Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
95-98kg 187cm ja ikää 41.
Rasvoilla ois tosiaan helppo nostaa ja sais maistuvaa settiä. Pekonia, metukkaa, uunilihaa grrrr:) Mutta tuskimpa se olis kovin fiksua.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tarkoituksena pitää lyhyt, noin 2 viikkoa kestävä miinuskalorijakso tästä bulkista. Kuinka paljon kannattaa olla miinuksella? Tällä hetkellä kalorit 3500-4000 väliin, makrot noin p:150g, r: 70g ja hh: 500g.

Tarkoituksena pitää lyhyt, noin 2 viikkoa kestävä miinuskalorijakso tästä bulkista. Kuinka paljon kannattaa olla miinuksella? Tällä hetkellä kalorit 3500-4000 väliin, makrot noin p:150g, r: 70g ja hh: 500g.
Mini-cut tietysti mahdollisimman aggressiivisesti eli miinukselle sellaiset 750-1000 kaloria, mutta proteiinia reippaasti.

Mitä riisiä syötte?

Ennen vetänyt pastaa, mutta viimeksi paskoin kiinteää paskaa ala-asteella. Perheessä keliakiaa, joten ajattelin, että kokeillaan nyt, jos gluteenin vähentäminen auttaisi.

Onko myöskään mitään kauraleipiä, joissa on sitä kauraa oikeasti paljon? Jos nyt vaihtaisi samalla ruis/vehnäleivät kaurapitoisiin. Gluteenittomia leipiä ei ole varaa tai halua syödä.

Mitä riisiä syötte?

Ennen vetänyt pastaa, mutta viimeksi paskoin kiinteää paskaa ala-asteella. Perheessä keliakiaa, joten ajattelin, että kokeillaan nyt, jos gluteenin vähentäminen auttaisi.

Onko myöskään mitään kauraleipiä, joissa on sitä kauraa oikeasti paljon? Jos nyt vaihtaisi samalla ruis/vehnäleivät kaurapitoisiin. Gluteenittomia leipiä ei ole varaa tai halua syödä.
Jasmiini- tai basmatiriisiä. Ite kävin itämaisesta kaupasta ison säkin hemmetin hyvää riisiä hakemassa. Tuollaisista kaupoista löytyy yleensä isoja satseja suht halvalla.

Kauraleipiä on paljon ihan joka kaupassa. Katot vaan ainesosaluettelosta, niin on monia semmoisiä, missä jauhot on pelkkää kauraa tai ainakin suurimmalta osin.

Jasmiini- tai basmatiriisiä. Ite kävin itämaisesta kaupasta ison säkin hemmetin hyvää riisiä hakemassa. Tuollaisista kaupoista löytyy yleensä isoja satseja suht halvalla.

Kauraleipiä on paljon ihan joka kaupassa. Katot vaan ainesosaluettelosta, niin on monia semmoisiä, missä jauhot on pelkkää kauraa tai ainakin suurimmalta osin.

Noista saa vissiin jo maksaa vähän enemmänkin. Tosiaan tällä hetkellä sellainen tilanne, että pitää mennä halvimman kautta. Saa nähdä, jos jossain kohti on varaa ihan kokonaan vaihtaa gluteenittomaan.

Olen nyt kolmisen viikkoa syönyt IIFYM tyyliin. Typerä nimi tälle, mutta muuten ok, kun antaa niin paljon vapauksia mitä syödä. Mutta nyt mulla on ongelma. Olen aina luullut, että olen kova syömään. Ja paskat. Olen syönyt nyt 3000kcal r 100 p 180 ja loput hiilistä. Emmää jaksa syödä noin paljoa! 3000 ei tunnu riittävän, sillä paino ei nouse. Ajattelin lisätä 200-300kcal jumppapäiville, mutta mihin makroihin mä ne lisään? Voisiko rasvan määrää lisätä, sillä rasvainen ruoka uppoiaisi paremmin ja sitäkautta kaloreitakin saisi helpommin. On tämä kans touhua. Olisi helpompaa ruveta takaisin kokopäivä sohvaperunaksi.

En tiedä käytätkö intraa ja jos käytät niin millasta, mutta intraan voisit lisätä hiilareita lisää josta saat helposti lisää kaloreita ja ne menee siinä salilla helposti alas. Itse sekotan intraan aina 100-150g osmoa, kun saa helposti kaloreita ja se menee helposti salilla ollessa runsaan veden seassa.

En tiedä käytätkö intraa ja jos käytät niin millasta, mutta intraan voisit lisätä hiilareita lisää josta saat helposti lisää kaloreita ja ne menee siinä salilla helposti alas. Itse sekotan intraan aina 100-150g osmoa, kun saa helposti kaloreita ja se menee helposti salilla ollessa runsaan veden seassa.
Joskus maltoa ennen mavea tai kyykkyä, mutta useinmiten en.

