Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Voisiko joku kertoa tämän ruokavalion kalorit?

Kaurahiutale 40g
Banaani
Raejuusto(rasvaton) 100g

Naudanjauheliha(10%) 100g
Kurkkua + 1 tomaatti = 200g
Puolikas avokado

Maitorahka 250g

Naudanjauheliha(10%) 100g
Kurkku + 1 tomaatti 200g
Täysjyväpasta 40g

Maitorahka 250g
Vehnälese 10g

Itse sain summaksi about 1000kcl, mietin, että onkohan tuo nyt mahdollista? Jos näin muka on, niin aika vähällä kalorimäärällä olen varmaan vedellyt viikkoja ottaen huomioon, kun liikun viikossa kuitenkin suht hyvin. Painoa pitäisi saada alas päin.

Ensimmäinen viesti täällä, katsotaan jos tulisi vaikka edes jotain vastauksia :) Kiitos etukäteen!

Kaurahiutale 40g 222kcal
Banaani 100kcal
Raejuusto(rasvaton) 100g 65kcal

Naudanjauheliha(10%) 100g 170kcal
Kurkkua + 1 tomaatti = 200g ~50-70kcal
Puolikas avokado ~120kcal

Maitorahka 250g 112kcal

Kurkku + 1 tomaatti 200g 50-70kcal
Täysjyväpasta 40g 238kcal

Maitorahka 250g 112kcal
Vehnälese 10g 25-30kcal

Yhteensä: ~1350kcal = liian vähän, ellet paina 20kg. Olen itse 71kg mies ja peruskulutukseni on jo n. 1800kcal, vaikka makaisin päivän sängyssä hengittäen. Isommalla kalorimäärällä kroppasi käyttää energian tehokkaammin hyväksi, kun aineenvaihdunta pelaa kunnolla.

Kaurahiutale 40g 222kcal
Banaani 100kcal
Raejuusto(rasvaton) 100g 65kcal

Kurkkua + 1 tomaatti = 200g ~50-70kcal
Puolikas avokado ~120kcal

Maitorahka 250g 112kcal

Kurkku + 1 tomaatti 200g 50-70kcal
Täysjyväpasta 40g 238kcal

Maitorahka 250g 112kcal
Vehnälese 10g 25-30kcal

Yhteensä: ~1350kcal = liian vähän, ellet paina 20kg. Olen itse 71kg mies ja peruskulutukseni on jo n. 1800kcal, vaikka makaisin päivän sängyssä hengittäen. Isommalla kalorimäärällä kroppasi käyttää energian tehokkaammin hyväksi, kun aineenvaihdunta pelaa kunnolla.

Kiitos, kun jaksoit nähdä vähän vaivaa ja korjata kalorit! Kolme viikoa sit painoin 64 ja pituus on 160cm. Näyttikö ruokavalioni muuten ihan hyvältä mielestäsi? Täytyypä yrittää vähän nostella siis kaloreita..

Kiitos, kun jaksoit nähdä vähän vaivaa ja korjata kalorit! Kolme viikoa sit painoin 64 ja pituus on 160cm. Näyttikö ruokavalioni muuten ihan hyvältä mielestäsi? Täytyypä yrittää vähän nostella siis kaloreita..

Mitkä on tavoitteesi? Peruskulutksesi on about 1600 kcal + risat luokkaa.

http://kalorilaskuri.fi/ruokapaivakirja

tuossa on hyvä ilmainen sivusto, josta voit katella paljon missäkin on kaloreita jne... ja mobiilille löysin sovelluksen nimeltään fatsecret

Mitkä on tavoitteesi? Peruskulutksesi on about 1600 kcal + risat luokkaa.

http://kalorilaskuri.fi/ruokapaivakirja

tuossa on hyvä ilmainen sivusto, josta voit katella paljon missäkin on kaloreita jne... ja mobiilille löysin sovelluksen nimeltään fatsecret
Kiitoksia :) Tavoitteeni on pudottaa painoa aluksi 5kg mahdollisimman hyvällä vauhdilla, hidastaakohan herkkupäivä viikossa tätä hommaa? Kesällä nyt keskityn lähinnä vain lenkkeilyyn ja pyöräilyyn. Onko mitään lisättävää, huomautettavaa? Otan kaikki vinkit vastaan!

Terve

Ongelmani on liiallinen proteiinin saanti. Olen siis 65kg kestävyysurheilija joka kuluttaa päivässä 4000-6000kcal. Ongelma muodostuu siitä että melkein kaikessa ruuassa on niin paljon proteiiniä. Pastassa ja leivissäkin n.10g per 100g. Kun pasta, leipä, riisi ja mysli muodostavat minulla sen suurimman energiamäärän niin proteiiniäkin tulee sitten reilusti. Maitotuotteita ja lihaa ei sitten voikkaan vetää kuin ihan pikkuisen ja silti proteiiniä tulee päivässä helposti yli 200g eli reilu 3g/kg. Itseasiassa huomasin koko ongelman vasta nyt kun olen alkanut laittaa kaikki ruokani ylös myfitnespaliin. Tuntuu kyllä todella vaikealta saada karsittua yhtään tuota proteiiniä. Tai sitten jos pitää karsia niin ruuan kanssa ei saisi syödä yhtään mitään lihaa. Kun perus 200g kuivapainoisesta pasta-annoksesta tulee proteiiniä jo sellaiset reilu 25g ja olen ymmärtänyt että elimistö ei kovin paljoa tuota enempää kerralla oikein hyvin pysty käyttämään. Sitten kun tuohon lisää vielä pikkuisen lihaa, niin alkaa yhdessä annoksessa olla jo reilu 50g proteiiniä.

