Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kannattaisiko lepopäivinä jättää hiilarit mahdollisimman vähälle dieetillä? Oon nyt syönyt muuten samoin lepopäivinä, mutta palautusjuoma jää pois. Välipalaksi menee siis kaurahiutaleita, banaania ja päivällisellä joko pastaa tai riisiä. Kalorit kyllä tippuisi aika paljon alas jos jättäisin hiilarit pois mutta onko järkeä jotain banaaneja ja kaurahiutaleita vedellä enää iltapäivällä jos ei tee mitään muuta kun istuu koneella? Aamulla mielestäni kuitenkin perusteltuja että jaksaa töissä sykkiä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos paino tippuu, en pudottaisi pois. Sieltähän sitä voi tiputella esim sitten, kun paino heittää tippumasta.
Paino on tippunut tässä kuukauden aikana sen 1-2kg eli varmaan oikeaan suuntaan on menossa, mutta yleensä puhutaan että hiilarit kannattaisi sijoittaa sinne treenin ympärille sekä aamuun niin pisti vähän ajattelemaan.

Paino on tippunut tässä kuukauden aikana sen 1-2kg eli varmaan oikeaan suuntaan on menossa, mutta yleensä puhutaan että hiilarit kannattaisi sijoittaa sinne treenin ympärille sekä aamuun niin pisti vähän ajattelemaan.
Muistaakseni joskus jossain Utin videossa hän sanoi että dieetillä on tykännyt vetää itse hiilarit aina illalla jos vaan on varaa siihen ollut makrojen suhteen. Koska tärkeämpää on aina ne päivän todelliset lukemat kun ajoitus omasta mielestäni ainekin, itse treenaan tyhjällä vatsalla dieetillä ja homma toimii. Tottakai myös mukavampi mennä nukkumaan täydemmällä vatsalla varsinkin laihiksella.

Jos paino tippuu, älä tee muutoksia.

Sitten, kun paino ei enää tipu, voi pudottaa hiilareita pikkuhiljaa vähemmäksi ja ekana mahdollisimman kaukaa treenistä. Tai vaihtoehtoisesti lisätä liikuntaa.

Itse olen n 1,5 vuotta syönyt siten, että ekat hiilarit tulee ennen treeniä välipalalla (n 14 aikoihin). Herään n 7 aikaan ja hyvin riittää virtaa olla töissä, liikkua ja touhuta. Omalla kohdalla aamuhiilarit ei ole mitenkään välttämättömiä. Rasva+proteiini -yhdistelmällä verensokerit pysyy tasaisena. Mieluummin syön neki hiilarit reenin jälkeen.

Ei varsinaisesti ruokaan liittyvä kysymys, mutta onko porukka tilaillut cissus nimistä nivelvalmistetta? Tuntuu, että jokapaikka myy ei oota :(
Kyllä tulee käytettyä päivittäin, myproteinin sivulta tilasin.

Minkä takia käytätte / haluaisitte käyttää tuota? Onko ollut hyötyä nivelten kanssa? Mulla naksuu vähän joka paikka.. polvet, olkapäät jne. Ylipäätään löysät nivelet. Ovat naksuneet ihan lapsesta asti. On mietityttänyt lisäravinteet nivelille, että onko ihan huuhaata..

Minkä takia käytätte / haluaisitte käyttää tuota? Onko ollut hyötyä nivelten kanssa? Mulla naksuu vähän joka paikka.. polvet, olkapäät jne. Ylipäätään löysät nivelet. Ovat naksuneet ihan lapsesta asti. On mietityttänyt lisäravinteet nivelille, että onko ihan huuhaata..
Mä käytän ihan sen takia että mulla ollut aina huonot nivelet ja tämä tuote on vähän auttanut nivelkipuihin ja auttanut palautumaan, ja ei tuo nyt niin kallista ole edes kun Myprotein sivulla on hyviä tarjouksia viikottain/päivittäin niin tilaan yleensä silloin aina lisää. Kannattaa kokeilla voi vaikka auttaa sinuakin.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Painonpudotus ja rasvan määrä, kuinkahan pieneksi tuon uskaltaa laskea?
Ei varmaan ole olemassa ehdotonta totuutta, mutta oisko jotaki helppoa ohjenuoraa josta alottaa?
Mistä tietää, että rasvaa on liian vähän ruokavaliossa (mitä merkkejä kehossani seuraan)?

