Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitä te ruukaatte syyä ennen puntille menoa? Normiruokailu on yleensä viideltä, ja salille kuuden-seittemän väliin. Jotaki pientä nopiaa pitäis syyä kuitenki ennen..

Syön ruokaa tunnin kaksi ennen treeniä. Siinä tartte ruuansulatusta sotkea ennen treenejä. Tosin intrahiilarijuoma on sitten treenin aikana käytössä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
mitä kanaa ihmiset käyttää? itse yleensä valkosipuli marinoituja fileesuikaleita (kariniemi) onko ok syödä 450g paketti päivässä dietillä tai ylipäätänsä? juon kyllä 3-4L vettä myös päivässä

mitä kanaa ihmiset käyttää? itse yleensä valkosipuli marinoituja fileesuikaleita (kariniemi) onko ok syödä 450g paketti päivässä dietillä tai ylipäätänsä? juon kyllä 3-4L vettä myös päivässä
Kanaahan voi syödä huoletta terveellisyyden puolesta, toisin kuin jauhelihaa. Itse syön Kotimaista broilerin fileesuikale naturell. Maustan sitten suolalla ja pippurilla. Yksinkertaista mutta hyvää.

Kanaahan voi syödä huoletta terveellisyyden puolesta, toisin kuin jauhelihaa. Itse syön Kotimaista broilerin fileesuikale naturell. Maustan sitten suolalla ja pippurilla. Yksinkertaista mutta hyvää.
joo, iekki välil naturellia mut jotenki maku tökkii :D mites toi ku sanoin että 450g vaikka valkosipulimarinoitua kanaa kaupan hyllystä, onko se 1g suolaa/100g kohden liikaa? kuitenki vettä tulee juotua 3-4L päivässä

Onkos se niin että jos syö juuri ennen kuin pistää nukkumaan, niin se varastoituu rasvaksi?
Tai siis söin itse eilen 10 aikaa päivällisen (364 kcal) ja iltapalan siinä tunnin jälkeen ja siinä välissä tuli hommattua kaikkea ja sit iltapalan ja päivällisen yhteiskalorit on joku 880. Heräsin juurikin äsken, mutta en kerkeä kuitenkaan aamupalaa syömään kun vasta 12. Ja sekään ei oo sellanen "ahmija-aamupala"

Onkos se niin että jos syö juuri ennen kuin pistää nukkumaan, niin se varastoituu rasvaksi?
Tai siis söin itse eilen 10 aikaa päivällisen (364 kcal) ja iltapalan siinä tunnin jälkeen ja siinä välissä tuli hommattua kaikkea ja sit iltapalan ja päivällisen yhteiskalorit on joku 880. Heräsin juurikin äsken, mutta en kerkeä kuitenkaan aamupalaa syömään kun vasta 12. Ja sekään ei oo sellanen "ahmija-aamupala"
Ihan sama mihin vuorokaudenaikaan syö sen mitä vuorokauden aikana syö, siis lihomisen kannalta.

Zone-sarja -42%
joo, iekki välil naturellia mut jotenki maku tökkii :D mites toi ku sanoin että 450g vaikka valkosipulimarinoitua kanaa kaupan hyllystä, onko se 1g suolaa/100g kohden liikaa? kuitenki vettä tulee juotua 3-4L päivässä
Ei se kovin paljon ole, jos juodaan paljon vettä ja treenataan. Jos siis ei ole korkea verenpaine.

Noin sata kiloisen, 3-5 krt/vko puntilla käyvän miehen kalorit kiinnostaisivat. Alotin joku aika sitten punnitsemaan kaiken, mitä kurkusta alas menee ja kokeilen mitä 3000kcal tekee. Aika lailla saa syödä tuohon määrään. Tarkoitus saada lihasmassaa lisää, muttei mitään megabulkkia, sillä vähän mahaa löytyy jo ennestään.
Tällä hetkellä syön aika tarkkaan näin R100 p180 hh390 ja oma paino on 95-97kg.

Mites muut, suunnilleen mun kokoiset, millaisilla kaloreilla menette?

Noin sata kiloisen, 3-5 krt/vko puntilla käyvän miehen kalorit kiinnostaisivat. Alotin joku aika sitten punnitsemaan kaiken, mitä kurkusta alas menee ja kokeilen mitä 3000kcal tekee. Aika lailla saa syödä tuohon määrään. Tarkoitus saada lihasmassaa lisää, muttei mitään megabulkkia, sillä vähän mahaa löytyy jo ennestään.
Tällä hetkellä syön aika tarkkaan näin R100 p180 hh390 ja oma paino on 95-97kg.

Mites muut, suunnilleen mun kokoiset, millaisilla kaloreilla menette?

Elopainoa löytyy aamupunnituksessa ~86kg. Dieettiä takana 7vk, käytännössä samoilla makroilla menen kuin sinä paitsi rasvaa itselläni on 25g vähempi. Dieettiprokkista siis päällä noilla kaloreilla. Mitään aerobisia ei ole vielä tarvinut edes tehdä tms. Punttia 4-5krt/vk.