On muuten jännä homma. Välillä sitä on kauhia nälkä, vaikka syö kuin sika (tai ainakin tuntuu siltä). Joskus ei meinaa upota millään, vaikka ruoka olisikin maittavaa, joskus taas on hirveä nälkä, vaikka koko päivän olisi syönyt isojakin annoksia. Oikeastaan, mitä enemmän syö, sitä kovemmaksi nälkä kasvaa päivän mittaan. Voi olla kroppa vähän ihmeissään, että mitä tapahtuu, kun aamulla paukahtaakin 1000kcal, entisen pelkän kahvikupin sijaan. Mutta eiköhän tämä vielä iloksi muutu.

Kuinka paljon tulisi syödä yli kulutuksen lihasten kasvatukseen? Mikä tehokkuus ero olisi jos söisi 100 tai 300 kilokaloria yli kulutuksen? Lähteitä mukaan please jos löytyy.

Niin ja kuinka paljon paino nousee kuukaudessa jos syö vaikka 100 kilokaloria yli?

Viimeksi muokattu:
No kunhan syöt yli kulutuksen niin lihas kyllä kasvaa, jos treenaat hyvin ja lepäät. Mutta mitä enemmän syöt yli, sen enemmän tulee myös rasvaa. Järkevää olisi ajatella, että paljonko on realistisesti odotettavissa lihasmassaa seuraavalle vuodelle. Esim. jos odotettavissa on vaikka 5kg lihasta, niin ei sitä painoa ihan älyttömästi sen yli kannata kerätä, ellei halua myös ylimääräistä rasvaa paljon. Tosin rasvaa tulee mukana hieman joka tapauksessa.
Tehokkuudessa ei käsittääkseni ole eroja, kunhan plussan puolelle päästään..? Joku viisaampi kertokoon tästä tarkemmin, ei ole itselläni tutkimusta esittää. Mutta pitkällä tähtäimellä ajateltuna isommat plussa kalorit keräävät enemmän rasvaa -> pidempi dieetti -> pidempi aika pois lihasten kasvatuksesta.
Ja 1 kg on sellainen 7000kcal. Eli 100kcal yli syömällä paino nousee n. 100g viikossa, kuukaudessa se nouseee tällöin noin 400g.
Jos nyt vaikka otetaan tuo 5kg esimerkiksi odotettavissa olevasta massasta ja siihen päälle hieman ylimääräistä rasvaa niin saadaan 7kg. Viikossa se tarkottaisi 7000g / 52vk = 134g / vk. Eli tuollainen reilut 130kcal yli kulutuksen per päivä olisi aika hyvä määrä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ajattelin kokeilla diettiä jossa juon pitkin päivää n30-60min välein pari desiä vitargo+eaa sekoitusta, vitargoa tulisi tohon pariin desiin noin 20g. Ja treenin jälkeen söisin sitten yhen cheat mealin esim pizzan. Muuten pitäisin kiinni tästä ruokavaliosta. Kasvikset toki sallittu syyä pitkin päivää mutta ei niitäkään liikaa koska liika kuitu ei ole hyvästä.
. .

Ajattelin kokeilla diettiä jossa juon pitkin päivää n30-60min välein pari desiä vitargo+eaa sekoitusta, vitargoa tulisi tohon pariin desiin noin 20g. Ja treenin jälkeen söisin sitten yhen cheat mealin esim pizzan. Muuten pitäisin kiinni tästä ruokavaliosta. Kasvikset toki sallittu syyä pitkin päivää mutta ei niitäkään liikaa koska liika kuitu ei ole hyvästä.
. .
Siis mitä mä just luin?

Siis mitä mä just luin?

Siis vitargolla hakisin kalorit mitä tarvitsen, eaa toimisi proteinisynteesinä ja cheat mealista saisin rasvat ja kasviksista kuidut? Eikö vitargo ole juurikin tarkotettu hiilihydraatin lähteeksi?

Siis vitargolla hakisin kalorit mitä tarvitsen, eaa toimisi proteinisynteesinä ja cheat mealista saisin rasvat ja kasviksista kuidut? Eikö vitargo ole juurikin tarkotettu hiilihydraatin lähteeksi?
Miksi ihmeessä sä dieetillä kiskoisi dieetillä ainoana hiilarinlähteenä supernopeaa hiilaria joka ei pidä yhtään nälkää? Muutenkin joku tunnin välein "syöminen" on ihan idioottimainen ajatus josta ei ole kuin haittaa.

Miksi ihmeessä sä dieetillä kiskoisi dieetillä ainoana hiilarinlähteenä supernopeaa hiilaria joka ei pidä yhtään nälkää? Muutenkin joku tunnin välein "syöminen" on ihan idioottimainen ajatus josta ei ole kuin haittaa.
Minä en kärsi nälästä ja muutenki nesteen juominen luontaisempaa ku syöminen, voihan ton juomis välin suurentaa vaikka 2-3 välein?

Zone-sarja -42%

Suositut

Back
Ylös Bottom