Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Kertokaas paljonko on hyvä syödä yli kulutuksen bulkilla, jotta lihaskasvaisi mahdollisimman paljon ja ylimääräistä rasvaa kertyisi mahdollisimman vähän? Olen 188/93 ja jos nyt kuvitellaan, että kaloreita kuluu päivässä 3000?
Oletan siis, että vaikka söisin +2500kcal niin ei se lihas kasvaisi sen enempää kun jos söisin +600kcal (tai mikä se "sweet spot" raja nyt ikinä onkaan). Syömällä tuon +2500kcal (esimerkki), loput turhat menee vain rasvaksi ja läskiksi?

Tottakai 2g/kg ja tarpeeksi hyviä rasvoja myös. Mutta siis jos tosta mitänä tajusi, niin onko jotain tälläistä sopivaa +kalorimäärää bulkille, että lihas saa maksimaalisen kasvun ja tulee mahdollisimman vähän läskiä?
Hirveen vaikea sanoa. Paras on nostaa kaloreita vaikka 3 viikon jaksoissa ja seurata kuinka keho reagoi. Yleensäkin pienet muutokset on avain onneen ruokavalion säätämisessä. Sitten tulee vielä vastaan se, millä aikavälillä mitäkin tuloksia halutaan lihasmassan ja toisaalta tiukkuuden säilyttämisen suhteen.

Mullakin menee usein viiniä iltaruualla ja/tai lonkero saunajuomaksi. En sitten tiedä kuinka hirveessä tikissä oisin ilman, mutta hyvin on tulokset noussu näinkin.

Kaupunki
Helsinki
Millaisia määriä oliiviöljyä palstaveljet ja sisaret vetelee päivässä noin niinku grammoina? Sitä olisi niin helppo lisäillä vähän kaikkeen ja välillä tuntuu että karkaa vähän lapasesta.

Millaisia määriä oliiviöljyä palstaveljet ja sisaret vetelee päivässä noin niinku grammoina? Sitä olisi niin helppo lisäillä vähän kaikkeen ja välillä tuntuu että karkaa vähän lapasesta.
Käsivaralla kaadan, mutta kuvittelisin että 10-20g per lämmin ruoka (2 päivässä) menee. Joskus ehkä vähän enemmänkin. Omapaino 70kg.

Osaako kukaan sanoa onko joitain ruoka-aineita, joita tulisi välttää tai suosia jos sairastaa kilpirauhasen vajaatoimintaa?
Ainakaan tyroksiinin ottamisen jälkeen on jotain rajoituksia, löytyy pakkauselosteesta.

Myöskään kovin paljoa soijatuotteita ei kannata nauttia, jonkin verran ok, mutta liikoja ei, tarkkaa määrää en osaa sanoa.

Kato että saat tarpeeks jodia ja jätä puoli tuntia lääkkeiden ja minkään ruuan väliin. Kalkki- tai rautalisiä ei myöskään saa ottaa samaan aikaan. Muuten vapaat kädet.

Hei! Mikäs olis hyvä vaihtoehtoinen aamupala, kun vatsaa alkaa vääntää sen ns. Joka aamuisen puuron jälkeen? Myös myslillä ja ruisleivällä sama ihana vaikutus :x

Tänään apteekissa sanottiin että maito-tuotteitakin pitäisi vältellä? Kalsium jotenkin vaikuttaa imeytymiseen?
Tyroksiinin ottamiden jälkeen olisi hyvä olla 4 tuntia väliä kalsium lisien ottamisen jälkeen. Maitotuotteita ei kannata nauttia samaan aikaan tyroksiinin ottamisen jälkeen, mutta puoli tuntia tai tunnin päästä jo esim kahvimaito tai pieni määrä muita maitotuotteita on ok.
Rautavalmisteita jos käyttää, niin väli oli 4-6 tuntia kanssa. Kalsium ja rauta heikentävät tyroksiinin imeytymistä tehokkaasti.

Siellä tyroksiinin pakkausselosteessa kerrotaan samat jutut, suosittelen lukemaan ne.

Itse olen ottanut tyroksiinin yleensä heti herättyä tai aamuyöstä, jos vessassa käy yöllä. Näin ollen tulee ainakin se puolen tunnin väli aamukahviin itsellä.

Tänään apteekissa sanottiin että maito-tuotteitakin pitäisi vältellä? Kalsium jotenkin vaikuttaa imeytymiseen?
Mä oon vetäny joka aamu purkin rahkaa puoli tuntia lääkkeiden jälkeen ja arvot on pysyny ihan hyvinä. Tosin mulla on vähän eri tilanne, tyrazol+thyroxin combo liikatoimintaan (toinen lääke siis pysäyttää oman kilpirauhasen ja siksi pitää ottaa sitä hormonia purkista).

Millä tavalla kasviksia? Ja mitä kasviksia? Tyyliin käykö jotkut valmis pakastepussit kaupasta? En oo koskaan tehny kasviksia :D
Voi apua. :D Oisko nyt vaikka hyvä aika alottaa? Tohon aamupalakysymykseen: kokeile smoothieta, rahkaa ja valinnaisia hedelmiä/marjoja sekaisin blenderissä.

Voi apua. :D Oisko nyt vaikka hyvä aika alottaa? Tohon aamupalakysymykseen: kokeile smoothieta, rahkaa ja valinnaisia hedelmiä/marjoja sekaisin blenderissä.
Joo se vois olla kyl jo aika :D Mm. Kauhee sotku vaa tulee jos joka aamu blendaa. Mut voisha tota koittaa joo myös! Mut miten esim te teette kasvikset? Höyrytys? Uuni?