Elopainoa löytyy aamupunnituksessa ~86kg. Dieettiä takana 7vk, käytännössä samoilla makroilla menen kuin sinä paitsi rasvaa itselläni on 25g vähempi. Dieettiprokkista siis päällä noilla kaloreilla. Mitään aerobisia ei ole vielä tarvinut edes tehdä tms. Punttia 4-5krt/vk.
3000 ja dietti? Eli pitäiskö mun lyödä raakasti vaan lisää kaloreita koneeseen? Ei siinä muuta ongelmaa, kuin se, että läskiä kertyy niin rumasti tohon pötsiin, tai ainakin näin oletan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nouseeko paino nykyisillä kaloreilla? Jos nousee, ei kannata nostaa.
Ei pysty vielä sanomaan. Vasta muutama päivä sitten aloin seuraamaan. Käytössä playkaupasta ladattu FatSecret. Arvelin, laskeskelin ja pohdin, ja päädyin kokeilemaan 3000. Toki tuo varmaan parissa viikossa selviää. Toki painon kuuluukin nousta pikkusen kuukausitasolla, jos meinaa että vähän lihaakin tarttuisi, mutta ei nyt mitään ihrakasaa ole tarkoitus tehdä itsestään siinä samalla. Ihan vaan ajattelin kartottaa, että millaisilla kaloreilla muut suunnilleen mun kokoiset menevät.

Tosi yksilöllistä paljonko kaloreita kenelläki menee. Hyvä idea alkaa seuraamaan ja sillähän se tosiaan selviää ku alkaa pitämään kirjaa syömisistä ja painosta :) muutokset on hitaita ja esim kilo kahteen viikkoon kuitenkin tarkoittaisi 24 kg vuodessa.. Kantsii siis olla tarkkana kuinka nopeaa painoa nostaa ettei tuu liikaa turhaa läskiä.

3000 ja dietti? Eli pitäiskö mun lyödä raakasti vaan lisää kaloreita koneeseen? Ei siinä muuta ongelmaa, kuin se, että läskiä kertyy niin rumasti tohon pötsiin, tai ainakin näin oletan.

Kyllä, liki 3K kalorit ja dieetti. On niin yksilökohtaisia mihin keho on tottunut/totutettu. Kuten sun edellisistä viestistä voi päätellä ni et hirveen isoja määriä ruokaa ole syönyt kun toteat "Aikalailla saa syödä tuohon määrään".
Jos ruokamäärät on pääsääntöisesti olleet matalat ni harvemmin se keho kestää korkeita nousuja yhtäkkiä ja tällöin isommallakin miehellä ne kalorit ei välttämättä niin korkealle nouse.

Mitä tuossa ylemmässä viestissä mainittiin "kilo kahteen viikkoon" on mielestäni aivan liikaa jos tavoitteellista ja optimoitua punttitaustaa löytyy edes muutama vuosi, eri asia jos on aivan aloittelija.
Mahdoton sanoa mitään tiettyjä kilomääriä mitä sun pitäis painoa nostella kuukausitasolla, mutta kilokin kuukauteen varmasti ulosmittaa kaiken lihasmassan mitä on otettavissa, se tekee kuitenkin 12kg vuoteen.

Kana ja riisi rupeaa tökkimään, nyt pakkiksen kokit kertokaa vinkkejä minkälaista terveellistä kastiketta käytätte kanan ja riisin kanssa? Meinaa vähän kuivaa olla pelkälteen

Kyllä, liki 3K kalorit ja dieetti. On niin yksilökohtaisia mihin keho on tottunut/totutettu. Kuten sun edellisistä viestistä voi päätellä ni et hirveen isoja määriä ruokaa ole syönyt kun toteat "Aikalailla saa syödä tuohon määrään".
Jos ruokamäärät on pääsääntöisesti olleet matalat ni harvemmin se keho kestää korkeita nousuja yhtäkkiä ja tällöin isommallakin miehellä ne kalorit ei välttämättä niin korkealle nouse.

Mitä tuossa ylemmässä viestissä mainittiin "kilo kahteen viikkoon" on mielestäni aivan liikaa jos tavoitteellista ja optimoitua punttitaustaa löytyy edes muutama vuosi, eri asia jos on aivan aloittelija.
Mahdoton sanoa mitään tiettyjä kilomääriä mitä sun pitäis painoa nostella kuukausitasolla, mutta kilokin kuukauteen varmasti ulosmittaa kaiken lihasmassan mitä on otettavissa, se tekee kuitenkin 12kg vuoteen.
Olen samaa mieltä, että kilo kahteen viikkoon on liikaa. Se oli lähinnä kommentti Raid:lle, kun arveli kahden viikon riittävän kalorien tarkkailuun. Toki se voi antaa suuntaa ja jostakihan se on lähettävä, mutta Kaksi viikkoa on lyhyt aika ja aamupaino voi heitellä esim sen kilon verran helposti nesteiden kanssa, jolloin onkin vaikeampi arvioida tuliko rasvaa/lihasta vai nestettä.

Mittaa joka aamu rakon tyhjentämisen jälkeen kuivan painon ja sitte vertailemaan.

Jees. Heittoa aamupainossa on kyllä reilusti. 1-3 kg saattaa heittää viikon aikana. Ota siitä nyt selvää mihin suuntaan paino on menossa. Pikkusenhan sen kuuluisikin nousta. Ehkä yks hyvä mittari on myös mittanauha. Oon saanut mahan ympäriltä 7cm pois ja nyt on tullut sentti takaisin päin. 500g / kk on kyllä haastavaa todeta, mutta katotaa miten käy. Sillä ei sinänsä ole mulle mitään väliä mitä vaaka näyttää, kunhan toi pötsi ei turpois entiselleen tai jopa yli.
Ehkä vähän sekavasti kirjoitettu, mutta ehkä joku sai kiinni.

Mikä pähkinä sisältää vähiten hiilareita ?
Linkkaa tähä vaik joku pähkinä pussi mitä itse käytät

Vähän hiilareita on saksanpähkinöissä.
Esim Lidl Alesto saksanpähkinät

100g sisältää:
712 kcal
69,1 g rasvaa
3,7 g hh
15,5 prot

Itse käytän maun takia Lidlin Alesto Cashew pähkinöitä

100g sisältää:
599 kcal
47 g rasva