Mitä neuvoa olisi ravintotietäjillä heittää? Itselle ei tule oikein muuta mieleen kuin että ottaisi hiilihydraatit puhtaasta sokerista ja proteiinin sitten lihasta. Kun noissa viljoissa tahtoo olla niin älyttömästi tuota proteiiniä. Ei tuokaan kovin järkevältä kuulosta. Hiilihydraattia kun sitä tässä eniten kaivataan ja tuo massiivinen proteiini määrä sitten syö tilaa tuolta hiilihydraateilta mikä näkyy suoraan jaksamisessa. Varmaan joku 1.5g-2g/kg olisi ihan hyvä määrä proteiiniä päivässä johon kannattaisi pyrkiä.

Olisko kenelläkään heittää iltapala- ideoita? Nykyisin natustelen iltapalaksi aina rahkaa, marjoja, mysliä ja palan leipää lisukkeineen. Nyt kaipaisi jotain vaihtelua...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Syöt ihan mitä tahansa mikä mahtuu päivän makroihin jos sellaisia on tiukasti noudatettavana.. Sitten jos ei ole niin riippuu ihan vaan siitä että mitä olet aikaisemmin päivällä syönyt, kuinka paljon liikkunut ja kuinka paljon suunnittelet liikkuvasi seuraavana päivänä. Sitten myös nykyinen rasvaprosentti, ruokavalion tavoitteet ja miljoona muutakin asiaa vaikuttavat.

Kiitos kun olet tietoinen ruokavalion suunnittelun perusideasta etukäteen, saat tämänkin palstan vastauksista varmasti paljon irti.

Tässä esimerkkipäivä joka oli esim eilen. Listalta puuttuu ne ruuat ja juomat jotka eivät käytännössä sisällä proteiiniä, eli urheilujuomat, geelit, kasvikset ja hedelmät, joita meneekin aika iso läjä päivässä. Tuossa on vain nuo ruokavalioni suurimmat proteiinin- ja energianlähteet.

Aamupala:
Ruisleipä 64g p 5.8g
Leikkele 17g p 2.5g
Maito 200g p 6.6g
Joqurtti 200g p 9g
Mysli 50g p 3.6g
Yht p 27.5g

Palautumisateria 1:
Hera 15g p 11.7g
Kauraleipä 66g p 8.6g
Leikkele 17g p 2.5g
Yht p 22.8g

Lounas:
Täysjyvämakaroni 200g p 26g
Jauheliha 57g p 11.4g
Maito 200g p 6.6g
Yht p 46g

Välipala:
Ruisleipä 64g p 5.8g
Leikkele 17g p 2.5g
Maito 200g p 6.6g
Joqurtti 200g p 9g
Mysli 50g p 3.6g
Yht p 27.5g

Palautumisateria 2:
Hera 15g p 11.7g
Kauraleipä 66g p 8.6g
Leikkele 17g p 2.5g
Yht p 22.8g

Illallinen:
Täysjyvämakaroni 200g p 26g
Jauheliha 57g p 11.4g
Maito 200g p 6.6g
Yht p 46g

Iltapala:
Ruisleipä 64g p 5.8g
Leikkele 17g p 2.5g
Maito 200g p 6.6g
Joqurtti 200g p 9g
Mysli 50g p 3.6g
Yht p 27.5g

Yhteensä proteiiniä 220.8g eli 3.38g/kg.
Vaikuttaa aika tolkuttoman isolta proteiinimäärältä tuo. Ja vaikka lihaakin tulee syötyä noinkin vähän niin silti tuota proteiiniä kertyy älyttömästi. Olisiko heittää neuvoja miten saisin tuota proteiinimäärää järkevästi laskettua? Kuitenkin proteiinin laatuun kannattaa kiinnittää varmaan huomiota ettei pääasiallinen proteiini tule sitten vain juurikin esim leivästä ja pastasta?

Otat noi sun palautumisateriat(?) sekä mahd myös tuon välipalan, pois, niin prodet laskee huomattavasti. Miksi muutenkaan mussuttaa 7 ateriaa päivässä? Millon meinasit, että vatsa saa lepoa? Äläkä sano, että "nukkuessa".

Muutenkaan sitä leipää ei tarvitse jatkuvasti mättää, ja prodelähteinä pitäisin lihoja, kananmunia, maitotuotteita aina yli pastan ja leivän.

