisella ohjelmalla.

Ei sitä hirveästi enempää kannata ainakaan kerätä ellei nyt merkittävästi alipainoinen ole. Kuitenkin se kertyvän massan määrä on enenevissä määrin rasvaa lihakseen nähden kun lihaa ei määräänsä enempää kuitenkaan tartu. Syö sen verran, että paino nousee hiljakseen ja ajattelee ettei ole kiire mihinkään. Näkeekin paremmin miten sitä lihaa tarttuu kun ei turhaan kartuta rasvakerrosta päälle. Kerran pari viikossa käy vaa'alla ja avuksi peili ja vaikka ympärysmitat, etenkin vyötärö. Muokkaa sen mukaan sitten syömistä jos näyttää rasvaa tarttuvan liikaa ja lähinnä vyötärön ympärys kasvaa. Tuolla kilon kuussa tahdillakin tulisi esimerkiksi puolessa vuodessa kuusi kiloa ja vuodessa kaksitoista.

Suositut

Back
Ylös Bottom