Jos paino on nyt noin 110kg ja alotan vaikka 50 grammalla, mistä tiedän onko se liian vähän? Ja koska nostan määrää?

Terveisin taas tyhmiä kyselevä.

Painonpudotus ja rasvan määrä, kuinkahan pieneksi tuon uskaltaa laskea?
Ei varmaan ole olemassa ehdotonta totuutta, mutta oisko jotaki helppoa ohjenuoraa josta alottaa?
Mistä tietää, että rasvaa on liian vähän ruokavaliossa (mitä merkkejä kehossani seuraan)?

Jos paino on nyt noin 110kg ja alotan vaikka 50 grammalla, mistä tiedän onko se liian vähän? Ja koska nostan määrää?

Terveisin taas tyhmiä kyselevä.

Näin nyrkkisääntönä suositellaan rasvan saannin osalta tähtäämään sinne noin gramman paikkeille. Pärjäävätkö jotkut vähemmällä ilman sivuvaikutuksia? Kyllä, eli yksilöllisiä eroja tässäkin on ja se jää vähän sitten jokaisen itse selvitettäväksi, kuinka alas niitä ruukaa pudotella.

Merkkejä liian vähäisestä rasvan saannista on mm. erilaiset iho-ongelmat, suolisto-oireet, mielialaongelmat ja hormonaaliset ongelmat. Joten missään nimessä rasvoja ei tulisi kokonaan eliminoida ruokavaliosta.

Näin nyrkkisääntönä suositellaan rasvan saannin osalta tähtäämään sinne noin gramman paikkeille. Pärjäävätkö jotkut vähemmällä ilman sivuvaikutuksia? Kyllä, eli yksilöllisiä eroja tässäkin on ja se jää vähän sitten jokaisen itse selvitettäväksi, kuinka alas niitä ruukaa pudotella.

Merkkejä liian vähäisestä rasvan saannista on mm. erilaiset iho-ongelmat, suolisto-oireet, mielialaongelmat ja hormonaaliset ongelmat. Joten missään nimessä rasvoja ei tulisi kokonaan eliminoida ruokavaliosta.
Aika kovia oireita löysit. Nää oireet todnäk. korostuu kisadietin alimmissa rasvaprosenteissa. En väitä ettetkö olisi oikeassa mutta joku saa liian kriittisen kuvan.

Kuten sanoin yksilöllisiä eroja. Pätee myös erilaisiin oireisiin.
Pointti kuitenkin oli, että rasvat ovat välttämätön makroravinne ja seuraukset voivat olla pahimmassa tapauksessa ikävänpuoleisia, jos alkaa hölmöilemään.

Kuten sanoin yksilöllisiä eroja. Pätee myös erilaisiin oireisiin.
Pointti kuitenkin oli, että rasvat ovat välttämätön makroravinne ja seuraukset voivat olla pahimmassa tapauksessa ikävänpuoleisia, jos alkaa hölmöilemään.
Näissä jotain/painokilo asioissa pitäisi huomioida että on eri asia onko ihminen 10% vai 40% rasvamassan omaava, siksi usein puhutaankin per rasvaton painokilo ja minusta 110kg ei tarvitse 110g rasvaa päivässä?

25-30% kaloreista rasvasta on ihan hyvä nyrkkisääntö myös lihavemmille yksilöille. Kvyemmille tuo mutta ei alle 0,8g/painokilo pitkällä tähtäimellä. Dietatessa edes väliaikaisesti en menisi alle 0,5g. Tämä myös siksi että ruoka maistuu oikeasti aika paskalta jos rasvoje on helvetin vähän.

Mitä te ruukaatte syyä ennen puntille menoa? Normiruokailu on yleensä viideltä, ja salille kuuden-seittemän väliin. Jotaki pientä nopiaa pitäis syyä kuitenki ennen..
Maissihiutaleita tai banaania + iso kuppi mustaa kahvia. Noin 2h ennen treeniä syöty kanaa ja riisiä/jauhelihaa ja makaronia ja kasviksia.

Suositut

Back
Ylös Bottom