Vaiha makaroni riisiin niin tippuu jonkin verran ainakin toi proteiini määrä.

Tämä, esim itse syön basmatiriisiä jossa on muistaakseni 8,5 g proteiinia / 100 g eli vähemmän mitä tuossa makaronissa. Toinen voisi olla maidon pois jättäminen, itse ainakin tykkään syödä mieluummin kuin juoda.
Toinen on tuo, että söisi vaikka yhden aterian vähemmän ja hieman lisäisi hiilaria muille aterioille.

Terve

Ongelmani on liiallinen proteiinin saanti. Olen siis 65kg kestävyysurheilija joka kuluttaa päivässä 4000-6000kcal. Ongelma muodostuu siitä että melkein kaikessa ruuassa on niin paljon proteiiniä. Pastassa ja leivissäkin n.10g per 100g. Kun pasta, leipä, riisi ja mysli muodostavat minulla sen suurimman energiamäärän niin proteiiniäkin tulee sitten reilusti. Maitotuotteita ja lihaa ei sitten voikkaan vetää kuin ihan pikkuisen ja silti proteiiniä tulee päivässä helposti yli 200g eli reilu 3g/kg. Itseasiassa huomasin koko ongelman vasta nyt kun olen alkanut laittaa kaikki ruokani ylös myfitnespaliin. Tuntuu kyllä todella vaikealta saada karsittua yhtään tuota proteiiniä. Tai sitten jos pitää karsia niin ruuan kanssa ei saisi syödä yhtään mitään lihaa. Kun perus 200g kuivapainoisesta pasta-annoksesta tulee proteiiniä jo sellaiset reilu 25g ja olen ymmärtänyt että elimistö ei kovin paljoa tuota enempää kerralla oikein hyvin pysty käyttämään. Sitten kun tuohon lisää vielä pikkuisen lihaa, niin alkaa yhdessä annoksessa olla jo reilu 50g proteiiniä.

Mitä neuvoa olisi ravintotietäjillä heittää? Itselle ei tule oikein muuta mieleen kuin että ottaisi hiilihydraatit puhtaasta sokerista ja proteiinin sitten lihasta. Kun noissa viljoissa tahtoo olla niin älyttömästi tuota proteiiniä. Ei tuokaan kovin järkevältä kuulosta. Hiilihydraattia kun sitä tässä eniten kaivataan ja tuo massiivinen proteiini määrä sitten syö tilaa tuolta hiilihydraateilta mikä näkyy suoraan jaksamisessa. Varmaan joku 1.5g-2g/kg olisi ihan hyvä määrä proteiiniä päivässä johon kannattaisi pyrkiä.
Vaihda pasta riisiin, perunaan/bataattiin, riisinuudeleihin ja maissista tehtyyn pastaan (löytyy gluteenittomien tuotteiden hyllystä), leivät ja muut riisihiutalepuuroon, lopeta maidon juonti (vaihda vaikka tuoremehuun jos ei tule muuten kalorit täyteen).

Olisko kenelläkään heittää iltapala- ideoita? Nykyisin natustelen iltapalaksi aina rahkaa, marjoja, mysliä ja palan leipää lisukkeineen. Nyt kaipaisi jotain vaihtelua...
Onko banaaniletut tuttuja?

Voiko 15-vuotias käyttää workout intraa ? Entä bcaa tai eaa ?

Eipä tuosta mitään haittaakaan ole kunhan ei tuon varjolla unohda oikean ruoan syömistä. BCAA ja EAA nyt ovat aminohappoja joita saa muutenkin proteiinipitoisesta ruoasta ja Intrassa on hieman merkistä riippuen näiden lisäksi todennäköisesti hieman hiilaria ja ehkä jokin piristävä ainesosa.

morjesta!

Jeesiä kaipaa vähän painon pudottamisen kans, paino tökönnyt nyt 94kg ja pudotusta on tullut nyt vapusta lähtien 7kg. Kalorit oli lähtötilanteessa 3000kcal, siitä tasaisesti pudottanu alaspäin. Tällä hetkellä menee 2500kcal.

Mutta nyt tuo paino on jumittunu tuohon 94kg eikä oo liikkunu kahteen ja puoleen viikkoon suuntaan eikä toiseen.

Treenejä tulee päivittäin pyörällä töihin 18km, ja joka toinen päivä salia. Siihen päälle vielä kolme kertaa viikkoon lätkää Parin tunnin/ puolentoista tunnin treenejä.

Rasvaa syön sen 80-90gr, hiilarit alle 100gr ja loput proteeiinia jotta päivän kaloritavoite saahaan kurottua umpeen. Vettä menee treenipäivinä sen 4-5l ja vapaapäivinä sen 3-4l.

oon kokeillu nostaa kaloreita takas 3000kcal, ottanu kunnon mättöpäivän väliin, laskenu päivän kalorimäärää lähemäs 2000kcal, mutta paino ei liiku mihinkään.
Mikä avuksi? Ei nyt haluais alle ton 2000kcal lähtä pudotteleen.

Suositut

Back
Ylös Bottom