Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei ehkä auta, mutta ennaltaehkäisee. Jos lihas kramppaa niin silloin myöhäistä.
terveyskirjastosta "Suonenvedolle altistavat elektrolyyttihäiriöt, mikä on tuttua urheilusuorituksen aikana, kun lihakset rasittuvat. Kovalla helteellä nestehukan ja suolan menetyksen vuoksi lihakset voivat krampata"
Minä taas puolestani en laittais suolaa mihinkään, suola ei auta lihaskramppeihin mitenkään, ne eivät liity toisiinsa. Mutta lisää nyt mielummin suolaa vaan päivän mittaan ruokiin hyvä ihminen, saat sentään makuhyödyn.
On tää kyllä naurettava homma täällä, jos joku tutkimus sanoo sitä ja tätä niin se on tietenkin absoluuttinen fakta kaikkien kohdalla. Ei hitto nyt oikeesti sukkapossu ja kaikki muutkin, jos mä oon käytännössä huomannut, että suola ennen treeniä ja aikana otettuna vähentää/ehkäisee kramppeja kokonaan niin totta vitussa se silloin toimii, vaikka joku tutkimus sanois toista. Kesällä tuon varsinkin huomas aivan selvästi.
No tottahan toki, en olisi kirjoittanut tuota mun viestiä tossa ylempänä, jossei se olisi totta :DOnko sukkapossulla antaa lähdeviitteitä? Itse yritin etsiä tutkimuksia liikuntaan liittyvien kramppien ehkäisystä ja lääke- ja ravintolisähoidosta enkä oikeastaan löytänyt mitään (paitsi kiniinin osalta, joka on ilmeisesti tehokas mutta aiheuttaa joskus vakaviakin sivuvaikutuksia). Minusta näyttäisi että tilanne ei ole, että tutkimukset näyttävät tehottomaksi, vaan että tutkimuksia yksinkertaisesti ei ole.
Kertokaa riisi-kana combonne. Minkä merkkisiä ja mitä tuotteita käytätte tässä?
Kertokaa riisi-kana combonne. Minkä merkkisiä ja mitä tuotteita käytätte tässä?
Mikä tahansa kanatuote paitsi broilerinkoivet. Suikaleita tai filettä siis. Sen kylkeen risottoriisiä kanaliemessä haudutettuna. Haudutusvaiheessa laitetaa sekaan vähän voita. Ihan törkeän hyvää!Kertokaa riisi-kana combonne. Minkä merkkisiä ja mitä tuotteita käytätte tässä?
Miten katsotte riisin ravintoarvot, kuivana vai keitettynä???
Kuivana, kuten ne on ilmaistu paketinkyljessä.
Okei, eli nyt jos mittaan vaikka 300g riisiä ja keitän sen, luonnollisestihan se painaa enemmän keitettynä kuin kuivana. Mistä nyt tiedän, jos haluan syödä 100g riisiä paljonko minun pitää mitata sitä? Mittaan kaiken riisin painon ja sitten jaan sen kolmella vai?
Miksi sillä on sinulle väliä, paljonko riisisi painaa keitettynä? Eli miksi 100 g juuri keitettyä riisiä?
Koska haluaisin tehdä monen päivän annoksen kerralla, ettei joka päivä tarvitse kokkailla.
Punnitsevse keitettynä ja jaa kolmella, niin saat sen 100g. Näin vaikeata.
Noni, sitähän mä kysyinkin ylempänä. Kiitos.
Jos sen jakaa silmämääräisesti kolmeen yhtä suureen osaan ja syö ite kuitenkin sen kaiken niin onko sillä niin väliä jos yks annos on 20g isompi tai pienempi?Okei, eli nyt jos mittaan vaikka 300g riisiä ja keitän sen, luonnollisestihan se painaa enemmän keitettynä kuin kuivana. Mistä nyt tiedän, jos haluan syödä 100g riisiä paljonko minun pitää mitata sitä? Mittaan kaiken riisin painon ja sitten jaan sen kolmella vai?
Jos sen jakaa silmämääräisesti kolmeen yhtä suureen osaan ja syö ite kuitenkin sen kaiken niin onko sillä niin väliä jos yks annos on 20g isompi tai pienempi?